Τι πρέπει να τρώνε για πρωινό άνδρες και γυναίκες για ταχύτερο μεταβολισμό

Date:

Το πρωινό έχει δικαίως κερδίσει τη φήμη του ως το «πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας». Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι πρέπει να περιλαμβάνει ποικιλία διατροφικών ομάδων, ενώ άλλοι προτείνουν πιο ελαφριές επιλογές.

Ωστόσο, για όσους θέλουν να βελτιώσουν τον μεταβολισμό τους, οι σύγχρονες έρευνες αναδεικνύουν συγκεκριμένες διατροφικές επιλογές για άνδρες και γυναίκες, ανάλογα πάντα και με τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.

Πώς συνδέεται το πρωινό με τον μεταβολισμό;

Ο μεταβολισμός είναι η διαδικασία κατά την οποία το σώμα μετατρέπει την τροφή και τα ροφήματα σε ενέργεια, ακόμα και σε κατάσταση ηρεμίας. Ένας γρήγορος μεταβολισμός συνεπάγεται υψηλότερη καύση θερμίδων, η οποία μπορεί να συμβάλει στη διατήρηση του βάρους και την αύξηση της ενεργητικότητας.

Σύμφωνα με την «Cleveland Clinic», ο ρυθμός βασικού μεταβολισμού διαφέρει από άτομο σε άτομο και μπορεί να επηρεαστεί από τις διατροφικές συνήθειες.

Μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Waterloo στον Καναδά, η οποία δημοσιεύθηκε στο «Computers in Biology and Medicine», εξέτασε τη σχέση μεταξύ πρωινού και μεταβολισμού, προτείνοντας διαφορετικές διατροφικές προσεγγίσεις για άνδρες και γυναίκες.

Άνδρες: Πρωινό με υψηλούς υδατάνθρακες

Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνδρες ανταποκρίνονται καλύτερα σε πρωινά πλούσια σε υδατάνθρακες. Τα δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως η βρόμη, φαίνεται να προσφέρουν βέλτιστα αποτελέσματα. Τα οφέλη των υδατανθράκων προέρχονται από την ικανότητά τους να παρέχουν άμεσα ενέργεια, η οποία μπορεί να είναι ιδανική για τους άνδρες που αναζητούν καλύτερες επιδόσεις και αυξημένη δράση από το πρωί.

Προτάσεις για πρωινό υψηλών υδατανθράκων

  • Βρόμη ή πλιγούρι βρόμης: Ιδανικό με λίγο γάλα ή γάλα αμυγδάλου και φρούτα.
  • Δημητριακά ολικής αλέσεως: Επιλέξτε μάρκες με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη (κάτω από 5 γραμμάρια ανά μερίδα).
  • Ψωμί ολικής αλέσεως με φυστικοβούτυρο ή κάποιο άλλο βούτυρο ξηρών καρπών.

Αυτές οι επιλογές παρέχουν ενέργεια που διαρκεί, προωθούν την καλή πέψη και βοηθούν στη διατήρηση σταθερών επιπέδων σακχάρου στο αίμα, κάτι που είναι απαραίτητο για την υγιή λειτουργία του μεταβολισμού.

Γυναίκες: Πρωινό πλούσιο σε υγιή λιπαρά

Οι γυναίκες, σύμφωνα με την έρευνα, επωφελούνται από πρωινά που είναι πλούσια σε υγιή λιπαρά, τα οποία υποστηρίζουν την καύση λίπους και βελτιώνουν την ενεργητικότητα. Ειδικά τρόφιμα, όπως τα αβοκάντο και οι ξηροί καρποί, βοηθούν στη διατήρηση των επιπέδων ενέργειας και παράλληλα ενισχύουν τον μεταβολισμό.

Προτάσεις για πρωινό πλούσιο σε υγιή λιπαρά

  • Αβοκάντο πάνω σε ψωμί ολικής αλέσεως, με λίγο αλάτι και πιπέρι.
  • Ομελέτα με λαχανικά και τυρί, που συνδυάζει πρωτεΐνες και λιπαρά.
  • Σολομός καπνιστός ή άλλη πηγή λιπαρών ω-3, όπως καρύδια ή λιναρόσπορος.

Αυτά τα τρόφιμα όχι μόνο συμβάλλουν στον κορεσμό, αλλά βοηθούν και στη διαχείριση των επιπέδων ινσουλίνης, προσφέροντας σταθερή ενέργεια για περισσότερο χρόνο.

Γιατί υπάρχει διαφορά;

Η μελέτη εντόπισε διαφορές στη διαχείριση του λίπους μεταξύ ανδρών και γυναικών. Οι γυναίκες, αν και αποθηκεύουν περισσότερο λίπος μετά το φαγητό, καίνε περισσότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια της νηστείας. Αντίθετα, οι άνδρες φαίνεται να καίνε πιο γρήγορα τους υδατάνθρακες, γεγονός που εξηγεί την καλύτερη ανταπόκρισή τους σε πρωινά πλούσια σε υδατάνθρακες.

