Fitness

Πόσο γρήγορα σηκώνεστε από την καρέκλα; Τι αποκαλύπτει αυτό για την υγεία σας

Πόσο γρήγορα σηκώνεστε από την καρέκλα; Τι αποκαλύπτει αυτό για την υγεία σας

FITNESS

Το πόσο γρήγορα μπορούμε να σηκωθούμε από μια καρέκλα αλλά και το να σταθούμε όρθιοι στο ένα πόδι δεν αποκαλύπτουν πολλά μόνο για την ισορροπία μας αλλά και για τη μακροβιότητά μας

ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ

Ο ρυθμός που περπατάμε αλλά και η δύναμη της χειραψίας μας αποτελούν σημαντικούς δείκτες μακροζωίας, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Το ελιξίριο της μακροζωίας δεν έχει βρεθεί ακόμη, αλλά αυτό δεν εμποδίζει τους ερευνητές να συνεχίσουν την αδιάκοπη αναζήτησή του. Φαίνεται, όμως, ότι αντί να το αναζητούν σε χημικές ουσίες, δοκιμαστικούς σωλήνες και καινοτόμα μόρια, θα μπορούσαν να εστιάσουν και στις καθημερινές μας συνήθειες.

Η λύση του γρίφου της μακροζωίας μάλλον κρύβεται σε απλά καθημερινά πράγματα, όπως η δύναμη με την οποία σφίγγουμε το χέρι ενός γνωστού, η ταχύτητα με την οποία περπατάμε, αλλά και το πόσο γρήγορα μπορούμε να σηκωθούμε από μια καρέκλα ή να σταθούμε όρθιοι στο ένα πόδι!

Βρετανοί ερευνητές μελέτησαν διεξοδικά όλα τα διαθέσιμα στοιχεία από 28 μελέτες παρατήρησης που διερεύνησαν τη σχέση μεταξύ των παραπάνω μετρήσεων φυσικής ικανότητας και της θνησιμότητας. Το ενδιαφέρον συμπέρασμά τους ήταν ότι οι συμμετέχοντες που κατάφεραν να ανταπεξέλθουν καλά έστω και σε μία από τις παραπάνω σωματικές δοκιμασίες, είχαν μειωμένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου σε σύγκριση με όσους δεν τα κατάφεραν.

Ο ρυθμός βαδίσματος αποδεικνύεται καθοριστικός δείκτης μακροζωίας. Χαρακτηριστικό εύρημα είναι ότι όσοι περπατούσαν με αργό ρυθμό είχαν έως και τρεις φορές μεγαλύτερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου σε σύγκριση με όσους διατηρούσαν έναν γρηγορότερο ρυθμό περπατήματος.

Οι απλές αυτές κινήσεις αποκαλύπτουν τη σωματική ικανότητα ενός ατόμου να εκτελέσει καθημερινές εργασίες και σε προχωρημένη ηλικία. Ποτέ όμως δεν είναι αργά να ξεκινήσετε από τα απλά, όπως να σηκωθείτε από τον καναπέ και να πάτε για ένα γρήγορο περπάτημα κάνοντας ένα μεγάλο βήμα προς τη μακροζωία!

Το κείμενο δημοσιεύθηκε στη στήλη news του περιοδικού ygeiamou τεύχος ν.5 που κυκλοφόρησε με ΤΟ ΘΕΜΑ

Διαβάστε ακόμη

Μακροζωία: Να ποιοι προσθέτουν χρόνια στο προσδόκιμο ζωής και ποιοι αφαιρούν

Αντιγήρανση: Ποιοι αργούν να γεράσουν και πώς θα το καταφέρετε και εσείς

Related posts

Γυμναστική: Ποια ώρα της ημέρας προστατεύει περισσότερο την καρδιά και μειώνει τον κίνδυνο θανάτου

admin

Νεφροί: Πέντε tips για να τους προφυλάξετε – Τα σημάδια που μαρτυρούν πρόβλημα

admin

Το μυστικό για να χτίσουν μυς οι 60χρονοι – Ο ειδικός το αποκαλύπτει

admin

Τρέχετε ατσούμπαλα ή όλο χάρη; Τι μαρτυρά το στυλ τρεξίματος για την προσωπικότητά σας

admin

Εμμηνόπαυση: Επτά tips από τους ειδικούς για αποτελεσματική άσκηση

admin

Προπόνηση με περισσότερα σετ ή μεγαλύτερα βάρη; Οι ειδικοί απαντούν στο αιώνιο δίλημμα

admin

Αγύμναστοι και «στον καναπέ» οι 8 στους 10 – Απαραίτητη η φυσική δραστηριότητα για αυτούς τους ασθενείς

admin

Κάθε πότε πλένετε τα ρούχα της προπόνησης; Δείτε πόσοι τα φορούν άπλυτα ακόμη και 7 συνεχόμενες φορές

admin

Πέντε ασκήσεις που χτίζουν μύες και αυξάνουν τις καύσεις μετά την προπόνηση – Ανακαλύψτε το afterburn effect

admin

Θέλετε γερή καρδιά στα 50; Η συνήθεια των νεανικών χρόνων που το εξασφαλίζει

admin

Διαβήτης: Πόσα λεπτά άσκησης την εβδομάδα ρυθμίζουν το σάκχαρο – Έρευνα απαντά

admin

Ημικρανία: Τρεις θέσεις της γιόγκα που την καταπολεμούν

admin