Πατέρας Φιλόθεος Φάρος: «Τι σχέση έχει ο κλήρος με τα χρυσαφικά; Ο Χριστός κυκλοφορούσε ξιπόλητος»…

Date:

Πατέρας Φιλόθεος Φάρος: «Τι σχέση έχει ο κλήρος με τα χρυσαφικά; Ο Χριστός κυκλοφορούσε ξιπόλητος»…

Εργάστηκε για χρόνια ως κληρικός και ψυχοθεραπευτής, από νοσοκομεία και κλινικές στη Βοστώνη μέχρι το εκκλησάκι του Άγιου Νικόλα του Ραγκαβά στην Πλάκα. Οι παραδοσιακοί κληρικοί, τον αποφεύγουν μετά βδελυγμίας, ενώ ο ίδιος τονίζει ότι έχουμε σκοτώσει τον Θεό μέσα μας.







Ο Πατέρας Φιλόθεος Φάρος ξεχωρίζει για την ανθρώπινη στάση του και σε νέα συνέντευξή του προκαλεί αίσθηση, λέγοντας: «Τι σχέση έχει ο κλήρος με τα χρυσαφικά; Ο Χριστός κυκλοφορούσε ξιπόλητος και με έναν χιτώνα».

Μερικά από τα καλύτερα σημεία της συνέντευξης στο Ραδιόφωνο 24/7:

«Όταν ήμουν 11 χρονών, ο πατέρας μου με πήρε στο μαγαζί (σ.σ. κουρείο στην Τρούμπα), όχι για να βγάλω χρήματα, αλλά για να με φέρει σε επαφή με την πραγματικότητα και νομίζω ότι ένα από τα χαρακτηριστικά μου είναι ότι βρίσκομαι διαρκώς σε επαφή με την πραγματικότητα. Μπορεί να το οφείλω στον πατέρα μου αυτό, και στην Τρούμπα».

«Το να λέμε ότι κάποιος μας συγχωρεί ταυτόχρονα υπαινίσσεται ότι αυτός ο κάποιος είναι μνησίκακος. Ότι κάτι του έχουμε κάνει και μας το κρατάει. Ο Θεός δεν είναι μνησίκακος, μόνο αγαπά. Δεν πολυκαταλαβαίνω λοιπόν την έννοια της συγγνώμης από τον Θεό, αφού μόνο αγαπάει».







«Από μικρός έλεγα ότι θα γίνω παπάς. Στην εφηβεία σταμάτησα να το λέω και γύρω στα 20, είχα δει ένα θεατρικό με τη Λαμπέτη και τον Μουσούρη, που έπαιζε έναν επίσκοπο. Με συγκίνησε αυτή η παράσταση. Δεν ήταν η παράσταση ο λόγος, αλλά στάθηκε η αφορμή να ξαναγυρίσω στην ιδέα να γίνω κληρικός».

«Ζούμε σε μια εποχή που εκθειάζει τη νεότητα και πολλοί ηλικιωμένοι προσπαθούν να δίνουν την εντύπωση ότι είναι νέοι. Για μένα, η νεότητά μου ήταν μια θλιβερή περίοδος. Ήμουν ένα ανόητο παιδάκι με πολλές ψευδαισθήσεις. Προφανώς δεν ήταν εξασφαλισμένη η εσωτερική μου αυτοπεποίθηση. Κι όταν κάποιος έχει ανασφάλεια, καταφεύγει σε μεγαλομανία, φαντάζεται πράγματα που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα».

«Ένα τραγικό που συμβαίνει σήμερα είναι ότι το παιδί πρέπει να το διαμορφώσουν δύο άνθρωποι. Η δημιουργία ενός νέου ανθρώπου είναι μια τεράστια υπόθεση για οποιουσδήποτε δύο ανθρώπους. Και δυστυχώς δεν υπάρχει κοινοτικό πνεύμα στην εποχή μας».

