Πέντε στάσεις της γιόγκα που διώχνουν το στρες – Όλοι μπορούν να τις κάνουν

Date:

Πέντε στάσεις της γιόγκα που διώχνουν το στρες – Όλοι μπορούν να τις κάνουν

FITNESS RELAX

Η υιοθέτηση της γιόγκα στην καθημερινότητα μας αποτελεί το καλύτερο φυσικό αντίδοτο στο άγχος και στο στρες. Ακόμα όμως κι αν είστε αρχάριοι, μπορείτε να αφιερώσετε λίγο χρόνο πάνω στο στρωματάκι δοκιμάζοντας τις παρακάτω εύκολες θέσεις

ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ

Αν και κάθε μορφή άσκησης έχει αγχολυτική δράση, η γιόγκα θεωρείται μια από τις αποτελεσματικότερες για τη ρύθμιση του στρες. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η γιόγκα δεν είναι απλώς μια σωματική δραστηριότητα αλλά ένα ολόκληρο σύστημα που βασίζεται στην αναπνοή.

«Οι πρακτικές των αναζωογονητικών asanas σε συνδυασμό με την αναπνοή, τις τεχνικές χαλάρωσης και το διαλογισμό δημιουργούν ισορροπία μεταξύ του συμπαθητικού και του παρασυμπαθητικού νευρικού συστήματος, ενώ παράλληλα απελευθερώνουν τις ορμόνες της χαράς στο σώμα» επισημαίνει h Shweta Jain, yoga instructor.

Oι παρακάτω asanas θα σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε το άγχος απλά και με ηρεμία.

Θέση του ραβδιού (Yastikasana)

  • Ξαπλώστε μπρούμυτα στο πάτωμα με τα πόδια τεντωμένα και τα πέλματα ενωμένα.
  • Τεντώστε τα χέρια σας πάνω από το κεφάλι σας, ώστε να ακουμπούν στο έδαφος, με τα χέρια παράλληλα μεταξύ τους.
  • Εισπνεύστε και τεντώστε το σώμα σας όσο πιο πολύ μπορείτε, κρατώντας την αναπνοή σας έως και δέκα δευτερόλεπτα, αναπνέοντας βαθιά.
  • Απελευθερώστε και επαναλάβετε δύο έως τρεις φορές.

Όταν αγχωνόμαστε, οι μύες του σώματος σφίγγονται, επιφέροντας αλλαγές στη στάση του σώματος. Η συγκεκριμένη θέση χαλαρώνει μερικούς από τους μύες που οδηγούν στη λάθος στάση σώματος βελτιώνοντας παράλληλα την κυκλοφορία του αίματος και την αναπνοή.

Θέση χαλάρωσης με τα πέλματα σε πεταλούδα (Supta Baddha Konasana)

Photo: Shutterstock

  • Τοποθετήστε ένα μαξιλάρι ή πολλές διπλωμένες κουβέρτες κατά μήκος στο στρώμα σας και ξαπλώστε ανάσκελα, έτσι ώστε να στηρίζουν τη σπονδυλική στήλη, τον αυχένα και το κεφάλι σας. Η μέση και οι γοφοί σας  θα πρέπει να είναι μακριά από το μαξιλάρι και να ακουμπούν στο πάτωμα.
  • Φέρτε τα πέλματα των ποδιών σας κοντά και αφήστε τα γόνατά σας να πέσουν δεξιά και αριστερά. Τεντώστε τα χέρια σας στα πλάγια, κάτω από το ύψος των ώμων, με τις παλάμες στραμμένες προς τα πάνω.
  • Κλείστε τα μάτια σας και μείνετε εδώ για έως και πέντε λεπτά.

Όσες γυναίκες νιώθουν έντονους πόνους κατά τη διάρκεια της περιόδου, μπορούν να ανακουφιστούν με αυτή τη θέση, διότι τεντώνει και χαλαρώνει τους μύες στην περιοχή της λεκάνης. Το άνοιγμα του θώρακα επιτρέπει επίσης την καλύτερη αναπνοή και, συνεπώς, τη μείωση του στρες.

