Μόνο ένα Μαγειρείο την έψαχνε 48 ώρες: Η Μεγάλη Ηθοποιός που «έφυγε» Μόνη και Άφραγκη με ένα Τσιγάρο στο χέρι

Date:

Μόνο ένα Μαγειρείο την έψαχνε 48 ώρες: Η Μεγάλη Ηθοποιός που «έφυγε» Μόνη και Άφραγκη με ένα Τσιγάρο στο χέρι

Μία από τις πλέον αναγνωρίσιμες φιγούρες των «χρυσών χρόνων» του ελληνικού σινεμά, η Σαπφώ Νοταρά έχει μείνει στη μνήμη του κοινού ως η πικρόχολη (συνήθως) γεροντοκόρη, που με την χαρακτηριστική βραχνή φωνή της βάζει… μπουρλότο ή αναφωνεί πως «εδώ μέσα γινήκαμε Σόδομα και Γόμορρα», στις δύο πιο γνωστές ατάκες της, οι οποίες αναπαράγονται ακόμη και σήμερα, δεκαετίες αφότου τις ξεστόμισε για τις ανάγκες κάποιου ρόλου.







Η ίδια πάντως δεν συμπαθούσε καθόλου την συγκεκριμένη καρικατούρα την οποία υποδυόταν. Θεωρούσε ότι είχε την δυνατότητα να ενσαρκώσει και άλλα είδη ρόλων, πέρασε όμως την καριέρα της χωρίς να πάρει αυτή την ευκαιρία την οποία άξιζε 100%.

Χειραφετημένη γυναίκα, με σπουδές στην Ανωτάτη Βιομηχανική, εγκατέλειψε την τράπεζα στην οποία εργαζόταν για να ακολουθήσει πορεία στο χώρο του θεάματος. Είχε λάβει μαθήματα κλασικού χορού, ενώ σπούδασε επίσης στην Επαγγελματική Σχολή Θεάτρου και στη Δραματική Σχολή του Πειραϊκού Συνδέσμου, από όπου προέκυψε και το επώνυμό της «Νοταρά», από το όνομα της οδού στην οποία βρισκόταν, αφού το κανονικό της ήταν Χανδάνου.







Αν και την γνωρίσαμε σε ρόλους άσχημης και ιδιότροπης, οι σύγχρονοί της ξεκαθάριζαν ότι στα νιάτα της είχε μια ιδιαίτερη ομορφιά και ήταν καλλίγραμμη, αποτέλεσμα του χορού, με συνέπεια να έχει σουξέ στον ανδρικό πληθυσμό. Ωστόσο, παρά τις επιτυχίες της, δεν παντρεύτηκε ποτέ. Λένε πως είχε έναν μεγάλο έρωτα την περίοδο της αντίστασης στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όμως ο άντρας που αγάπησε έγινε αντάρτης, ανέβηκε στο βουνό και έκτοτε έχασε για πάντα τα ίχνη του…

Πέρα από αυτήν την ξεχωριστή περιπέτεια, που θα μπορούσε να αποτελεί και σενάριο σε κάποια από τις ταινίες που θα προτιμούσε να παίξει, η Σαπφώ Νοταρά είχε μια πρόταση γάμου από έναν ευκατάστατο επιχειρηματία και βιομήχανο που ζούσε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Γνωρίστηκαν όταν το θέατρό της βρισκόταν σε περιοδεία και της έγινε… στενός κορσές! Παρά την επιμονή του ιδίου και τις παραινέσεις του περιβάλλοντός της να μην χάσει την… ευκαιρία να «αποκατασταθεί», εκείνη τον απέρριπτε ξανά και ξανά, θεωρώντας τον άσχημο. Και μάλλον πρέπει να είχε δίκιο αφού τον αποκαλούσε «Φρανκενστάιν»!

Εκείνη, πάντως, που έχει μείνει ως ανέκδοτο στον καλλιτεχνικό χώρο είναι η πρόταση γάμου που της έκανε κάποτε ο Γιάννης Τσαρούχης. Ο γνωστός εικαστικός είχε υπογράψει δεκάδες θεατρικές παραστάσεις ως σκηνογράφος και ενδυματολόγος και εκείνη την περίοδο είχε ερωτευτεί με τον δικό του τρόπο την Σαπφώ Νοταρά. Την πλησίασε, λοιπόν, πολύ συνεσταλμένα είναι αλήθεια για να της εκμυστηρευθεί τα αισθήματά του.

Της είπε, μάλιστα, πως αν έκανε ποτέ ένα παιδί, θα ήθελε να είναι μαζί της! Εκείνη ξαφνιάστηκε από την απρόσμενη και αναπάντεχη κίνησή του και αμέσως θεώρησε ότι επρόκειτο για κάποια φάρσα που είχαν στήσει την πλάτη της ο Δημήτρης Χορν και η Έλλη Λαμπέτη… Έτσι, όχι μόνο απέρριψε με… συνοπτικές διαδικασίες την πρόταση, αλλά… διαολόστειλε τον Τσαρούχη, χρησιμοποιώντας όλη την γκάμα εκφράσεων που είχε μάθει από τους… στριμμένους ρόλους που είχε υποδυθεί.

