Ανοίγουν τα σχολεία τη Δευτέρα χωρίς μάσκες και τεστ – Όλα όσα ισχύουν για το πρώτο κουδούνι

Date:

Γράφει η Ισμήνη Χαραλαμποπούλου 

Επιστροφή στα θρανία στις 12 Σεπτεμβρίου για 1.341.985 μαθητές νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Oι μαθητές θα προσέλθουν εφέτος, χωρίς μάσκες και τεστ αλλά με καινοτομίες, ύστερα από 2,5 χρόνια πανδημίας και αυστηρών πρωτοκόλλων που εφαρμόστηκαν όλο αυτό το διάστημα. Το κουδούνι θα χτυπήσει για πρώτη φορά την Δευτέρα για τον αγιασμό στην αυλή, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, που σηματοδοτεί την επιστροφή των παιδιών στις τάξεις αυτή τη φορά με χαλαρότητα.

Με ποιες καινοτομίες ξεκινά η λειτουργία των σχολείων

Οι καινοτομίες με τις οποίες ξεκινά η λειτουργία των Σχολείων τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου είναι:

α) σχεδόν 8.600 νέους, μόνιμους διορισμούς σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.


β) Επέκταση ολοήμερου:

– Επεκτείνεται χρονικά από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου.


– Αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.

– Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000).


– Χωρίς κριτήρια εγγραφής.

– Πάνω από 3.200 προσλήψεις εκπαιδευτικών για την περαιτέρω στελέχωσή του.


γ) Ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες – διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.


δ) Εκπαιδευτικοί όμιλοι: μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος, με αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, αθλητισμός, ομαδικά αθλήματα, παραδοσιακοί/μοντέρνοι χοροί, χοροκινητική έκφραση, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων, εκπαιδευτική ρομποτική, επιστημονικές κατασκευές – πειράματα.


ε) Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας: ο ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.


στ) Ενδοσχολικός Συντονιστής: συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.

Το «τοπίο» της σχολικής ζωής, που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, περιλαμβάνει επίσης: Νηπιαγωγείο από τα 4 έτη: η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση υλοποιείται σε όλη τη χώρα.

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο: μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα, δίνεται σε κάθε παιδί η ευκαιρία να διευρύνει τα γλωσσικά του εφόδια από πολύ νωρίς.


Εργαστήρια Δεξιοτήτων(οδική ασφάλεια, ρομποτική αλλαγή, κλιματική αλλαγή, σεξουαλική αγωγή, επιχειρηματικότητα, εθελοντισμός κ.ά.): νέες θεματικές στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων, με στόχο την ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών.

Οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών: περισσότερες από 125.000 επιμορφώσεις, που αποτελούν επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.

166 Νέα Προγράμματα Σπουδών: συνεχίζεται και το σχολικό έτος 2022-2023 την πιλοτική εφαρμογή ΝΠΣ στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της χώρας.

Διπλασιασμός των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων: από 62 σε 120, μέσα σε 3 χρόνια, για ποιοτική δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και διάχυση καλών πρακτικών σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα.

Ίδρυση για πρώτη φορά Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων, με αυξημένη ζήτηση από υποψηφίους υψηλών σχολικών επιδόσεων. Φέτος θα λειτουργήσουν 24 Πρότυπα ΕΠΑΛ σε όλη τη χώρα.


Αξιολόγηση στα σχολεία: συνεχίζεται η αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και τις διαγνωστικές εξετάσεις «PISA» για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος και ξεκινάει η αξιολόγηση εκπαιδευτικών ως ανατροφοδοτική διαδικασία με σκοπό τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Ψηφιακός μετασχηματισμός στην εκπαίδευση





Τράπεζα Θεμάτων στην Α, Β & Γ΄ Λυκείου: αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών, που εξασφαλίζει αξιοπιστία, εγκυρότητα και περιορισμό ανισοτήτων και ταυτόχρονα διασφαλίζει κάλυψη της ύλης σε όλη τη χώρα.

Ενισχυτική διδασκαλία Ειδικών Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων(Ελεύθερο Σχέδιο, Γραμμικό Σχέδιο, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά, Αρμονία, Ακουστική Ικανότητα, Μουσική Αντίληψη/Γνώση): σκοπός είναι η υποστήριξη και προετοιμασία των υποψηφίων για να συμμετάσχουν στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα που έχουν επιλέξει. Το σύνολο των μαθημάτων αυτών δεν διδασκόταν στο παρελθόν στα δημόσια σχολεία.

