Ιατρικό Marketing, τα trends για το 2025

Date:

Με το 2024 να οδεύει προς το τέλος του και τη νέα χρονιά να βρίσκεται προ των πυλών, το ιατρικό marketing συνεχίζει να εξελίσσεται και να προοδεύει συνεχώς, καθοδηγούμενο από τις ανάγκες των ασθενών, τις γρήγορες τεχνολογικές εξελίξεις, δίνοντας έμφαση στην εξατομικευμένη φροντίδα.

Παρακάτω ακολουθούν κάποια από τα πιο αξιοσημείωτα trends για το ιατρικό marketing για το 2025, τα οποία πρόκειται να μας απασχολήσουν. 

  1. AI (Τεχνητή Νοημοσύνη)

Πρωταγωνιστής στις τάσεις του ιατρικού Marketing και τη νέα χρονιά συνεχίζει να βρίσκεται το AI (τεχνητή νοημοσύνη), το οποίο θα εξακολουθήσει να κυριαρχεί ως μέθοδος εξατομικευμένου υγειονομικού Marketing και το 2025.

Πιο αναλυτικά, ενώ το AI αποτελεί πλέον έναν από τους πιο βασικούς άξονες στη σύγχρονη ιατρική, σύμφωνα με αποτελέσματα ερευνών, παρατηρείται, ότι μέχρι και το τέλος του 2025 το AI θα κατέχει κομβικό ρόλο και στη διάγνωση των ασθενών. Αυτό εξηγείται καθώς, η τεχνητή νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να επεξεργαστεί και να αποκωδικοποιήσει μεγάλο όγκο δεδομένων με μεγάλη ταχύτητα, βοηθώντας έτσι τους γιατρούς να φτάσουν πιο γρήγορα και με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια στη διάγνωση των ασθενών τους, από ότι οι παραδοσιακές μέθοδοι διάγνωσης.

Επιπρόσθετα, η χρήση του AI δε θα περιοριστεί μόνο στην αυτοματοποιημένη υποστήριξη μέσω chatbots τα οποία χρησιμοποιούνται ήδη ευρέως για την επίλυση αποριών και ζητημάτων των ασθενών, αλλά φαίνεται ότι οι νοσοκομειακές μονάδες θα ενσωματώσουν το AI προκειμένου να παράσχουν στους χρήστες τους ακόμα πιο προσωποποιημένη εμπειρία μέσα στις ιστοσελίδες τους και τη δυνατότητα να κλείσουν διαδικτυακά ραντεβού.

  1. Τηλεϊατρική και Ψηφιακές Υπηρεσίες Υγείας

Κατά την περίοδο της πανδημίας  του COVID-19 δημιουργήθηκε η ανάγκη της τηλεϊατρικής, η οποία εδραιώνεται όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια. Ως τηλεϊατρική ορίζεται η εφαρμογή των σύγχρονων τεχνολογιών και τηλεπικοινωνιών με απώτερο στόχο να προσφερθεί κλινική βοήθεια σε πάσχοντες από απόσταση. Με την ανάγκη για τηλεϊατρική να παραμένει, παρατηρείται πως το 2025 οι εκστρατείες του Marketing θα στρέφονται και θα εστιάζουν ολοένα και περισσότερο στην ενημέρωση κι εκπαίδευση των ασθενών αναφορικά με την απομακρυσμένη ιατρική. Οι υπηρεσίες της τηλεϊατρικής θα ξεκινήσουν να χρησιμοποιούν ψηφιακά κανάλια προκειμένου να επικοινωνήσουν τους στόχους τους και να προσελκύσουν ανθρώπους που αναζητούν πιο ευέλικτες επιλογές υγειονομικής περίθαλψης, λ.χ. άτομα τα οποία βρίσκονται σε πιο απομακρυσμένες περιοχές, χωρίς τη δυνατότητα για άμεση ιατρική περίθαλψη.

Ακόμη, η χρήση ψηφιακών συσκευών, όπως είναι τα έξυπνα ρολόγια (smartwatches) κ.α. τα οποία καταγράφουν τον καρδιακό παλμό, το ποσοστό οξυγόνου, καθώς κι άλλα χρήσιμα ιατρικά δεδομένα, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την καταγραφή ιατρικού ιστορικού και να προσελκύσουν με αυτόν τον τρόπο κι ασθενείς περισσότερο εξοικειωμένους με τα ιατροτεχνολογικά επιτεύγματα.

