Image default
Fitness

Activity trackers: Πόσο περισσότερο γυμναζόμαστε όταν τα φοράμε

Η σωματική δραστηριότητα είναι απαραίτητη για την ψυχική και σωματική υγεία. Βελτιώνει τη μυοσκελετική λειτουργία, μειώνει τα συμπτώματα κατάθλιψης, άγχους και βοηθά τα άτομα να διατηρήσουν ένα υγιές σωματικό βάρος. Παρόλα αυτά περίπου το ένα τέταρτο των ενηλίκων, παγκοσμίως, χαρακτηρίζεται από σωματική αδράνεια και παρατεταμένη ακινησία.

Τα προηγούμενα χρόνια αρκετές μελέτες έδειξαν ιδιαίτερα αποτελεσματικούς τρόπους παρακίνησης και αύξησης της σωματικής δραστηριότητας. Για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας βηματόμετρα και επιταχυνσιόμετρα διευκολύνεται η ανατροφοδότηση με αποτέλεσμα να υπάρχει αυξημένη παρακίνηση για άσκηση.

«Στις μέρες μας οι σύγχρονες εφαρμογές σε κινητές συσκευές και έξυπνα ρολόγια επιτρέπουν την αυτοματοποιημένη και συνεχή αυτοπαρακολούθηση και ανατροφοδότηση της σωματικής δραστηριότητας. Με τη χρήση αισθητήρων επιτάχυνσης και τοποθεσίας πραγματοποιείται αυτόματη καταγραφή δραστηριότητας καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Κάθε χρήστης έχει τη δυνατότητα πρόσβασης και παρακολούθησης σε καταγεγραμμένα δεδομένα φυσικής δραστηριότητας», εξηγεί στο ygeiamou.gr o κ. Κωνσταντίνος Μάντζιος, ερευνητής στο FAME Lab – Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Φυσιολογίας Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

O Κωνσταντίνος Μάντζιος, Ερευνητής, Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Φυσιολογίας FAME Lab

Οι πρόσφατες τεχνολογίες στην τεχνητή νοημοσύνη βοηθούν στην αξιοποίηση του πλούτου των δεδομένων που συλλέγονται από κάθε έξυπνη συσκευή και στη δημιουργία μοντέλων μάθησης με βάση τις προτιμήσεις των χρηστών, τα πρότυπα συμπεριφοράς και άλλα ατομικά σωματικά χαρακτηριστικά.

«Οι πιο πρόσφατες μελέτες αναφέρουν ότι η πλειοψηφία των ενηλίκων που χρησιμοποιεί έξυπνες συσκευές για την καταγραφή της σωματική δραστηριότητας έχουν αυξημένη διάρκεια άσκησης και αριθμό βημάτων ημερησίως», λέει ο κ. Μάντζιος.

Το ποσοστό υιοθέτησής τους μεταξύ ενηλίκων είναι στο 69% στις ανεπτυγμένες χώρες και στο 46% στις αναπτυσσόμενες οικονομίες.

«Αυτού του είδους οι εφαρμογές φαίνονται να είναι περισσότερο αποτελεσματικές σε βραχυπρόθεσμο χρόνο, έως 3 μήνες, καθώς με την πάροδο του χρόνου οι απαιτήσεις κάθε ασκούμενου είναι πιο εξατομικευμένες και ειδικές», σύμφωνα με τον ερευνητή του FAME Lab.

Με τον κ. Κωνσταντίνο Μάντζιο να προβλέπει ότι, «στο μέλλον, προσδοκούμε στη δημιουργία εφαρμογών φυσικής δραστηριότητας όπου θα είναι σε θέση να προσφέρουν ένα συνολικό και αποτελεσματικό πλάνο προπόνησης, με επιπλέον τεχνικές και εξατομικευμένα προγράμματα για κάθε ασκούμενο».

Related posts

Χέρια: Τέσσερα συμπτώματα που «μαρτυρούν» την ηλικία και την κατάσταση της υγείας μας

admin

Τρεις αποτελεσματικοί τρόποι για δυνατά οστά χωρίς οστεοπόρωση

admin

Δείτε πόσο θα αδυνατίσετε περπατώντας μια ώρα την ημέρα

admin

Leave a Comment