Ενίσχυση αυτονομίας σχολικών μονάδων: Μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση της διδασκαλίας, ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή και των Εκπαιδευτικών σε θέσεις ευθύνης, θέσπιση πλαισίου αυξημένης διαφάνειας και λογοδοσίας.

Πρόγραμμα ΦΙΛΙΑ, για την πρόληψη, εκπαιδευτική προσέγγιση, αντιμετώπιση και προστασία παιδιών και εφήβων από κάθε μορφή βίας και σχολικού εκφοβισμού και ενίσχυση ασφαλούς περιβάλλοντος.

Επίσης προσλήφθηκαν 6.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, τους πρώτους μόνιμους διορισμούς στην ΕΑΕ μέσω ΑΣΕΠ και δημιουργήθηκε νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με αναπηρία. Επίσης ενάχθηκε το σύνολο σχεδόν των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα με ίδρυση τμημάτων Υποδοχής και ΔΥΕΠ, προσλαμβάνοντας ταυτόχρονα και επιμορφώνοντας εκπαιδευτικούς για τους πρόσφυγες μαθητές, μέσα από μία στοχευμένη συμπεριληπτική διαδικασία.

Τι κάνουν οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί

Όσον αφορά στη μάσκα (απλή χειρουργική ή υφασμάτινη με κατάλληλες προδιαγραφές) είναι προαιρετική για τους μαθητές σε όλες τις τάξεις, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των σχολικών μονάδων.

Παράλληλα προβλέπεται ότι οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να κάνουν ένα rapid test την εβδομάδα το οποίο θα πρέπει να πραγματοποιούν πριν από την Τρίτη έως και σαράντα οκτώ (48) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα, στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) και στα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.). Αν το αποτέλεσμα είναι θετικό τότε ακολουθείται το πρωτοκόλλο του ΕΟΔΥ.

Στο ΦΕΚ περιγράφεται και το πρωτόκολλο διαχείρισης μαθητή, εκπαιδευτικού και μέλους του προσωπικού με συμπτώματα περιστατικών COVID-19. «Εάν ένας μαθητής εκδηλώσει συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν σε παιδί με λοίμωξη COVID-19, εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται η σχολική μονάδα με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων. Εάν ο μαθητής βρίσκεται στη σχολική μονάδα, λαμβάνουν χώρα εκ μέρους του Υπευθύνου COVID-19 της σχολικής μονάδας τα παρακάτω: – Επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του μαθητή.


– Απομόνωση του μαθητή σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά και εφαρμογή απλής χειρουργικής μάσκας.

– Εφαρμογή υγιεινής χεριών και αναπνευστικής υγιεινής από τον μαθητή και τα άτομα που το φροντίζουν.


– Χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας από το προσωπικό (μάσκα, γάντια, και σε περίπτωση κινδύνου εκτίναξης βιολογικών υγρών ή αναπνευστικών εκκρίσεων- ποδιά αδιάβροχη και οφθαλμική προστασία με γυαλιά ή ασπίδα προσώπου).


– Επιμελής καθαρισμός του χώρου και εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες μετά την αναχώρηση του μαθητή με χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας.


– Γίνεται ιατρική αξιολόγηση με πρωτοβουλία των γονέων/κηδεμόνων και σε συνεργασία με αυτούς. Εφόσον, σύμφωνα με την αξιολόγηση αυτή, ο μαθητής χαρακτηριστεί ως ύποπτο κρούσμα COVID-19 συστήνεται η διενέργεια εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR). Εν αναμονή του αποτελέσματος, ο μαθητής παραμένει σε απομόνωση κατ’ οίκον, ενώ η σχολική μονάδα συνεχίζει τη λειτουργία της. Εάν η ιατρική αξιολόγηση που έγινε σε συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι δεν προκύπτουν ενδείξεις λοίμωξης COVID-19, τότε ο μαθητής μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο όταν τα συμπτώματα υφεθούν ή παρέλθει τυχόν άλλο, πέρα από COVID-19, πρόβλημα υγείας, χωρίς να είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης. Εάν από την ιατρική αξιολόγηση προκύπτει ότι ο/η μαθητής/τρια είναι ύποπτο κρούσμα συστήνεται η διενέργεια εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR).

Εάν ένας εκπαιδευτικός, μέλος Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. ή μέλος του λοιπού προσωπικού εκδηλώσει συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν σε άτομο με λοίμωξη COVID-19 εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και με ευθύνη του ειδοποιείται η σχολική μονάδα. Εάν αυτό συμβεί όταν είναι στο σχολείο, αποχωρεί από το χώρο του σχολείου μετά από συνεννόηση με τους υπεύθυνους. Συστήνεται η υποβολή του σε εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR). Εν αναμονή του αποτελέσματος, οι ανωτέρω παραμένουν σε απομόνωση κατ’ οίκον, ενώ το σχολείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του.