  1. Εξατομικευμένη εμπειρία και περιεχόμενο 

Με την πάροδο των ετών και την καλύτερη κατανόηση των ατομικών αναγκών, οι άνθρωποι πλέον λαμβάνουν πιο εξατομικευμένη εμπειρία σχεδόν σε όλους τους κλάδους κι έτσι λοιπόν ο τομέας της υγείας οφείλει να στραφεί σε πιο προσωποποιημένη παροχή υπηρεσιών με επίκεντρο τον ασθενή. Η χρήση του AI και της ανάλυσης μεγάλου όγκου δεδομένων, ανοίγει το δρόμο για δημιουργία εξατομικευμένου περιεχομένου κι υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των ασθενών. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, τα Social Media μπορούν να προσφέρουν πιο εξατομικευμένες διαφημίσεις στο κοινό τους, προσωποποιημένες προτάσεις, καθώς κι email marketing καμπάνιες. 

  1. Αύξηση της Απήχησης στα Ψηφιακά Μέσα

Τα ψηφιακά μέσα (Social Media) συνεχίζουν να αποτελούν ένα από τα πιο βασικά κι αναγκαία εργαλεία στον τομέα του ιατρικού Marketing και για το 2025. Καθώς τα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας αναπτύσσονται κι εξελίσσονται με τάχιστους ρυθμούς, τόσο οι επιστήμονες υγείας, αλλά κι ασθενείς καλούνται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Τα ψηφιακά μέσα είναι τα κατάλληλα εργαλεία για την προώθηση ιατρικού ενημερωτικού υλικού, για την ευαισθητοποίηση των χρηστών σε ζητήματα υγείας, αλλά και την αναπαραγωγή επιτυχημένων περιπτώσεων υγείας. Η αλληλεπίδραση με τους ασθενείς μέσω σχολίων και μηνυμάτων συμβάλλει καθοριστικά στη δημιουργία μιας πιο ισχυρής σχέσης μεταξύ ασθενών κι επαγγελματιών υγείας. 

  1. Περιορισμοί και Ηθικό Marketing

Όπως έχουμε αναφέρει ήδη, λόγω της εκτεταμένης χρήσης του ψηφιακού Marketing, οι δομές υγείας, καθώς κι οι επαγγελματίες αυτού του κλάδου θα τεθούν σε μεγαλύτερο έλεγχο το 2025, όσον αφορά το απόρρητο και την ασφάλεια δεδομένων των ασθενών τους. Στις μέρες μας, οι ασθενείς είναι πιο ενημερωμένοι από ποτέ σχετικά με τον προστασία και την προάσπιση των προσωπικών δεδομένων και των δικαιωμάτων τους κι αυτό σημαίνει ότι οποιαδήποτε κακή χρήση τους θα οδηγήσει σε απώλεια εμπιστοσύνης των ασθενών προς τις δομές υγείας, ή  ακόμα και σε νομικές κυρώσεις. 

Το τέλος του 2025 θα βρει το ιατρικό marketing με μια πιο σύγχρονη ματιά, εξατομικευμένη προσέγγιση και ηθικά καθοδηγούμενο. Οι νέες τάσεις θα βοηθήσουν και θα παράσχουν καθοδήγηση σχετικά με τον τρόπο που ο κλάδος της υγείας προσελκύει και διατηρεί ασθενείς μέσω αξιόλογων και διάφανων σχέσεων. Η προσαρμογή στα νέα μέσα και στις νέες τάσεις είναι ζωτικής σημασίας, για το μέλλον του υγειονομικού Marketing, το οποίο γίνεται όλο και περισσότερο ανθρωποκεντρικό, θέτοντας τον ασθενή στο επίκεντρο.

Ευχαριστούμε θερμά τον Νικολά Σανιδά, CEO & Ιδρυτή της Health Solutions για τις πολύτιμες πληροφορίες. 

