«Babygirl», «Η Θεωρία του Σύμπαντος» και άλλες δύο ταινίες από σήμερα στα σινεμά

Date:

«Babygirl», «Η Θεωρία του Σύμπαντος» και άλλες δύο ταινίες από σήμερα στα σινεμά

«Φτωχή» είναι κινηματογραφικά η εβδομάδα που έρχεται καθώς ελάχιστες είναι οι ταινίες που κάνουν σήμερα Πέμπτη (26.12.2024) πρεμιέρα στα σινεμά.

Η χρονιά κλείνει με μόλις τέσσερις νέες αφίξεις ταινιών στα σινεμά, λόγω και της επιτυχίας του «Υπάρχω», για τον Στέλιο Καζαντζίδη.

Απ’ τις πρεμιέρες ξεχωρίζουν το ερωτικό θρίλερ «Babygirl» με την Νικόλ Κίντμαν και το φεστιβαλικό και οπτικά υπέροχο θρίλερ μυστηρίου «Η Θεωρεία του Σύμπαντος» του Τιμ Κρούγκερ. Προβάλλονται ακόμη δύο ευρωπαϊκές παιδικές ταινίες κινουμένων σχεδίων, για τους μικρούς μας φίλους.

Babygirl

(“Babygirl”) Ερωτικό θρίλερ, αμερικάνικης παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία Χαλίνα Ρέιν, με τους Νικόλ Κίντμαν, Χάρις Ντίκινσον, Σόφι Γουάιλντ, Αντόνιο Μπαντέρας, Χάιτε Γιάνσεν, Έσθερ ΜακΓκρέγκορ κα.

Απ’ τις ταινίες της σεζόν, που δημιούργησε θόρυβο και ιδιαίτερα κατά την προβολή της στο Φεστιβάλ της Βενετίας, όπου κέρδισε η Νικόλ Κίντμαν το βραβείο γυναικείας ερμηνείας, λόγω της τολμηρής προσέγγισης τού ρόλου της, καθοδηγούμενη από την Ολλανδέζα ηθοποιό και πλέον σκηνοθέτιδα Χαλίνα Ρέιν, η οποία μπαίνει στον πειρασμό να εξετάσει την πολυπλοκότητα της σεξουαλικότητας και το θάρρος να απενοχοποιήσει τη γυναικεία επιθυμία.

Οι αναφορές της Ρέιν από το αμερικάνικο σινεμά της δεκαετίας του ’90 αρκετές. Λίγο από «Ολέθρια Σχέση», κάτι από «Αποκαλύψεις», μια υπόνοια από «Γραμματέας» και το φιλμ φαίνεται να πασχίζει να βρει και τη δική του φωνή, την οπτική μιας σκηνοθέτιδας, που φαίνεται να γνωρίζει το θέμα της και αποφεύγει τις χολιγουντιανές, προ 30ετίας, ηθικολογίες, αλλά χάνει την τόλμη της και διαψεύδει τις προσδοκίες, που αφήνει προς το κοινό – πιθανώς και προς τους παραγωγούς της ανεξάρτητης Α24, που ανέλαβε τη χρηματοδότηση της ταινίας.

Η Ρόμι, είναι είκοσι χρόνια παντρεμένη με τον ιδανικό σύζυγο, αλλά ποτέ δεν κατάφερε να έχει έναν κανονικό οργασμό μαζί του. Έχει, όμως, μάθει να τους προσποιείται και κάθε φορά που ολοκληρώνουν τη συνεύρεσή τους, εκείνη τρέχει σε κάποιο άλλο δωμάτιο με το λάπτοπ ανά χείρας, για να αυτοϊκανοποιηθεί παρακολουθώντας τα αγαπημένα της σαδομαζοχιστικά πορνό βίντεο. Μαζί έχουν δυο παιδιά, μένουν σε ένα πολυτελές σπίτι και ένα ακόμη καλύτερο στην εξοχή, ο άντρας της είναι θεατρικός σκηνοθέτης και εκείνη έχει μία υψηλή θέση σε μια πολυεθνική εταιρεία ρομποτικής. Στη δουλειά της είναι αυστηρή και σχολαστική και πετυχημένη και το μόνο που της λείπει από τη ζωή της είναι η πολυπόθητη σεξουαλική εκτόνωση, που, όμως, απαιτεί την έκθεση στο ρίσκο, στην απώλεια του ελέγχου και να επιδοθεί χωρίς ενοχές στις φαντασιώσεις υποταγής.

