Γιατί ο Σπίλμπεργκ έκλαιγε ασταμάτητα στα γυρίσματα της ταινίας η «Λίστα του Σίντλερ» και πήρε αγκαλιά το κopιτσάκι με το κόκκινο παλτό

Date:

Γιατί ο Σπίλμπεργκ έκλαιγε ασταμάτητα στα γυρίσματα της ταινίας η «Λίστα του Σίντλερ» και πήρε αγκαλιά το κopιτσάκι με το κόκκινο παλτό

Γιατί ο Σπίλμπεργκ έκλαιγε ασταμάτητα στα γυρίσματα της ταινίας η «Λίστα του Σίντλερ» και πήρε αγκαλιά το κopιτσάκι με το κόκκινο παλτό. Αρνήθηκε να πάρει χρήματα από την ταινία και τα έδωσε στα θύματα του ολοκαυτώματος

Η «Λίστα του Σίντλερ» είναι η σπουδαιότερη δραματική ταινία που περι- με ακρίβεια τις δραματικές στιγμές που βίωσαν εκατομμύρια Εβραίοι στο Άουσβιτς. Τόσο τα μηνύματα της ταινίας όσο και τα έντονα συναισθήματα που δημιούργησε στο κοινό, έχουν συνδεθεί με τον σκηνοθέτη Στίβεν Σπίλμπεργκ, ο οποίος έχει παραδεχτεί, ότι η απόφαση για τη δημιουργία αυτής της ταινίας ήταν η δυσκολότερη στιγμή στην καριέρα του. Μάλιστα, προσπάθησε να δώσει τη σκηνοθεσία στον Πολάνσκι, μετά στον Σκορσέζε και τέλος στον Πόλακ. Όλοι αρνήθηκαν και έτσι ανέλαβε αυτός.

Λίαμ Νίσον και Μπεν Κινγκσλει

«Δεν άντεχα, δεν μπορούσα. Υπήρχαν στιγμές που έκλαιγα ασταμάτητα γιατί θυμόμουν τις αφηγήσεις των παππούδων μου που υπέφεραν στο Άουσβιτς», παραδέχτηκε σε συνέντευξη του ο Σπίλμπεργκ και συνέχισε: «Σκέφτηκα σοβαρά, μετά την ολοκλήρωση της ταινίας να σταματήσω τη σκηνοθετική νου καριέρα. Το βάρος ήταν δυσβάσταχτο και ήμουν δυστυχισμένος».

Το κopιτσάκι με το κόκκινο παλτό ήταν από τις πιο χαρακτηριστικές σκηνές της ταινίας

«Χρειάστηκε μια δεκαετία για να βρει το κουράγιο να τη σκηνοθετήσει» Advertisement End of break ads in 2s Ο Σπίλμπεργκ έμαθε την ιστορία του Όσκαρ Σίντλερ μια δεκαετία πριν γίνει η μεταφορά της στις κινηματογραφικές αίθουσες. Το 1982 ο Σιντ Σάινμπεργκ, αντιπρόεδρος του τηλεοπτικού κλάδου της Universal, έστειλε στον Σπίλμπεργκ το βιβλίο «Schindler’s Ark» του Τόμας Κένελι.

Σε αυτό το βιβλίο βασίστηκε ο Σπίλμπεργκ για να δημιουργήσει τη «Λίστα του Σίντλερ»

Εντυπωσιασμένος από την ιστορία του δίκαιου Όσκαρ Σίντλερ, αλλά και από τον παράδοξο χαρακτήρα του, ο σκηνοθέτης έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ζήτησε τα δικαιώματα του έργου. Εκείνη την περίοδο ο Σπίλμπεργκ, δεν ένιωθε έτοιμος να αναλάβει την σκηνοθεσία της ταινίας. Έτσι, δήλωσε εξ’ αρχής ότι θα ξεκινούσε τα γυρίσματα της ταινίας μέσα στην επόμενη δεκαετία, που θα ήταν πιο ώριμος σκηνοθετικά. Στην πραγματικότητα, όπως έχει παραδεχτεί και ο ίδιος σε συνέντευξη του, δεν μπορούσε να διαχειριστεί το ηθικό βάρος της ιστορίας.