«Το κήρυγμα δεν είναι διδασκαλία. Κάποτε έκανα μια συνέντευξη στην τηλεόραση και μιλούσαμε για τον καταληκτικό ασθενή. Ειπώθηκε λοιπόν ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν λένε στον άνθρωπό τους ότι πεθαίνει γιατί τον αγαπούν. Κι εγώ είπα ότι δεν του το λένε, γιατί δεν τον αγαπούν. Γιατί τον απομονώνουν με αυτόν τον τρόπο, τον αφήνουν ολομόναχο. Όταν γύρισα σπίτι λοιπόν, σήκωσα το τηλέφωνο και μια κυρία μου λέει, ποιος είσαι εσύ που θα πεις ότι δεν αγαπώ τον άντρα μου, που του συμπαραστέκομαι δύο χρόνια που πεθαίνει από καρκίνο; Βλέπετε, η γενικότητα ήταν σωστή, αλλά ο άνθρωπος είναι μοναδική περίπτωση. Δεν μπορείς να τον αντιμετωπίσεις με γενικότητες. Ήμουν συντετριμμένος. Της είπα, έχετε δίκιο, ήταν λάθος μου. Έκτοτε, δεν κηρύττω. Κάνω συναντήσεις που είναι διάλογοι».

«Χωρίς έpωτα δεν μπορεί να γίνει η ένωση. Κι ένας από τους λόγους που το 80% των ζευγαριών μπορεί να είναι συμβατικά είναι ότι δεν γίνονται από έpωτα, αλλά για σκοπιμότητες. Για σeξ, για χρήμα, για κοινωνική αναβάθμιση. Πήρε γιατρό, λέμε. Δεν έχει σημασία αν δεν αισθάνεται τίποτα γι’ αυτόν. Αλλά αυτή θα την πληρώσει πολύ άσχημα και ακόμα πιο πολύ, θα την πληρώσουν τα παιδιά που προκύπτουν από αυτήν την ένωση».

«Θα σας πω τι είναι παρά φύσιν. Παρά φύσιν είναι να χρησιμοποιείς την ώθηση που σε σπρώχνει στην ένωση, όχι προς την πραγμάτωση της ένωσης, αλλά για να αισθανθείς κάποια ηδονή ή να αποβάλεις τα απόβλητα. Κι εγώ σας λέω, όποιος χρησιμοποιεί αυτή τη φυσική ώθηση προς την ένωση και την κοινωνία με έναν άλλον άνθρωπο, όποιος κι αν είναι αυτός, κάνει κάτι θεάρεστο. Το άλλο είναι το παρά φύσιν».

«Ο Χριστός κυκλοφορούσε ξιπόλητος και με έναν χιτώνα. Τι σχέση έχει αυτή η εικόνα με αυτό που βλέπουμε σήμερα από τον κλήρο με τα χρυσαφικά; Αυτά είναι μέσα επιβολής και ο Χριστός δεν χρησιμοποίησε καθόλου μέσα επιβολής. Εγώ δεν έχω καμιά ιδιαίτερη επαφή με κληρικούς. Στους διαλόγους που κάνω, δεν έχουν έρθει κληρικοί».

«Έτσι είναι οι Ορθόδοξοι; Τι καμαρώνουμε ότι το 95% των Ελλήνων είναι Ορθόδοξοι; Ο μέσος Έλληνας έχει μια νοοτροπία αρκετά παρακμιακή και καθόλου χριστιανική επί της ουσίας. Έτσι δεν δημιουργήθηκε αυτή η κρίση; Το όνειρο κάθε μπαμπά και μαμάς ήταν να φέρει με το βύσμα το παιδί από τη μεθόριο, αν ήταν στρατιώτης. Και μέχρι εκεί, μπορεί να το παραβλέψει κανείς. Αλλά αυτό έχει μια συνέπεια. Έφερνες το δικό σου γιο πίσω κι έστελνες το παιδί κάποιου άλλου εκεί, που δεν είχε αυτό το βύσμα. Ξέρετε, πολλοί από μας πια έτσι βλέπουμε και τον Θεό, σαν κάποιον που μας κάνει ρουσφέτια».

