ΙΦΝΕ: Τα αίτια της νόσου Crohn στην παιδική ηλικία – Τρεις παράγοντες που εκτοξεύουν τον κίνδυνο

Date:

ΠΑΙΔΙ

Έρευνα σε χιλιάδες κατοίκους του Κεμπέκ φέρνει στο φως νέα στοιχεία για την αιτιολογία των φλεγμονωδών νοσημάτων του εντέρου

ΜΑΡΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

Τον καθοριστικό ρόλο του θηλασμού, της διατροφής κατά την παιδική ηλικία και του παθητικού καπνίσματος στην εμφάνιση φλεγμονωδών νόσων του εντέρου αναδεικνύει πρόσφατη μελέτη, που δημοσιεύεται στο Digestive and Liver Disease. Με στοιχεία από ένα μεγάλο πληθυσμιακό δείγμα 2.728 κατοίκων του Κεμπέκ, η έρευνα ρίχνει περισσότερο φως στα αίτια της νόσου του Crohn, τα οποία ακόμα δεν έχουν διευκρινιστεί πλήρως.

«Οι φλεγμονώδεις νόσοι του εντέρου επηρεάζουν σχεδόν 1 στους 100 Καναδούς και έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην ποιότητα ζωής των ασθενών. Με την εργασία μας, συστήνουμε συγκεκριμένους τρόπους πρόληψης, καθώς, εξ όσων γνωρίζουμε, όλοι οι παράγοντες που μελετήθηκαν μπορούν να τροποποιηθούν μέσω αλλαγής συνηθειών» ανέφερε ο πρώτος συγγραφέας της μελέτης, Canisius Fantodji, υποψήφιος διδάκτωρ επιδημιολογίας και ανοσολογίας στο Κέντρο Έρευνας Υγείας και Βιοτεχνολογίας Armand-Frappier του INRS.

Η μελέτη, με επικεφαλής την καθηγήτρια Marie-Claude Rousseau από το Institut national de la recherche scientifique (INRS) και το Δρ Prévost Jantchou, ερευνητή στο Κέντρο Έρευνας Azrieli του CHU Sainte-Justine και καθηγητή στο Τμήμα Παιδιατρικής του Πανεπιστημίου του Μόντρεαλ, αποτελεί εκ των ελάχιστων μελετών που εξέτασαν τους εξωγενείς παράγοντες κινδύνου στην πρώιμη παιδική ηλικία, συγκεκριμένα από 0 έως 3 ετών. Η πρώιμη παιδική ηλικία θεωρείται καθοριστική περίοδος για την εγκατάσταση και τη διαφοροποίηση της εντερικής μικροχλωρίδας.

Προσοχή στην εισαγωγή των στερεών τροφών

Ο θηλασμός και η διατροφή κατά την πρώιμη παιδική ηλικία αποδείχθηκαν παράγοντες-κλειδιά για την εμφάνιση των φλεγμονωδών νοσημάτων του εντέρου στο μέλλον, λόγω της μεγαλύτερης επίδρασή τους στη διαμόρφωση του εντερικού μικροβιώματος.

Ειδικά για τη διατροφή, η ερευνητική ομάδα παρατήρησε ότι η πρώιμη εισαγωγή των στερεών τροφών, στους 3-6 μήνες αντί μετά τους 6, συνδέθηκε με μικρή αύξηση στον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου του Crohn. «Αυτή η ανακάλυψη χρειάζεται επιβεβαίωση σε άλλους πληθυσμούς, αλλά ανοίγει νέους δρόμους για έρευνα στον επίμαχο τομέα» σχολίασε η Δρ Rousseau, ειδική στην επιδημιολογία και στις φλεγμονώδεις και αυτοάνοσες νόσους.