Μπορείτε, επίσης, να δοκιμάσετε και την απλή θέση της χαλάρωσης (Savasana) ξαπλώνοντας απλά ανάσκελα και κρατώντας τα χέρια σε απόσταση από τον κορμό με τις παλάμες προς τα πάνω και τα πόδια σε μια μικρή απόσταση.

Θέση με τα πόδια ψηλά στον τοίχο (Viparita Karani)

Photo: Shutterstock

  • Καθίστε με τη μία πλευρά του σώματός σας σε έναν τοίχο.
  • Από αυτή τη θέση, ξαπλώστε ανάσκελα και μετακινήστε τα πόδια σας έτσι ώστε να είναι τεντωμένα στον τοίχο, με τα πέλματα είτε ενωμένα είτε ανοιχτά στο πλάτος των γοφών και με τους αστραγάλους χαλαρούς. Αν έχετε δυσκαμψία στο κάτω μέρος του σώματος, μπορείτε να μετακινήσετε τους γοφούς σας μερικά εκατοστά μακριά από τον τοίχο.
  • Χαλαρώστε τα χέρια σας στα πλάγια, με τις παλάμες στραμμένες προς τα πάνω, και κρατήστε τα για ένα έως πέντε λεπτά. Αν, όμως, νιώσετε μυρμήγκιασμα ή μούδιασμα στα πόδια σας, βγείτε από τη στάση νωρίτερα, κινούμενοι αργά.

Η συγκεκριμένη θέση αντιστρέφει την κίνηση του σώματος και την κυκλοφορία του αίματος για να επιφέρει τη χαλάρωση.

Παραλλαγή της όρθιας τσιμπίδας 

Photo: Shutterstock

  • Σταθείτε όρθιοι με τα πόδια στο άνοιγμα των γοφών. Λυγίστε τα γόνατά σας και διπλώστε προς τα εμπρός από τους γοφούς σας.
  • Αφήστε το κεφάλι να κρέμεται προς το έδαφος χωρίς πίεση.
  • Λυγίστε τους αγκώνες σας και πιάστε κάθε αγκώνα με το αντίθετο χέρι. Μείνετε έτσι για για 10 δευτερόλεπτα έως ένα λεπτό, μπαίνοντας βαθύτερα στη στάση με κάθε εκπνοή.

Με τη συγκεκριμένη θέση, απελευθερώνεται το συσσωρευμένο άγχος από τη μέση τον αυχένα ή τους ώμους. Ωστόσο, τα άτομα με δισκοκήλη ή υψηλή αρτηριακή πίεση θα πρέπει να αποφεύγουν αυτή τη στάση.

Ύπτια στροφή της κοιλιάς (Jathara Parivartanasana)

Photo: Shutterstock

  • Ξαπλώστε ανάσκελα στο πάτωμα με τα χέρια σας τεντωμένα στα πλάγια στο ύψος των ώμων, με τις παλάμες προς τα πάνω.
  • Φέρτε τα γόνατά σας στο στήθος σας και αφήστε τα αργά να πέσουν προς τα δεξιά.
  • Διατηρώντας τον αριστερό σας ώμο στο πάτωμα, γυρίστε το κεφάλι σας προς τα αριστερά και κρατήστε το για 10 έως 30 δευτερόλεπτα.
  • Απελευθερώστε τα γόνατά σας στο κέντρο και επαναλάβετε στην άλλη πλευρά.

Αυτή η ήπια στροφή της σπονδυλικής στήλης κάνει ένα ελαφρύ μασάζ στην κοιλιά, απελευθερώνοντας την ένταση από την περιοχή και ανακουφίζοντας από τις πεπτικές ενοχλήσεις.

