Miuccia Prada, η «Σιδηρά Κυρία» της Prada που μεσουρανεί την ώρα που τα luxury brands βουλιάζουν

Date:

AP Photo/Luca Bruno, File

Εμπρικό θρίαμβο κατα- η Prada την ώρα που εκατομμύρια φίρμες χάνουν εκατομμύρια καθώς παρατηρείται μία πτωτική τάση στην βιομηχανία της πολυτελούς μόδας. 

Άνοδο στις πωλήσεις του ομίλου Prada φέρνει η τεράστια δημοτικότητα της Miu Miu και φυσικά τίποτα από όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να γίνουν χωρίς την «Σιδηρά Κυρία» του ομίλου Prada, την Ιταλίδα fashion designer και επιχειρηματία Miuccia Prada.

Τα καθαρά έσοδα του ομίλου Prada αυξήθηκαν κατά 18% σε 3,8 δισ. ευρώ τους πρώτους εννέα μήνες του έτους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023 την ώρα που οι ανταγωνιστές της όπως η Gucci, κατέγραψαν πτώση στις πωλήσεις, σημειώνουν οι Financial Times.

Ως μαθήτρια και ακτιβίστρια στο Μιλάνο της δεκαετίας του 1970, η Miuccia Prada θυμάται να κεντάει τις φούστες της στις σκάλες έξω από το πατρικό της σπίτι ανάμεσα σε διαδηλώσεις της αριστεράς.

Γνωστή απλά ως Miu στους συγγενείς της, η σχεδιάστρια – η οποία έχει περάσει σχεδόν μισό αιώνα χτίζοντας την Prada από την εταιρεία δερμάτινων ειδών που ίδρυσε ο παππούς της σε ένα παγκόσμιο brand πολυτελείας, είναι γνωστή για τις προοδευτικές της απόψεις και την ανορθόδοξη αισθητική της.

Τώρα η Miu Miu, η μάρκα που λάνσαρε το 1992 εμπνευσμένη από τις ίδιες αξίες, αψηφά την ύφεση στον τομέα της πολυτέλειας με θεαματικές πωλήσεις. Η La signora Prada, όπως είναι γνωστή στον κλάδο, αξίζει όλα τα εύσημα, λένε οι γνώστες του κλάδου.

Η Miu Miu κατέγραψε άλμα 105% στις πωλήσεις το τρίμηνο έως τις 30 Σεπτεμβρίου, ωθώντας τις πωλήσεις της μητρικής εταιρείας με έδρα το Μιλάνο να αυξηθούν κατά 18% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Τα καθαρά έσοδα του ομίλου Prada αυξήθηκαν κατά 18% σε 3,8 δισ. ευρώ τους πρώτους εννέα μήνες του έτους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Τα αποτελέσματά τους ήρθαν καθώς ανταγωνιστές όπως η Gucci κατέγραψαν πτώση των πωλήσεων, γεγονός που ώθησε τον Γάλλο ιδιοκτήτη της Kering να εκδώσει αρκετές προειδοποιήσεις για τα κέρδη του φέτος.

Η τιμή της μετοχής της Prada έχει αυξηθεί σχεδόν 30% φέτος. Ενώ δεν είναι η μόνη που αντιστέκεται στην ευρύτερη τάση της πολυτέλειας – η Hermès έχει σημειώσει αύξηση κατά περίπου 15 % – η LVMH και η Kering έχουν ύφεση κατά περίπου 15% και 43% αντίστοιχα.

Ο Andrea Guerra, ο οποίος ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Prada στις αρχές του 2023, δήλωσε στους αναλυτές τον περασμένο μήνα ότι η ανάπτυξη της Miu Miu οφείλεται στο «ισχυρό της status».

Η πρόσληψη του Raf Simons ως συν-δημιουργικού διευθυντή της για την Prada έδωσε τον απαραίτητο χωρό τη Miuccia Prada ώστε να επικεντρωθεί στο σχεδιασμό των γραμμών μόδας της Miu Miu, σύμφωνα με γνώστες της Prada.

Matt Crockett/Handout via REUTERS THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY.  NO RESALES. NO ARCHIVES.  MANDATORY CREDIT

Από τότε η Miu Miu έχει μετατοπιστεί από μια μάρκα που απευθύνεται σε νεότερους καταναλωτές σε μια ετικέτα για «εκείνους που είναι νέοι στο πνεύμα», προσθέτουν.

Τα σχέδια της σειράς περιλαμβάνουν εσώρουχα με παγιέτες που πωλούνται έως και 4.000 ευρώ, και μια «παράλογα» κοντή μίνι φούστα που η Νικόλ Κίντμαν φόρεσε στο εξώφυλλο του Vanity Fair πριν από δύο χρόνια, πυροδοτώντας μια συζήτηση για το κατάλληλο για την ηλικία ντύσιμο.