Στράφηκε στον Ρομάν Πολάνσκι, στον οποίο πρότεινε να αναλάβει τη δημιουργία της ταινίας. Εκείνος όμως λόγω άσχημων προσωπικών βιωμάτων από το Άουσβιτς και το γκέτο της Κρακοβίας αρνήθηκε κατηγορηματικά. Ο Σπίλμπεργκ όμως δεν σταμάτησε εκεί. Απευθύνθηκε στη συνέχεια στον Μάρτιν Σκορσέζε και τον Σίντνεϊ Πόλακ, οι οποίοι απέρριψαν επίσης την πρόταση του.

Τελικά, μετά την πτώση του τείχους πήρε τη μεγάλη απόφαση να ξεκινήσει την ταινία. Ο Σάινμπεργκ, ως αντιπρόεδρος της Universal, δέχτηκε με χαρά την απόφαση του σκηνοθέτη, αλλά με έναν όρο. Θα έπρεπε πρώτα να ολοκληρώσει το «Jurassic Park», που γύριζε εκείνη την περίοδο. Ο Σπίλμπεργκ, που τον θεωρούσε μέντορα του, έδωσε τη δική του εξήγηση σε αυτό τον όρο. «Με ήξερε τόσο καλά.

Ήταν βέβαιος ότι αν έκανα πρώτα τη Λίστα του Σίντλερ, δεν θα ήμουν ποτέ σε θέση να γυρίσω το Jurassic Park». Η ταινία ξεκίνησε με χαμηλό προϋπολογισμό και οι περισσότεροι πίστευαν ότι δεν θα είχε μεγάλη επιτυχία, επειδή το θέμα της ήταν πολύ «βαρύ». Δεν πήρε ποτέ ούτε ένα δολάριο ως αμοιβή, γιατί τα θεωρούσε «ματωμένα χρήματα».

Προτίμησε να παραχωρήσει την αμοιβή του στο ίδρυμα «Shoah» για τα θύματα του Ολοκαυτώματος. Από τις πρώτες ημέρες των γυρισμάτων ο Σπίλμπεργκ, μαζί με το υπόλοιπο καστ ήρθαν αντιμέτωποι με  έντονη συναισθηματική φόρτιση. Υπήρχαν κάποιες στιγμές που τον συγκινούσαν ιδιαίτερα γιατί του θύμιζαν τα προσωπικά του βιώματα, όταν ως παιδί ήρθε αντιμέτωπος με τον αντισημιτισμό και την αδικία.

O Σπίλμπεργκ καθοδηγεί σκηνοθετικά τον Λίαμ Νίσον

Όταν έφτασαν στο Άουσβιτς, είχε ήδη λάβει άδεια για να πραγματοποιήσει γυρίσματα και στους εσωτερικούς χώρους. Όμως εκείνος, από σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων, δεν το έπραξε. Μεγάλο μέρος των γυρισμάτων πραγματοποιήθηκε στους εξωτερικούς χώρους του στρατοπέδου του θανάτου.

«Ήταν ένα δυνατό χαστούκι στο πρόσωπο μου, αυτή η ταινία. Με έφερε αντιμέτωπο με τα προσωπικά μου βιώματα. Τις αναμνήσεις, τον εβραϊκό εαυτό μου. Έκλαιγα συνεχώς», δήλωσε ο σκηνοθέτης.

Παρόλο που ήταν ο σκηνοθέτης της ταινίας, του ήταν αδύνατο να δει τη σκηνή όπου οι Εβραίοι γυμνοί επιλέγονταν από τους Ναζί για να σταλούν στο Άουσβιτς. Μάλιστα δεν μπορεί να ξεχάσει τη φόρτιση μιας ηθοποιού, σε μια δύσκολη σκηνή επειδή γεννήθηκε η ίδια σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης. Ο Σπίλμπεργκ μαζί με τη γυναίκα του έμεναν στην Κρακοβία. Μετά το τέλος των γυρισμάτων ο σκηνοθέτης, την ευχαρίστησε δημόσια: «για τον τρόπο με τον οποίο τον έσωζε τις ενενήντα δυο ημέρες που κράτησε αυτή η ιστορία».

Για να μπορέσει να χαλαρώσει τις δύσκολες στιγμές, παρακολουθούσε το Jurassic Park, ενώ ο καρδιακός του φίλος, Ρόμπιν Ουίλιαμς τον έπαιρνε καθημερινά τηλέφωνο φτιάχνοντας του τη διάθεση με το αστείρευτο χιούμορ του.