Η ερευνητική ομάδα στάθηκε επίσης στην αξία του θηλασμού κατ’ αποκλειστικότητα, όποτε είναι εφικτό, καθώς φάνηκε να μειώνει τον κίνδυνο νόσου Crohn. Αυτή η παρατήρηση ευθυγραμμίζεται με τις τρέχουσες επιστημονικές γνώσεις και υποστηρίζει τις συστάσεις για τη διατροφή των βρεφών.

23% μεγαλύτερο κίνδυνος από το παθητικό κάπνισμα

Αν και οι κίνδυνοι για την υγεία το κάπνισμα (ενεργητικό, παθητικό και από τρίτο χέρι) είναι από χρόνια γνωστοί στους επιστήμονες, διαπιστώθηκε για πρώτη φορά ότι τα παιδιά που εκτίθενται στον καπνό τσιγάρου κατά τα πρώτα τρία χρόνια της ζωής τους έχουν 23% υψηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης της νόσου Crohn σε σχέση με τα παιδιά που δεν υπήρξαν παθητικοί καπνιστές κατά το ίδιο διάστημα. Όπως σημειώνουν οι ερευνητές, ένα μικρό μόλις μέρος αυτού του αυξημένου κινδύνου μπορεί να εξηγηθεί από το ενεργητικό κάπνισμα των υποκειμένων στην ενήλικη ζωή, ένας παράγοντας που δεν είχε εξεταστεί προηγουμένως.

«Μέχρι στιγμής, ελάχιστες μελέτες έχουν εξετάσει τη σχέση μεταξύ της παθητικής έκθεσης στον καπνό στα πρώιμα παιδικά χρόνια και των φλεγμονωδών νόσων του εντέρου, χωρίς καμία να έχει καταφέρει να καθορίσει σε ποιο βαθμό η επίδραση του παθητικού καπνίσματος μπορούσε να εξηγηθεί από το ενεργητικό κάπνισμα των συμμετεχόντων αργότερα στη ζωή» επεσήμανε ο Δρ Jantchou, κλινικός ερευνητής και γαστρεντερολόγος στο CHU Sainte-Justine και επίκουρος κλινικός καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ, και τόνισε την ανάγκη προστασίας των παιδιών από το παθητικό κάπνισμα για έναν ακόμα -σημαντικό, όπως αποδείχθηκε- λόγο.

Διαβάστε επίσης:

ΙΦΝΕ: Τα ευρέως διαδεδομένα φάρμακα που τριπλασιάζουν τον κίνδυνο νόσου στα παιδιά

Φλεγμονώδεις Νόσοι Εντέρου: Θεραπεία χωρίς φάρμακα προλαμβάνει το 60% των ΙΦΝΕ

Το παθητικό κάπνισμα αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου του στόματος

[penci_related_posts title=”ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:” number=”8″ style=”grid” align=”none” displayby=”cat” orderby=”random”]

Share post:

Subscribe

Popular

More like this
Related

Έλβις Πρίσλεϊ: Τα 49 χρόνια από τον θάνατό του και τα αναπάντητα ερωτήματα που συντηρούν τον μύθο

Πέρασαν 49 χρόνια από την ημέρα που ο Έλβις Πρίσλεϊ έφυγε από τη ζωή, όμως ο «βασιλιάς του rock ’n’ roll» δεν έφυγε ποτέ πραγματικά από τη σκηνή. Ο Τζον Λένον είχε πει τη φράση «πριν από τον Έλβις δεν υπήρχε τίποτα». Μπορεί να ήταν υπερβολική, όμως αποτυπώνει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο τη θέση

Κατερίνα Παπακωστοπούλου: Οι χαλαρές στιγμές στο Ιόνιο πριν από τη μεγάλη πρεμιέρα στο κανάλι OPEN

Η γνωστή δημοσιογράφος Κατερίνα Παπακωστοπούλου επιλέγει να περάσει τις ημέρες του Δεκαπενταύγουστου στο πανέμορφο Ιόνιο, γεμίζοντας τις μπαταρίες της και απολαμβάνοντας πολύτιμες στιγμές χαλάρωσης μαζί με την οικογένειά της και αγαπημένους φίλους. Αυτή η καλοκαιρινή απόδραση αποτελεί την τελευταία ευκαιρία για ξεκούραση πριν από την επιστροφή της στις έντονες επαγγελματικές υποχρεώσεις στην Αθήνα. Κατερίνα Παπακωστοπούλου:

