Fitness

Απίστευτο: Όσο πιο δυνατό αυτό το μέρος του σώματος, τόσο το καλύτερο για την καρδιά, το μυαλό και τη μέση

Απίστευτο: Όσο πιο δυνατό αυτό το μέρος του σώματος, τόσο το καλύτερο για την καρδιά, το μυαλό και τη μέση

FITNESS

Καλύτερη στάση του σώματος και ενίσχυση της λειτουργίας του εγκεφάλου είναι μόλις μερικά από τα πλεονεκτήματα που συνοδεύονται από την ενδυνάμωση αυτού του μέρους του σώματος 

ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ

Ένα δυνατό σώμα μπορεί να μας εξασφαλίσει καλύτερα γηρατειά, συμβάλλοντας σε μεγαλύτερη ισορροπία και ανεξαρτησία. Ακόμη περισσότερα οφέλη υγείας φαίνεται ότι μπορούν να διασφαλίσουν οι σφιχτοί και γυμνασμένοι μηροί και γλουτοί!

Για παράδειγμα, μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι δυνατοί τετρακέφαλοι θα μπορούσαν να μειώσουν την ανάγκη επέμβασης αντικατάστασης γόνατος. Οι έρευνες επεκτείνονται και σε άλλους τομείς της υγείας, όπως θα δείτε παρακάτω.

Photo: iStock

Προστασία της καρδιάς

Τα άτομα με δυνατούς μηρούς διατρέχουν έως και 41% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρδιακή ανεπάρκεια μετά από μια καρδιακή προσβολή, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου Kitasato στην Ιαπωνία, που δημοσιεύθηκε στο European Journal of Preventive Cardiology. Οι ερευνητές κατέγραψαν τη δύναμη του τετρακέφαλου και των μυών των ποδιών σε περισσότερους από 1.000 ασθενείς με καρδιακή προσβολή και, αφού τους παρακολούθησαν τέσσερα χρόνια αργότερα, διαπίστωσαν ότι κάθε 5% αύξηση της δύναμης στον τετρακέφαλο σχετιζόταν με 11% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας.

«Η καλή φυσική κατάσταση σίγουρα θα σας προσδώσει καλύτερη έκβαση μετά από οποιοδήποτε καρδιακό συμβάν» επισημαίνει ο Δρ Charles Knight, σύμβουλος καρδιολόγος στο νοσοκομείο St Bartholomew’s στο Λονδίνο.

Ενισχύει τη λειτουργία του εγκεφάλου

Οι ενισχυμένοι μηροί μπορούν εξίσου να πυροδοτήσουν τη λειτουργία του εγκεφάλου. Σύμφωνα με μελέτη που συμμετείχαν 324 εθελοντές και δημοσιεύτηκε στο Gerontology, εντοπίστηκε μια «προστατευτική σχέση» μεταξύ των ισχυρότερων μυών των άνω άκρων των ποδιών και της καλύτερης διατήρησης της νοητικής ικανότητας και δομής του εγκεφάλου σε μια περίοδο δέκα ετών. Αν και οι μηχανισμοί δεν είναι πλήρως κατανοητοί, οι ερευνητές θεωρούν ότι οι μύες αυτοί μπορεί να παίζουν ρόλο σε παράγοντες όπως η λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, η κυκλοφορία του αίματος και η νευρική σηματοδότηση.

Επιπλέον, οι ασκήσεις των ποδιών με βάρη, όπως τα καθίσματα (squats) που ενισχύουν το άνω μέρος των μηρών, διαπιστώθηκε από μελέτη του Πανεπιστημίου του Μιλάνου να ενεργοποιούν νευρικά σήματα που είναι ζωτικής σημασίας για την παραγωγή νέων υγιών εγκεφαλικών κυττάρων.

Θωρακίζουν από την αρθρίτιδα

Η ενδυνάμωση των μηρών εξασφαλίζει μια σωστή στάση σώματος, μειώνοντας τον πόνο -και τις βλάβες- στους γοφούς, την πλάτη, τους ώμους και τον αυχένα, επισημαίνει ο καθηγητής Tony Kochhar, σύμβουλος ορθοπεδικός χειρουργός στο London Bridge Hospital.