Αυτά όλα θα τα βρει σε έναν πολύ νεότερο της άντρα, νέο εκπαιδευόμενο της εταιρείας, ο οποίος θα αντιληφθεί άμεσα ποιες είναι οι ανάγκες της Ρόμι και θα την κάνει με τη θέλησή της ερωτικό υποχείριό του, μέχρι η κατάσταση να αρχίσει να ξεφεύγει από τον έλεγχο, απειλώντας ακόμη και την οικογενειακή ηρεμία της.

Η Ρέιν δεν κρίνει την ηρωίδα της, αποφεύγει να την τοποθετήσει ηθικά σε κάποιο κουτάκι και την αφήνει να φτάσει στο όνειρό της, μέσα από προκλήσεις και φαντασιώσεις που πραγματώνονται κόντρα στα ταμπού και τα στερεότυπα που ακολουθούν την ερωτική ζωή των γυναικών.

Ωστόσο, παρότι η σωματική δειλία της ηρωίδας και η αμηχανία των ερωτικών σκηνών λειτουργούν θετικά και πολλές φορές διασκεδαστικά, οι επιλογές της Ρέιν ελαττώνουν μηχανικά την ένταση του κλίματος και εναντιώνονται στην απαιτούμενη κορύφωση της ιστορίας, ενώ δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο και το άστοχο χιούμορ, που έπρεπε να είναι πιο σκοτεινό και σίγουρα υπαινικτικό.

Έτσι κι αλλιώς, το φιλμ, έπειτα από το αρκετά δελεαστικό πρώτο μέρος, που δομείται πικάντικα και γαργαλιστικά, με τη σεξουαλική επιθυμία του παράνομου ζευγαριού, θα αρχίσει να ξεπέφτει σε «αμερικανιές» που δύσκολα χωνεύονται και μάλλον η Ρέιν δεν αντιλαμβάνεται ότι μεταξύ της εξυπνάδας και του ευρήματος η απόσταση είναι πολύ μικρή με την ανοησία και το κλισέ.

Πάντως, η ταινία, που είναι ένα δείγμα ερωτικού σινεμά, ένα είδος που τα τελευταία χρόνια αποφεύγουν στην Αμερική, βλέπεται, αφήνοντας τις απαιτήσεις για κάτι ξεχωριστό έξω από το σινεμά, χαλαρά και αυτό κυρίως λόγω των ερμηνειών. Της ριψοκίνδυνης και θαρραλέας Νικόλ Κίντμαν, που αποφεύγει τις παγίδες του σεναρίου και διατηρεί την αυτοσυγκέντρωσή της και την ερμηνευτική της εκφραστικότητα σε υψηλά επίπεδα – δεν πήγε χαμένη η εκπαίδευσή της από τον Κιούμπρικ στο «Μάτια Ερμητικά Κλειστά» – και του πολύ καλού Χάρις Ντίκινσον, που αποτελεί ένα άψογο δείγμα νεανικής αρρενωπότητας και της διφορούμενης ερμηνείας του, που ορισμένες φορές δίνει και τον τόνο στον ερωτισμό της ταινίας. Υπάρχει, όμως και ο Αντόνιο Μπαντέρας, στον κόντρα ρόλο του άντρα που δεν μπορεί να ικανοποιήσει τη γυναίκα του, αλλά τα καταφέρνει μια χαρά, κρατώντας τις ισορροπίες ανάμεσα στην καλοσυνάτη τρυφερότητά του, την προδοσία και την οργή, δίνοντας τη δική του αξιοπρόσεκτη παράσταση.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Μια καταξιωμένη CEO σε μια μεγάλη πολυεθνική βάζει την καριέρα και την οικογένεια της σε κίνδυνο όταν ξεκινά μια ταραχώδη σχέση με έναν κατά πολύ νεότερο ασκούμενο.