Δανάη Μπάρκα σε Χρήστο Χατζηπαναγιώτη: Είσαι ένας από τους λόγους που με ονειρεύομαι στη σκηνή από παιδί

Δανάη Μπάρκα σε Χρήστο Χατζηπαναγιώτη: Είσαι ένας από τους λόγους που με ονειρεύομαι στη σκηνή από παιδί Δανάη Μπάρκα σε Χρήστο Χατζηπαναγιώτη: Είσαι ένας από τους λόγους που με ονειρεύομαι στη σκηνή από παιδί Η ηθοποιός έκανε μία ανάρτηση για τον συνάδελφό της, αφού τον είδε στην παράσταση «Εκκλησιάζουσες» Μερικά τρυφερά λόγια για τον Χρήστο

Η Αλεσάντρα Αμπρόσιο δείχνει το μονόπετρο μετά τον αρραβώνα της με τον Μπακ Πάλμερ

Η Αλεσάντρα Αμπρόσιο δείχνει το μονόπετρο μετά τον αρραβώνα της με τον Μπακ Πάλμερ Η Αλεσάντρα Αμπρόσιο δείχνει το μονόπετρο μετά τον αρραβώνα της με τον Μπακ Πάλμερ Το 45χρονο μοντέλο δέχθηκε πρόταση γάμου από τον αγαπημένο της και σχεδιαστή κοσμημάτων Το μονόπετρο που της χάρισε ο Μπακ Πάλμερ, ζητώντας της να τον παντρευτεί, έδειξε

Μαντόνα: Εικόνες και βίντεο από την επίσκεψή της στη Μονή Βαρλαάμ

Προσθήκη του zappit.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google Μία στάση στα Μετέωρα περιλάμβανε η παραμονή της Μαντόνα στην Ελλάδα. Η διάσημη Αμερικανίδα τραγουδίστρια επισκέφθηκε την Ιερά Μονή Βαρλαάμ την Παρασκευή 14 Αυγούστου, επιλέγοντας να γνωρίσει από κοντά έναν από τους σημαντικότερους θρησκευτικούς και πολιτιστικούς προορισμούς της χώρας. Η Μαντόνα έφτασε στην περιοχή με ελικόπτερο, το

Μαρία Αναστασοπούλου: «Η υπόθεση της Σίας Κοσιώνη ήταν λίγο πιο ζόρικη – Μπορούν να συμβούν τα πάντα σε όλους μας»

Προσθήκη του zappit.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google Η Μαρία Αναστασοπούλου βρέθηκε καλεσμένη της Νάνσυς Παραδεισανού στο Nansou TV στο YouTube και, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στην αποχώρηση της Σίας Κοσιώνη από τον ΣΚΑΪ, έπειτα από την πολυετή παρουσία της στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του σταθμού. «Επειδή κι εγώ έχω φύγει από τον ΣΚΑΪ στο παρελθόν

Χωρίς κρέας αλλά γεμάτο πρωτεΐνη: Αυτό είναι το μυστικό βραδινό της Ντορέττας για αψεγάδιαστο σώμα

Αν και η ίδια δεν κρύβει την αδυναμία της να αποφεύγει το κρέας, η Ντορέττα Παπαδημητρίου φροντίζει να λαμβάνει την απαραίτητη ποσότητα πρωτεΐνης από εναλλακτικές πηγές, διατηρώντας ένα ισορροπημένο και υγιεινό πρόγραμμα διατροφής. Το γυμνασμένο και καλλίγραμμο σώμα της αποτελεί αναμφίβολα συνδυασμό συστηματικής άσκησης και προσεγμένων γευμάτων, με την ίδια να μοιράζεται συχνά μικρά «μυστικά»

