Πόσες θερμίδες χρειάζεστε καθημερινά;

Date:

Οι θερμίδες είναι η ενέργεια που λαμβάνουμε από τα τρόφιμα και τα υγρά που καταναλώνουμε. Είναι αυτές που μας επιτρέπουν να επιβιώνουμε. Ωστόσο το πόσες θερμίδες χρειάζεται ένα άτομο ποικίλει, καθώς εξαρτάται από μια σειρά παραγόντων, όπως η ηλικία, το ύψος, το βάρος, το φύλο και τα επίπεδα δραστηριότητας.

Υπάρχουν διάφορες πολυπαραγοντικές εξισώσεις που καταλήγουν σε ένα θερμιδικό αποτέλεσμα. Ένας πιο απλοϊκός τρόπος για να μάθετε πόσες θερμίδες χρειάζεστε είναι να ακολουθήσετε τον εθνικό διατροφικό οδηγό, ο οποίος παρέχει εκτιμώμενες ποσότητες τροφίμων ανά ημέρα για υγιή άτομα, παιδιά (κάντε κλικ εδώ) και ενήλικες (κάντε κλικ εδώ).

Παράγοντες που επηρεάζουν το μέγεθος των ημερήσιων θερμίδων

  • Ηλικία
  • Φύλο
  • Ύψος
  • Βάρος
  • Επίπεδο σωματικής δραστηριότητας
  • Κατάσταση υγείας
  • Στόχοι υγείας

Θερμίδες για παιδιά και ενήλικες

Και στα παιδιά οι διατροφικές οδηγίες είναι διαφορετικές ανάλογα με τη σωματική δραστηριότητα, το φύλο και την ηλικία. Για παράδειγμα τα πιο δραστήρια παιδιά χρειάζονται περισσότερες θερμίδες. Επίσης, τα αγόρια έχουν υψηλότερες θερμιδικές απαιτήσεις από τα κορίτσια. Γενικά οι συστάσεις (πάντα με δεδομένο πως αναφερόμαστε σε υγιή άτομα) είναι:

Για αγόρια: 1.000 έως 2.000 θερμίδες ανά ημέρα για ηλικίες 2 έως 8 ετών και 1.600 έως 3.200 θερμίδες την ημέρα για ηλικίες 9 έως 17 ετών).

Για κορίτσια: 1.000 έως 1.800 θερμίδες την ημέρα για ηλικίες 2 έως 8 ετών και 1.400 έως 2.400 θερμίδες την ημέρα για ηλικίες 9 έως 17 ετών.

Για ενήλικες άνδρες: 2.200 έως 3.200 θερμίδες ημερησίως για ηλικίες 18 έως 55 ετών και 2.000 έως 2.600 θερμίδες καθημερινά για ηλικίες άνω των 56 ετών.

Για ενήλικες γυναίκες: 1.600 έως 2.400 θερμίδες ημερησίως για ηλικίες 18 έως 55 ετών και 1.600 έως 2.000 θερμίδες καθημερινά για ηλικίες άνω των 56 ετών.

Πώς επιτυγχάνεται η απώλεια βάρους

Η απώλεια βάρους εξαρτάται από το θερμιδικό ισοζύγιο. Πρέπει να καταναλώνετε περισσότερες θερμίδες από αυτές που λαμβάνετε. Όπως υπογραμμίζεται σε δημοσίευμα του VeryWellHealth, ένας καλός στόχος για υγιή και βιώσιμη απώλεια βάρους είναι ένα με δύο κιλά την εβδομάδα.

Το θερμιδικό έλλειμμα μπορεί να επιτευχθεί με δύο τρόπους: Είτε με ελαφρά μείωση της ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων, είτε με «κάψιμο» περισσότερων θερμίδων, δηλαδή με άσκηση. Ένα καλό σημείο εκκίνησης είναι ο στόχος για έλλειμμα περίπου 500 θερμίδων την ημέρα, αν και οι ατομικές ανάγκες μπορεί να διαφέρουν.