Καθώς τα χρόνια περνούσαν η Σαπφώ Νοταρά έκλεινε ολοένα και περισσότερο τον κύκλο της, περιορίζοντας τις επαφές της με παλιούς φίλους και συνεργάτες. Διάβαζε ατελείωτα και ζούσε μόνη σε ένα διαμέρισμα της Πλατείας Κουμουνδούρου, έχοντας ελάχιστους ανθρώπους κοντά της. Ένας από αυτούς ήταν και ο Γιάννης Τσαρούχης, με τον οποίο στη συνέχεια έγιναν καλοί φίλοι, όπως και με τον συγγραφέα Κώστα Ταχτσή. Μέχρι σήμερα παραμένει άγνωστος και ο «Καλός Σαμαρείτης», που την στήριζε οικονομικά και πλήρωνε το νοίκι της. Οι φήμες κάνουν λόγο για έναν νεαρό επιχειρηματία, τα στοιχεία του οποίου δεν έγιναν ποτέ γνωστά…

Από την δεκαετία του ’70 και μετά οι προτάσεις για συμμετοχές στο θέατρο ή το σινεμά σπάνιζαν, ενώ δεν πέρασε από την τηλεόραση, αλλά εμφανιζόταν ακόμη σε ραδιοφωνικές εκπομπές. Σταδιακά απομονώθηκε και έφτασε στο σημείο να πεθάνει μόνη και αβοήθητη μέσα στο σπίτι της, με τον κόσμο να αντιλαμβάνεται την απουσία της δυο μέρες μετά τον θάνατό της. Ήταν οι άνθρωποι ενός μαγειρείου στη γειτονιά της, από το οποίο έπαιρνε συχνά φαγητό που απόρησαν με το γεγονός ότι δεν είχε περάσει από εκεί, με αποτέλεσμα να ανησυχήσουν και να καλέσουν την αστυνομία. Όταν τα όργανα της τάξης έσπασαν την πόρτα του διαμερίσματός της, την βρήκαν ακίνητη στη συνηθισμένη της θέση, με ένα τσιγάρο στο χέρι και ένα βιβλίο παραδίπλα. Το ημερολόγιο έγραφε 13 Ιουνίου 1985 και η Σαπφώ Νοταρά είχε «φύγει» από την σκηνή της ζωής δύο ημέρες νωρίτερα, σε ένα άδοξο φινάλε δίχως χειροκρότημα.

Share post:

Subscribe

Popular

More like this
Related

Αναστασία για τις κρίσεις πανικού: “Είναι το ψυχολογικό τίμημα της επιτυχίας”

"Κανενός η ζωή δεν είναι τέλεια. Έχω καθημερινά σκαμπανεβάσματα και αυτό είναι αποδεκτό. Σημασία έχει να μην τα αφήνεις να σε ρίχνουν", εξομολογείται η Αναστασία.

Πάνος Σταθακόπουλος: “Δεν πρόκειται να συνεργαστώ ποτέ ξανά με τον Πέτρο Φιλιππίδη”

Πάνος Σταθακόπουλος: «Δεν πρόκειται να συνεργαστώ ποτέ ξανά με τον Πέτρο Φιλιππίδη» Παρασκευή, 3.5.2024, 17:54 Zappit@ZAPPIT_ "Με έχουν πληγώσει πάρα πολύ άνθρωποι που δεν το περίμενα, κυρίως στα πρώτα χρόνια της καριέρας μου. Δεν θέλω όμως να πω περισσότερα". Για όλους και για όλα μιλά ο Πάνος Σταθακόπουλος στην εφημερίδα OnTime και τη δημοσιογράφο Σίσσυ

Eurovision: H Ελλάδα βρίσκεται πολύ ψηλά στα προγνωστικά του televoting

Eurovision: H Ελλάδα βρίσκεται πολύ ψηλά στα προγνωστικά του televoting Τίποτα δεν έχει κριθεί ακόμα για τον μεγάλο νικητή του διαγωνισμού Οι πρόβες των χωρών που διεκδικούν τη θέση τους στον μεγάλο τελικό της Eurovision έχουν ολοκληρωθεί κι όλα τα βλέμματα είναι πλέον στραμμένα στους ημιτελικούς που θα πραγματοποιηθούν την ερχόμενη εβδομάδα. Ανάμεσα στα στοιχήματα

Το Netflix ετοιμάζει σόου όπου κωμικοί θα… κράζουν live τον Τομ Μπρέιντι

Το «Κράξιμο στον Τομ Μπρέιντι» θα κυκλοφορήσει την Κυριακή του Πάσχα

Συγκινεί η Ρίτσα Μπιζόγλη για την απώλεια του πατέρα της

Η κοινή φωτογραφία και το λιτό αποχαιρετιστήριο μήνυμα της δημοσιογράφου.