Η Θεωρία του Σύμπαντος

(“Universal Theory”) Δραματικό θρίλερ, γερμανικής και αυστριακής παραγωγής του 2023, σε σκηνοθεσία Τιμ Κρούγκερ, με τους Γιαν Μπούλο, Ολίβια Ρος, Χανς Ζίσλερ, Ντάβιντ Μπένετ, Φίλιπ Γκράμπερ κα.

Μία οπτική, σε υπέροχο ασπρόμαυρο, απόλαυση, ένα ιδιαιτέρως φιλόδοξο οικοδόμημα που ισορροπεί με τόλμη και αυτοπεποίθηση μεταξύ ενός κοσμικού θρίλερ κι ενός υπερβατικού love story. Ένα φιλμ από τον Γερμανό νεαρό σκηνοθέτη, αλλά με προϋπηρεσία τόσο στη διεύθυνση φωτογραφίας όσο και στο μοντάζ, Τιμ Κρούγκερ, που εντυπωσίασε, με την στιλιστική του άνεση και το εύρος των γνώσεών του για την ευρωπαϊκή ιστορία, το κοινό και την κριτική του Φεστιβάλ των Καννών, όπου συμμετείχε στο επίσημο πρόγραμμα.

Με σαφείς επιρροές από το σινεμά του Χίτσκοκ, ο Κρούγκερ θα ακολουθήσει τη φόρμα ενός θρίλερ μυστηρίου, σε κλίμα νουάρ, εκμεταλλευόμενος την αριστοτεχνική φωτογραφία, με τις ασπρόμαυρες φωτοσκιάσεις, αλλά και τις αντιθέσεις των κατάλευκων Άλπεων με τα σκοτεινά εσωτερικά γυρίσματα, εικόνες που παραπέμπουν ορισμένες φορές από τις καλύτερες στιγμές του γερμανικού εξπρεσιονισμού.

Το 1962, σε ένα επιστημονικό συνέδριο κβαντικής φυσικής στις ελβετικές Άλπεις, ένας νεαρός φοιτητής προσπαθεί να ολοκληρώσει τη διπλωματική του εργασία γύρω από μία θεωρία για την ύπαρξη παράλληλων πραγματικοτήτων, ενώ αρχίζουν να εμφανίζονται παράξενα φαινόμενα γύρω του. Δυσοίωνες φιγούρες, αλλόκοτοι σχηματισμοί νεφών στον ουρανό, ανεξήγητοι θάνατοι και σωσίες, έρχονται να επιβεβαιώσουν τη θεωρία του. Οι εντάσεις μεταξύ των επιστημόνων και οι προειδοποιήσεις της αινιγματικής πιανίστριας τζαζ, με την οποία έρχεται πολύ κοντά, δεν είναι οι μόνες ενδείξεις που τον κάνουν να υποψιάζεται ότι μάλλον τα πράγματα πάνε πολύ χειρότερα απ’ όσο πίστευε.

Στο αινιγματικό, με μπόλικο σασπένς φιλμ μυστηρίου, υπάρχει ένα έξοχο στημένα ονειρώδες κλίμα, που παραπέμπει σε σινεμά άλλων εποχών – το στόρι τοποθετημένο στη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου – και ταυτόχρονα ενσωματώνει πολύ διαφορετικά κινηματογραφικά είδη, βάζει στο επίκεντρό του έναν φοιτητή και το μπλέξιμο του με μία μυστηριώδη παγκόσμια συνωμοσία.

Η άψογη κινηματογράφηση της ίσως πιο εντυπωσιακά εικονογραφημένης ταινίας της χρονιάς, που διαθέτει και ένα ραδιούργο και υπαινικτικό χιούμορ, μάλλον κάποια στιγμή εξαντλείται και φτάνει στα όριά της, πέφτοντας σε τοίχο. Η πλοκή μοιάζει από ένα σημείο και μετά αδιαπέραστη, σαν τη κβαντική φυσική για έναν άσχετο και όλα μοιάζουν με ένα όνειρο που δεν εξηγείται.