Έχουν αποδώσει καρπούς σε μια εποχή που τα παραδοσιακά σχέδια των αντίπαλων εταιρειών δυσκολεύονται να ενθουσιάσουν τους πελάτες. Η Daria Nasledysheva, αναλύτρια της Bank of America, δήλωσε: «Η Miu Miu έχει προωθήσει το περιεχόμενο της μόδας και το νέο μέσω του προϊόντος σε μια εποχή που άλλες μάρκες πολυτελείας συνέχισαν να επιμένουν στην υποτονική πολυτέλεια, καταφέρνοντας έτσι να επαναπροσέγγιση με επιτυχία τους καταναλωτές σε διαφορετικά σημεία τιμών».

«Ο πρωτοποριακός χαρακτήρας των εμφανίσεων και η αίσθηση του πειραματισμού και της ανάληψης ρίσκου κάνουν την Miu Miu να ξεχωρίζει πραγματικά», πρόσθεσε.

Η πρώην διευθύνουσα σύμβουλος της Miu Miu, Benedetta Petruzzo, δήλωσε στους Financial Times πέρυσι ότι η Miuccia Prada δεν είναι «απλώς η δημιουργική διευθύντρια» της μάρκας, «είναι η ψυχή . . . Η Miu Miu είναι η Miuccia Prada- είναι ο χώρος όπου μπορεί να είναι εντελώς ο εαυτός της».

Η Miu Miu, η οποία κάποτε θεωρούνταν σαν μικρή αδελφή της κύριας μάρκας Prada, βρίσκεται τώρα στην κορυφή της κατάταξης του ιστότοπου ηλεκτρονικού εμπορίου Lyst, που παρακολουθείται στενά, με τις πιο περιζήτητες μάρκες μόδας για δύο συνεχόμενα έτη.

Απευθύνεται σε μια πολύ πιο ποικιλόμορφη ομάδα καταναλωτών σε πολύ υψηλότερες τιμές από ό,τι πριν από μια δεκαετία.

Η ίδια η Prada είναι γνωστή για τα ιδιαίτερα γούστα της – κάποτε δήλωσε ότι «το άσχημο είναι ελκυστικό» και δεν φοβήθηκε να βάλει τα supermodels Kate Moss και Amber Valletta να περπατήσουν στην πασαρέλα με μη κολακευτικές σιλουέτες σε μια επίδειξη του 1996 με τίτλο «Banal eccentricity». Αλλά η Miu Miu «είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία γι’ αυτήν», λένε οι συνάδελφοί της.

Ωστόσο, οι αναλυτές δεν αναμένουν ότι η Miu Miu θα ξεπεράσει την Prada.

«Ενώ οι ρυθμοί ανάπτυξης είναι σίγουρα ανώτεροι από εκείνους της Prada, αυτό γίνεται από μια πολύ μικρότερη βάση», δήλωσε η Nasledysheva της BofA. Το κρίσιμο είναι ότι η Miu Miu τα πηγαίνει καλά στην Κίνα, μια αγορά που πρόσφατα έγινε πρόκληση για πολλούς ευρωπαϊκούς ομίλους πολυτελείας μετά από χρόνια αλματώδους ανάπτυξης.

Οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 9% τους πρώτους εννέα μήνες του έτους στην Ασία-Ειρηνικό, εξαιρουμένης της Ιαπωνίας. Εν τω μεταξύ, η ισχυρή ανάπτυξη στην Ιαπωνία τροφοδοτήθηκε επίσης από τους Κινέζους τουρίστες που την επισκέφθηκαν, ανέφεραν οι αναλυτές.

Ο Guerra έκρουσε τον κώδωνα της προσοχής, περιγράφοντας τις συνθήκες της αγοράς στην περιοχή ως «δύσκολες». Αλλά εν τω μεταξύ, οι καταναλωτές συνεχίζουν να υποστηρίζουν την Prada με τα προκλητικά της σχέδια και την ώθηση στα αξεσουάρ, συμπεριλαμβανομένων των μπαλαρίνων και μιας νέας εκδοχής στις παραδοσιακές δερμάτινες τσάντες της Miu Miu, που αποδεικνύονται δημοφιλείς στους Κινέζους πελάτες.

Η μάρκα έχει επίσης διπλασιάσει τις δαπάνες της για τα social media στην Κίνα τα τελευταία δύο χρόνια, χρησιμοποιώντας δημοφιλείς εγχώριες πλατφόρμες των social media όπως το Little Red Book για την πώληση των προϊόντων της, μεταξύ άλλων μέσω εκδηλώσεων. Ένας εσωτερικός συνεργάτης δήλωσε ότι παρόλο που η Prada και ο Bertelli, ο οποίος είναι τώρα πρόεδρος του ομίλου, είχαν γενικά μια «απέχθεια» για τα social media, η ψηφιακή στρατηγική που υιοθετήθηκε στην Κίνα έδειξε πώς ήταν «αρκετά έξυπνοι για να μεγιστοποιήσουν την παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».