Διαβάστε ακόμη:

Πόνος στη μέση: 3 ασκήσεις γιόγκα που ανακουφίζουν αμέσως

Η «καυτή» γιόγκα που διώχνει την κατάθλιψη

Γυμναστική στο σπίτι: Καλύτερη κινητικότητα και λιγότερο άγχος με αυτή τη μέθοδο

[penci_related_posts title=”ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:” number=”8″ style=”grid” align=”none” displayby=”cat” orderby=”random”]

Share post:

Subscribe

Popular

More like this
Related

Σοφία Παθέκα: Η πρώτη φωτό με τους γιους της, μετά την είδηση ότι χωρίζει έπειτα από 21 χρόνια γάμου

Χωριστούς δρόμους φαίνεται πως θέλησαν να τραβήξουν η Σοφία Παθέκα και ο Λεωνίδας Παπασταύρου μετά από 21 χρόνια.

«Χαμός» με τη Βανδή στην Τουρκία: Ακύρωσε τη συναυλία της – «Η κυρία πρέπει να φύγει από τα σύνορα»

Η Δέσποινα Βανδή φαίνεται πως αναγκάστηκε να ακυρώσει την προγραμματισμένη συναυλία της στο Τσεσμέ της Τουρκίας. Τι ακριβώς έχει συμβεί;

Ο Μάνος Ιωάννου μίλησε για την εποχή που ήταν ζευγάρι με τη Ναταλία Γερμανού

Ο ηθοποιός Μάνος Ιωάννου πρωταγωνιστεί στη νέα σειρά του Alpha «Η Κατάρα της Τζέλας Δελαφράγκα», μια σάτιρα, φόρος τιμής στις μεγαλύτερες επιτυχίες της σύγχρονης ελληνικής τηλεόρασης, μέσα από την κωμική ματιά του δίδυμου των επιτυχιών Θανάση Παπαθανασίου – Μιχάλη Ρέππα. Ο ηθοποιός έδωσε συνέντευξη στο περιοδικό «Λοιπόν» και αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στη σχέση που είχε με

Τι προκαλεί στο σώμα και την ψυχική υγεία μας η αποχή από την ερωτική επαφή

Όταν η σεξουαλική αποχή είναι ακούσια, ορισμένα άτομα μπορεί να αισθάνονται αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχική τους υγεία. Το να έχετε τακτικά σεξουαλική επαφή με άλλο άτομο μπορεί να έχει κάποια οφέλη για την υγεία σας, όπως για το καρδιαγγειακό σύστημα. Ωστόσο, δεν υπάρχει σωστή «ποσότητα» σεξ, ενώ η αποχή σίγουρα δεν επηρεάζει αρνητικά την υγεία

Η Έλλη Κοκκίνου κάνει διακοπές στη Μήλο – Οι φωτογραφίες της με μπικίνι

Η Έλλη Κοκκίνου απόλαυσε τις καλοκαιρινές της διακοπές στη Μήλο. Η τραγουδίστρια μάλιστα δημοσίευσε στο προφίλ της στο Instagram φωτογραφίες από τις διακοπές της, φορώντας το μπικίνι της. «Όμορφες και αξέχαστες στιγμές μίας σύντομης αλλά υπέροχης απόδρασης σε ένα πανέμορφο και αγαπημένο μου νησί, τη Μήλο. Ένα νησί με άπειρες και μαγικές παραλίες με γαλαζοπράσινα

Γιατί πονάει το σαγόνι μου από τη μία πλευρά;

Ο πόνος στο σαγόνι από τη μια πλευρά μπορεί να είναι ένα ενοχλητικό αλλά και ανησυχητικό -κατά περίπτωση- σύμπτωμα που προκαλείται από μια ποικιλία παραγόντων, από απλά οδοντικά προβλήματα μέχρι πιο σοβαρές καταστάσεις υγείας. Παρόλο που ο πόνος αυτός συχνά δεν είναι σοβαρός, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τις πιθανές αιτίες και τα συνοδευτικά συμπτώματα, ώστε

Κατερίνα Στικούδη – Έξαλλη με τα σχόλια για τα κιλά του δεύτερου γιου της: “Τι έχει αυτό το γάλα σου;”

