Πόνοι περιόδου: Το «φυσικό» φάρμακο που ανακουφίζει – Δοκιμάστε το

Date:

Η εμπειρία της περιόδου είναι διαφορετική για κάθε γυναίκα. Κάποιες έχουν έντονη ροή, άλλες όχι τόσο. Σε ορισμένες, η έμμηνος ρύση διαρκεί περισσότερες ημέρες, ενώ σε άλλες λιγότερες. Υπάρχουν εκείνες που δεν βιώνουν ιδιαίτερες αλλαγές στην καθημερινότητά τους, αλλά κι εκείνες που υποφέρουν από μεταβολές στη διάθεση, αλλά και κράμπες, δηλαδή έντονο πόνο στην κοιλιά, τη λεκάνη, το κάτω μέρος της πλάτης και τα άνω άκρα. Ο πόνος είναι, κατά κανόνα, εντονότερος λίγο πριν από την έναρξη της περιόδου, αλλά και την πρώτη ημέρα της ροής.

Για κάποιες γυναίκες, οι ενοχλήσεις είναι τόσο έντονες, που ενδέχεται να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στην καθημερινότητά τους. Δεν αποκλείεται να αισθάνεστε ότι έχετε λιγότερη ενέργεια κατά τη διάρκεια των πρώτων δύο ημερών της περιόδου, όταν η αιμορραγία και οι κράμπες είναι πιο έντονες. Η υπερβολική καταπόνηση σε αυτή τη φάση μπορεί να μη λειτουργεί. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες ήπιες ασκήσεις, που σύμφωνα με το ενημερωτικό site του δικτύου Nationwide Childrens’, μπορούν πραγματικά να σας βοηθήσουν να ανακουφιστείτε από τον πόνο και να νιώσετε καλύτερα. Μερικές διατάσεις και λίγη άσκηση μέτριας έντασης μπορούν να ανακουφίσουν σημαντικά από τον πόνο που προκαλούν οι κράμπες της περιόδου. H γιόγκα και οι ασκήσεις αναπνοής αποδεικνύονται σημαντικοί σύμμαχοι, προσφέροντας επιπλέον οφέλη για την υγεία, όπως η μείωση του στρες, η βελτίωση της ευελιξίας και η μυϊκή ενδυνάμωση.

Τρεις ασκήσεις γιόγκα που ανακουφίζουν

Οι στάσεις της γιόγκα Κόμπρα, Γάτα/Αγελάδα και Ψάρι είναι μερικές καλές ασκήσεις που μπορείτε να δοκιμάσετε. Θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε τις έντονες κράμπες και είναι κατάλληλες ακόμη για τις πιο δύσκολες ημέρες της περιόδου. Προτιμήστε να κάνετε αυτές τις ασκήσεις όταν το σώμα είναι ζεστό, όπως είναι μετά από ένα ντους, για να μεγιστοποιήσετε την ευελιξία και να μειώσετε τον κίνδυνο τραυματισμού. Κάθε διάταση πρέπει να διαρκεί 30-60 δευτερόλεπτα. Προσέξτε, επιπλέον, κάνοντας τις ασκήσεις της γιόγκα, να μην πιέζετε το σώμα σας σε σημείο πόνου ή δυσφορίας.

Στάση κόμπρα

Ξαπλώστε μπρούμυτα, με τα πόδια σας ίσια και τα πέλματα ενωμένα. Τοποθετήστε τα χέρια σας κάτω από τους ώμους. Χρησιμοποιώντας τα χέρια σας για να στηριχθείτε, σηκώστε το κεφάλι και τους ώμους ψηλά. Αναπνεύστε βαθιά. Μείνετε σε αυτή τη στάση για 30-60 δευτερόλεπτα, όσο αισθάνεστε άνετα. Στη συνέχεια, επιστρέψτε στην αρχική σας θέση. Είναι σημαντικό να παίρνετε βαθιές ανάσες κατά τη διάρκεια αυτής της άσκησης. Προσπαθήστε να γεμίσετε εντελώς την κοιλιά καθώς αναπνέετε. Αφήστε την κοιλιά να διασταλεί καθώς εισπνέετε. Όταν εκπνέετε, η κοιλιά κινείται προς τα μέσα και μαλακώνει. Αν δεν μπορείτε να πάρετε βαθιές αναπνοές, αυτό ενδεχομένως σημαίνει ότι μπορεί να πιέζεστε υπερβολικά στη διάταση, επομένως χαλαρώσετε λίγο. Πάρτε μερικές κανονικές ανάσες και επαναλάβετε.