Πάντως, η ταινία του Κρούγκερ, που διαθέτει και ορισμένες αξιοπρόσεκτες ερμηνείες, αποτελεί σίγουρα, για τους σινεφίλ, μία κινηματογραφική εμπειρία, συνοδευόμενη από εμπνευσμένα ορχηστρικά, παραπέμποντας στον αξεπέραστο Μπέρναρντ Χέρμαν – την τελευταία πινελιά του δημιουργού της.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Σε ένα επιστημονικό συνέδριο φυσικής στις ελβετικές Άλπεις, ένας νεαρός φοιτητής προσπαθεί να ολοκληρώσει τη διπλωματική του γύρω από μια προκλητική θεωρία για την ύπαρξη παράλληλων πραγματικοτήτων, ενώ παράξενα φαινόμενα γύρω του μοιάζουν να την επιβεβαιώνουν: δυσοίωνες φιγούρες, αλλόκοτοι σχηματισμοί νεφών στον ουρανό, ανεξήγητοι θάνατοι και σωσίες.

Προβάλλονται ακόμη οι ταινίες:

Ιστορίες των Ζώων για τα Χριστούγεννα

(“Le Grand Noël des Animaux”) Η μαγεία των Χριστουγέννων μέσα από πέντε γλυκές, ποιητικές και κεφάτες περιπέτειες κινουμένων σχεδίων, σε γαλλογερμανική παραγωγή του 2024. Τα γιορτινά θαύματα ζωντανεύουν σε πέντε μικρές ιστορίες, όπου τα ζωάκια ταξιδεύουν από τη Γαλλία μέχρι την Ιαπωνία και τον μακρινό Βορρά, διασκεδάζουν και μαθαίνουν για τη χαρά και τη γενναιοδωρία της φύσης. Παραδοσιακό, σχεδόν απλοϊκό, σχέδιο που παραπέμπει σε άλλες εποχές και ευγενικές προθέσεις από πέντε γυναίκες σκηνοθέτιδες διαφορετικών εθνοτήτων, τις Καρολίν Ατιά Λαριβιέρ, Τζεϊλάν Μπεϊογλού, Ολέσια Στσουκίνα, Χαρούνα Κίσι, Καμίλ Αλμερά και Ναταλία Τσερνισέβα. Η ταινία προβάλλεται μεταγλωττισμένη στα ελληνικά.

Οι Σούπερ Σκανταλιάρηδες

(“Die Heinzels 2: Neue Mützen, Neue Mission”) Χαριτωμένο περιπετειώδες animation, γερμανικής παραγωγής του 2024, σε σκηνοθεσία της Ούτε φον Μιούνχαου – Πολ. Βασισμένο στην ταινία μεγάλου μήκους «The Elfkins – Baking a Difference» και εμπνευσμένο από το γερμανικό έπος και ποίημα του Όγκαστ Κόπις, το φιλμ διαθέτει καλόκαρδα αισθήματα και ευγενικά μηνύματα, που θα περάσουν στο παιδικό κοινό, στο οποίο απευθύνεται. Ο κόσμος της Έλφι ανατρέπεται όταν ανακαλύπτει την ύπαρξη μιας τεχνικά προηγμένης συμμορίας Έλφκιν που, σε πλήρη αντίθεση με την ίδια τη φυλή της, δεν υστερεί σε τίποτα όσον αφορά τη διασκέδαση και την αναζήτηση συγκίνησης.

Η ταινία προβάλλεται μεταγλωττισμένη στα ελληνικά.

To άρθρο «Babygirl», «Η Θεωρία του Σύμπαντος» και άλλες δύο ταινίες από σήμερα στα σινεμά δημοσιεύτηκε στο NewsIT .