Μέτρον άριστον…

Σε κάθε περίπτωση, απαιτείται προσοχή στην υπερβολική μείωση πρόσληψης θερμίδων, καθώς ο οργανισμός χρειάζεται μια βασική ποσότητα ενέργειας ανά ημέρα για να διατηρήσει τις λειτουργίες του σώματος. Πολλοί ειδικοί συνιστούν ως ελάχιστη κατανάλωση θερμίδων τις 1.200 την ημέρα, καθώς κάτω από αυτό το όριο υπάρχει ο κίνδυνος αλλαγών στον μεταβολισμό, αλλά και άλλων συμπτωμάτων όπως υπερβολική πείνα, κόπωση, ζάλη, ναυτία, πονοκέφαλοι, έλλειψη θρεπτικών συστατικών και πέτρες στη χολή.

Όπως προαναφέρθηκε, οι θερμίδες παρέχουν την ενέργεια που χρειάζεται ο οργανισμός για τις βασικές λειτουργίες του. Αν αυτές περιοριστούν σημαντικά, το σώμα όχι μόνο θα αρχίσει να χάνει βάρος (τόσο λίπος όσο και μυϊκή μάζα) αλλά μπορεί να εμφανίσει και άλλα συμπτώματα όπως:

  • Διατροφικές ελλείψεις
  • Αφυδάτωση
  • Πόνος στο στομάχι
  • Δυσκοιλιότητα
  • Κούραση
  • Κρυώνω
  • Αραίωση μαλλιών
  • Εύθραυστα νύχια
  • Ξηρό ή κιτρινωπό δέρμα
  • Ευερέθιστο
  • Αλλάζει η διάθεση
  • Κατάθλιψη

Τρόφιμα και ποτά με υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες

  • Αναψυκτικά με ζάχαρη, ενεργειακά αθλητικά ποτά, ροφήματα καφέ με γεύση και γλυκά κρύα τσάι.
  • Τηγανισμένα τρόφιμα
  • Επιδόρπια και γλυκά
  • Αλκοολούχα ποτά
  • Γαλακτοκομικά τρόφιμα με πλήρη λιπαρά
  • Βούτυρο, λάδια, λίπος και λαρδί
  • Κομμάτια κόκκινου κρέατος με υψηλά λιπαρά
  • Επεξεργασμένα κρέατα, όπως σαλάμι, μπέικον και λουκάνικο
  • Λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός
  • Ξηροί καρποί και βούτυρο ξηρών καρπών
  • Σπόροι
  • Τυρί
  • Αποξηραμένα φρούτα
  • Γκρανόλα
  • Αβοκάντο

Tροφές με λίγες θερμίδες

  • Σταυρανθή λαχανικά, όπως το λάχανο , το μπρόκολο και το κουνουπίδι
  • Λαχανικά
  • Φρούτα, όπως μούρα, εσπεριδοειδή, μήλα και καρπούζι
  • Γάλα και γιαούρτι με χαμηλά ή χωρίς λιπαρά
  • Τυρί cottage με χαμηλά λιπαρά
  • Ποπ κορν
  • Αυγά
  • Σούπες με βάση ζωμούς

Πολλές θερμίδες, μηδαμινό διατροφικό όφελος

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται σε τροφές και ποτά που παρέχουν πολλές θερμίδες με ελάχιστο ή καθόλου διατροφικό όφελος. Για παράδειγμα, αναψυκτικά με ζάχαρη, ζαχαρωτά, καρυκεύματα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά ή με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, κορεσμένα και τρανς λιπαρά, γλυκά και αρτοσκευάσματα, όπως κέικ και ντόνατς, πατατάκια και άλλα αντίστοιχα σνακ.

Προσοχή: Η μέτρηση θερμίδων μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση των διατροφικών συνηθειών σας και να οδηγήσει σε απώλεια βάρους. Ωστόσο, μπορεί επίσης να είναι μια διαδικασία που θα μετακινήσει την εστίασή σας στο θερμιδόμετρο αντί για την ποιότητα των τροφίμων που καταναλώνετε. Πρόκειται για μια συχνή λανθασμένη κατεύθυνση στην πρόσληψη τροφής, η οποία αποτελεί παράγοντα κινδύνου και για διατροφικές διαταραχές.

Είναι σημαντικό η διατροφή μας να εστιάζει σε περισσότερο θρεπτικά τρόφιμα, όπως ολόκληρα φρούτα και λαχανικά, άπαχες πρωτεΐνες, δημητριακά ολικής αλέσεως και υγιή λίπη. Επίσης πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη όχι μόνο τις διατροφικές συνήθειες, αλλά και τις εν γένει πιο υγιεινές συνήθειες. Για παράδειγμα, ο επαρκής ύπνος και η διαχείριση των επιπέδων του στρες μπορεί να επηρεάσουν τη συνολική υγεία σας.