«Τα παιδιά έμαθαν μόνο να παίρνουν. Και μεγαλώνουν και γερνάνε και δεν ξέρουν να κάνουν κάτι άλλο. Αλλά ξέρετε ο άνθρωπος πλουτίζει όταν δίνει, όχι όταν παίρνει. Όταν παίρνει, γίνεται ζητιάνος».

«Δεν υπάρχει άνθρωπος που δεν ερωτεύεται, που δεν βασανίζεται».

*H συνέντευξη με τον πατέρα Φιλόθεο Φάρο μεταδόθηκε το Μ. Σάββατο 7 Απριλίου στο Ραδιόφωνο 24/7.

Πηγη: .tilestwra.com

Share post:

Subscribe

Popular

More like this
Related

Αναστασία για τις κρίσεις πανικού: “Είναι το ψυχολογικό τίμημα της επιτυχίας”

"Κανενός η ζωή δεν είναι τέλεια. Έχω καθημερινά σκαμπανεβάσματα και αυτό είναι αποδεκτό. Σημασία έχει να μην τα αφήνεις να σε ρίχνουν", εξομολογείται η Αναστασία.

Πάνος Σταθακόπουλος: “Δεν πρόκειται να συνεργαστώ ποτέ ξανά με τον Πέτρο Φιλιππίδη”

Πάνος Σταθακόπουλος: «Δεν πρόκειται να συνεργαστώ ποτέ ξανά με τον Πέτρο Φιλιππίδη» Παρασκευή, 3.5.2024, 17:54 Zappit@ZAPPIT_ "Με έχουν πληγώσει πάρα πολύ άνθρωποι που δεν το περίμενα, κυρίως στα πρώτα χρόνια της καριέρας μου. Δεν θέλω όμως να πω περισσότερα". Για όλους και για όλα μιλά ο Πάνος Σταθακόπουλος στην εφημερίδα OnTime και τη δημοσιογράφο Σίσσυ

Eurovision: H Ελλάδα βρίσκεται πολύ ψηλά στα προγνωστικά του televoting

Eurovision: H Ελλάδα βρίσκεται πολύ ψηλά στα προγνωστικά του televoting Τίποτα δεν έχει κριθεί ακόμα για τον μεγάλο νικητή του διαγωνισμού Οι πρόβες των χωρών που διεκδικούν τη θέση τους στον μεγάλο τελικό της Eurovision έχουν ολοκληρωθεί κι όλα τα βλέμματα είναι πλέον στραμμένα στους ημιτελικούς που θα πραγματοποιηθούν την ερχόμενη εβδομάδα. Ανάμεσα στα στοιχήματα

Το Netflix ετοιμάζει σόου όπου κωμικοί θα… κράζουν live τον Τομ Μπρέιντι

Το «Κράξιμο στον Τομ Μπρέιντι» θα κυκλοφορήσει την Κυριακή του Πάσχα

Συγκινεί η Ρίτσα Μπιζόγλη για την απώλεια του πατέρα της

Η κοινή φωτογραφία και το λιτό αποχαιρετιστήριο μήνυμα της δημοσιογράφου.

Ο Τάσος Ιορδανίδης δίνει το απόλυτο spoiler για τον ρόλο του στη “Γη της Ελιάς”

Θα δούμε τον ηθοποιό στην 4η σεζόν της σειράς; Ο Τάσος Ιορδανίδης αποκαλύπτει τα πάντα στο περιοδικό MyTV και τη δημοσιογράφο Μαίρη Καράμπελα.