Αυτή η στάση βοηθά στη χαλάρωση της κοιλιάς και στην ανακούφιση από τις ενοχλήσεις της περιόδου.

Photo: Shutterstock

Στάση γάτας/αγελάδας

Στηριχθείτε στα χέρια και τα γόνατά σας. Βεβαιωθείτε ότι τα χέρια σας βρίσκονται σε ευθεία με τους ώμους και τα γόνατα σε ευθεία με τους γοφούς. Πάρτε μια βαθιά εισπνοή και χαμηλώστε την κοιλιά σας προς το έδαφος, ενώ τεντώνετε απαλά το κεφάλι και τη λεκάνη σας προς τα πάνω. Αυτή είναι η στάση της αγελάδας.

Από αυτή τη θέση, πάρτε μερικές ανάσες. Όταν είστε έτοιμοι να αλλάξετε θέση, εισπνεύστε βαθιά, και, καθώς εκπνέετε, κυρτώστε την πλάτη σας προς τον ουρανό, με το κεφάλι και τη λεκάνη σας να τεντώνονται απαλά προς το έδαφος. Αυτή είναι η στάση της γάτας.

Πάρτε και πάλι μερικές αναπνοές και κάντε μερικές εναλλαγές από τη μια στάση στην άλλη, μένοντας στην καθεμία για 2 έως 3 αναπνοές.

Αυτή η άσκηση ενισχύει την ευλυγισία της σπονδυλικής στήλης και μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση από τον πόνο στην πλάτη, που σχετίζεται με τις κράμπες της περιόδου.

Photo: Shutterstock

Photo: Shutterstock

Στάση ψαριού

Τοποθετήστε ένα μαξιλάρι στο πάτωμα. Τοποθετήστε την πλάτη και το κεφάλι σας στο μαξιλάρι και τεντώστε τα πόδια σας ευθεία μπροστά στο πάτωμα. Τοποθετήστε τα χέρια σας άνετα στα πλάγια, με τις παλάμες σας στραμμένες προς τα πάνω. Μείνετε σε αυτή τη στάση, αναπνέοντας απαλά, για όσο διάστημα αισθάνεστε άνετα. Αν το να έχετε τα πόδια σας ίσια προκαλεί ενοχλήσεις στη μέση, λυγίστε τα γόνατα με τα πέλματα να πατούν στο πάτωμα.

Η θέση αυτή είναι ιδανική για βαθιές, χαλαρωτικές αναπνοές και για να χαλαρώσετε την ένταση στις περιοχές της πλάτης και του αυχένα.

Photo: Shutterstock

Κατά τη διάρκεια των ελαφρύτερων ημερών της περιόδου, δοκιμάστε αερόβιες ασκήσεις μέτριας έντασης, όπως περπάτημα ή ελαφρύ τρέξιμο. Αυτός ο τύπος σωματικής δραστηριότητας μπορεί να μειώσει το φούσκωμα που προκαλείται από το επιπλέον βάρος των υγρών και τον πόνο των κραμπών. Η αερόβια άσκηση υποστηρίζει την κυκλοφορία του αίματος και την απελευθέρωση των ενδορφινών, δηλαδή των «ορμονών ευεξίας», η παρουσία των οποίων είναι σημαντική για την ανακούφιση των πονοκεφάλων και τη βελτίωση της διάθεσης.