Η ίδια η Prada δεν έχει παρουσία στα social media.

Πέρυσι, η Prada επέλεξε να παρουσιάσει την οκταετή Κινέζα ηθοποιό Wu Yanshu ανάμεσα σε μια ομάδα διασημοτήτων της Gen Z στη σειρά ταινιών μικρού μήκους Women’s Tales της Miu Miu.

Τον Μάρτιο, η Κινέζα γιατρός Qin Huilan, 70 ετών, προσκλήθηκε να περπατήσει στην πασαρέλα της Miu Miu στο Παρίσι, αφού δημοσίευσε στιγμιότυπα με ρούχα της μάρκας στη σελίδα της στο Instagram. Και τα δύο γεγονότα έγιναν viral παγκοσμίως.

Στη βιογραφία Prada που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τον Tommaso Ebhardt, ο γραφίστας Michael Rock αναφέρεται ως εξής: «Είναι σαν η κα Prada να έλεγε στους πελάτες της: «Ξέρω ότι ξέρετε ότι ξέρω για όλες τις αντιφάσεις που βιώνουμε, τις βιώνω κι εγώ, τις αισθάνομαι κι εγώ’».

To άρθρο Miuccia Prada, η «Σιδηρά Κυρία» της Prada που μεσουρανεί την ώρα που τα luxury brands βουλιάζουν δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

Share post:

Subscribe

Popular

More like this
Related

Παραλία – Παπαγιάννης: Δεν είναι δύσκολο να κρατηθεί η ισορροπία ανάμεσα σε οικογένεια και καριέρα

Για την τρίτη σεζόν της σειράς αλλά και για την προσωπική του ζωή, μίλησε ο Νικόλας Παπαγιάννης. Υπάρχει περίπτωση να δούμε και 3η σεζόν της «Παραλίας»; Δεν το ξέρω και δεν μπορώ να το αποκλείσω. Αν υπάρχει σοβαρός λόγος, δραματουργικά, θα ήθελα να συνεχιστεί. Δυστυχώς, υπάρχουν περιπτώσεις που βλέπουμε να τραβάνε κάποια πράγματα στην τηλεόραση

MasterChef – «Σφαγή» στους Γκρι: «Αν έχει τα άντερα, να βγει να διεκδικήσει την αρχηγία!»

Γκρι και Μπορντώ διαγωνίστηκαν στην πρώτη ομαδική δοκιμασία για το φετινό MasterChef, το βράδυ της Τετάρτης (22/1). Οι 24 παίκτες έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, προκειμένου να ετοιμάσουν ένα γεύμα τεσσάρων σταδίων. Γκρι και Μπορντώ διαγωνίστηκαν στην πρώτη ομαδική δοκιμασία για το φετινό MasterChef, το βράδυ της Τετάρτης (22/1). Οι 24 παίκτες έδωσαν τον καλύτερό

MasterChef 2025: Σάστισαν οι παίκτες στο άκουσμα της πρώτης ομαδικής δοκιμασίας – Τη βάψαμε, είπαν

MasterChef 2025: Σάστισαν οι παίκτες στο άκουσμα της πρώτης ομαδικής δοκιμασίας - Τη βάψαμε, είπαν Οι δυο μπριγάδες θα πρέπει να παρουσιάσουν στους τρεις κριτές ένα fine dining menu που θα περιλαμβάνει τέσσερα πιάτα Η πρώτη ομαδική δοκιμασία στο MasterChef αποδείχθηκε δύσκολη υπόθεση για τους διαγωνιζόμενους. Οι κριτές ενημέρωσαν τους παίκτες πως πρέπει να ετοιμαστούν

Andy Nicolas για το τραγούδι «Lost My Way»: Έχει ένα μήνυμα που θεωρώ ότι όλοι μπορούμε να καταλάβουμε

Andy Nicolas για το τραγούδι «Lost My Way»: Έχει ένα μήνυμα που θεωρώ ότι όλοι μπορούμε να καταλάβουμε Ο τραγουδιστής είναι ανάμεσα στους 12 καλλιτέχνες που θα συμμετάσχουν στον ελληνικό τελικό για την εκπροσώπηση της Ελλάδας στη Eurovision Ανάμεσα στους καλλιτέχνες που θα συμμετάσχουν στον ελληνικό τελικό στις 30 Ιανουαρίου για να εκπροσωπήσουν την Ελλάδα