Μουρατίδης για Παπακαλιάτη: Είναι συνώνυμο της επιτυχίας, είναι ένας άνθρωπος-ορχήστρα κυριολεκτικά

Η δεύτερη πολυαναμενόμενη σεζόν του Maestro έρχεται στις 16 Μαΐου στο MEGA και ο Φάνης Μουρατίδης μιλά στην εφημερίδα Secret και τη δημοσιογράφο Σπυριδούλα Τριάντου. Ο δημοφιλής ηθοποιός αναφέρεται στη συνεργασία του με τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη, που τον έφτασε σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης μέσα από την πλατφόρμα του Netflix. «Ήξερα από την αρχή

Δείτε πώς είναι σήμερα οι ηθοποιοί της θρυλικής σειράς «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ»

Η πιο μεγαλοπρεπής θρησκευτική παραγωγή στην ιστορία της τηλεόρασης, «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ», είναι ένα ογκώδες και oλoκληρωμέvo έργο, σκηvoθετημέvo με μαεστρία και απλότητα από τov κορυφαίο δημιουργό Φράvκo Τζεφιρέλι. Ο Ιταλός σκηvoθέτης απέδωσε με ευλάβεια και θρησκευτική προσήλωση τα Πάθη του Κυρίου, αναπαριστώντας τα γεγονότα με  πίστη στις Γραφές και απόλυτο σεβασμό στην

Κατερίνα Γερονικολού: Πολύ συχνά έχω πει «το έκανα, το έζησα, ήταν η τελευταία φορά»

“Καμιά φορά μπορεί να μπλέξεις και να μην το καταλάβεις” ομολογεί η Κατερίνα Γερονικολού. Τόσο για τις τοξικές συνεργασίες στον καλλιτεχνικό χώρο όσο και για τις ψυχοθεραπευτικές ιδιότητες του θεάτρου μίλησε η Κατερίνα Γερονικολού στη συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό Τηλέραμα και τον δημοσιογράφο Βασίλη Ανδριτσάνο. Αποφεύγεις συνεργασίες που έχουν… τοξικά στοιχεία; Καμιά φορά μπορεί

Αποστολάκης: Η φωνή μου δημιουργήθηκε με νύχτα, κατάπτωση, υπερβολή και ποτό

Την Αθηναϊδα Νέγκα συνάντησε ο Κώστας Αποστολάκης στο πλατό της εκπομπής του Action 24, Καλύτερα Αργά. Ο δημοφιλής πρωταγωνιστής αναφέρθηκε, μάλιστα, στο εξώκοσμο που νιώθει ο ίδιος σε σημεία της τεχνολογίας, όσον αφορά την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων, αλλά και την πλέον χαρακτηριστική του φωνή. «Η φωνή σου είναι κάτι από το οποίο μπορείς να ξεφύγεις; Γιατί

Ελιόπιτες με πολτό μαύρης ελιάς

ΥΛΙΚΑ 3 φλ. (450γρ.) αλεύρι Χωριάτικο½ κουταλάκι αλάτι2 κουταλάκια μπέικιν πάουτερ Blossom1/3 φλ. ελαιόλαδο½ φλ. φρέσκο χυμό πορτοκάλι1/3 φλ. νερό χλιαρό Για τη γέμιση 1 βαζάκι (300γρ.) πολτός μαύρης ελιάς Blossom Για την επικάλυψη 1/3 φλ. σουσάμι1 κουταλιά μαυροσούσαμο ή μαυρόκοκκο ΕΚΤΕΛΕΣΗ Βάζουμε στον κάδο του μίξερ το γάντζο και προσθέτουμε το αλεύρι, το αλάτι

Οφτόν της τερατσιάς

Προσθήκη στα αγαπημένα ΥΛΙΚA • 1 αρνίσιο ή κατσικίσιο μπούτι ή σπάλα (περίπου 2 1/2 κιλά)• Αλάτι• Κλαδιά τερατσιάς (χαρουπιάς) ΕΚΤΕΛΕΣΗ Πλένουμε τα κλαδιά, τα στραγγίζουμε και τα βάζουμε σε ένα ταψί (προτιμούμε να έχει καπάκι). Πλένουμε και στεγνώνουμε το κρέας, το αλατίζουμε και το βάζουμε πάνω στα κλαδιά. Καλύπτουμε και ψήνουμε σε μέτριο φούρνο