Health

Όποιος κάνει αυτά τα 5 απλά πράγματα εκμηδενίζει τον κίνδυνο για καρδιακή ανεπάρκεια

Εκατομμύρια άνθρωποι ζουν με καρδιακή ανεπάρκεια, μια κατάσταση που εμφανίζεται όταν η καρδιά δεν μπορεί πλέον να αντλεί αρκετό αίμα και οξυγόνο για να υποστηρίξει αποτελεσματικά τα όργανα του σώματος

Αν και ορισμένοι ασθενείς μπορούν να ζήσουν με καρδιακή ανεπάρκεια για μεγάλο χρονικό διάστημα, είναι γνωστό ότι τους θέτει γενικά σε κίνδυνο σοβαρών επιπλοκών, όπως καρδιακή αρρυθμία, προβλήματα καρδιακών βαλβίδων, ηπατική βλάβη και νεφρική ανεπάρκεια.

Ωστόσο, υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να πάρετε την υγεία της καρδιάς σας “στα χέρια σας” και να αποτρέψετε αυτήν την κατάσταση, λέει ο δρ. Robert Greenfield, MD, καρδιολόγος στο MemorialCare Heart & Vascular Institute στο Fountain Valley της Καλιφόρνια. “Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής είναι βασικές και μπορεί να είναι το καλύτερο… φάρμακο, εάν θέλετε να αποτρέψετε τα καρδιαγγειακά προβλήματα” και όσο νωρίτερα το κάνετε τόσο το καλύτερο.

Καρδιακή ανεπάρκεια: Οι πέντε καλύτεροι τρόποι για να μειώσετε τον κίνδυνο

Ακολουθήστε ένα υγιεινό πρόγραμμα διατροφής

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για την πρόληψη της καρδιακής ανεπάρκειας και τη βελτίωση της υγείας της καρδιάς σας γενικότερα είναι μέσω μιας υγιεινής διατροφής, λέει ο δρ. Greenfield: “Από τα δεκάδες προγράμματα διατροφής, το καλύτερο εξακολουθεί να φαίνεται να είναι η μεσογειακή διατροφή. Αυτό θα περιλαμβάνει την αυξημένη κατανάλωση ελαιολάδου, οσπρίων, φρούτων και λαχανικών, ξηρών καρπών και σπόρων, ψαριών και χαμηλή κατανάλωση κόκκινου κρέατος και κορεσμένων λιπαρών. Αλλά ανεξάρτητα από το πόσο καλή υποτίθεται ότι είναι η διατροφή σας, η κατανάλωση υπερβολικών θερμίδων οδηγεί σε αύξηση βάρους και παχυσαρκία, που ακυρώνουν το όφελος”.

Επιπλέον, η μείωση του νατρίου (αλάτι) και των τρανς λιπαρών στη διατροφή σας μπορεί να βοηθήσει στην μείωση του κινδύνου καρδιακής ανεπάρκειας.

Ασκηθείτε

Η άσκηση (ακόμη και μέτριας έντασης) μπορεί επίσης να έχει τεράστιο αντίκτυπο στην υγεία της καρδιάς, λέει ο δρ. Greenfield. «Τα σώματά μας είναι φτιαγμένα να κινούνται και να μην κάθονται όλη μέρα. Λέγεται ότι το να κάθεσαι όλη μέρα και να ζεις μια καθιστική ζωή είναι το… νέο κάπνισμα«.

Όμως τα οφέλη της άσκησης δεν σταματούν εδώ: “Η άσκηση σε κάνει να νιώθεις καλά, μειώνει το στρες, αυξάνει την καλή χοληστερόλη (HDL) και βοηθά στον έλεγχο του βάρους”.

Ο δρ. Greenfield λέει ότι δεν είναι απαραίτητο να πάτε σε γυμναστήριο. Κάθε άσκηση είναι καλή, αρκεί να ακολουθείτε μια ρουτίνα. Ωστόσο, προσθέτει ότι ιδανικά, «θα πρέπει να υπάρχει συνδυασμός αερόβιας άσκησης καθώς και ασκήσεων αντίστασης με ελαφρά βάρη. Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία συνιστά 150 λεπτά μέτριας άσκησης την εβδομάδα, που μπορεί να επιμεριστούν σε 30 λεπτά άσκησης 5 ημέρες την εβδομάδα”.

