Fitness

Ο σίγουρος και ευχάριστος τρόπος που μας «πείθει» να γυμναστούμε

Η ρήση «δείξε μου το φίλο σου να σου πω ποιος είσαι» επιβεβαιώνεται και από νεότερη μελέτη σχετικά με το πώς επηρεάζουν οι φιλίες τη σχέση που έχουμε με την άσκηση. Σύμφωνα με τους ερευνητές από τη Στρατιωτική Ακαδημία των ΗΠΑ, οι δραστήριοι φίλοι μας μπορούν να μας παρακινήσουν να σηκωθούμε από τον καναπέ και να αθληθούμε.

Ωστόσο, διαπίστωσαν και το αντίθετο: όσο πιο καθιστική ζωή ακολουθούν οι φίλοι μας, τόσο πιο πιθανό είναι κι εμείς να ακολουθήσουμε το παράδειγμά τους. Τις ίδιες πιθανότητες αντιμετωπίζουν και τα πιο μοναχικά άτομα, που δεν έχουν κάποιον στον κοντινό τους περιβάλλον για να τους βάλει στην ενεργό δράση.

Η δρ Diana Thomas, καθηγήτρια στο West Point και συγγραφέας της μελέτης, ανέφερε ότι η ιδέα για τη συγκεκριμένη μελέτη προήλθε από από πραγματικές εμπειρίες των φοιτητών στην πανεπιστημιούπολη, καθώς η ερευνητική ομάδα είχε παρατηρήσει μια τάση για μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την άσκηση, σε σύγκριση με άλλες σχολές.

Η ίδια θεωρεί ότι αυτή η εξέλιξη θα μπορούσε να είναι αποτέλεσμα της κοινωνικής προσαρμογής εντός μιας ομάδας, όπου οι άνθρωποι θέλουν να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που κάνουν οι άλλοι γύρω τους.

Ο κύκλος της άσκησης

Χρησιμοποιώντας δεδομένα από ετήσια τεστ φυσικής κατάστασης των φοιτητών, οι ερευνητές εξέτασαν το αποτύπωμα των κοινωνικών συναναστροφών στην αθλητική επίδοση ενός ατόμου.

Ένα στοιχείο που τους έκανε εντύπωση ήταν ότι οι πιο αργοί χρόνοι σε ένα τεστ τρεξίματος δύο μιλίων καταγράφονταν συχνά σε ζευγάρια: «Τα ευρήματα αυτά υποδηλώνουν ότι πολλοί από τους πιο αργούς συμμετέχοντες, οι οποίοι είναι απίθανο να είχαν πανομοιότυπα επίπεδα αερόβιας φυσικής κατάστασης, έλαβαν την κοινωνική απόφαση να τρέξουν ή να περπατήσουν μαζί στο αγώνισμα των δύο μιλίων», σημειώνουν οι ερευνητές στη μελέτη.

Τα άτομα που έλαβαν μέρος στη μελέτη χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες ανάλογα με τη φυσική τους κατάσταση: σε καθόλου δραστήριους, μέτρια δραστήριους και εξαιρετικά δραστήριους. «Οι μετρίως δραστήριοι φοιτητές ήταν η πιο σημαντική επιρροή για τους ανθρώπους που ήταν πιο καθιστικοί να γίνουν δραστήριοι και να διατηρήσουν αυτή τη συνήθεια» συμπλήρωσε η δρ Diana Thomas.

Όπως εξηγεί, όσοι δεν γυμνάζονταν καθόλου, θα ήταν πιο δύσκολο να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους, όταν τοποθετούνταν σε μια ομάδα εξαιρετικά δραστήριων ατόμων, καθώς αυτό θα φαινόταν ανέφικτο. Αν όμως συναναστραφούν με άτομα που ακολουθούν μια λιγότερο συστηματική ρουτίνα άσκησης, είναι πιθανότερο να ακολουθήσουν κι εκείνοι.

«Αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι αν έχετε ανθρώπους με μέτρια επίπεδα σωματικής δραστηριότητας, που εγκαταλείπουν με ένα συγκεκριμένο ρυθμό, αυτό θα οδηγούσε την άσκηση σε εξαφάνιση» επισήμανε.

Η… μετριότητα όμως στην προκειμένη περίπτωση ήταν ο πυλώνας της συστηματικής άσκησης, καθώς χωρίς τα άτομα που αθλούνταν με μέτρια συχνότητα, σύμφωνα με το μοντέλο που εφάρμοσαν, όλοι τελικά θα σταματούσαν να ασκούνται.

Διαβάστε επίσης: 

Ο εναλλακτικός και διασκεδαστικός τρόπος άσκησης για πολλές καύσεις

Ξεχάστε το αδυνάτισμα – Αυτό είναι το μυστικό υγείας που θωρακίζει την καρδιά

Αυτές οι ασκήσεις μας προφυλάσσουν από την οστεοπόρωση

Related posts

Η πρακτική της γιόγκα με τα περισσότερα οφέλη για το μυαλό και τη μνήμη

admin

Αδυνάτισμα: Οι επιλογές του Σαββατοκύριακου που έχουν παρόμοια αποτελέσματα με τις καθημερινές προπονήσεις

admin

Νόσος Πάρκινσον: Η προπόνηση που «σώζει» τους νευρώνες και ενισχύει τη ντοπαμίνη – Μέσα σε έξι μήνες

admin

Επικίνδυνοι για την καρδιά οι μεγάλοι και διογκωμένοι κοιλιακοί – Έρευνα αποκαλύπτει

admin

Όταν ο παππούς «πλέει στα ρούχα του» και άλλα σημάδια υποσιτισμού στην τρίτη ηλικία – Τι να κάνετε

admin

Πόνος στη μέση: Η εναλλακτική άσκηση που ανακουφίζει και επαναφέρει τη λειτουργικότητα της σπονδυλικής στήλης

admin

Προπόνηση: Ποιοι έχουν μεγαλύτερο όφελος για την καρδιά τους με λιγότερες ώρες γυμναστικής

admin

Ανακαλύψτε τα πιο αποτελεσματικά «φυσικά» αντικαταθλιπτικά – Το μυστικό για καλύτερα αποτελέσματα

admin

LIIT: Ανακαλύψτε την προπόνηση που καίει θερμίδες, αδυνατίζει και έχει τα οφέλη της HIIT, χωρίς να σας εξαντλεί

admin

Τέσσερις ασκήσεις για στητό και καλογυμνασμένο στήθος – Αρκούν δύο βαράκια για να πετύχετε φυσική ανόρθωση

admin

Υπέρταση: Η αρχαία κινεζική πρακτική που ρίχνει την πίεση – Όλοι μπορούν να τη δοκιμάσουν

admin

Η καλύτερη προπόνηση για γερό μυαλό και δυνατή μνήμη μέχρι τα βαθιά γεράματα

admin