Διαχείριση θετικού κρούσματος και 5ημερη καραντίνα


Αν μαθητής ή μέλος του προσωπικού βρεθεί θετικός στον κορωνοϊό τότε «ο γονέας ή κηδεμόνας του μαθητή ή ο εκπαιδευτικός, μέλος Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. ή μέλος του λοιπού προσωπικού ενημερώνει τον υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19 της σχολικής μονάδας για το θετικό αποτέλεσμα του διαγνωστικού τεστ για COVID-19. Ο μαθητής και το μέλος του προσωπικού που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 πρέπει να απομακρυνθεί από το σχολείο και να παραμείνει σε απομόνωση για πέντε (5) ημέρες από την ημέρα του θετικού εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου. Κατά τη διάρκεια της απομόνωσης, ο μαθητής ή το μέλος του προσωπικού με επιβεβαιωμένο COVID-19 πρέπει να απέχει και από όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες (π.χ. φροντιστήριο, ξένες γλώσσες, αθλητισμός). Ως ημέρα 0 θεωρείται η ημέρα λήψης της θετικής εργαστηριακής διάγνωσης.

[penci_related_posts title=”ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:” number=”8″ style=”grid” align=”none” displayby=”cat” orderby=”random”]

Share post:

Subscribe

Popular

More like this
Related

Νίκος Ψαρράς: «Με κάποιους ανθρώπους οι ζωές μας μπλέκονται και είναι σαν μια ζωή»

Ο ταλαντούχος πρωταγωνιστής Νίκος Ψαρράς μιλά για την αγαπημένη του σύζυγο, τη σκηνοθέτιδα Έλενα Καρακούλη, με την οποία συμπορεύεται 12 χρόνια. Πόσα χρόνια είσαι μαζί με τη σε τη σκηνοθέτιδα Ελενα Καρακούλη; Νίκος Ψαρράς στο gossip-tv: «Ο ηθοποιός παίζει στο φως - Εκτίθεται και άρα... κρίνεται» Με την Έλενα είμαστε μαζί δώδεκα χρόνια και έντεκα

Μάρα Ζαχαρέα: Κάνει ηλιοθεραπεία στην εντυπωσιακή βεράντα της στην Πάρο – Η θέα από το σπίτι της!

Η Μάρα Ζαχαρέα θέλησε να περάσει το καλοκαίρι της μακριά από τους γρήγορους ρυθμούς ζωής της Αθήνας!

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Ο Γάλλος σκηνοθέτης… εξαφάνισε τον Γιάννη Αντετοκούνμπο – Η αντίδραση της ΕΡΤ στο σκηνοθετικό λάθος

Παρασκευή, 26.7.2024, 23:50 Zappit@ZAPPIT_ Αντιδράσεις και αρνητικά σχόλια στα social media από τη γενικότερη εικόνα της διοργάνωσης. Η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 ολοκληρώθηκε λίγο μετά τα μεσάνυχτα το βράδυ της Παρασκευής (26/7). Παρά την καταρρακτώδη βροχή, οι Γάλλοι διοργανωτές κατάφεραν να φέρουν εις πέρας ένα φαντασμαγορικό show που για πρώτη φορά έλαβε χώρα

Ρένα Μόρφη σε πρωτοφανή επίθεση προς τους δημοσιογράφους: “Για μένα ήταν ο απόλυτος βιασμός, με τσάκισε”

"Μαθεύτηκε πολύ νωρίς. Ήταν μια είδηση πολύ προσωπική που προσπάθησα να την κρατήσω. Τελικά, δεν τη σεβάστηκαν και την έβγαλαν", περιγράφει η Ρένα Μόρφη.

Μαριέττα Χρουσαλά: Ξέγνοιαστες στιγμές στη Μύκονο με τον σύζυγό της, Λέοντα Πατίτσα

Παρέλαση επωνύμων γίνεται κάθε βράδυ στα Ματογιάννια, με celebrities και jet setters να «ανακατεύονται» με τα πλήθη των τουριστών. Η Μαριέττα Χρουσαλά και ο Λέων Πατίτσας έκαναν βραδινή έξοδο σε γνωστό μπαρ του νησιού όπου και τους κατέγραψε η κάμερα του Mykonos Live TV. Η πρώην παρουσιάστρια και ο εφοπλιστής είναι από τα πιο ερωτευμένα

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Η εμφάνιση του Slimane και η ερμηνεία του «Mon Amour» της Eurovision

