Η πρωταγωνίστρια του Emilia Perez, Κάρλα Σοφία Γκασκόν, τοποθετήθηκε για τα επικριτικά σχόλια που δέχεται το πολυσυζητημένο και πολυβραβευμένο φιλμ. Η ισπανόφωνη ταινία του Ζακ Οντιάρ έχει διχάσει κοινό και κριτικούς. Παρά τις πολλές διακρίσεις κατά την περίοδο των βραβείων του 2025, έχει δεχθεί έντονη κριτική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το Emilia Perez ακολουθεί την τρανς ηθοποιό Γκασκόν στον πρωταγωνιστικό ρόλο μιας πρώην αρχηγού καρτέλ στο Μεξικό, η οποία προσλαμβάνει τη δικηγόρο Ρίτα (την οποία υποδύεται η Ζόι Σαλντάνα) για να τη βοηθήσει να σκηνοθετήσει τον θάνατό της, ώστε να υποβληθεί σε εγχείρηση επαναπροσδιορισμού φύλου. Στην πορεία, εγκαταλείπει τη σύζυγό της, Τζέσι (Σελίν Γκόμεζ), και τα δύο τους παιδιά, αφήνοντάς τους να πιστεύουν ότι είναι νεκρή, για να επιστρέψει αργότερα στη ζωή τους με την πρόφαση ότι είναι η θεία τους.
Ορισμένοι κριτικοί από τον χώρο της LGBTQ+ κοινότητας έχουν επικρίνει την ταινία για την έμφαση που δίνει στη χειρουργική επέμβαση ως κεντρικό στοιχείο της τρανς εμπειρίας, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι αναπαράγει επιβλαβή στερεότυπα για τρανς άτομα ως βίαια, επιθετικά ή ότι εγκαταλείπουν τις οικογένειές τους.
Μιλώντας στο The Hollywood Reporter, η Γκασκόν απάντησε στους επικριτές της, λέγοντας: «Πρώτα απ’ όλα, έχω κουραστεί από τους TikTokers, τους Instagrammers, τους influencers και τους ανθρώπους που ξυπνάνε το πρωί και είναι όλοι προπονητές ποδοσφαίρου, όλοι δημοσιογράφοι, όλοι κριτικοί κινηματογράφου. Πρέπει να είστε εξαιρετικά ισορροπημένοι για να κρίνετε τη δουλειά 700 ανθρώπων από τον καναπέ σας, δίπλα στο PlayStation σας» και συμπλήρωσε: «Δεύτερον, ισχυρίζονται ότι μιλούν για όλους. Να σας πω κάτι: το να είσαι LGBT δεν σε κάνει λιγότερο ανόητο».
Η Γκασκόν, που φημολογείται ότι θα είναι υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Ηθοποιού, τόνισε ότι τα σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματική αντίδραση του κοινού: «Τα social media είναι ψέμα. Η πραγματικότητα βρίσκεται στον δρόμο. Είναι οι άνθρωποι που έρχονται να σου πουν ευχαριστώ», προσθέτοντας: «Κάτι όμορφο συμβαίνει στην κοινωνία… Πολλοί περιμένουν να είμαι υποψήφια κάπου. Αν μου δώσουν αυτό το βραβείο, θα πανηγυρίσουν από χαρά».
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, αποκάλυψε ότι βοήθησε τον Ζακ Οντιάρ να βελτιώσει την τρανς εκπροσώπηση στο σενάριο. Η αρχική υπόθεση έδειχνε την Εμίλια να υποβάλλεται σε μετάβαση απλώς για να αποφύγει τις μεξικανικές αρχές και να ανακαλύπτει αργότερα τη γυναικεία της ταυτότητα. Επίσης, στην πρώτη εκδοχή, η Εμίλια έμπαινε σε σχέση με άνδρα μετά την επέμβαση, αλλά, χάρη στη συμβολή της Γκασκόν, η τελική ταινία παρουσιάζει την Εμίλια να ερωτεύεται μια γυναίκα, την Επιφανία (Αντριάνα Παζ).
Παρά την κριτική από μέλη της LGBTQ+ κοινότητας, η ταινία και η Γκασκόν έχουν δεχθεί μίσος και από αντι-LGBTQ+ κύκλους. Στη συνέντευξή της, η ηθοποιός μίλησε για τις απειλές θανάτου που έχει λάβει, περιλαμβανομένης μιας που έγραφε ότι θα τη «βρουν διαμελισμένη μέσα σε μια σακούλα», όμως παραμένει ψύχραιμη. Όπως είπε κλείνοντας τη συνέντευξη: «Το έχω συνηθίσει. Στην πραγματικότητα, το λατρεύω. Είναι ο τρόπος για να πω στους ανθρώπους του φωτός: “Έχετε νικήσει.” Όσο περισσότεροι με μισούν, όσο περισσότερα υβριστικά μηνύματα μου στέλνουν, τόσο περισσότερο λέω “Ευχαριστώ” και απολαμβάνω αυτή τη στιγμή».Φωτογραφία άρθρου: Splashnews.com / IDEAL IMAGE
Ειδήσεις σήμερα:
Πώς θα μειωθούν οι πολύωρες αναμονές στα Επείγοντα – Το πλήρες σχέδιο που ανακοινώθηκε για τα νοσοκομεία
Παραλιακή: Όχημα της ΕΥΔΑΠ πάρκαρε με τις ρόδες πάνω στο καπάκι της αποχέτευσης για να μην εκτιναχθεί από τη ροή των υδάτων
Εισαγγελία Χανίων για το θανατηφόρο τροχαίο: Δεν δώσαμε εντολή να μην συλλαμβάνονται όσοι οδηγούν μεθυσμένοι