Share post:

Subscribe

Popular

More like this
Related

Πέννυ Μπαλτατζή: «Οι γιατροί μού έλεγαν ότι δεν μπορώ να κάνω παιδιά»

«”Αποκλείεται, δεν γίνεται!” μου έλεγαν οι γιατροί», είπε μεταξύ άλλων η Πέννυ Μπαλτατζή. Τόσο στις προβλέψεις των γιατρών, πως δεν θα μπορούσε να αποκτήσει δικά της παιδιά, όσο και στον επερχόμενο ερχομό του τρίτου της παιδιού αναφέρθηκε με ειλικρίνεια η Πέννυ Μπαλτατζή όταν συνάντησε τη Τζένη Θεωνά, στο νέο επεισόδιο για την εκπομπή «Μαμα-δες» της

Κοντολάζος για την αντικατάσταση του Χριστοδουλόπουλου από τον ίδιο: «Ο Μάκης είπε “δεν κρατάμε κακίες, όλα καλά”»

Ο Μάκης Χριστοδουλόπουλος και η διεύθυνση του Can Can δεν είναι πια μαζί. Η επιχείρηση έκανε delete από την αφίσα/μαρκίζα τον τραγουδιστή Μάκη Χριστοδουλόπουλο εν μέσω νυχτερινής σεζόν. Ο τραγουδιστής Μάκης Χριστοδουλόπουλος που ήταν το όνομα στο πρόγραμμα του κέντρου διασκέδασης ήρθε σε ρήξη με τον ιδιοκτήτη του μαγαζιού και το «διαζύγιο» τους αναδείχθηκε με

Συγκλονίζει η Μαρίλια Μητρούση για το τροχαίο του πατέρα της: «Έτρεμα, με τρόμαξε που δεν μου μίλησε ο ίδιος»

Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη έδωσε η Μαρίλια Μητρούση, το μεσημέρι του Σαββάτου, στην κάμερα της εκπομπής «Ακόμα δεν είδες τίποτα» και τον δημοσιογράφο Αλέξη Μπαρτζώκα στο MEGA. Ανάμεσα σε άλλα, δε, η νεαρή ηθοποιός μίλησε τόσο για την εξέλιξη της υγείας του αγαπημένου της πατέρα, Μιχάλη μετά από το σοκαριστικό τροχαίο ατύχημα όσο και

Θανάσης Ευθυμιάδης: Αποκάλυψε πώς προέκυψε το όνομά του – Η ιστορία από τη βάφτισή του

Έμειναν όλοι άφωνοι μόλις άκουσαν τον νονό μου να λέει «Αθανάσιος», αναφέρει ο ηθοποιός

Μάικλ Μπι Τζόρνταν: Όταν ζητούσε συμβουλές για το μέλλον του από την Τζιλ Λάρσον – Παραλίγο να γίνει μπασκετμπολίστας

Ο ηθοποιός βρισκόταν σε δίλημμα σχετικά με την καριέρα που θα έπρεπε να επιλέξει

Φορτισμένη η Τζένη Θεωνά για τη δική της αυλαία στις Μαμα-δες: «Καλή αντάμωση»

Για τελευταία φορά στο τιμόνι της παρουσίασης της εκπομπής «Μαμα-δες» βρέθηκε η Τζένη Θεωνά, το απόγευμα του Σαββάτου, καθώς στο εξής θα βρίσκεται με την ιδιότητα της ηθοποιού στη δημόσια τηλεόραση. Με αφορμή το τελευταίο, για εκείνην, επεισόδιο της εκπομπής ειδικού ενδιαφέροντος της ΕΡΤ, λοιπόν, η όμορφη ηθοποιός θέλησε να μοιραστεί δυο λόγια καρδιάς στα social

Βίκυ Κάβουρα: Φωτογραφικά καρέ από τη βόλτα της ηθοποιού στη Γλυφάδα

Η Βίκυ Κάβουρα έκανε βόλτα στη Γλυφάδα και έπεσε πάνω σε φωτογράφους που δεν έχασαν την ευκαιρία για ορισμένα καρέ. Η ηθοποιός δεν έδειξε να ενοχλείται. Αν και τους είδε στο οπτικό της πεδίο, συνέχισε τα ψώνια στα καταστήματα της περιοχής. Η Βίκυ Κάβουρα εμφανίστηκε στη Γλυφάδα με μία άνετη αθλητική φόρμα, που είχε συνδυάσει