Να κοιμάστε καλά

Ο ύπνος είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία της καρδιάς σας, αφού αποκαθιστά και επανορθώνει όλο το σώμα. Ο δρ. Greenfield λέει ότι η ιδανική διάρκεια ύπνου μπορεί να διαφέρει ελαφρώς από άτομο σε άτομο, αλλά γενικά, κανείς δεν πρέπει να κοιμάται λιγότερες από έξι ώρες τη νύχτα. Πολλοί ειδικοί λένε ότι ο ύπνος μεταξύ επτά και εννέα ωρών τη νύχτα είναι ιδανικός.

Διαχειριστείτε το άγχος σας

Ο δρ. Greenfield λέει ότι το άγχος είναι ο πιο υποτιμημένος παράγοντας κινδύνου για καρδιακή ανεπάρκεια και άλλα καρδιολογικά προβλήματα:

“Πρέπει να ελαχιστοποιείτε γενικότερα το άγχος όσο μπορείτε. Το συνεχές άγχος απελευθερώνει ορμόνες του στρες στο σώμα, όπως η αδρεναλίνη και η κορτιζόλη, οι οποίες βλάπτουν το σώμα σε υπερβολικές ποσότητες. Το να βρεις μια περίοδο ανάπαυσης κατά τη διάρκεια της ημέρας, να μάθεις πώς να διαλογίζεσαι και να αποφύγεις και να εξαλείψεις πτυχές της ζωής σου που δεν είναι απαραίτητες αλλά αγχωτικές είναι μια καλή αρχή”.

Κόψτε το κάπνισμα και μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ

Η διακοπή του καπνίσματος και ο περιορισμός της κατανάλωσης αλκοόλ μπορεί επίσης να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας. Μάλιστα, μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από ερευνητές του Johns Hopkins διαπίστωσε, ότι οι καπνιστές εμφανίζουν καρδιακή ανεπάρκεια σε διπλάσιο ποσοστό από εκείνους που δεν έχουν καπνίσει ποτέ.

Ομοίως, το CDC επισημαίνει ότι όσοι πίνουν υπερβολικά αλκοόλ διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας.

Πηγές: https://www.mayoclinic.org, https://bestlifeonline.com

-

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κοινά παυσίπονα συνδέονται με καρδιακή ανεπάρκεια σε ασθενείς με διαβήτη

Το νου σας σε αυτά τα συμπτώματα. Είναι ύποπτα για καρδιακή ανεπάρκεια

Τι συμβαίνει κατά τη διάρκεια μιας καρδιακής προσβολής: Βήμα-βήμα όλα όσα πρέπει να καταλάβετε

Οι πιο ανθυγιεινές τροφές για την καρδιά μετά τα 50, σύμφωνα με διαιτολόγους

Related posts

Η μόρφωση αυξάνει τη μακροζωία [μελέτη]

admin

Απώλεια ακοής: Οι πιο συχνές αιτίες και οι τρόποι θεραπείας

admin

Καρκίνος: Ανισότητες στην εκπαίδευση και στέρηση επηρεάζουν την επιβίωση από τη νόσο (μελέτη)

admin

Αρωματοθεραπεία με αιθέρια έλαια: Πόσο ασφαλής είναι;

admin

Εξελιγμένη αγωγή με CAR T-λεμφοκύτταρα θεράπευσε τρία αυτοάνοσα νοσήματα

admin

Ο καρκίνος του προστάτη έχει δύο ξεχωριστούς τύπους – Τι αλλάζει στη θεραπεία

admin

Περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο κάτοικοι του πλανήτη είναι πλέον παχύσαρκοι

admin

Ένας ακόμη λόγος να βουρτσίζουμε τα δόντια μας

admin

Ανησυχία για τον κοκκύτη στην Ευρώπη: Αυξάνονται τα κρούσματα

admin

Wearables: Μπορεί μία συσκευή να μας κάνει πιο fit;

admin

Τατουάζ: Τα μελάνια συχνά περιέχουν επικίνδυνες ουσίες, λένε οι ειδικοί

admin

Σπάνιες παθήσεις: Χρειάζονται συχνά πολλά χρόνια για να γίνει σωστή διάγνωση

admin