Health

Όποιος κάνει αυτά τα 5 απλά πράγματα εκμηδενίζει τον κίνδυνο για καρδιακή ανεπάρκεια

Εκατομμύρια άνθρωποι ζουν με καρδιακή ανεπάρκεια, μια κατάσταση που εμφανίζεται όταν η καρδιά δεν μπορεί πλέον να αντλεί αρκετό αίμα και οξυγόνο για να υποστηρίξει αποτελεσματικά τα όργανα του σώματος

Αν και ορισμένοι ασθενείς μπορούν να ζήσουν με καρδιακή ανεπάρκεια για μεγάλο χρονικό διάστημα, είναι γνωστό ότι τους θέτει γενικά σε κίνδυνο σοβαρών επιπλοκών, όπως καρδιακή αρρυθμία, προβλήματα καρδιακών βαλβίδων, ηπατική βλάβη και νεφρική ανεπάρκεια.

Ωστόσο, υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να πάρετε την υγεία της καρδιάς σας “στα χέρια σας” και να αποτρέψετε αυτήν την κατάσταση, λέει ο δρ. Robert Greenfield, MD, καρδιολόγος στο MemorialCare Heart & Vascular Institute στο Fountain Valley της Καλιφόρνια. “Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής είναι βασικές και μπορεί να είναι το καλύτερο… φάρμακο, εάν θέλετε να αποτρέψετε τα καρδιαγγειακά προβλήματα” και όσο νωρίτερα το κάνετε τόσο το καλύτερο.

Καρδιακή ανεπάρκεια: Οι πέντε καλύτεροι τρόποι για να μειώσετε τον κίνδυνο

Ακολουθήστε ένα υγιεινό πρόγραμμα διατροφής

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για την πρόληψη της καρδιακής ανεπάρκειας και τη βελτίωση της υγείας της καρδιάς σας γενικότερα είναι μέσω μιας υγιεινής διατροφής, λέει ο δρ. Greenfield: “Από τα δεκάδες προγράμματα διατροφής, το καλύτερο εξακολουθεί να φαίνεται να είναι η μεσογειακή διατροφή. Αυτό θα περιλαμβάνει την αυξημένη κατανάλωση ελαιολάδου, οσπρίων, φρούτων και λαχανικών, ξηρών καρπών και σπόρων, ψαριών και χαμηλή κατανάλωση κόκκινου κρέατος και κορεσμένων λιπαρών. Αλλά ανεξάρτητα από το πόσο καλή υποτίθεται ότι είναι η διατροφή σας, η κατανάλωση υπερβολικών θερμίδων οδηγεί σε αύξηση βάρους και παχυσαρκία, που ακυρώνουν το όφελος”.

Επιπλέον, η μείωση του νατρίου (αλάτι) και των τρανς λιπαρών στη διατροφή σας μπορεί να βοηθήσει στην μείωση του κινδύνου καρδιακής ανεπάρκειας.

Ασκηθείτε

Η άσκηση (ακόμη και μέτριας έντασης) μπορεί επίσης να έχει τεράστιο αντίκτυπο στην υγεία της καρδιάς, λέει ο δρ. Greenfield. «Τα σώματά μας είναι φτιαγμένα να κινούνται και να μην κάθονται όλη μέρα. Λέγεται ότι το να κάθεσαι όλη μέρα και να ζεις μια καθιστική ζωή είναι το… νέο κάπνισμα«.

Όμως τα οφέλη της άσκησης δεν σταματούν εδώ: “Η άσκηση σε κάνει να νιώθεις καλά, μειώνει το στρες, αυξάνει την καλή χοληστερόλη (HDL) και βοηθά στον έλεγχο του βάρους”.

Ο δρ. Greenfield λέει ότι δεν είναι απαραίτητο να πάτε σε γυμναστήριο. Κάθε άσκηση είναι καλή, αρκεί να ακολουθείτε μια ρουτίνα. Ωστόσο, προσθέτει ότι ιδανικά, «θα πρέπει να υπάρχει συνδυασμός αερόβιας άσκησης καθώς και ασκήσεων αντίστασης με ελαφρά βάρη. Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία συνιστά 150 λεπτά μέτριας άσκησης την εβδομάδα, που μπορεί να επιμεριστούν σε 30 λεπτά άσκησης 5 ημέρες την εβδομάδα”.

