Θεσσαλονίκη: Κωφοί σερβιτόροι σε καφετέρια που προωθεί τη νοηματική γλώσσα

Date:

Θεσσαλονίκη: Κωφοί σερβιτόροι σε καφετέρια που προωθεί τη νοηματική γλώσσα

Το καφέ – μπαρ που δουλεύουν κωφοί σερβιτόροι για καλό σκοπό







Σε αυτό το καφέ-μπαρ, σε μια στοά της Θεσσαλονίκης, παραγγέλνεις μόνο με τη νοηματική γλώσσα γιατί η σερβιτόρα που θα έρθει για να πάρει την παραγγελία είναι κωφή ή βαρήκοη.

Θα δείξεις την παραγγελία σου στον κατάλογο και θα συνεννοηθείς με τα δάχτυλα για την ποσότητα της μπύρας, δείχνοντας μικρό ή μεγάλο ποτήρι. Αν θέλεις βαρελίσια μπύρα, η σερβιτόρα θα σε ρωτήσει με τη χαρακτηριστική κίνηση που γεμίζει με την κάνουλα τα ποτήρια και αν προτιμάς καφέ, θα δείξεις πάλι με τα δάχτυλα την ποσότητα της ζάχαρης.

Η δράση ξεκίνησε με πρωτοβουλία της ΚΟΙΝΣΕΠ και φιλοδοξεί να απασχολήσει έως και 30 άτομα με αναπηρίες

Σε μια ξεχωριστή κίνηση συμπερίληψης ατόμων με αναπηρία, ξεκίνησε πριν από λίγες μέρες να λειτουργεί στη Νέα Αγορά, δίπλα στο Μοδιάνο, ένα μπαρ-καφέ που δημιούργησαν τα μέλη της ΚΟΙΝΣΕΠ «Επόμενη Στάση».







Στο κατάστημα εργάζονται συνολικά οκτώ άτομα, κωφά ή βαρήκοα, ηλικίας 25 έως 35 χρόνων, τα οποία κάνουν μάλιστα και την πρώτη τους εργασιακή απόπειρα. Αρωγός στην προσπάθειά τους και ο μόνος ακούων, είναι ο πρόεδρος της ΚΟΙΝΣΕΠ Δημήτρης Κουβρούκης, ο οποίος γνωρίζει τη νοηματική και ασχολείται εδώ και χρόνια με προγράμματα που αφορούν νέους ανθρώπους με λιγότερες ευκαιρίες σε επίπεδο επαγγελματικό και κοινωνικό ή που αντιμετωπίζουν εμπόδια στην επαγγελματική τους αποκατάσταση.

Με δική του προσπάθεια, μέσα στη σκεπαστή αγορά που παρουσίαζε την τελευταία δεκαετία εικόνα εγκατάλειψης, νοικιάστηκαν 15 μαγαζιά και ξεκίνησε η μετατροπή της πλατείας, «σε ένα hub κοινωνικής οικονομίας και ίσως ευκαιριών».

«Πήραμε τα μαγαζιά με χαμηλό ενοίκιο και ξεκινήσαμε εδώ και έναν χρόνο τις εργασίες, προϋπολογισμού 60.000 ευρώ. Ενώσαμε 3 καταστήματα για να φτιάξουμε το μπαράκι, άλλα τρία για να δημιουργήσουμε ένα παντοπωλείο και ακόμη τρία για να φτιάξουμε ένα παλαιοπωλείο. Τα υπόλοιπα χρησιμεύουν προς στιγμή, ως βοηθητικοί χώροι», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κουβρούκης.

Όπως διευκρινίζει, στο καφέ-μπαρ σερβίρονται και κάποια κρύα και χορτοφαγικά πιάτα, στο παντοπωλείο προωθούνται κυρίως τοπικά προϊόντα μικρών παραγωγών ενώ στο παλαιοπωλείο θα υπάρξει συνεργασία με ένα πρόγραμμα με πρώην χρήστες ναρκωτικών.

Μεγαλώνοντας σε εχθρικό και υπερπροστατευτικό περιβάλλον

Χωρίς εργασιακή εμπειρία είναι όλοι οι εργαζόμενοι με αναπηρία της ΚΟΙΝΣΕΠ καθώς, σύμφωνα με τον κ.Κουκουρούκη, «έχουν μεγαλώσει σε εχθρικό και μη προσβάσιμο για την κοινότητα των κωφών κοινωνικό περιβάλλον αλλά και σε ένα υπερπροστατευτικό οικογενειακό περίγυρο».