Χοιρινά Παϊδάκια με τηγανητό ρύζι

Προσθήκη στα αγαπημένα ΥΛΙΚΑ 10 περίπου παϊδάκια χοιρινά ή όσα χωράει ένα ορθογώνιο ταψί φούρνου σε µια στρώση Ηλιέλαιο για τηγάνισµα 3-4 σκελίδες σκόρδα ψιλοκοµµένα 5εκ. τζίντζερ ψιλοκοµµένο 1 κουταλάκι νιφάδες τσίλι 1 κουταλάκι µαύρο πιπέρι χοντροκοπανισµένο 1 κουταλάκι chinese 5 spicepowder 4 κουταλιές µέλι 150 ml σόγια σος 3 κουταλιές rice vinegar ή µηλόξιδο

Pad Thai με κοτόπουλο και γαρίδες

Προσθήκη στα αγαπημένα ΥΛΙΚΑ 1 πακέτο (400 γρ. περίπου) µακαρόνια ρυζιού σαν ταλιατέλες 1/4 φλ. λάδι 1 κρεµµύδι σε πολύ λεπτά φετάκια 2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκοµµένες 1 φιλέτο κοτόπουλου σε λεπτές λωρίδες 8 µεγάλες γαρίδες ξεφλουδισµένες µε την ουρίτσα στη θέση της 1 αβγό χτυπηµένο 1/4 φλ. χυµό λεµονιού 1 κοφτή κουταλιά µαύρη ζάχαρη 1

Κώστας Τσουρός: «Η Σταματίνα Τσιμτσιλή είναι η καλύτερη παρουσιάστρια της γενιάς της»

Για το τηλεοπτικό μέλλον της Σταματίνας Τσιμτσιλή και τις on air ατάκες στο Happy Day μίλησε ο Κώστας Τσουρός και η τηλεοπτική του παρέα, το μεσημέρι του Σαββάτου, στην εκπομπή «Ακόμα δεν είδες τίποτα» του MEGA. Μάλιστα, ο παρουσιαστής θέλησε να ξεχωρίσει την παρουσιάστρια απ’ όλες τις υπόλοιπες της γενιάς της. «Τα καλύτερα για τη Σταματίνα ευχόμαστε!

«Ήμουν ο πραγματικός σωματοφύλακας της Γουίτνεϊ Χιούστον – Φυσικά και θα πέθαινα για εκείνη»

Μπορεί η να ήταν μία από τις πιο αναγνωρισμένες τραγουδίστριες της γενιάς της, αλλά όταν ζητήθηκε από τον Ντέιβιντ Ρόμπερτς να γίνει σωματοφύλακάς της δεν ήταν ακριβώς ενθουσιασμένος. «Είπα: “Γουίτνεϊ Χιούστον, ποιος είναι αυτός;”»», θυμάται ο πρώην αρχιφύλακας της αστυνομίας που έγινε τελικά ο προστάτης της. Στη συνέχεια, πέρασε έξι χρόνια προστατεύοντας την σούπερ σταρ

Αντώνης Λουδάρος για την ταινία «Υπάρχω»: «Δεν είδα την προσωπικότητα που ήθελα, ο Χρήστος Μάστορας μου άρεσε»

Καλεσμένος στο πλατό της εκπομπής “Weekenders” ήταν σήμερα ο Αντώνης Λουδάρος. Ο γνωστός ηθοποιός μίλησε στον Θανάση Πάτρα και τον Δημήτρη Πανόπουλο και για την ταινία «Υπάρχω» με τον Χρήστο Μάστορα. «Είχα να κάνω 32 χρόνια Χριστούγεννα σπίτι μου, λόγω δουλειάς, και έκανα τότε με τον κορονοϊό. Φέτος κάνω μονόλογο και είναι από τα πιο δύσκολα