Κατερίνα Στικούδη – Έξαλλη με τα σχόλια για τα κιλά του δεύτερου γιου της: «Τι έχει αυτό το γάλα σου;» Τετάρτη, 17.7.2024, 20:37 Zappit@ZAPPIT_ Η απάντηση της Κατερίνας Στικούδη στα σχόλια. Μία οργισμένη δημοσίευση έκανε η Κατερίνα Στικούδη στο TikTok σε σχέση με τα σχόλια που δέχεται για τα κιλά του δεύτερου γιου της. Η

Τρύφωνας Σαμαράς: “Άργησα να συνευρεθώ ερωτικά με άντρα μετά τα 20 γιατί έλεγα μέσα μου: όχι είμαι αγόρι”

Ο Τρύφωνας Σαμαράς φιλοξενήθηκε στο podcast της Δάφνης Καραβοκύρη και μίλησε για τη σεξουαλικότητά του και την πρώτη αντίδραση των γονιών του. Στη

Η ενδομητρίωση τετραπλασιάζει τον κίνδυνο καρκίνου των ωοθηκών, σύμφωνα με νέα μελέτη

Η ενδομητρίωση είναι μια κοινή γυναικολογική πάθηση, η οποία εκτιμάται ότι επηρεάζει περίπου 1 στις 10 γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας Ο κίνδυνος εμφάνισης καρκίνου των ωοθηκών φαίνεται να αυξάνεται κατά περίπου τέσσερις φορές μεταξύ των γυναικών με ενδομητρίωση, σε σύγκριση με τις γυναίκες που δεν έχουν διαγνωστεί με την πάθηση, σύμφωνα με νέα μελέτη. Οι επιστήμονες

Οι 6 τροφές που αυξάνουν το επίπεδο ενέργειας στον οργανισμό σας και τι πρέπει να. γνωρίζετε

Έχετε βαρεθεί να αισθάνεστε εξαντλημένοι και δυσκολεύεστε να τηρήσετε τις καθημερινές σας υποχρεώσεις; Εάν νιώθετε σαν να μην έχετε ενέργεια και κίνητρο, το πρόβλημα μπορεί να είναι η διατροφή σας. Ποια είναι τα υγιεινά τρόφιμα και ποτά που θα αυξήσουν τα επίπεδα ενέργειάς σας εάν τα καταναλώνετε τακτικά; 1. Πλιγούρι βρώμης Όταν χρειάζεστε μια γρήγορη

Η Σάνεν Ντόχερτι είχε αφήσει οδηγίες για την κηδεία της, ποιοι δεν ήθελε να πάνε – Η κίνηση αγάπης προς τη μητέρα της

Η Σάνεν Ντόχερτι έδωσε επί χρόνια μεγάλη μάχη με τον καρκίνο, πριν φύγει από τη ζωή το περασμένο Σάββατο 13 Ioυλίου σε ηλικία 53 ετών. Η Σάνεν Ντόχερτι διαγνώστηκε με καρκίνο του μαστού το 2015, προχωρώντας σε μαστεκτομή, χημειοθεραπεία και ακτινοβολία. Το 2017 επανεμφανίστηκε και τον Φεβρουάριο του 2020 ανακοίνωσε ότι είχε καρκίνο του μαστού

Zipline: Ανακαλύψτε τη νο1 συναρπαστική δραστηριότητα για τολμηρούς και περιπετειώδεις τύπους

FITNESS Ανακαλύψτε την πιο συναρπαστική και διασκεδαστική δραστηριότητα που ανεβάζει την αδρεναλίνη και μας φέρνει πιο κοντά στη φύση. Η personal trainer Σοφία Περδίκη μας γνωρίζει το zipline, μια δραστηριότητα για τολμηρούς και ενθουσιώδεις τύπους YGEIAMOU.GR TEAM 18/07/2024 07:55:59 *Γράφει η personal trainer Σοφία Περδίκη Το zipline, γνωστό και ως flying fox ή aerial runway