Ύπνος: Τι αλλάζουμε το καλοκαίρι – Τι πρέπει να κάνουμε

Date:

Ο ύπνος είναι απαραίτητος ανεξαρτήτως εποχής του χρόνου, αλλά πολλοί συνηθίζουν να ξενυχτούν το καλοκαίρι, σύμφωνα με νέα δημοσκόπηση

Καλοκαίρι σημαίνει μεγάλες μέρες, περισσότερες δραστηριότητες μακριά από το σπίτι και – για πολλούς –  περισσότερος ελεύθερος χρόνος. Όλη αυτή η ανεμελιά, όμως, δεν σημαίνει ότι ο ύπνος πρέπει να πάψει να αποτελεί πρώτη προτεραιότητα, προειδοποιούν Αμερικανοί ειδικοί.

Τα ξενύχτια κρύβουν κινδύνους, λένε, ενώ οι διακοπές προσφέρουν μοναδική ευκαιρία για να γίνει (πάλι) απολαυστικός και ήσυχος ο ύπνος σας.

Δυστυχώς όμως περισσότεροι από ένας στους τρεις ενήλικες κοιμούνται το καλοκαίρι λιγότερο απ’ όσο τον χειμώνα. Και αυτό δεν συμβαίνει μόνο στους νεαρούς ενήλικες, όπως θα περίμενε κανείς, αλλά ακόμα και στους μεσήλικες.

Αυτό αποκαλύπτει νέα δημοσκόπηση της Αμερικανικής Ακαδημίας Ιατρικής Ύπνου (AASM). Στη δημοσκόπηση συμμετείχαν 2.000 εθελοντές, το 36% εκ των οποίων είπαν ότι κοιμούνται λιγότερο το καλοκαίρι. Οι άνδρες που αποκτούν αυτή τη συνήθεια είναι περισσότεροι από τις γυναίκες (37% έναντι 35%).

«Πρωταθλητές» στη μείωση του ύπνου είναι τα άτομα ηλικίας 35-54 ετών. Στις ηλικίες αυτές το 41% των ερωτηθέντων είπαν ότι κοιμούνται λιγότερο και ξενυχτάνε περισσότερο. Ακολουθούν τα άτομα ηλικίας 25-34 ετών, το 35% εκ των οποίων μειώνουν τη διάρκεια του ύπνου τους.

Νεαροί ενήλικες και ηλικιωμένοι

Οι έφηβοι και νεαροί ενήλικες, ηλικίας 18-24 ετών, παρουσιάζουν τις περισσότερες αλλαγές στις συνήθειες ύπνου το καλοκαίρι. Όχι μόνο επειδή κοιμούνται λιγότερο αλλά και επειδή σε μεγάλο ποσοστό κοιμούνται περισσότερο.

Ειδικότερα, η δημοσκόπηση έδειξε ότι το 34% των νεαρών ερωτηθέντων κοιμούνται λιγότερο το καλοκαίρι. Το 27% όμως κοιμούνται περισσότερο. Το αντίστοιχο ποσοστό στις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες είναι μονοψήφιο (από 2% έως 9%). Τα κορίτσια είναι πιθανότερο να αυξήσουν τη διάρκεια του ύπνου τους.

Αντιθέτως, οι ηλικιωμένοι (ηλικίες άνω των 65 ετών) είχαν τις λιγότερες πιθανότητες απ’ όλους να αλλάξουν συνήθειες ύπνου το καλοκαίρι. Το 72% είπαν ότι ο ύπνος τους είναι όσος και τον χειμώνα. Το αντίστοιχο ποσοστό κυμαίνεται από 38% στους νεαρούς ενήλικες έως 64% στα άτομα ηλικίας 55-64 ετών.

«Οι μεγάλες μέρες του καλοκαιριού καθιστούν δελεαστική την καθυστέρηση του ύπνου. Ωστόσο ο ύπνος πρέπει να είναι επαρκής όλο τον χρόνο, ανεξαρτήτως εποχής», δήλωσε ο πρόεδρος της AASM  Dr. Kannan Ramar.

Τι να κάνετε

Αν παρουσιάζει μείωση το καλοκαίρι και ο δικός σας ύπνος, πρέπει να κάνετε κάτι γι’ αυτό. Η έλλειψη ύπνου σχετίζεται με πολλά δεινά, τα οποία αρχίζουν από το επόμενο πρωί κιόλας. Όποιος έχει ξενυχτήσει, ξέρει καλά πόσο επιρρεπής στα ατυχήματα είναι την επόμενη μέρα.