Η ενσωμάτωση της γιόγκα στη ρουτίνα σας τις ημέρες της περιόδου μπορεί να διευκολύνει σημαντικά τις σωματικές και συναισθηματικές επιπτώσεις της εμμήνου ρύσεως, καθιστώντας την μια πολύτιμη πρακτική για όσες υποφέρουν από κράμπες περιόδου. Εάν ο πόνος της περιόδου είναι ιδιαίτερα οξύς, προτείνεται να συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία υγείας πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε νέο πρόγραμμα άσκησης.

Διαβάστε επίσης:

Η κίνηση που μειώνει κατά 22% τους πόνους περιόδου

Πόνοι περιόδου: Η διατροφή που ανακουφίζει τα συμπτώματα

Ποια είναι η μεγάλη απειλή υγείας που κρύβει ο άστατος μηνιαίος κύκλος

[penci_related_posts title=”ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:” number=”8″ style=”grid” align=”none” displayby=”cat” orderby=”random”]

Share post:

Subscribe

Popular

More like this
Related

Survivor: Η Κόκκινη Ομάδα τον έστησε στον τοίχο – Αυτή είναι η δεύτερη υποψηφιότητα της εβδομάδας

Survivor: Ποιο όνομα μπήκε στο κουαρτέτο των υποψηφίων αυτής της εβδομάδας και θα διεκδικήσει την παραμονή του στο παιχνίδι;

Ιωάννα Μαλέσκου: «Όταν ανακοίνωσα την εγκυμοσύνη μου, κάποιες γυναίκες του χώρου έκαναν ανήθικα σενάρια για μένα»

«Όταν μου είπε ο γιατρός ότι πρέπει να προσέξω, εκεί αγχώθηκα. Πήρα 17 κιλά, ήταν ένα σοκ για το σώμα μου», εξομολογείται η Ιωάννα Μαλέσκου.

Ελεονώρα Μελέτη για την οικονομική καταστροφή: «Μέσα σε ένα βράδυ έχασα το 60% των δεδουλευμένων μου»

«Ήμουν πληγωμένη βαθιά, βιασμένη σχεδόν. Καβάλησα τη σανίδα μου 11 η ώρα το πρωί και βγήκα από το νερό 5 παρά τέταρτο το απόγευμα». Καλεσμένη στην εκπομπή της Άννας Δρούζα στο ΟΡΕΝ βρέθηκε λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Δευτέρας (20/5) η Ελεονώρα Μελέτη. Η γνωστή δημοσιογράφος και παρουσιάστρια μίλησε στο «Όσα δε Λέμε» για την

Η Άντζελα Γκερέκου πρώτη φορά για το οικονομικό “σκάνδαλο” του Τόλη Βοσκόπουλου: “Φτάσαμε στον πάτο”

Η Άντζελα Γκερέκου πρώτη φορά για το οικονομικό «σκάνδαλο» του Τόλη Βοσκόπουλου: «Φτάσαμε στον πάτο» "Παραιτήθηκα από το Υπουργείο. Τότε δεν μιλούσαμε για αυτή την ιστορία, τι να λέγαμε; Ένας λόγος ήταν για να αμαυρώσουν και τη δική μου εικόνα". Μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε η Άντζελα Γκερέκου στην εκπομπή «Μεγάλη Εικόνα» του

Μαρία Καρλάκη: «Ο πατέρας του παιδιού μου ήταν από την αρχή απών»

Η Μαρία Καρλάκη βρέθηκε καλεσμένη το πρωί της Δευτέρας στην εκπομπή «Super Κατερίνα» όπου μίλησε για τη βάφτιση του γιου της Ραφαήλ στην Λέσβο, η τραγουδίστρια μάλιστα σχολίασε την απουσία τους πατέρα του παιδιού αλλά την και οικογένειας του από το μυστήριο. «Ο πατέρας του παιδιού μου ήταν από την αρχή απών απλώς εγώ δεν

Άντζελα Γκερέκου για το οικονομικό «σκάνδαλο» του Τόλη Βοσκόπουλου: Φτάσαμε στον πάτο αλλά ξανασηκωθήκαμε

