Fitness

Καρδιά: Ο συνδυασμός που μειώνει 66% τον κίνδυνο ανεπάρκειας

Είναι γνωστό ότι η άσκηση μπορεί να προστατεύει την καρδιά, όταν όμως γίνεται συστηματικά και με αυξημένη ένταση και διάρκεια, τα οφέλη της αυξάνονται.

Αυτό αποκάλυψε νεότερη ανάλυση που δημοσιεύτηκε στο Circulation της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας, αν και, όπως διαπιστώθηκε, ακόμα και η άσκηση μέτριας ή έντονης έντασης μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης της καρδιακής ανεπάρκειας.

Η συγκεκριμένη μελέτη είναι μάλιστα μια από τις πρώτες που χρησιμοποίησαν στοιχεία σχετικά με τη σωματική δραστηριότητα μετρημένα αντικειμενικά και σε πραγματικό χρόνο, για να εκτιμηθεί ο κίνδυνος καρδιακής ανεπάρκειας.

«Υπάρχουν αρκετοί πιθανοί τρόποι που ενισχύουν την προστασία που προσφέρει η συστηματική άσκηση» επισημαίνει ο Δρ. Frederick K. Ho, συν-επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και λέκτορας δημόσιας υγείας στο Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης. «Για παράδειγμα, η άσκηση συμβάλλει στην πρόληψη της αύξησης του σωματικού βάρους και των συναφών καρδιομεταβολικών καταστάσεων, όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση και ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2, οι οποίες αποτελούν παράγοντες κινδύνου για την καρδιακή ανεπάρκεια. Η τακτική άσκηση μπορεί επίσης να ενισχύσει τον καρδιακό μυ, ο οποίος με τη σειρά του μπορεί να αποτρέψει την ανάπτυξη καρδιακής ανεπάρκειας» εξηγεί.

Πότε αυξάνονται τα οφέλη 

Οι ερευνητές ανέλυσαν το ιατρικό ιστορικό 94.739 ενηλίκων ηλικίας 37-73 ετών από τη Σκωτία, την Αγγλία και την Ουαλία, οι οποίοι εγγράφηκαν στην ερευνητική βάση δεδομένων Biobank την περίοδο μεταξύ 2006 και 2010. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μεταξύ του 2013 με 2015. Η μέση ηλικία των συμμετεχόντων ήταν τα 56 έτη και το 57% ήταν γυναίκες. Κατά την έναρξη της μελέτης, κανένα άτομο δεν είχε υποστεί καρδιακή προσβολή ή είχε διαγνωστεί με καρδιακή ανεπάρκεια.

Για να μετρηθεί η ένταση και η διάρκεια της άσκησης, oι συμμετέχοντες φορούσαν ένα μετρητή στον καρπό τους για επτά ολόκληρες και συνεχόμενες ημέρες.

Στην επανεξέταση έπειτα από 6 χρόνια, η ερευνητική ομάδα διαπίστωσε ότι:

  • όσοι ασκούνταν για 150-300 λεπτά με σωματική δραστηριότητα μέτριας έντασης την εβδομάδα, παρουσίαζαν 63% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας.
  • όσοι ακολουθούσαν ένα πρόγραμμα έντονης σωματικής δραστηριότητας για 75-150 λεπτά την εβδομάδα εκτιμήθηκε ότι είχαν 66% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας, σε σύγκριση με όσους ασκούνταν ελάχιστα ή και καθόλου.

«Τα ευρήματα αυτά αναδεικνύουν ότι κάθε μορφή άσκησης και κίνησης του σώματος μετράει. Ένας χαλαρός, 10λεπτος περίπατος είναι καλύτερος από το τίποτα. Εάν μάλιστα προσπαθήσετε να περπατήσετε λίγο πιο γρήγορα, θα αυξήσετε περαιτέρω τα πιθανά οφέλη της άσκησης» σημειώνει ο Δρ. Frederick K. Ho.

Όπως υπογραμμίζει ο καθηγητής, τα αποτελέσματα της μελέτης υποδηλώνουν ότι η υπέρβαση των συστάσεων σχετικά με την ωφέλιμη διάρκεια της άσκησης μπορεί να παρέχει ακόμα μεγαλύτερη προστασία από την καρδιακή ανεπάρκεια: «Διαπιστώσαμε ότι η μέτρια σωματική δραστηριότητα μέχρι και 500 λεπτά/εβδομάδα μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερη προστασία από τον καρδιαγγειακό κίνδυνο, ανάλογα με την περίπτωση του κάθε ατόμου» είπε.

Τέλος, σημαντικά θεωρούνται και τα οφέλη από την αύξηση της άσκησης και την αποφυγή της καρδιακής ανεπάρκειας για τα άτομα αυξημένου κινδύνου, όπως τα παχύσαρκα και υπέρβαρα άτομα, άτομα με υπέρταση και αυξημένες τιμές της γλυκόζης ή της χοληστερόλης.

Διαβάστε επίσης: 

Η άσκηση «σώζει» την καρδιά ακόμη και για τους παχουλούς; Έρευνα απαντά

Καρδιακή ανεπάρκεια: Το αγαπημένο ρόφημα που μειώνει τον κίνδυνο – Δύο κούπες κάνουν τη διαφορά

Related posts

Ανακαλύψτε τα πιο αποτελεσματικά «φυσικά» αντικαταθλιπτικά – Το μυστικό για καλύτερα αποτελέσματα

admin

LIIT: Ανακαλύψτε την προπόνηση που καίει θερμίδες, αδυνατίζει και έχει τα οφέλη της HIIT, χωρίς να σας εξαντλεί

admin

Τέσσερις ασκήσεις για στητό και καλογυμνασμένο στήθος – Αρκούν δύο βαράκια για να πετύχετε φυσική ανόρθωση

admin

Υπέρταση: Η αρχαία κινεζική πρακτική που ρίχνει την πίεση – Όλοι μπορούν να τη δοκιμάσουν

admin

Η καλύτερη προπόνηση για γερό μυαλό και δυνατή μνήμη μέχρι τα βαθιά γεράματα

admin

Οι δραστηριότητες που περιορίζουν τον κίνδυνο νεφρικής νόσου σε διαβητικούς

admin

Εμμηνόπαυση: 7 tips αποτελεσματικής άσκησης για κάθε γυναίκα μετά τα 50

admin

Τα δημοφιλή ποτά που απειλούν την καρδιά – Ο κίνδυνος δεν μειώνεται ακόμη και αν γυμνάζεστε

admin

Κατάθλιψη – Άγχος: Η προπόνηση που δρα θεραπευτικά και καταπολεμά τα συμπτώματα

admin

Απίστευτο: Όσο πιο δυνατό αυτό το μέρος του σώματος, τόσο το καλύτερο για την καρδιά, το μυαλό και τη μέση

admin

Πτώσεις: Υπάρχει τρόπος να τις αποφύγουν οι 70χρονοι – Και είναι ευχάριστος

admin

Ώμος: Ποιοι είναι πιο επιρρεπείς σε τραυματισμούς – Οι επίφοβες ηλικίες και τα επικίνδυνα σπορ – Ελληνική μελέτη αποκαλύπτει

admin