Ολυμπιακοί Αγώνες 2024: Με διαφορετικό τρόπο ερμηνεύτηκε ο εθνικός ύμνος της Γαλλίας κατά τη διάρκεια της τελετής έναρξης. Έκπληξη όμως αποτέλεσε η εμφάνιση του Slimane, νωρίτερα. Φαντασμαγορική είναι η παρέλαση, που για πρώτη φορά στην ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων είναι πλωτή, και πραγματοποιείται κατά μήκος του Σηκουάνα. Πλήθος κόσμου έχει γεμίσει τις κερκίδες που έχουν

Power of Love: Ποιο αγόρι θα αποχωρήσει;

Παρασκευή, 26.7.2024, 13:29 Zappit@ZAPPIT_ Διαβάστε περισσότερα... Απόψε είναι το Gala του Power of Love και ένα αγόρι θα δει την πόρτα της εξόδου από το παιχνίδι. Η Νίκη και ο Jason είναι εκείνοι που φορούν την κονκάρδα στα δύο σπίτια αφού ψηφίστηκαν ως οι δημοφιλέστεροι χαρακτήρες της εβδομάδας. Τις περισσότερες ψήφους συγκέντρωσε η Νίκη η οποία

Ο Μίμης Πλέσσας κλείνει 100 χρόνια ζωής με μία μεγάλη γιορτή στο Θέατρο Παλλάς

Διαβάστε λεπτομέρειες... Μια ανεπανάληπτη μουσική γιορτή αφιερωμένη στα εκατοστά γενέθλια του κορυφαίου Έλληνα συνθέτη Μίμη Πλέσσα, έρχεται στο Θέατρο Παλλάς από τον μετρ των μουσικοθεατρικών επιτυχιών Γιώργο Βάλαρη. Μια επέτειος-σταθμός για την ελληνική μουσική με τις σπουδαιότερες κινηματογραφικές επιτυχίες του μυθικού συνθέτη και ένα πλούσιο επιτελείο 30 και πλέον καλλιτεχνών μαζί με πολυμελή ζωντανή ορχήστρα.

Lady Gaga για την εμφάνισή της στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων: Είναι ένα δώρο που δεν θα ξεχάσω ποτέ

Lady Gaga για την εμφάνισή της στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων: Είναι ένα δώρο που δεν θα ξεχάσω ποτέ Δείτε τη δημοσίεση που έκανε λίγο μετά την εντυπωσιακή performance H  Lady Gaga  τραγούδησε στην τελετή έναρξης των  Ολυμπιακών Αγώνων 2024  στο Παρίσι, με μια εντυπωσιακή εμφάνιση εμπνευσμένη από τα καμπαρέ, με μία ομάδα 8 χορευτών.

Μπέτι Μίντλερ: Η ηθοποιός και ο σύζυγός της κοιμούνται σε χωριστά υπνοδωμάτια εδώ και 40 χρόνια

H Μπέτι Μίντλερ αποκάλυψε το μυστικό της για τον 40χρονο γάμο της με τον σύζυγό της Μάρτιν φον Χάσελμπεργκ. Η ηθοποιός αποκάλυψε ότι το ζευγάρι κοιμάται σε «ξεχωριστές κρεβατοκάμαρες» από τότε που παντρεύτηκε στο Λας Βέγκας στις 16 Δεκεμβρίου 1984. Όσον αφορά στον λόγο, η Μίντλερ μιλώντας στο «Entertainment Tonight», απάντησε: «Ο σύζυγός μου ροχαλίζει».

Γιάννης Αγγελάκας: Το πρόβλημα υγείας που τον οδηγεί στην ακύρωση των συναυλιών του

Την διακοπή των συναυλιών του ανακοίνωσε με ανάρτησή του στα social media ο Γιάννης Αγγελάκας. Ο ίδιος ενημέρωσε τους θαυμαστές του για το πρόωρο τέλος της καλοκαιρινής περιοδείας του, λόγω σοβαρού προβλήματος που αντιμετωπίζει με την ακοή του. Συγκεκριμένα, ο Γιάννης Αγγελάκας, έγραψε στη λεζάντα μιας ανάρτησής του: «Γεια σας παιδιά. Λυπάμαι για αυτά που

Βασάλος: «Είδα την Ευρυδίκη Βαλαβάνη με τη σχέση της, δεν ένιωσα άνετα! Είναι αμήχανο»

Ο Κωνσταντίνος Βασάλος αποκάλυψε τη συνάντηση που είχε με την Ευρυδίκη Βαλαβάνη και τον σύντροφό της, Γρηγόρη Μόργκαν .