Στην εκπομπή «Μεγάλη Εικόνα» του MEGA μίλησε η Άντζελα Γκερέκου. Η ηθοποιός και πολιτικός  παραχώρησε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στη Νίκη Λυμπεράκη. Από την ιδιαίτερη πατρίδα της, την Κέρκυρα, η Άντζελα Γκερέκου μιλώντας στη «Μεγάλη Εικόνα» και τη Νίκη Λυμπεράκη αναφέρθηκε στην επαγγελματική αλλά και την προσωπική της ζωή. «Σε αυτό το σπίτι

Μαυρίδου – Λάλος: Η μακροσκελής ανακοίνωση μετά τη δημοσιοποίηση του διαζυγίου

Μία μακροσκελής ανακοίνωση μέσω της δικηγόρου της κας Μίνας Καούνη, απέστειλε η Έλενα Μαυρίδου στο ΜΜΕ μετά τη δημοσιοποίηση του διαζυγίου της

Ειρήνη Γκανιάτσου: Γέννησε ένα υγιέστατο αγοράκι

Σε πελάγη ευτυχίας πλέει η Ειρήνη Γκανιάτσου καθώς, έφερε στον κόσμο το πρώτο της παιδί, ένα υγιέστατο αγοράκι.

Survivor 2024: Η «προδοσία» που λύγισε την Δώρα και ο δεύτερος μονομάχος – Δείτε βίντεο

Οι Μπλε ισοφάρισαν τις ασυλίες σε 1-1 για την 20η εβδομάδα του Survivor 2024 και οι Κόκκινοι επέλεξαν να ρίξουν τον Χριστόφορο Ταξίδη στην αρένα των μονομάχων, εκεί όπου ήδη βρίσκονται ο Σταμάτης Ταλαδιανός αλλά και η Δώρα Νικολή από την προηγούμενη εβδομάδα. Να σημειωθεί πως κι αυτή την εβδομάδα δεν θα υπάρξει αποχώρηση από

Έλενα Τσαγκρινού για τη γνωριμία με τον Dj Stephan: Δεν ερωτευτήκαμε από την αρχή, μετά έγινε ένα «μπαμ»

Έλενα Τσαγκρινού για τη γνωριμία με τον Dj Stephan: Δεν ερωτευτήκαμε από την αρχή, μετά έγινε ένα «μπαμ» Ούτε εγώ το περίμενα, ερωτευτήκαμε πραγματικά, σημείωσε η τραγουδίστρια Για την εγκυμοσύνη της, αλλά και τη γνωριμία της με τον Dj Stephan μίλησε η Έλενα Τσαγκρινού. Η τραγουδίστρια μίλησε στην εκπομπή «Πρωίαν σε είδον» κι αρχικά, ανέφερε

Ο Σασμός “εισβάλλει” στους Πρωταγωνιστές: Ο Σταύρος Θεοδωράκης στα παρασκήνια της επιτυχημένης σειράς

Δείτε αποκλειστικό φωτογραφικό υλικό από το γλέντι που στήθηκε στο backstage της σειράς.

MasterChef: Βγήκαν τα μαχαίρια στον δρόμο για τον Τελικό – “Ο Κώστας ξερογλείφεται”, “Ηθελές τα κι επαθές τα”

Δευτέρα, 20.5.2024, 21:45 Zappit@ZAPPIT_ "Τα σαλάκια υπάρχουν ακόμη πάνω στην κονκάρδα. Ο Ηλίας θα πρέπει να προσέχει". Νέα εβδομάδα για το MasterChef 2024 και η εναπομείνασα 8άδα των διαγωνιζόμενων έχει μπει πλέον στην τελική ευθεία προς τη διεκδίκηση του μεγάλου τροπαίου. Άνχελ, Κώστας, Γιάννης, Ηλίας, Σοφοκλής, Χριστίνα, Νίκος και Λευτέρης έρχονται αντιμέτωποι με ένα καινούργιο Mystery