Ο Τάσος Ιορδανίδης δίνει το απόλυτο spoiler για τον ρόλο του στη “Γη της Ελιάς”

Θα δούμε τον ηθοποιό στην 4η σεζόν της σειράς; Ο Τάσος Ιορδανίδης αποκαλύπτει τα πάντα στο περιοδικό MyTV και τη δημοσιογράφο Μαίρη Καράμπελα.

Μουρατίδης για Παπακαλιάτη: Είναι συνώνυμο της επιτυχίας, είναι ένας άνθρωπος-ορχήστρα κυριολεκτικά

Η δεύτερη πολυαναμενόμενη σεζόν του Maestro έρχεται στις 16 Μαΐου στο MEGA και ο Φάνης Μουρατίδης μιλά στην εφημερίδα Secret και τη δημοσιογράφο Σπυριδούλα Τριάντου. Ο δημοφιλής ηθοποιός αναφέρεται στη συνεργασία του με τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη, που τον έφτασε σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης μέσα από την πλατφόρμα του Netflix. «Ήξερα από την αρχή

Δείτε πώς είναι σήμερα οι ηθοποιοί της θρυλικής σειράς «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ»

Η πιο μεγαλοπρεπής θρησκευτική παραγωγή στην ιστορία της τηλεόρασης, «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ», είναι ένα ογκώδες και oλoκληρωμέvo έργο, σκηvoθετημέvo με μαεστρία και απλότητα από τov κορυφαίο δημιουργό Φράvκo Τζεφιρέλι. Ο Ιταλός σκηvoθέτης απέδωσε με ευλάβεια και θρησκευτική προσήλωση τα Πάθη του Κυρίου, αναπαριστώντας τα γεγονότα με  πίστη στις Γραφές και απόλυτο σεβασμό στην

Κατερίνα Γερονικολού: Πολύ συχνά έχω πει «το έκανα, το έζησα, ήταν η τελευταία φορά»

“Καμιά φορά μπορεί να μπλέξεις και να μην το καταλάβεις” ομολογεί η Κατερίνα Γερονικολού. Τόσο για τις τοξικές συνεργασίες στον καλλιτεχνικό χώρο όσο και για τις ψυχοθεραπευτικές ιδιότητες του θεάτρου μίλησε η Κατερίνα Γερονικολού στη συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό Τηλέραμα και τον δημοσιογράφο Βασίλη Ανδριτσάνο. Αποφεύγεις συνεργασίες που έχουν… τοξικά στοιχεία; Καμιά φορά μπορεί

Αποστολάκης: Η φωνή μου δημιουργήθηκε με νύχτα, κατάπτωση, υπερβολή και ποτό

Την Αθηναϊδα Νέγκα συνάντησε ο Κώστας Αποστολάκης στο πλατό της εκπομπής του Action 24, Καλύτερα Αργά. Ο δημοφιλής πρωταγωνιστής αναφέρθηκε, μάλιστα, στο εξώκοσμο που νιώθει ο ίδιος σε σημεία της τεχνολογίας, όσον αφορά την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων, αλλά και την πλέον χαρακτηριστική του φωνή. «Η φωνή σου είναι κάτι από το οποίο μπορείς να ξεφύγεις; Γιατί

Ελιόπιτες με πολτό μαύρης ελιάς

ΥΛΙΚΑ 3 φλ. (450γρ.) αλεύρι Χωριάτικο½ κουταλάκι αλάτι2 κουταλάκια μπέικιν πάουτερ Blossom1/3 φλ. ελαιόλαδο½ φλ. φρέσκο χυμό πορτοκάλι1/3 φλ. νερό χλιαρό Για τη γέμιση 1 βαζάκι (300γρ.) πολτός μαύρης ελιάς Blossom Για την επικάλυψη 1/3 φλ. σουσάμι1 κουταλιά μαυροσούσαμο ή μαυρόκοκκο ΕΚΤΕΛΕΣΗ Βάζουμε στον κάδο του μίξερ το γάντζο και προσθέτουμε το αλεύρι, το αλάτι

Οφτόν της τερατσιάς

Προσθήκη στα αγαπημένα ΥΛΙΚA • 1 αρνίσιο ή κατσικίσιο μπούτι ή σπάλα (περίπου 2 1/2 κιλά)• Αλάτι• Κλαδιά τερατσιάς (χαρουπιάς) ΕΚΤΕΛΕΣΗ Πλένουμε τα κλαδιά, τα στραγγίζουμε και τα βάζουμε σε ένα ταψί (προτιμούμε να έχει καπάκι). Πλένουμε και στεγνώνουμε το κρέας, το αλατίζουμε και το βάζουμε πάνω στα κλαδιά. Καλύπτουμε και ψήνουμε σε μέτριο φούρνο