Οι ισχυροί μηριαίοι μύες υποστηρίζουν, επίσης, τη σπονδυλική στήλη, μειώνοντας τον πόνο στη μέση. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε μια μελέτη στη Σιγκαπούρη, στην οποία συμμετείχαν 84 δρομείς με χρόνιο πόνο στην πλάτη. Οι συμμετέχοντες ακολούθησαν είτε ασκήσεις ενδυνάμωσης του κορμού, της πλάτης ή των ποδιών για οκτώ εβδομάδες. Όπως διαπιστώθηκε, αν και όλοι ανέφεραν βελτίωση του πόνου στην πλάτη, η ομάδα που ακολούθησε την ενδυνάμωση των ποδιών είχε ισχυρότερα γόνατα.

Υπό αυτό το πρίσμα, μια διαφορετική μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι ασθενείς με οστεοαρθρίτιδα με μεγαλύτερους τετρακέφαλους είχαν 82% λιγότερες πιθανότητες να χρειαστούν ολική αντικατάσταση γόνατος από εκείνους με μικρότερους τετρακέφαλους.

Προστατεύουν από τις πτώσεις

Υποστηρίζοντας τη σωστή στάση του σώματος, οι δυνατοί μηριαίοι προστατεύουν από τις πτώσεις, μια σημαντική αιτία εισαγωγής στο νοσοκομείο για τους ηλικιωμένους, σύμφωνα με τη φυσιοθεραπεύτρια Sammy Margo. Η διατήρηση της δύναμης των μηρών μπορεί να βοηθήσει στον μετριασμό των επιπτώσεων της γήρανσης, οι οποίες καθιστούν δύσκολα καθημερινά πράγματα όπως το ντύσιμο ή και το να σηκωθεί κάποιος γρήγορα από μια καρέκλα.

Διαβάστε ακόμη:

Αντιγήρανση: Το μυστικό για ισορροπία και γερή καρδιά

Καρδιακή ανεπάρκεια: Πιο ευάλωτοι οι μοναχικοί ασθενείς – Δείτε γιατί

Το τεστ της ισορροπίας: Τι δείχνει για την υγεία σας αν δεν μπορείτε να σταθείτε στο ένα πόδι για 10 δευτερόλεπτα

Related posts

Η πρακτική της γιόγκα με τα περισσότερα οφέλη για το μυαλό και τη μνήμη

admin

Αδυνάτισμα: Οι επιλογές του Σαββατοκύριακου που έχουν παρόμοια αποτελέσματα με τις καθημερινές προπονήσεις

admin

Νόσος Πάρκινσον: Η προπόνηση που «σώζει» τους νευρώνες και ενισχύει τη ντοπαμίνη – Μέσα σε έξι μήνες

admin

Επικίνδυνοι για την καρδιά οι μεγάλοι και διογκωμένοι κοιλιακοί – Έρευνα αποκαλύπτει

admin

Όταν ο παππούς «πλέει στα ρούχα του» και άλλα σημάδια υποσιτισμού στην τρίτη ηλικία – Τι να κάνετε

admin

Πόνος στη μέση: Η εναλλακτική άσκηση που ανακουφίζει και επαναφέρει τη λειτουργικότητα της σπονδυλικής στήλης

admin

Προπόνηση: Ποιοι έχουν μεγαλύτερο όφελος για την καρδιά τους με λιγότερες ώρες γυμναστικής

admin

Ανακαλύψτε τα πιο αποτελεσματικά «φυσικά» αντικαταθλιπτικά – Το μυστικό για καλύτερα αποτελέσματα

admin

LIIT: Ανακαλύψτε την προπόνηση που καίει θερμίδες, αδυνατίζει και έχει τα οφέλη της HIIT, χωρίς να σας εξαντλεί

admin

Τέσσερις ασκήσεις για στητό και καλογυμνασμένο στήθος – Αρκούν δύο βαράκια για να πετύχετε φυσική ανόρθωση

admin

Υπέρταση: Η αρχαία κινεζική πρακτική που ρίχνει την πίεση – Όλοι μπορούν να τη δοκιμάσουν

admin

Η καλύτερη προπόνηση για γερό μυαλό και δυνατή μνήμη μέχρι τα βαθιά γεράματα

admin