Fitness

Kορωνοϊός: Η συνήθεια που αυξάνει την αποτελεσματικότητα του εμβολίου

Ένας εύκολος και αποτελεσματικός τρόπος να ενισχυθεί η δράση του εμβολίου είναι η άσκηση σύμφωνα με νεότερη έρευνα που δημοσιεύθηκε στο British Journal of Sports Medicine.

Οι ερευνητές θέλησαν να διαπιστώσουν εάν η άσκηση μπορεί να ενισχύει την απόκριση των αντισωμάτων και στον εμβολιασμό κατά της λοίμωξης COVID-19, όπως έχει ήδη αποδειχθεί προηγουμένως ερευνητικά για τη θετική συμβολή της στην αποτελεσματικότητα από τον εμβολιασμό κατά διαφόρων λοιμώξεων.

Για να ανακαλύψουν τυχόν επιδράσεις, εξέτασαν στοιχεία εργαζομένων στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης που ανήκαν σε ένα σύστημα ιατρικής ασφάλισης καθώς και σε ένα πρόγραμμα προαγωγής της υγείας και αλλαγής των συνηθειών. Βασίστηκαν σε ανώνυμα ιατρικά αρχεία και σε συνδυασμό με την παρακολούθηση της ποσότητας της δραστηριότητας μέσω φορητών συσκευών.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες ανάλογα με τη σωματική τους δραστηριότητα μηνιαίως τη διετία πριν την έναρξη της μελέτης: σε όσους γυμνάζονταν λιγότερο από 60 λεπτά την εβδομάδα (χαμηλή), τουλάχιστον 60-149 λεπτά (μεσαία) και περισσότερα από 150 λεπτά (υψηλή). Συνολικά, εξετάσθηκαν 196.444 ενήλικες που διαγνώστηκαν αρνητικοί στον ιό SARS-CoV-2.

Η αποτελεσματικότητα του εμβολίου σε σχέση με την ποσότητα της άσκησης διαμορφώθηκε ως εξής στις τρεις ομάδες:

  • κατά 60% μειώθηκε ο κίνδυνος εισαγωγής στο νοσοκομείο στην ομάδα χαμηλής σωματικής δραστηριότητας.
  • κατά 72% στην ομάδα μέτριας σωματικής δραστηριότητας
  • κατά 86% στην ομάδα υψηλής σωματικής δραστηριότητας

Συνεπώς:

  • οι πλήρως εμβολιασμένοι με υψηλά επίπεδα άσκησης διέτρεχαν περίπου 3 φορές λιγότερες πιθανότητες να εισαχθούν στο νοσοκομείο σε σχέση με όσους ήταν εμβολιασμένοι αλλά ανήκαν στην κατηγορία χαμηλής σωματικής δραστηριότητας.
  • όσοι ασκούνταν με μέτρια συχνότητα παρουσίαζαν σχεδόν 1,5 φορά λιγότερες πιθανότητες να εισαχθούν στο νοσοκομείο με λοίμωξη COVID-19.

«Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν μια πιθανή συσχέτιση μεταξύ του εμβολίου και της ανοσολογικής απόκρισης με την άσκηση, όπου τα υψηλά επίπεδα σωματικής δραστηριότητας σχετίζονται με υψηλότερη αποτελεσματικότητα του εμβολίου» σημειώνουν οι ερευνητές.

«Τεκμηριώνουν επίσης τις συστάσεις του ΠΟΥ για τακτική σωματική δραστηριότητα -δηλαδή ότι 150-300 λεπτά μέτριας έντασης σωματική δραστηριότητα την εβδομάδα έχουν σημαντικά οφέλη για την υγεία στην πρόληψη σοβαρών ασθενειών, σε αυτό το πλαίσιο κατά μιας μεταδοτικής ιογενούς λοίμωξης» συμπληρώνουν.

Ωστόσο, πρόκειται για μελέτη παρατήρησης και ως εκ τούτου δεν μπορεί να τεκμηριώσει την αιτία, με τους ερευνητές να αναγνωρίζουν ότι τα αποτελέσματα ενδέχεται να μην μπορούν να γενικευτούν σε άλλους πληθυσμούς, παραλλαγές του ιού ή άλλους τύπους εμβολίων COVID-19.

Τέλος, αν και δεν επαληθεύτηκαν οι μηχανισμοί πίσω από την ενίσχυση του εμβολιασμού σε συνδυασμό με την άσκηση, θεωρούν ότι μπορεί να κρύβεται «ένας συνδυασμός ενισχυμένων επιπέδων αντισωμάτων, βελτιωμένης ανοσολογικής επιτήρησης των Τ-κυττάρων και ψυχοκοινωνικών παραγόντων».

Διαβάστε επίσης: 

Κορωνοϊός – Εμβολιασμός: Αυτή είναι η καλύτερη ώρα να κλείσετε ραντεβού

Κορωνοϊός – Αντισώματα: Το απρόσμενο πλεονέκτημα των 50ρηδων

Related posts

Η πρακτική της γιόγκα με τα περισσότερα οφέλη για το μυαλό και τη μνήμη

admin

Αδυνάτισμα: Οι επιλογές του Σαββατοκύριακου που έχουν παρόμοια αποτελέσματα με τις καθημερινές προπονήσεις

admin

Νόσος Πάρκινσον: Η προπόνηση που «σώζει» τους νευρώνες και ενισχύει τη ντοπαμίνη – Μέσα σε έξι μήνες

admin

Επικίνδυνοι για την καρδιά οι μεγάλοι και διογκωμένοι κοιλιακοί – Έρευνα αποκαλύπτει

admin

Όταν ο παππούς «πλέει στα ρούχα του» και άλλα σημάδια υποσιτισμού στην τρίτη ηλικία – Τι να κάνετε

admin

Πόνος στη μέση: Η εναλλακτική άσκηση που ανακουφίζει και επαναφέρει τη λειτουργικότητα της σπονδυλικής στήλης

admin

Προπόνηση: Ποιοι έχουν μεγαλύτερο όφελος για την καρδιά τους με λιγότερες ώρες γυμναστικής

admin

Ανακαλύψτε τα πιο αποτελεσματικά «φυσικά» αντικαταθλιπτικά – Το μυστικό για καλύτερα αποτελέσματα

admin

LIIT: Ανακαλύψτε την προπόνηση που καίει θερμίδες, αδυνατίζει και έχει τα οφέλη της HIIT, χωρίς να σας εξαντλεί

admin

Τέσσερις ασκήσεις για στητό και καλογυμνασμένο στήθος – Αρκούν δύο βαράκια για να πετύχετε φυσική ανόρθωση

admin

Υπέρταση: Η αρχαία κινεζική πρακτική που ρίχνει την πίεση – Όλοι μπορούν να τη δοκιμάσουν

admin

Η καλύτερη προπόνηση για γερό μυαλό και δυνατή μνήμη μέχρι τα βαθιά γεράματα

admin