Η επιλογή του κατάλληλου πρωινού μπορεί να κάνει τη διαφορά στον μεταβολισμό και τη συνολική ευεξία. Ενσωματώνοντας αυτές τις συστάσεις στο καθημερινό πρωινό, μπορείτε να συμβάλλετε στην ενίσχυση του μεταβολισμού σας και στη διατήρηση της ενέργειας για μια παραγωγική μέρα.

Προτεινόμενο βιβλίο

Ιδανικό βάρος – Ενεργοποιήστε τον μεταβολισμό σας με ένα σχέδιο δράσης έξι εβδομάδων
Συγγραφέας: Mark Hyman MD
Εκδόσεις: Διόπτρα

[penci_related_posts title=”ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:” number=”8″ style=”grid” align=”none” displayby=”cat” orderby=”random”]

Share post:

Subscribe

Popular

More like this
Related

Ελένη Μενεγάκη: Κυριακάτικη έξοδος με εντυπωσιακό animal print και καλοκαιρινή διάθεση

Μια άκρως καλοκαιρινή και κομψή εμφάνιση έκανε η Ελένη Μενεγάκη την Κυριακή και τη μοιράστηκε με τους διαδικτυακούς της φίλους, στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram. Η αγαπημένη παρουσιάστρια απόλαυσε το μεσημεριανό της σε έναν ιδιαίτερο και παραδοσιακό χώρο, που θυμίζει εκλεκτό παντοπωλείο-μεζεδοπωλείο, γεμάτο με παραδοσιακά προϊόντα και μπουκάλια στα ράφια. Για την κυριακάτικη έξοδο

Το άγνωστο ελληνικό νησί που πέρασε στα χέρια του Τζόνι Ντεπ –Η επένδυση εκατομμυρίων στα Δωδεκάνησα

Ο Τζόνι Ντεπ δεν έχει συνδέσει το όνομά του μόνο με τις μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες, αλλά και με εντυπωσιακές αγορές ακινήτων σε διάφορα σημεία του κόσμου. Ανάμεσα στις επενδύσεις που έχουν προκαλέσει αίσθηση βρίσκεται και η απόκτηση ενός μικρού ελληνικού νησιού στα Δωδεκάνησα, για το οποίο φέρεται να κατέβαλε το 2015 περίπου 4,2 εκατομμύρια ευρώ.

Η Duffy ανακοίνωσε την πρώτη της συναυλία μετά από 15 χρόνια

Η Duffy ανακοίνωσε την πρώτη της συναυλία μετά από 15 χρόνια Η βραβευμένη με Grammy τραγουδίστρια επιστρέφει στη μουσική σκηνή - Στο παρελθόν είχε αποκαλύψει ότι υπήρξε θύμα απαγωγής και κακοποίησης Ιωάννα Μαρίνου 08.06.2026, 11:57 Μετά από 15 χρόνια ανακοίνωσε ότι επιστρέφει στη σκηνή η Duffy, έπειτα από πολυετή αποχή από τη μουσική βιομηχανία. Η βραβευμένη με Grammy

Dj Stephan για Έλενα Τσαγκρινού και Λάμπρο Κωνσταντάρα: Είναι μια πάρα πολύ όμορφη κοπέλα, ελεύθερη είναι, μπορεί να κάνει ό,τι θέλει

Dj Stephan για Έλενα Τσαγκρινού και Λάμπρο Κωνσταντάρα: Είναι μια πάρα πολύ όμορφη κοπέλα, ελεύθερη είναι, μπορεί να κάνει ό,τι θέλει Δεν θα ήταν εύκολο να γνωρίσω στον γιο μου μια μελλοντική σύντροφο, ανέφερε Τη σχέση της Έλενας Τσαγκρινού με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα σχολίασε ο Dj Stephan, τονίζοντας πως η πρώην σύντροφός του είναι μια

Ο Πάνος Μιχαλόπουλος για την επιστροφή του στην τηλεόραση: «Δεν μου λείπει η δημοσιότητα»

Πρόσθεσε το Newsbeast στις προτεινόμενες πηγές σου στη Google Ο Πάνος Μιχαλόπουλος μίλησε στην εκπομπή «Το Πρωινό» και απάντησε αν θα επιστρέψει στην τηλεόραση. Ειδικότερα, ο Πάνος Μιχαλόπουλος σχολίασε: «Εγώ δεν έχω δώσει τίποτα. Το μόνο που έχω πει είναι ότι μιλάω με τον Αμαραντίδη, ο οποίος έγραψε την “Ώρα την καλή” εδώ και είκοσι

Ένα αβοκάντο την ημέρα μπορεί να κρατήσει μακριά τον διαβήτη, την υπέρταση και την παχυσαρκία

