Απόφαση που μπορεί να αποτελέσει απειλή της εξαιρετικής πορείας που διένυσε η χώρα μας. Τα βήματα της Κυβέρνησης απεδείχθησαν τόσο καιρό έγκαιρα, ενδεδειγμένα κ ολόσωστα. Με ξάφνιασε η τελική απόφαση για την επανέναρξη των σχολείων.
Οπωσδήποτε θα έπρεπε να επιστρέψει η Γ Λυκείου. Λογικότατο και αναμενόμενο. Όσο για τις άλλες τάξεις, ας βλέπαμε πως θα εξελισσόταν η κατάσταση με τη γενικότερη άρση των μέτρων κ κατόπιν προγραμματίζαμε. Μετά υπήρχε κ η εναλλακτική νωρίτερης έναρξης το Σεπτέμβριο ή τέλη Αυγούστου.
Κι αναρωτιέμαι…
-Πόσο εκπαιδευμένα είναι άραγε τα παιδιά να βγουν από τη συνθήκη της καραντίνας του σπιτιού τους κ να τηρήσουν τα ενδεδειγμένα κ προτεινόμενα μέτρα προστασίας?
-Υπάρχουν επαρκείς αίθουσες, προκειμένου να τους διασπείρουν?Υπάρχουν σχολεία που χρησιμοποιούν τάξεις στο υπόγειο, γιατί δε χωρούν αλλού!
– Πόσο προετοιμασμένα είναι ψυχολογικά τα παιδιά να εφαρμόσουν την κοινωνική αποστασιοποίηση, όταν μετά από τόσο καιρό κλεισούρας θα βρεθούν με φίλους και συμμαθητές σε κλειστούς χώρους και όλοι μαζί στα διαλείμματα?
Βέβαια υπάρχει αφενός το ζήτημα της “ανοσίας”, αμφιλεγόμενο βέβαια, αν δε δούμε πώς συμπεριφέρεται ο ιός κ τι θα γίνει μετά την επανέναρξη του λιανεμπορίου, αφετέρου δε το πρόβλημα των γονέων που δεν έχουν πού να αφήσουν τα παιδιά επιστρέφοντας στη δουλειά. Σεβαστό κ κατανοητό απόλυτα. Είναι όμως για 25 περίπου μέρες η επαναλειτουργία των σχολείων.Πόσο πραγματικά αξίζει όλο αυτό το τόλμημα?
(Οι οικονομολόγοι λένε… Its the economy, stupid… Οι ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΟΜΩΣ ΔΕ ΓΥΡΙΖΟΥΝ ΠΙΣΩ…)
Μαργαρίτα Ζωγράφου
Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια – Ειδική Παιδαγωγός MSc – c.PhD.
• Πτυχιούχος Προγράμματος Ψυχολογίας Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Κατεύθυνση Κλινικής Ψυχολογίας, με κρατική άδεια άσκησης επαγγέλματος Ψυχολόγου.
• Πτυχιούχος Φιλοσοφικής Σχολής, τμήμα Φ.Π.Ψ. (Φιλοσοφίας -Παιδαγωγικής – Ψυχολογίας), κατεύθυνση Ψυχολογίας, Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
• Πτυχιούχος Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
• Κάτοχος Μεταπτυχιακού τίτλου με ειδίκευση στην «Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική Εκπαίδευση Ενηλίκων – Δια βίου μάθηση» στο Π.Τ.Δ.Ε. Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
• Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή / Αθήνα 2009. (Παν/μιο Αθηνών – Παν/μιο Ιωαννίνων).
• Υπ. Διδάκτορας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.