Ξέσπασε η Χρύσα Κατσαρίνη: “Μετά τις τοποθετήσεις μας θα ακουστούν πολλά”

Ξέσπασε η Χρύσα Κατσαρίνη: «Μετά τις τοποθετήσεις μας θα ακουστούν πολλά» Τετάρτη, 22.1.2025, 21:06 Zappit@ZAPPIT_ "Εγώ, ας πούμε, δεν ανέφερα ποτέ εκείνον τον συνάδελφο που μου είχε πει ότι δεν πρέπει ποτέ να του αντιμιλάω και να κατεβάζω το κεφάλι ταπεινά, γιατί χάρη σε εκείνον έπαιξα σε μεγάλο θέατρο της Θεσσαλονίκης". Αντιδράσεις έχει προκαλέσει τις

Τιμωρός: Ο Μάρκος ανακαλύπτει ότι η Δομινίκη είναι ζωντανή

Τιμωρός: Ο Μάρκος ανακαλύπτει ότι η Δομινίκη είναι ζωντανή Τετάρτη, 22.1.2025, 20:23 Zappit@ZAPPIT_ Ο Τιμωρός, απόψε στις 22:30 στον Alpha. Ο Τιμωρός, Τετάρτη 22/1 (22:30, Alpha) – Η Δανάη προσπαθεί να προλάβει τη Δομινίκη την τελευταία στιγμή, πριν εμφανιστεί στον Αλέξη. Θα τα καταφέρει; Την ίδια ώρα η Κάτια προειδοποιεί την Έλλη να προσέχει τον Γιαννουλάτο

Χρύσα Κατσαρίνη: Δεν ανέφερα ποτέ εκείνον τον συνάδελφο που μου είχε πει ότι δεν πρέπει ποτέ να του αντιμιλάω

Αρκετές αντιδράσεις έχει προκαλέσει η ανακοίνωση για την παράσταση βασισμένη στο τηλεπαιχνίδι «Would I lie to you?», η οποία αναμένεται σύντομα, και στην οποία θα συμμετέχουν αποκλειστικά 17 άντρες κωμικοί, χωρίς καμία γυναίκα. Με αφορμή αυτή την είδηση, η Χρύσα Κατσαρίνη δημοσίευσε μια τοποθέτηση στο Instagram για τον σεξισμό στον χώρο της κωμωδίας. «Πριν από

«Καβάλησαν καλάμι & ξέχασαν, η Αλεξίου δεν ξέχασε!» – Η φωτό που αποθεώθηκε στην κηδεία της Γκρέυ

Η Χαρούλα Αλεξίου ήταν παρούσα στην κηδεία της Καίτης Γκρέυ, και η παρουσία της συγκίνησε ιδιαίτερα τους παρευρισκόμενους, καθώς οι δύο τραγουδίστριες είχαν μοιραστεί μια μακροχρόνια φιλία και μια σημαντική συνεργασία στον χώρο του ελληνικού τραγουδιού. Η Καίτη Γκρέυ, μια από τις πιο αγαπητές φωνές του λαϊκού τραγουδιού, είχε επηρεάσει πολλές γενιές καλλιτεχνών, και η

Ναυσικά Παναγιωτακοπούλου: «Κάποια άτομα με απογοητεύουν. Δυστυχώς, για αυτούς δεν δίνω ευκαιρίες»

Μία selfie φωτογραφία της μοιράστηκε μέσω των social media η Ναυσικά Παναγιωτακοπούλου.

Ζόε Σαλντάνα: Μίλησε για τα δύσκολα παιδικά χρόνια μετά τον θάνατο του πατέρα της – Ένιωθα απομονωμένη, λέει

Η Ζόε Σαλντάνα μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε πριν καταφέρει να γίνει διάσημη στο Χόλιγουντ, καθώς και για τον θάνατό του πατέρα της. Η 46χρονη ηθοποιός, που βραβεύτηκε ως «Καλύτερη Ηθοποιός σε δευτερεύοντα ρόλο» για την ταινία «Emilia Pérez», αναφέρθηκε, μιλώντας στο «Harper's Bazaar», στη δύσκολη παιδική της ηλικία. Αρχικά, η Ζόε Σαλντάνα περιέγραψε

Zero Day: Κυκλοφόρησε το τρέιλερ της σειράς με τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο

Η πρεμιέρα είναι προγραμματισμένη για τις 20 Φεβρουαρίου

Χρυσά Βατόμουρα 2025: Αυτές είναι οι υποψηφιότητες για τις χειρότερες ταινίες της χρονιάς

Στη λίστα των υποψηφίων ο Χοακίν Φίνιξ, η Lady Gaga και η Κέιτ Μπλάνσετ.