[penci_related_posts title=”ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:” number=”8″ style=”grid” align=”none” displayby=”cat” orderby=”random”]

Share post:

Subscribe

Popular

More like this
Related

Χρήστος Βασιλόπουλος: Ένα παιδί είναι ευτυχισμένο με δύο χωρισμένους γονείς που είναι ισορροπημένοι

Χρήστος Βασιλόπουλος: Ένα παιδί είναι ευτυχισμένο με δύο χωρισμένους γονείς που είναι ισορροπημένοι Χρήστος Βασιλόπουλος: Ένα παιδί είναι ευτυχισμένο με δύο χωρισμένους γονείς που είναι ισορροπημένοι Δεν μπορώ να περάσω τη ζωή μου και να πω ότι τελικά έμεινα σε μία σχέση που δεν πήγαινε και έμεινα για το παιδί, συμπλήρωσε Ο Χρήστος Βασιλόπουλος μίλησε

Περικλής Κονδυλάτος για Έλενα Παπαρίζου: Όταν μία κοπέλα έχει παραπανίσια κιλά, τα στρας και οι πούλιες δίνουν όγκο

Περικλής Κονδυλάτος για Έλενα Παπαρίζου: Όταν μία κοπέλα έχει παραπανίσια κιλά, τα στρας και οι πούλιες δίνουν όγκο Περικλής Κονδυλάτος για Έλενα Παπαρίζου: Όταν μία κοπέλα έχει παραπανίσια κιλά, τα στρας και οι πούλιες δίνουν όγκο Για την αισθητική της Eurovision που υπάρχει glitter και το glamour, δεν ήταν λάθος, σχολίασε για την εμφάνιση της

Κάρυ με κοτόπουλο και μπιζέλια

ΥΛΙΚΑ 50 γρ. βούτυρο, ανάλατο 2 κ. σ. ελαιόλαδο 1 μεγάλο κρεμμύδι, σε λεπτές φέτες 4 σκελίδες σκόρδο, λιωμένες 1 ½ κ. σ. φρέσκο τζίντζερ, ξεφλουδισμένο και ψιλοκομμένο 600 γρ κοτόπουλο, χωρίς πέτσα και κόκκαλα, κομμένο σε κύβους περίπου 2 εκ. 1 κ. σ. κύμινο, αλεσμένο 1 κ. σ. κόλιανδρο, αλεσμένο 1 κ. σ. μείγμα

Τάκος με «τσίλι κον κάρνε»

Προσθήκη στα αγαπημένα ΥΛΙΚΑ (για 20 τάκος) Για το τσίλι κον κάρνε: 500 γρ. κιμά μοσχαρίσιο (όχι διπλοπερασμένο) 2 κ. σ. ελαιόλαδο 1 μεγάλο κρεμμύδι, ψιλοκομμένο 2 σκελίδες σκόρδο, ψιλοκομμένες ½ – 1 κ. γ. νιφάδες τσίλι 2 κ. γ. κύμινο αλεσμένο 2 κ. γ. πάπρικα ½ κ. γ. πάπρικα καπνιστή, καυτερή ½ κ. γ.

Τέιλορ Σουίφτ: Έσπασε ρεκόρ προσέλευσης η συναυλία της στη Στοκχόλμη

Τέιλορ Σουίφτ: Έσπασε ρεκόρ προσέλευσης η συναυλία της στη Στοκχόλμη Τέιλορ Σουίφτ: Έσπασε ρεκόρ προσέλευσης η συναυλία της στη Στοκχόλμη Η τραγουδίστρια πραγματοποίησε την πρώτη ζωντανή εμφάνισή της στη Σουηδία Η Τέιλορ Σουίφτ πραγματοποίησε την πρώτη της συναυλία από τις συνολικά τρεις στη Στοκχόλμη της Σουηδίας, όπου ανακοίνωσε ότι οι θαυμαστές της κατέρριψαν το ρεκόρ

Λάκης Γαβαλάς: Απατεώνες με ράσα, δεν είναι μοναχοί αυτοί – Με ποινικό μητρώο ο ιερωμένος που τον έβρισε