«Σκεφτείτε πως ήρθαν για δουλειά και δεν ήξεραν ούτε ένα κρεμμύδι να κόψουν, έναν καφέ να φτιάξουν. Έχουν μια επιφανειακή μόρφωση και καθόλου κοινωνική

έτσι όπως ήταν κλεισμένοι στα σπίτια τους. Χρειάστηκε να τα μάθουν όλα από την αρχή για να αναλάβουν και την ευθύνη του εαυτού τους. Τώρα, έχουν φύγει από τα σπίτια τους και έχουν νοικιάσει δικά τους προσπαθώντας να σταθούν στα πόδια τους», αναφέρει ο κ. Κουβρούκης, προσθέτοντας χαρακτηριστικά ότι είναι σαν οι κωφοί και βαρήκοοι «να βρίσκονταν σε περιβάλλον covid από τότε που γεννήθηκαν»!

Πρώτη φορά άλλωστε δουλεύει ο 29χρονος Ραφαήλ, ο οποίος σερβίρει με χαμόγελο τους πελάτες ενώ χωρίς επαγγελματική εμπειρία είναι και ο 27χρονος Μπερκάν από τα Πομακοχώρια, ο οποίος έχει τελειώσει σχολή αρτοποιίας. Η 32χρονη Όλγα δείχνει να αγαπάει τη δουλειά και την επαφή της με τον κόσμο που γίνεται παραγγέλνοντας με τη νοηματική και η 28χρονη Χρυσάνθη που μετακόμισε από την Πάτρα για να δουλέψει στο καφέ, έβγαλε και την καλλιτεχνική της φύση ζωγραφίζοντας τα κεπέγκια των καταστημάτων και φτιάχνοντας ένα μοναδικό, πολύχρωμο σκηνικό στην σκεπαστή πλατεία.

Στόχος της «Επόμενης Στάσης», όπως ονομάζεται η ΚΟΙΝΣΕΠ, είναι να βρεθούν κοντά τους και να υποστηρίξουν την προσπάθειά τους, ακόμη περισσότεροι. Στην κατεύθυνση αυτή μάλιστα, φοιτητές από προγράμματα Erasmus πραγματοποιούν προγράμματα και επισκέπτονται τον χώρο τους που είναι προσβάσιμος είτε από την στοά στην Βασιλέως Ηρακλείου 35-37 είτε από την Ερμού 26.

«Θέλουμε την επόμενη τριετία να μπορούμε να απασχολούμε 30 εργαζόμενους με αναπηρία και να αναπτύξουμε δράσεις στην πλατεία με οικολογικό και κοινωνικό πρόσημο», καταλήγει δίνοντας το στίγμα της… επόμενης στάσης της ΚΟΙΝΣΕΠ ο πρόεδρός της Δημήτρης Κουβρούκης.

-: ΑΠΕ-ΜΠΕ/typosthes







Share post:

Subscribe

Popular

More like this
Related

Ο «Μονομάχος» επιστρέφει – Όσα ξέρουμε για το σίκουελ που θα κυκλοφορήσει!

Σε έναν νέο θρίαμβο προσβλέπει ο σκηνοθέτης Ρίντλεϊ Σκοτ, με ένα σίκουελ του «Μονομάχου» που άργησε πάρα πολύ να βρει τον δρόμο του για τις κινηματογραφικές αίθουσες. Ήταν το μακρινό 2000 όταν ο «Μονομάχος» του Ρίντλεϊ Σκοτ με πρωταγωνιστή τον Ράσελ Κρόου εκτοξευόταν προς τη δόξα. Ράσελ Κρόου: Ο αρχικός «Μονομάχος» ήταν απλώς ένα «σκουπίδι»

Ο Coyot συναντά τη μουσική της Χάρις Αλεξίου

Ο Coyot συναντά τη μουσική της Χάρις Αλεξίου στο πρόσφατο single του “Dusk till dawn”

Σελίν Ντιόν: Η συγκινητική επιστροφή της – Δείτε την εμφάνιση της τραγουδίστριας στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων

Η 56χρονη σταρ η οποία πάσχει από μία σπάνια νευρολογική διαταραχή επέστρεψε μετά από τέσσερα χρόνια

Σάκης Ρουβάς: Κάνει βουτιά από το σκάφος με τα παιδιά του

Σάκης Ρουβάς: Κάνει βουτιά από το σκάφος με τα παιδιά του GALA Σάκης Ρουβάς Παιδιά Βίντεο Σάκης Ρουβάς: Κάνει βουτιά από το σκάφος με τα παιδιά του Διασκεδάζοντας με τα παιδιά μου, έγραψε στη λεζάντα της ανάρτησης 26.07.2024, 23:30 Ο Σάκης Ρουβάς απολαμβάνει τις καλοκαιρινές διακοπές με την οικογένειά του. Το απόγευμα της Παρασκευής 26

