Image default
Fitness

Πρωί ή απόγευμα; Η ιδανική ώρα άθλησης που προστατεύει από έμφραγμα και εγκεφαλικό

«Όταν ασκείστε, είναι προτιμότερο να το κάνετε τις πρωινές ώρες» προτρέπουν οι ερευνητές νεότερης μελέτης, που δημοσιεύτηκε στο European Journal of Preventive Cardiology.  Ειδικότερα, η πρωινή γυμναστική αποδείχθηκε ότι μειώνει αποτελεσματικά τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου.

«Τα ευεργετικά αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα έντονα στις γυναίκες, είτε ήταν βραδινοί ή πρωινοί τύποι» σημειώνει η δρ. Gali Albalak από το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Leiden στην Ολλανδία.

Οι ερευνητές, χρησιμοποιώντας στοιχεία από την UK Biobank, μελέτησαν περίπου 80 χιλιάδες ενήλικες ηλικίας 42 έως 78 ετών, οι οποίοι δεν παρουσίαζαν κάποια καρδιολογική δυσλειτουργία κατά την έναρξη της μελέτης. Ο μέσος όρος ηλικίας ήταν τα 62 έτη και το 58% ήταν γυναίκες.

Όλοι οι συμμετέχοντες κατά τη διάρκεια της παρακολούθησής τους φορούσαν μια φορητή συσκευή, η οποία μετρούσε την καθημερινή τους σωματική δραστηριότητα για επτά συνεχόμενες ημέρες.

Έπειτα από έξι με οκτώ χρόνια, 2.911 συμμετέχοντες εμφάνισαν στεφανιαία νόσο και 796 υπέστησαν εγκεφαλικό επεισόδιο.

Συγκρίνοντας τις ώρες μέγιστης δραστηριότητας σε μια περίοδο 24 ωρών, η μεγαλύτερη δραστηριότητα μεταξύ 8 π.μ. και 11 π.μ. συνδέθηκε με τους χαμηλότερους κινδύνους τόσο για καρδιακή νόσο όσο και για εγκεφαλικό επεισόδιο.

Διερευνώντας περαιτέρω με μια δεύτερη ανάλυση, οι ερευνητές χώρισαν τους συμμετέχοντες σε τέσσερις ομάδες με βάση την ώρα αιχμής της σωματικής δραστηριότητας: μεσημέρι, νωρίς το πρωί (στις 8 π.μ. περίπου), αργά το πρωί (στις 10 π.μ. περίπου) και βράδυ (περίπου στις 7 μ.μ.).

Οι κατηγορίες επιλέχθηκαν σύμφωνα με τους χρόνους αιχμής της δραστηριότητας των συμμετεχόντων της μελέτης και δεν ήταν προκαθορισμένες πριν από την έναρξη της έρευνας. Οι συσχετίσεις μεταξύ της ώρας αιχμής της δραστηριότητας και του περιστατικού καρδιαγγειακής νόσου αναλύθηκαν χρησιμοποιώντας τις μεσημεριανές ώρες ως ομάδα αναφοράς.

Συνολικά, οι συμμετέχοντες που γυμνάζονταν νωρίς το πρωί ή λίγο πιο αργά το πρωί είχαν 11% και 16% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης στεφανιαίας νόσου  αντίστοιχα, σε σύγκριση με την ομάδα αναφοράς. Επιπλέον, όσοι ήταν πιο δραστήριοι αργά το πρωί είχαν 17% μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου σε σύγκριση με την ομάδα αναφοράς.

Τα ευρήματα ήταν συναφή ανεξάρτητα από τη συνολική ποσότητα της άσκησης και από το αν οι συμμετέχοντες περιέγραφαν τον εαυτό τους ως πρωινό ή βραδινό τύπο.

Όταν μάλιστα οι ερευνητές εστίασαν στη σύγκριση ανάμεσα στα δύο φύλα, διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες που ήταν πιο δραστήριες νωρίς το πρωί ή αργά το πρωί είχαν 22% και 24% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης στεφανιαίας νόσου, αντίστοιχα, σε σύγκριση με την ομάδα αναφοράς. Επιπλέον, όσες ήταν πιο δραστήριες αργά το πρωί είχαν 35% μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου σε σύγκριση με την ομάδα αναφοράς.

Ωστόσο, όπως επισημαίνει η δρ. Albalak, «πρόκειται για μια μελέτη παρατήρησης και επομένως δεν μπορούμε να εξηγήσουμε γιατί οι συσχετίσεις ήταν πιο έντονες στις γυναίκες. Τα ευρήματά μας προσθέτουν στα στοιχεία σχετικά με τα οφέλη της σωματικής δραστηριότητας για την υγεία, υποδεικνύοντας ότι η πρωινή γυμναστική, και ιδιαίτερα αργά το πρωί, μπορεί να είναι η πιο ευεργετική. Είναι πολύ νωρίς, όμως, για επίσημες συμβουλές σχετικά με την ιδανική ώρα άσκησης, καθώς πρόκειται για ένα αρκετά νέο πεδίο έρευνας». 

Διαβάστε επίσης

Οκτώ καλοί λόγοι να βγείτε για περπάτημα το πρωί

Το πρωινό workout που θα σας γεμίσει ενέργεια – Είναι εύκολο!

Related posts

Έξυπνα tips για να παραμείνουμε σε φόρμα στις γιορτές

admin

Το μυστικό για να κρατήσουμε το μυαλό για πάντα νέο

admin

Πίεση: Το πρόγραμμα γυμναστικής που την «ρίχνει» σε 12′

admin

Functional training: Η προπόνηση που δυναμώνει και προστατεύει από τραυματισμούς

admin

Το workout που βελτιώνει τη στάση του σώματος, χαρίζει δύναμη και ευλυγισία

admin

Χριστούγεννα: Τέσσερις λόγοι που μας φαίνεται ότι ήρθαν νωρίτερα φέτος

admin

Νευρολογικές παθήσεις: Οι ασκήσεις που επιβραδύνουν τα συμπτώματα

admin

Ζυγίζουν πολύ οι μυώδεις άνθρωποι – Γιατί αυτό δεν πρέπει να μας αποθαρρύνει

admin

Τρία σημάδια που αποκαλύπτουν ότι έχετε γίνει πικρόχολοι: Πώς μπορείτε να το αλλάξετε

admin

Πόνος στη μέση: Επτά ασκήσεις που ανακουφίζουν και βελτιώνουν την ευκαμψία

admin

Ποδόσφαιρο: Τα οφέλη από το σπορ – Ο κίνδυνος από τις κεφαλιές

admin

Κενά μνήμης: Όταν δεν φταίει η άνοια – 8 καταστάσεις που τα προκαλούν

admin