Λάκης Γαβαλάς: Απατεώνες με ράσα, δεν είναι μοναχοί αυτοί - Με ποινικό μητρώο ο ιερωμένος που τον έβρισε Λάκης Γαβαλάς: Απατεώνες με ράσα, δεν είναι μοναχοί αυτοί - Με ποινικό μητρώο ο ιερωμένος που τον έβρισε Είναι προκλητικό, το καταδικάζω και θέλω να υπάρξει λύση από την Εκκλησία, τόνισε - Κατά πληροφορίες, ο ρασοφόρος που

Έμμα Στόουν: H αποκάλυψη για τη γνωριμία της με τον Λάνθιμο 10 χρόνια πριν:«Αυτός είναι η μούσα μου»

Στον αγαπημένο της σκηνοθέτη Γιώργο Λάνθιμο αναφέρθηκε η Έμα Στόουν σήμερα στις Κάννες Η Αμερικανίδα ηθοποιός συνεργάζεται εδώ και πολύ καιρό μαζί του και μάλιστα κέρδισε ένα Όσκαρ για την ταινία του "Poor Thinks". Όπως τόνισε για εκείνη είναι κατά κάποιον τρόπο η μούσα της. Και όχι το αντίστροφο. Κάννες 2024 - Γιώργος Λάνθιμος: «Δουλεύω περισσότερο

Ειρήνη Ερμίδου: Άλλος άνθρωπος 5 χρόνια μετά το GNTM

H Eιρήνη Ερμίδου συμμετείχε πριν από 5 χρόνια στο GNTM και αναμφίβολα ήταν από τις πιο ιδιαίτερες περιπτώσεις ανάμεσα στα επίδοξα μοντέλα.  Η εντυπωσιακή Ειρήνη δεν κατάφερε να κερδίσει τον διαγωνισμό εντυπωσίασε όμως κριτές, κοινό και τους ανθρώπους της μόδας για το πόσο γρήγορα μάθαινε αλλά και το πόσες δυνατότητες είχε. Η ποδοσφαιρίστρια του GNTM είχε

Φωτεινή Δάρρα: Το metoo είναι πολύ χρήσιμο αλλά θέλει και μια ρέγουλα

“Λίγο να μπορούμε να εξετάζουμε διπλά και τριπλά γιατί μπορεί να στιγματιστούν άνθρωποι” δηλώνει η Φωτεινή Δάρρα. Για τις στιγμές που την σημάδεψαν στην προσωπική της ζωή αλλά και τις δυσκολίες που συνλάντησε στον χώρο του τραγουδιού μίλησε από καρδιάς η Φωτεινή Δάρρα στην κάμερα της εκπομπής “I love Σου Κου” και τον δημοσιογράφο Αλέξανδρο

Φωτεινή Δάρρα: «Με έχει σημαδέψει θετικά και αρνητικά το φευγιό της, ενηλικιώθηκα»

Στην εκπομπή «I love Σου Κου» μίλησε η Φωτεινή Δάρρα το πρωί του Σαββάτου 18/5. Μεταξύ άλλων, η γοητευτική ερμηνεύτρια αναφέρθηκε στην ενηλικίωση που βίωσε μετά τον θάνατο της αγαπημένης της μητέρας, στις δυσκολίες στον καλλιτεχνικό χώρο και στο metoo. Πιο συγκεκριμένα, η Φωτεινή Δάρρα είπε: «με έχει σημαδέψει πάρα πολύ θετικά η γέννηση της κόρης μου.

Κάννες 2024 – Γιώργος Λάνθιμος: «Δουλεύω περισσότερο με το ένστικτο»

Κάννες 2024 - Γιώργος Λάνθιμος: Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το 77ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου στις Κάννες και τα πιο λαμπερά πρόσωπα περπάτησαν στο κόκκινο χαλί

Χείμαρρος ο Ποσειδώνας Γιαννόπουλος για την Μαρίνα Σάττι: “Έχω ακούσει ότι είναι δύσκολη συνεργάτιδα”

"Το "σας πήγε τάπα" προσωπικά δεν με αφορά, δεν θεωρώ ότι το απευθύνει σε μένα ως Έλληνα πολίτη" υπογραμμίζει ο Ποσειδώνας Γιαννόπουλος.