Όταν προβλήθηκε η ταινία στη μεγάλη οθόνη, έγινε αμέσως επιτυχία αποφέροντας 321 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως την πρώτη χρονιά. Θριάμβευσε και στα Όσκαρ, αφού ήταν υποψήφια σε 7 κατηγορίες. Όταν ο Σπίλμπεργκ παρέλαβε το Όσκαρ της καλύτερης ταινίας δήλωσε: «Είναι ένα ποτήρι νερό, μετά τη μεγαλύτερη δίψα της ζωής μου».

Share post:

Subscribe

Popular

More like this
Related

Χρήστος Βασιλόπουλος: Ένα παιδί είναι ευτυχισμένο με δύο χωρισμένους γονείς που είναι ισορροπημένοι

Χρήστος Βασιλόπουλος: Ένα παιδί είναι ευτυχισμένο με δύο χωρισμένους γονείς που είναι ισορροπημένοι Χρήστος Βασιλόπουλος: Ένα παιδί είναι ευτυχισμένο με δύο χωρισμένους γονείς που είναι ισορροπημένοι Δεν μπορώ να περάσω τη ζωή μου και να πω ότι τελικά έμεινα σε μία σχέση που δεν πήγαινε και έμεινα για το παιδί, συμπλήρωσε Ο Χρήστος Βασιλόπουλος μίλησε

Περικλής Κονδυλάτος για Έλενα Παπαρίζου: Όταν μία κοπέλα έχει παραπανίσια κιλά, τα στρας και οι πούλιες δίνουν όγκο

Περικλής Κονδυλάτος για Έλενα Παπαρίζου: Όταν μία κοπέλα έχει παραπανίσια κιλά, τα στρας και οι πούλιες δίνουν όγκο Περικλής Κονδυλάτος για Έλενα Παπαρίζου: Όταν μία κοπέλα έχει παραπανίσια κιλά, τα στρας και οι πούλιες δίνουν όγκο Για την αισθητική της Eurovision που υπάρχει glitter και το glamour, δεν ήταν λάθος, σχολίασε για την εμφάνιση της

Κάρυ με κοτόπουλο και μπιζέλια

ΥΛΙΚΑ 50 γρ. βούτυρο, ανάλατο 2 κ. σ. ελαιόλαδο 1 μεγάλο κρεμμύδι, σε λεπτές φέτες 4 σκελίδες σκόρδο, λιωμένες 1 ½ κ. σ. φρέσκο τζίντζερ, ξεφλουδισμένο και ψιλοκομμένο 600 γρ κοτόπουλο, χωρίς πέτσα και κόκκαλα, κομμένο σε κύβους περίπου 2 εκ. 1 κ. σ. κύμινο, αλεσμένο 1 κ. σ. κόλιανδρο, αλεσμένο 1 κ. σ. μείγμα

Τάκος με «τσίλι κον κάρνε»

Προσθήκη στα αγαπημένα ΥΛΙΚΑ (για 20 τάκος) Για το τσίλι κον κάρνε: 500 γρ. κιμά μοσχαρίσιο (όχι διπλοπερασμένο) 2 κ. σ. ελαιόλαδο 1 μεγάλο κρεμμύδι, ψιλοκομμένο 2 σκελίδες σκόρδο, ψιλοκομμένες ½ – 1 κ. γ. νιφάδες τσίλι 2 κ. γ. κύμινο αλεσμένο 2 κ. γ. πάπρικα ½ κ. γ. πάπρικα καπνιστή, καυτερή ½ κ. γ.

Τέιλορ Σουίφτ: Έσπασε ρεκόρ προσέλευσης η συναυλία της στη Στοκχόλμη

Τέιλορ Σουίφτ: Έσπασε ρεκόρ προσέλευσης η συναυλία της στη Στοκχόλμη Τέιλορ Σουίφτ: Έσπασε ρεκόρ προσέλευσης η συναυλία της στη Στοκχόλμη Η τραγουδίστρια πραγματοποίησε την πρώτη ζωντανή εμφάνισή της στη Σουηδία Η Τέιλορ Σουίφτ πραγματοποίησε την πρώτη της συναυλία από τις συνολικά τρεις στη Στοκχόλμη της Σουηδίας, όπου ανακοίνωσε ότι οι θαυμαστές της κατέρριψαν το ρεκόρ