Πρόσθεσε το Newsbeast στις προτεινόμενες πηγές σου στη Google Το αβοκάντο έχει ήδη κερδίσει τη φήμη μιας από τις πιο θρεπτικές τροφές στον κόσμο. Πλούσιο σε καλά λιπαρά, φυτικές ίνες, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά, αποτελεί σταθερή επιλογή για όσους επιδιώκουν μια πιο υγιεινή ζωή. Τώρα, όμως, νέες επιστημονικές μελέτες έρχονται να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο τη θέση

Διαβήτης: Οι λοιμώξεις είναι ο υποτιμημένος κίνδυνος που απειλεί τους ασθενείς

Πόσο κινδυνεύουν να εκδηλώσουν σοβαρή λοίμωξη οι ασθενείς με προδιαβήτη, διαβήτη τύπου 1 ή διαβήτη τύπου 2. Οι λοιμώξεις απειλούν την υγεία των ανθρώπων που πάσχουν από διαβήτη ή προδιαβήτη, αλλά συχνά οι ασθενείς με το γνωρίζουν, αναφέρουν επιστήμονες από το Λονδίνο. Σε μία από τις μεγαλύτερες μελέτες που έχουν διεξαχθεί ποτέ γι’ αυτές, αποκαλύπτεται

Σπιτικός χοιρινός γύρος, τζατζίκι και κρεμμύδι σε πίτα

ΥΛΙΚΑ Για τον γύρο: 800 γρ. Χοιρινό Μπέικον σε φέτες Arlyco Για τη μαρινάδα: 50 γρ. ελαιόλαδο 100 γρ. στραγγιστό γιαούρτι 25 γρ. μουστάρδα 20 γρ. χυμό λεμονιού 15 γρ. ξίδι 1 σκελίδα σκόρδο ψιλοκομμένο 1 κ.γ. γλυκιά πάπρικα 1 κ.γλ. ρίγανη Αλάτι και λίγο πιπέρι Για το τζατζίκι: 250 γρ. στραγγιστό γιαούρτι 2 αγγουράκια

Χοιρινά κεφτεδάκια σε σάντουιτς με μπάρμπεκιου σάλτσα και λιωμένη μοτσαρέλα

ΥΛΙΚΑ Για τους κεφτέδες: 12 έτοιμοι χοιρινοί κεφτέδες Arlyco Για τη σάλτσα μπάρμπεκιου: 250 γρ. BBQ sauce 2 κουταλιές σούπας ketchup 1 κουταλιά σούπας μέλι 1 κουταλιά σούπας Worcestershire sauce 1 κουταλιά σούπας μουστάρδα 1 κουταλάκι γλυκού σκόνη πάπρικα Για το σερβίρισμα: 3 ψωμάκια τύπου sub ή brioche rolls 200 γρ. τριμμένη mozzarella 20 γρ.

Με κασκόλ, σημαίες και θαλάσσια στρώματα αποχαιρέτισε την Θεσσαλονίκη ο Φέρρης, δείτε βίντεο

Με κασκόλ, σημαίες και θαλάσσια στρώματα αποχαιρέτισε την Θεσσαλονίκη ο Φέρρης, δείτε βίντεο Με κασκόλ, σημαίες και θαλάσσια στρώματα αποχαιρέτισε την Θεσσαλονίκη ο Φέρρης, δείτε βίντεο Έκλεισε τις εμφανίσεις του στο Barbarella και σύντομα ξεκινά η καλοκαιρινή του περιοδεία Το καλοκαίρι μπήκες και οι εμφανίσεις σε νυχτερινά κέντρα σταδιακά ολοκληρώνονται. ΟΘοδωρής Φέρρης, ένας από τους δημοφιλέστερους καλλιτέχνες

Τσουβέλας: Δεν είμαι σωτήρας του διαδικτύου, το κάνω για την προσωπική μου ζωή και την Εύα

Τσουβέλας: Δεν είμαι σωτήρας του διαδικτύου, το κάνω για την προσωπική μου ζωή και την Εύα Τσουβέλας: Δεν είμαι σωτήρας του διαδικτύου, το κάνω για την προσωπική μου ζωή και την Εύα Είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε κάθε ενέργεια που είναι παράνομη απέναντι στην προσωπική μας ζωή, δήλωσε ο stand-up comedian Για την ανακοίνωση που απέστειλε μετά τα

Η Κέιτ Μίντλετον συνάντησε τον πρώην της στο γάμο του γιου της πριγκίπισσας Άννας

Πρόσθεσε το Newsbeast στις προτεινόμενες πηγές σου στη Google Η Κέιτ Μίντλετον βρέθηκε το Σαββατοκύριακο στον ίδιο χώρο με τον πρώην σύντροφό της, Ρούπερτ Φιντς, στον γάμο του Πίτερ Φίλιπς με τη Χάριετ Σπέρλινγκ. Η πριγκίπισσα της Ουαλίας και ο πρίγκιπας Ουίλιαμ έδωσαν το «παρών» στην τελετή, που πραγματοποιήθηκε στα Κότσγουολντς, προκειμένου να στηρίξουν τον