[penci_related_posts title=”ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:” number=”8″ style=”grid” align=”none” displayby=”cat” orderby=”random”]

Share post:

Subscribe

Popular

More like this
Related

ΠΟΥ: Βάζετε λιγότερο αντηλιακό απ’ όσο νομίζετε – Αυτή είναι η σωστή ποσότητα

Καλοκαίρι, ήλιος, παραλία και απαραίτητο αξεσουάρ … το αντηλιακό. Τι συνιστούν οι διεθνής οργανισμοί για να είστε προστατευμένοι. Το αντηλιακό το έχετε πάντα μαζί σας, πιθανότατα το απλώνετε λίγο πριν βγείτε στον ήλιο, αλλά, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), μάλλον δεν το χρησιμοποιείτε σωστά και κυρίως δεν το εφαρμόζετε σε ικανή ποσότητα. Συγκεριμένα

Νεότητα: Μπορούμε όλοι να γυρίσουμε το ρολόι της γήρανσης πριν τα 50 – Αυτός είναι ο τρόπος

FITNESS Υιοθετώντας ορισμένες βασικές αρχές, η βιολογική ηλικία μπορεί να καθυστερήσει σημαντικά, με την πρόληψη να παραμένει το πιο ισχυρό «αντίδοτο»  Η χρονολογική ηλικία συχνά δεν αντανακλά τη βιολογική κατάσταση του ανθρώπου. Ο κ. Αναστάσιος Μαντζώρος, φυσικοθεραπευτής, αναδεικνύει, μέσα από μια σύντομη τοποθέτηση, τη σημασία της πρόληψης και της φροντίδας του σώματος και του νου

Στραβά δόντια: Σε ποια ηλικία πρέπει να γίνει η πρώτη επίσκεψη στον ορθοδοντικό

Τα οφέλη από τον προληπτικό έλεγχο και την έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία, σύμφωνα με μία ειδικό. Αν το παιδί έχει στραβά δόντια, έχει ζωτική σημασία να γίνει ορθοδοντική αξιολόγηση, διότι η κακή σύγκλειση δεν δημιουργεί απλώς αισθητικό πρόβλημα, αλλά μπορεί να επηρεάσει την ψυχοσωματική υγεία του, αναφέρει μία ειδικός. Έχει όμως μεγάλη σημασία η ηλικία

Καύσωνας: Προσέξτε που αφήνετε τα φάρμακά σας, συνιστά ο βρετανικός οργανισμός φαρμάκων

Οι κίνδυνοι σε αυτοκίνητα, τσάντες και τσέπες. Πώς μπορούμε να τα έχουμε με ασφάλεια μαζί μας. Πρακτικές συμβουλές για την προστασία των φαρμάκων από την έντονη ζέστη εξέδωσε ο βρετανικός οργανισμός φαρμάκων, καθώς η Ευρώπη μαστίζεται από πρωτοφανή κύματα καύσωνα. Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να αλλοιώσουν τα φάρμακα και να επηρεάσουν την αποτελεσματικότητά τους, τονίζει

Αθηνά Οικονομάκου: Το απόλυτο fashion icon του καλοκαιριού – Τα beach looks που ξεχωρίζουν!

Η Αθηνά Οικονομάκου αποτελεί μια από τις πιο καλοντυμένες Ελληνίδες celebrities, ειδικά όταν πρόκειται για καλοκαιρινές εμφανίσεις. Η γνωστή ηθοποιός και επιχειρηματίας συνδυάζει πάντα τη μόδα με την άνεση, επιλέγοντας κομμάτια που αναδεικνύουν τη θηλυκότητά της και ακολουθούν τις τάσεις της εποχής. Οικονομάκου - Τσερέλα: Μετά τη Σικελία με τα παιδιά της Αθηνάς, διακοπές για

Ο Stan Αντιπαριώτης μάς καλεί να «πάρουμε την ευθύνη»

O Stan επανακυκλοφορεί μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες των τελευταίων χρόνων και μας καλεί να… πάρουμε όλη την ευθύνη. Ο τραγουδοποιός παρουσιάζει την ανανεωμένη εκδοχή του «Παίρνω την ευθύνη», ενός τραγουδιού που είχε γράψει πριν περίπου 12 χρόνια, και γνωρίσαμε τραγουδιστικά από τον Δημήτρη Καραδήμο, και που έχει αγαπηθεί από το κοινό. Stan: «Ένιωσα άβολα

Γιατρός στις ΗΠΑ απαλλάχθηκε από τις κατηγορίες καταστροφής εμβολίων κατά της COVID-19 και έκδοσης ψευδών πιστοποιητικών εμβολιασμού