Η AASM προσφέρει μερικές συμβουλές που θα σας επιτρέψουν να κοιμηθείτε αρκετά και καλά:

  • Τηρήστε ένα πρόγραμμα ύπνου. Αν κοιμάστε πιο αργά το καλοκαίρι, πρέπει να ξυπνάτε και πιο αργά το πρωί. Μια άλλη καλή ιδέα είναι να φροντίσετε να κοιμάστε λίγο και το μεσημέρι, εάν έχετε τη δυνατότητα.
  • Να απενεργοποιείτε εγκαίρως τις ψηφιακές συσκευές. Τουλάχιστον 30 λεπτά πριν ξαπλώσετε στο κρεβάτι σας απενεργοποιήστε κινητά, λάπτοπ και τάμπλετ. Βάλτε στο αθόρυβο τις ειδοποιήσεις σας και φορτίστε τις συσκευές σας σε άλλο δωμάτιο. Με αυτό τον τρόπο δεν θα μπαίνετε σε πειρασμό να τις κοιτάτε όλη την ώρα.
  • Αποφύγετε αλκοόλ και καφεΐνη. Οι ώρες πριν από τον ύπνο δεν είναι κατάλληλες για καφέ και ποτό. Ο ύπνος ενδέχεται να διαταραχθεί από τις διεγερτικές αυτές ουσίες.
  • Να κοιμάστε σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο. Πρέπει να είναι δροσερός, ήσυχος και σκοτεινός. Αν δεν μπορείτε να σκοτεινιάσετε αλλιώς τον χώρο, βάλτε μάσκα ύπνου.

Και αν αναρωτιέστε πόσο ύπνο χρειάζεστε, η AASM τονίζει ότι:

  • Οι έφηβοι έως και 18 ετών χρειάζονται 8-10 ώρες ύπνο κάθε βράδυ
  • Οι ενήλικες χρειάζονται 7 ή περισσότερες ώρες

[penci_related_posts title=”ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:” number=”8″ style=”grid” align=”none” displayby=”cat” orderby=”random”]

Share post:

Subscribe

Popular

More like this
Related

Άγγελος Λάτσιος: Οι νέες φώτο από το Όναρ είναι το κάτι άλλο- Το μήνυμα στη μαμά του, Ελένη Μενεγάκη

O Άγγελος Λάτσιος βρίσκεται στα Άχλα της Άνδρου και δημοσιεύει ονειρικές φωτογραφίες στο instagram του!

Βίκυ Κάβουρα: Θα εντυπωσιαστείς! Έτσι είναι το κορμί της δύο βδομάδες μετά τη γέννα!

Η Βίκυ Κάβουρα μας έδειξε πως είναι το κορμί της δύο βδομάδες μετά τη γέννα και απλά πάθαμε πλάκα!

Celine Dion: “Έπαιρνα 90 mg Valium, θα μπορούσα να ξαπλώσω και να σταματήσω να ανασαίνω”

Η Celine Dion μίλησε για τη σπάνια πάθηση από την οποία πάσχει και είναι το Σύνδρομο του Δύσκαπτου Ανθρώπου. Η πασίγνωστη τ

Κώστας Κωστόπουλος – Σε σοκ η Σοφία Αλεξανιάν όταν μαθαίνει on air την αθώωση του: “Πω, πω, πω”

"Το περίμενα εγώ, αυτή είναι η ελληνική δικαιοσύνη! Έχω στεναχωρηθεί πάρα πολύ" επισημαίνει η Σοφία Αλεξανιάν.

Τάσος Ξιαρχό: Στα 9 μου είχα επαφές με αγοράκια που σήμερα μπορεί να είναι παντρεμένοι με παιδιά

Μία αποκαλυπτική συνέντευξη έδωσε ο Τάσος Ξιαρχό και αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, για τον βιασμό του στα 6 του χρόνια από ένα άτομο 17 ετών και τον κακοποιητικό πατέρα του. Ο ίδιος πιστεύει πως η βία που ασκούσε ο πατέρας στην μητέρα και την αδερφή του προερχόταν από την καταπιεσμένη σεξουαλικότητα του πατέρα του καθώς η δική του

Η Τσιμτσιλή «καρφώνει» τον Λιάγκα: Η Κουτσελίνη θα παραμείνει στο STAR, για να μην αγχώνονται και κάποιοι ότι κάνει γυροβολιές