Michelle Pfeiffer: Αποκάλυψε τον παράξενο λόγο που αρνήθηκε να παίξει στην ταινία «Σιωπή των Αμνών»

Η Michelle Pfeiffer βρέθηκε πολύ κοντά στο να πρωταγωνιστήσει στη θρυλική ταινία «Η Σιωπή των Αμνών», καθώς ήταν η πρώτη επιλογή του Jonathan Demme για τον ρόλο της Clarice Starling. Ωστόσο, η ηθοποιός επέλεξε να απορρίψει την πρόταση, θεωρώντας ότι η ατμόσφαιρα και η θεματολογία της ταινίας ήταν υπερβολικά σκοτεινές. «The Madison»: Πρώτο teaser για

Η Άντζελα Δημητρίου έκλεισε τα 72: Τα χρόνια περνάνε, αλλά δεν μεγαλώνουμε, ομορφαίνουμε

Η Άντζελα Δημητρίου έκλεισε τα 72: Τα χρόνια περνάνε, αλλά δεν μεγαλώνουμε, ομορφαίνουμε Τα όμορφα λόγια σας με συγκίνησαν πραγματικά και έκαναν τη μέρα μου ακόμη πιο ξεχωριστή, έγραψε η τραγουδίστρια για τα γενέθλιά της Τα 72 έκλεισε η Άντζελα Δημητρίου, σημειώνοντας πως μπορεί να περνάει ο χρόνος, εκείνη ωστόσο αισθάνεται ότι «δεν μεγαλώνει, αλλά

Το σπαγγάτο της Πηγής Δεβετζή στην παραλία, η φωτογραφία που δημοσίευσε

Το σπαγγάτο της Πηγής Δεβετζή στην παραλία, η φωτογραφία που δημοσίευσε Το σπαγγάτο της Πηγής Δεβετζή στην παραλία, η φωτογραφία που δημοσίευσε Η Ολυμπιονίκης πόζαρε με έναν πρωτότυπο τρόπο Με έναν πρωτότυπο τρόπο πόζαρε στην παραλία η Πηγή Δεβετζή. Η αργυρή Ολυμπιονίκης βρέθηκε στην παραλία και μοιράστηκε με τους διαδικτυακούς της ακόλουθους μερικές φωτογραφίες. Σε μία

Κατερίνα Παπακωστοπούλου – Στο Ιόνιο πριν από την πρεμιέρα του “10 Παντού”: «Να θυμόμαστε να είμαστε καλοί άνθρωποι»

Προσθήκη του zappit.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google Η Κατερίνα Παπακωστοπούλου περνά τις ημέρες του Δεκαπενταύγουστου στο Ιόνιο, απολαμβάνοντας στιγμές χαλάρωσης με την οικογένεια και τους φίλους της, λίγο πριν επιστρέψει στις επαγγελματικές της υποχρεώσεις και την πρεμιέρα της εκπομπής «10 Παντού» στο OPEN. Ανήμερα της Παναγίας, η δημοσιογράφος μοιράστηκε στο Instagram καλοκαιρινά στιγμιότυπα και

Στράτος Τζώρτζογλου: «Η ζωή μου με τον Αλκιβιάδη μου είναι όμορφη σαν ταξίδι στο Ουράνιο Τόξο»

Προσθήκη του zappit.gr ως προτεινόμενη πηγή στην Google Με οικογενειακές φωτογραφίες, ευχές και λόγια αγάπης τίμησε τον Δεκαπενταύγουστο ο Στράτος Τζώρτζογλου. Ο γνωστός ηθοποιός έκανε διαδοχικές αναρτήσεις στο Instagram, με πρωταγωνιστές την πρώην σύζυγό του, Μαρία Γεωργιάδου, και τον γιο τους, Αλκιβιάδη. Αρχικά, ο Στράτος Τζώρτζογλου δημοσίευσε φωτογραφία με τη Μαρία Γεωργιάδου και τον γιο