Η αμερικανίδα υπουργός Δικαιοσύνης Παμ Μπόντι διέταξε χθες Σάββατο να μπει στο αρχείο η ποινική δίωξη σε βάρος γιατρού ο οποίος ήταν αντιμέτωπος με την κατηγορία της καταστροφής εμβολίων κατά της COVID-19 και της έκδοσης ψευδών πιστοποιητικών εμβολιασμού. Ο τερματισμός της ποινικής δίωξής του, εν μέσω δίκης, κατόπιν αιτήματος βουλεύτριας της σκληρής δεξιάς, εγγράφεται στην

Ιωάννα Τούνη: Η νέα αιχμηρή της ανάρτηση από τη Μύκονο

ΚΟΣΜΟΣ 1 λ. πριν Νέο παράθυρο Ιρανός κατηγορείται για παράνομη εξαγωγή εξελιγμένου ηλεκτρονικού εξοπλισμού σιδηροδρομικών εφαρμογών από τις ΗΠΑ ΕΛΛΑΔΑ 3 λ. πριν Νέο παράθυρο Σοβαρό ατύχημα στο Κολωνάκι: Λύθηκε το χειρόφρενο στο τζιπ – Συνελήφθη ο οδηγός, 11 τραυματίες στο ΚΑΤ ΚΟΣΜΟΣ 11 λ. πριν Νέο παράθυρο Γιατρός στις ΗΠΑ απαλλάχθηκε από τις κατηγορίες

Η Ισπανία επιτρέπει τη δωρεά οργάνων σε άτομα με AIDS

Η Ισπανία έκανε ένα ιστορικό βήμα στον τομέα των μεταμοσχεύσεων καταργώντας τον κανονισμό του 1987 που απαγόρευε τη δωρεά οργάνων σε άτομα με AIDS (HIV). Η απόφαση αυτή, που ανακοινώθηκε από την υπουργό Υγείας Μόνικα Γκαρθία τον Δεκέμβριο του 2024 κατά τη διάρκεια της Παγκόσμιας Ημέρας κατά του AIDS, τέθηκε επίσημα σε ισχύ τη Δευτέρα

Ζέτα Δούκα: «Απολύτως ικανοποιημένη» – Η ανακοίνωση των δικηγόρων μετά την καταδικαστική απόφαση για τον Γιώργο Κιμούλη

Μετά από πολύμηνη δικαστική διαμάχη, ο ηθοποιός Γιώργος Κιμούλης κρίθηκε ένοχος για ηθική αυτουργία σε ψευδή κατάθεση. Η Ζέτα Δούκα δηλώνει «απολύτως ικανοποιημένη από τη δίκαιη αυτή δικαστική εξέλιξη» μέσω των πληρεξούσιων δικηγόρων, Γιώργου Γεραρή και Άρτεμη Διαλυνά που εξέδωσαν ανακοίνωση μετά την απόφαση του δικαστηρίου. «Μετά από μια μακρά και επίπονη διαδικασία ενώπιον του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Αθηνών

Δέρμα: Τα καθημερινά φάρμακα που αυξάνουν την ευαισθησία του στον ήλιο

Η φωτοευαισθησία μπορεί να εκδηλωθεί από φάρμακα που αλείφονται στο δέρμα ή λαμβάνονται από το στόμα ή με έγχυση. Οι υπαίθριες δραστηριότητες στον ήλιο, όπως το περπάτημα, το κολύμπι, ακόμα και μια απλή βόλτα στην πόλη, είναι συνήθως ευχάριστες για μικρούς και μεγάλους. Όταν όμως κάποιος παίρνει φάρμακα, η έκθεση στον ήλιο μπορεί να κρύβει

Σύφιλη και βλεννόρροια: Αυξάνονται τα κρούσματα στην Ελλάδα, ποιες είναι οι αιτίες

Τα ύποπτα συμπτώματα που πρέπει να κινητοποιήσουν τους ασθενείς και η αξία του προληπτικού ελέγχου. Μεγάλη έξαρση παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στα περιστατικά με σύφιλη σε Ελλάδα και Ευρώπη, με το καλοκαίρι να είναι η κατ’ εξοχήν εποχή όπου αυξάνεται δραματικά ο κίνδυνος μόλυνσης. Πρόσφατη μελέτη του Νοσοκομείου «Ανδρέας Συγγρός» αποκαλύπτει ότι στη διάρκεια της