Image default
Fitness

Ζυγίζουν πολύ οι μυώδεις άνθρωποι – Γιατί αυτό δεν πρέπει να μας αποθαρρύνει

Στην κεντρική φωτογραφία βλέπουμε μια ολική μεταμόρφωση, το «πριν και μετά» ενός άνδρα που, όσο και αν φαντάζει περίεργο, μπορεί να είχε το ίδιο σωματικό βάρος στις δύο φάσεις ή να ζυγίζει και περισσότερο στη νέα αθλητική του κατάσταση. Η διαφορά βέβαια είναι στη σύσταση αυτού του βάρους που, αν κάποιος την αγνοεί, μπορεί να προβληματιστεί βλέποντας τον αριθμό στη ζυγαριά να αυξάνει παρά τον γυμναστηριακό… μόχθο. Στην πραγματικότητα όμως, η σωματική άσκηση αποδίδει καρπούς και αδυνατίζει.

Ο μυικός ιστός είναι πυκνότερος από τον λιπώδη και, κατά συνέπεια, ένας όγκος μυών θα ζυγίζει περισσότερο από τον ίδιο όγκο λίπους, εξηγεί ο Δρ Mir Ali, χειρουργός βαριατρικών επεμβάσεων. Λόγω της διαφοράς στην πυκνότητα επομένως, τα παραπάνω κιλά σε μύες θα μεταφράζονταν σε λεπτότερη σιλουέτα και καλύτερη υγεία. Σύμφωνα με τον Δρ Ali, η αύξηση της μυικής μάζας δεν επιβαρύνει τα εσωτερικά όργανα όπως συμβαίνει με το λίπος και δη το σπλαχνικό.

Διαφορές μυών και λίπους

Μυς και λίπος επιτελούν διαφορετικές λειτουργίες. Όπως εξηγεί ο Δρ Ali:

  • οι σκελετικοί μύες εξασφαλίζουν την ισορροπία και κίνηση του σώματος μέσα από τη σύνδεσή τους με τους τένοντες, τα οστά, τις αρθρώσεις και τους συνδέσμους
  • οι μύες βοηθούν στην καύση περισσότερων θερμίδων και συμβάλλουν στη διατήρηση των οστών και άλλων οργάνων του σώματος και
  • επιταχύνουν τον μεταβολισμό ακόμα και σε κατάσταση ηρεμίας καθώς έχουν υψηλότερο μεταβολικό ρυθμό από το λίπος. Έτσι, ενώ σε κατάσταση ηρεμίας ένα κιλό μυών θα συντελέσει σε καύση 50 θερμίδων, για το ένα κιλό λίπους οι αντίστοιχες θερμίδες θα είναι μόλις 20.

Το λίπος χρησιμεύει κυρίως ως μια αποθήκη καυσίμων, διατηρεί το σώμα ζεστό και βοηθά στην προστασία των οργάνων εξηγεί ο χειρουργός, επισημαίνοντας παράλληλα τους κινδύνους που ενέχει η υπερσυγκέντρωσή του όπως η εναπόθεσή του σε ζωτικά όργανα και οι αυξημένες πιθανότητες για καρδιακές παθήσεις και σακχαρώδη διαβήτη. Το ποσοστό σωματικού λίπους μπορεί να αποδειχθεί ένας καλός δείκτης της συνολικής υγείας, σημειώνει.

5 tips για μεγαλύτερη μυϊκή μάζα

Αν θέλετε να αυξήσετε τη μυική σας μάζα και να αποκομίσετε τα σημαντικά οφέλη για την υγεία, ο Δρ Ali προτείνει:

  • προπόνηση αντιστάσεων με το βάρος του σώματος (π.χ. κάμψεις)
  • ασκήσεις με ελεύθερα βάρη ή μηχανήματα και όχι απλώς αερόβια προπόνηση
  • ενσωμάτωση στο διατροφολόγιο τροφίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες
  • μείωση της πρόσληψης υδατανθράκων ώστε ο οργανισμός να αναγκαστεί να κάψει λίπος.

Διαβάστε επίσης:

Απώλεια βάρους: Πόση σημασία έχει το timing των γευμάτων

Τρία βήματα που οδηγούν σε γρήγορη απώλεια βάρους- Τι να κάνετε

Αδυνάτισμα: Ποιοι το πετυχαίνουν καλύτερα με φάρμακα και ποιοι με δίαιτα

Related posts

Έξυπνα tips για να παραμείνουμε σε φόρμα στις γιορτές

admin

Το μυστικό για να κρατήσουμε το μυαλό για πάντα νέο

admin

Πίεση: Το πρόγραμμα γυμναστικής που την «ρίχνει» σε 12′

admin

Functional training: Η προπόνηση που δυναμώνει και προστατεύει από τραυματισμούς

admin

Το workout που βελτιώνει τη στάση του σώματος, χαρίζει δύναμη και ευλυγισία

admin

Χριστούγεννα: Τέσσερις λόγοι που μας φαίνεται ότι ήρθαν νωρίτερα φέτος

admin

Νευρολογικές παθήσεις: Οι ασκήσεις που επιβραδύνουν τα συμπτώματα

admin

Τρία σημάδια που αποκαλύπτουν ότι έχετε γίνει πικρόχολοι: Πώς μπορείτε να το αλλάξετε

admin

Πόνος στη μέση: Επτά ασκήσεις που ανακουφίζουν και βελτιώνουν την ευκαμψία

admin

Ποδόσφαιρο: Τα οφέλη από το σπορ – Ο κίνδυνος από τις κεφαλιές

admin

Κενά μνήμης: Όταν δεν φταίει η άνοια – 8 καταστάσεις που τα προκαλούν

admin

Πρωί ή απόγευμα; Η ιδανική ώρα άθλησης που προστατεύει από έμφραγμα και εγκεφαλικό

admin