Θάνος Μπίρκος: “Μπαίνω σε μαγαζιά που δεν έχει νούμερα για μένα και λέω… απλώς κοιτάζω”

Θάνος Μπίρκος: «Μπαίνω σε μαγαζιά που δεν έχει νούμερα για μένα και λέω… απλώς κοιτάζω» Παρασκευή, 26.7.2024, 11:01 Zappit@ZAPPIT_ "Πηγαίνω ειδικά σε κάτι μαγαζιά που έχει κάτι κοστούμια πολύ slim fit και μεσάτα και λέω: έχω να πάω σε ένα γάμο και κοιτάζω για κοστούμι", εξομολογείται ο Θάνος Μπίρκος. Ο Θάνος Μπίρκος ήταν καλεσμένος στην

Λάμπρος Κωνσταντάρας για Έλενα Ακρίτα: “Ντροπή, ψέμα, κατινιά και μικροψυχία”

Θύελλα αντιδράσεων έχουν προκαλέσει οι αναρτήσεις που έκανε η Έλενα Ακρίτα στα social media σχετικά με την Κατερίνα Παναγοπούλου.

Ρεπόρτερ από την Καλαμάτα παράτησε τη ζωντανή σύνδεση, γδύθηκε και έφυγε με jet ski

Ο δημοσιογράφος, Γιώργος Μαρκόπουλος, άφησε τους παρουσιαστές της πρωινής ενημερωτικής εκπομπής του Action 24 με το στόμα ανοιχτό.

Ματίνα Παγώνη για Παύλο Πολάκη: “Δεν μπορείς να κάνεις τον καμπόσο όταν ο άλλος δεν μπορεί να μιλήσει”

Για το περιστατικό που σημειώθηκε στη Βουλή με τον Παύλο Πολάκη, o οποίος επιτέθηκε στη συνεργάτιδα του Άδωνη Γεωργιάδη, τοποθετήθηκε η Ματίνα Παγώνη.

Νίκος Ψαρράς: «Με κάποιους ανθρώπους οι ζωές μας μπλέκονται και είναι σαν μια ζωή»

Ο ταλαντούχος πρωταγωνιστής Νίκος Ψαρράς μιλά για την αγαπημένη του σύζυγο, τη σκηνοθέτιδα Έλενα Καρακούλη, με την οποία συμπορεύεται 12 χρόνια. Πόσα χρόνια είσαι μαζί με τη σε τη σκηνοθέτιδα Ελενα Καρακούλη; Νίκος Ψαρράς στο gossip-tv: «Ο ηθοποιός παίζει στο φως - Εκτίθεται και άρα... κρίνεται» Με την Έλενα είμαστε μαζί δώδεκα χρόνια και έντεκα

Μάρα Ζαχαρέα: Κάνει ηλιοθεραπεία στην εντυπωσιακή βεράντα της στην Πάρο – Η θέα από το σπίτι της!

Η Μάρα Ζαχαρέα θέλησε να περάσει το καλοκαίρι της μακριά από τους γρήγορους ρυθμούς ζωής της Αθήνας!

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Ο Γάλλος σκηνοθέτης… εξαφάνισε τον Γιάννη Αντετοκούνμπο – Η αντίδραση της ΕΡΤ στο σκηνοθετικό λάθος

Παρασκευή, 26.7.2024, 23:50 Zappit@ZAPPIT_ Αντιδράσεις και αρνητικά σχόλια στα social media από τη γενικότερη εικόνα της διοργάνωσης. Η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 ολοκληρώθηκε λίγο μετά τα μεσάνυχτα το βράδυ της Παρασκευής (26/7). Παρά την καταρρακτώδη βροχή, οι Γάλλοι διοργανωτές κατάφεραν να φέρουν εις πέρας ένα φαντασμαγορικό show που για πρώτη φορά έλαβε χώρα

Ρένα Μόρφη σε πρωτοφανή επίθεση προς τους δημοσιογράφους: “Για μένα ήταν ο απόλυτος βιασμός, με τσάκισε”

"Μαθεύτηκε πολύ νωρίς. Ήταν μια είδηση πολύ προσωπική που προσπάθησα να την κρατήσω. Τελικά, δεν τη σεβάστηκαν και την έβγαλαν", περιγράφει η Ρένα Μόρφη.