Η Σταματίνα Τσιμτσιλή ενημέρωσε τους τηλεθεατές πως η Ζήνα Κουτσελίνη θα παραμείνει στο STAR για τη νέα τηλεοπτική σεζόν, ρίχνοντας παράλληλα τις αιχμές της για τον Γιώργο Λιάγκα. Ο Γιώργος Λιάγκας σημείωσε χθες στην εκπομπή του «Το Πρωινό» για τη Ζήνα Κουτσελίνη ότι «γυρνοβολάει» στα κανάλια και ότι ζητά να της δώσουν τη ζώνη 12-2. «Εγώ από ό,τι έχω

Διαβήτης: Ποια ώρα άσκησης είναι καλύτερη για τη ρύθμιση του σακχάρου

Διαβήτης: Ποια ώρα άσκησης είναι καλύτερη για τη ρύθμιση του σακχάρου FITNESS Μελέτη διαπιστώνει ότι η άσκηση σε συγκεκριμένη ώρα της ημέρας έχει ισχυρή αντιδιαβητική δράση και συμβάλλει στη ρύθμιση του σακχάρου σε ενήλικες με περιττά κιλά YGEIAMOU.GR TEAM 13/06/2024 09:42:20 Θα μπορούσε μια συγκεκριμένη ώρα άσκησης, να απογειώσει τα οφέλη της γυμναστικής ; Νέα

Είναι υγιεινό το καστανό ρύζι; 5 πλεονεκτήματα και 3 μειονεκτήματα

Το καστανό ρύζι είναι ένας πολύτιμος σύμμαχος στη διατροφή, παρέχοντας πολλά θρεπτικά συστατικά και συμβάλλοντας στην προαγωγή της συνολικής υγείας. Ως δημητριακό ολικής άλεσης, το καστανό ρύζι διατηρεί όλα τα μέρη του κόκκου – το πίτουρο, το φύτρο και το ενδοσπέρμιο, γεγονός που το καθιστά πιο θρεπτικό από το λευκό ρύζι. Το EatThis παρουσιάζει τα

SOS για τον διαβήτη τύπου 1 – Ο αριθμός ασθενών άνω των 65 ετών έχει τριπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια

Ραγδαία αύξηση παρουσίασαν τα τελευταία χρόνια οι ασθενείς με διαβήτη τύπου 1 άνω των 65 ετών. Ειδικότερα, ο αριθμός τους αυξήθηκε από 1,3 εκατομμύρια το 1990 σε 3,7 εκατομμύρια το 2019, την ώρα που τα ποσοστά θανάτου μειώθηκαν κατά 25%, διαπιστώνει ανάλυση δεδομένων από περισσότερες από 200 χώρες και περιοχές που δημοσιεύθηκε στο «The BMJ».

Coldplay: Ο Κρις Μάρτιν γονάτισε και αποθέωσε το ελληνικό κοινό – Απίστευτες στιγμές στο Ηρώδειο

Δεν ήταν μόνο οι δύο συναυλίες που έδωσαν οι Coldplay στο ΟΑΚΑ, στην πρώτη τους «επίσκεψη» ever στην Ελλάδα. Ήταν και το video clip που γύρισαν στο Ηρώδειο, την περασμένη Δευτέρα (10.06.2024), με πρωταγωνιστές χιλιάδες θαυμαστές τους. Από νωρίς το πρωί το Ηρώδειο θύμισε κάτι από… ΟΑΚΑ, αφού θαυμαστές του βρετανικού συγκροτήματος βρέθηκαν κάτω από

Τάσος Ξιαρχό: Στα 9 μου είχα επαφές με αγοράκια που σήμερα μπορεί να είναι παντρεμένοι με παιδιά

Μία αποκαλυπτική συνέντευξη έδωσε ο Τάσος Ξιαρχό και αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, στη σεξουαλικότητά του, τις σχέσεις του με τους γονείς του, ενώ αναφέρθηκε στον βιασμό του σε ηλικία 6 ετών. Ο γνωστός χορογράφος μίλησε σε podcast που παρουσιάζει η Δάφνη Καραβοκύρη και αρχικά, δήλωσε: «Πρώτη φορά έκανα σεξ στα 17 μου. Αν και νομίζω, πρώτη

Άννα Πρέλεβιτς για τις παπαρατσικές φωτογραφίες της με μαγιό: Πλήρωσα ιδιωτική παραλία για να μη ρουφάω την κοιλιά μου

Πήγα κάπου να ηρεμήσω και τελικά κάποιος με έβγαζε φωτογραφίες, πρόσθεσε