Να κοιμάστε καλά

Ο ύπνος είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία της καρδιάς σας, αφού αποκαθιστά και επανορθώνει όλο το σώμα. Ο δρ. Greenfield λέει ότι η ιδανική διάρκεια ύπνου μπορεί να διαφέρει ελαφρώς από άτομο σε άτομο, αλλά γενικά, κανείς δεν πρέπει να κοιμάται λιγότερες από έξι ώρες τη νύχτα. Πολλοί ειδικοί λένε ότι ο ύπνος μεταξύ επτά και εννέα ωρών τη νύχτα είναι ιδανικός.

Διαχειριστείτε το άγχος σας

Ο δρ. Greenfield λέει ότι το άγχος είναι ο πιο υποτιμημένος παράγοντας κινδύνου για καρδιακή ανεπάρκεια και άλλα καρδιολογικά προβλήματα:

“Πρέπει να ελαχιστοποιείτε γενικότερα το άγχος όσο μπορείτε. Το συνεχές άγχος απελευθερώνει ορμόνες του στρες στο σώμα, όπως η αδρεναλίνη και η κορτιζόλη, οι οποίες βλάπτουν το σώμα σε υπερβολικές ποσότητες. Το να βρεις μια περίοδο ανάπαυσης κατά τη διάρκεια της ημέρας, να μάθεις πώς να διαλογίζεσαι και να αποφύγεις και να εξαλείψεις πτυχές της ζωής σου που δεν είναι απαραίτητες αλλά αγχωτικές είναι μια καλή αρχή”.

Κόψτε το κάπνισμα και μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ

Η διακοπή του καπνίσματος και ο περιορισμός της κατανάλωσης αλκοόλ μπορεί επίσης να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας. Μάλιστα, μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από ερευνητές του Johns Hopkins διαπίστωσε, ότι οι καπνιστές εμφανίζουν καρδιακή ανεπάρκεια σε διπλάσιο ποσοστό από εκείνους που δεν έχουν καπνίσει ποτέ.

Ομοίως, το CDC επισημαίνει ότι όσοι πίνουν υπερβολικά αλκοόλ διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας.

Πηγές: https://www.mayoclinic.org, https://bestlifeonline.com

-

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κοινά παυσίπονα συνδέονται με καρδιακή ανεπάρκεια σε ασθενείς με διαβήτη

Το νου σας σε αυτά τα συμπτώματα. Είναι ύποπτα για καρδιακή ανεπάρκεια

Τι συμβαίνει κατά τη διάρκεια μιας καρδιακής προσβολής: Βήμα-βήμα όλα όσα πρέπει να καταλάβετε

Οι πιο ανθυγιεινές τροφές για την καρδιά μετά τα 50, σύμφωνα με διαιτολόγους

Related posts

Αυξάνονται τα κρούσματα καρκίνου πριν τα 50: Ποιες είναι οι πιθανές αιτίες

admin

Ποιες εξετάσεις χρειαζόμαστε μετά την ενηλικίωση και πόσο συχνά

admin

Δισεπίλυτος γρίφος η αύξηση της εμφάνισης καρκίνου σε ηλικίες κάτω των 50 – Οι επιστήμονες δεν ξέρουν τι φταίει

admin

Προληπτικό στεντ για τη μείωση εμφραγμάτων και θανάτων

admin

Οι απαραίτητες προληπτικές εξετάσεις ανά ηλικία και φύλο

admin

Ο διαβήτης τύπου 2 συνδέεται γενετικά με τρεις μορφές καρκίνου

admin

Πώς θα κάνεις πιο εύκολο το τέλος μιας φιλίας

admin

Σας απατά συναισθηματικά; Ανακαλύψτε τα σημάδια

admin

10 συμβουλές για επίπεδη κοιλιά (και όχι μόνο) αυτό το καλοκαίρι

admin

Πότε οι καούρες οφείλονται σε παλινδρόμηση και πότε σε διαφραγματοκήλη

admin

Πώς θα περιορίσετε το αλάτι, έναν από τους βασικούς ενόχους για τις καρδιακές παθήσεις

admin

«Καμπανάκι» ΠΟΥ – Ο ιός της γρίπης των πτηνών εντοπίστηκε σε αγελαδινό γάλα μολυσμένων ζώων

admin