Λάκης Γαβαλάς: Απατεώνες με ράσα, δεν είναι μοναχοί αυτοί – Με ποινικό μητρώο ο ιερωμένος που τον έβρισε

Λάκης Γαβαλάς: Απατεώνες με ράσα, δεν είναι μοναχοί αυτοί - Με ποινικό μητρώο ο ιερωμένος που τον έβρισε Λάκης Γαβαλάς: Απατεώνες με ράσα, δεν είναι μοναχοί αυτοί - Με ποινικό μητρώο ο ιερωμένος που τον έβρισε Είναι προκλητικό, το καταδικάζω και θέλω να υπάρξει λύση από την Εκκλησία, τόνισε - Κατά πληροφορίες, ο ρασοφόρος που

Έμμα Στόουν: H αποκάλυψη για τη γνωριμία της με τον Λάνθιμο 10 χρόνια πριν:«Αυτός είναι η μούσα μου»

Στον αγαπημένο της σκηνοθέτη Γιώργο Λάνθιμο αναφέρθηκε η Έμα Στόουν σήμερα στις Κάννες Η Αμερικανίδα ηθοποιός συνεργάζεται εδώ και πολύ καιρό μαζί του και μάλιστα κέρδισε ένα Όσκαρ για την ταινία του "Poor Thinks". Όπως τόνισε για εκείνη είναι κατά κάποιον τρόπο η μούσα της. Και όχι το αντίστροφο. Κάννες 2024 - Γιώργος Λάνθιμος: «Δουλεύω περισσότερο

Ειρήνη Ερμίδου: Άλλος άνθρωπος 5 χρόνια μετά το GNTM

H Eιρήνη Ερμίδου συμμετείχε πριν από 5 χρόνια στο GNTM και αναμφίβολα ήταν από τις πιο ιδιαίτερες περιπτώσεις ανάμεσα στα επίδοξα μοντέλα.  Η εντυπωσιακή Ειρήνη δεν κατάφερε να κερδίσει τον διαγωνισμό εντυπωσίασε όμως κριτές, κοινό και τους ανθρώπους της μόδας για το πόσο γρήγορα μάθαινε αλλά και το πόσες δυνατότητες είχε. Η ποδοσφαιρίστρια του GNTM είχε

Φωτεινή Δάρρα: Το metoo είναι πολύ χρήσιμο αλλά θέλει και μια ρέγουλα

“Λίγο να μπορούμε να εξετάζουμε διπλά και τριπλά γιατί μπορεί να στιγματιστούν άνθρωποι” δηλώνει η Φωτεινή Δάρρα. Για τις στιγμές που την σημάδεψαν στην προσωπική της ζωή αλλά και τις δυσκολίες που συνλάντησε στον χώρο του τραγουδιού μίλησε από καρδιάς η Φωτεινή Δάρρα στην κάμερα της εκπομπής “I love Σου Κου” και τον δημοσιογράφο Αλέξανδρο

Φωτεινή Δάρρα: «Με έχει σημαδέψει θετικά και αρνητικά το φευγιό της, ενηλικιώθηκα»

Στην εκπομπή «I love Σου Κου» μίλησε η Φωτεινή Δάρρα το πρωί του Σαββάτου 18/5. Μεταξύ άλλων, η γοητευτική ερμηνεύτρια αναφέρθηκε στην ενηλικίωση που βίωσε μετά τον θάνατο της αγαπημένης της μητέρας, στις δυσκολίες στον καλλιτεχνικό χώρο και στο metoo. Πιο συγκεκριμένα, η Φωτεινή Δάρρα είπε: «με έχει σημαδέψει πάρα πολύ θετικά η γέννηση της κόρης μου.

Κάννες 2024 – Γιώργος Λάνθιμος: «Δουλεύω περισσότερο με το ένστικτο»

Κάννες 2024 - Γιώργος Λάνθιμος: Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το 77ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου στις Κάννες και τα πιο λαμπερά πρόσωπα περπάτησαν στο κόκκινο χαλί

Χείμαρρος ο Ποσειδώνας Γιαννόπουλος για την Μαρίνα Σάττι: “Έχω ακούσει ότι είναι δύσκολη συνεργάτιδα”

"Το "σας πήγε τάπα" προσωπικά δεν με αφορά, δεν θεωρώ ότι το απευθύνει σε μένα ως Έλληνα πολίτη" υπογραμμίζει ο Ποσειδώνας Γιαννόπουλος.