Από το βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο του Άρθουρ Μίλερ «Ο θάνατος του εμποράκου» σε ένα παγκόσμιο μπεστ σέλερ, τον «Δον Κιχώτη» του Μιγκέλ ντε θερβάντεθ.
Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης περιοδεύει καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού ανά την και η ιστορία του ονειροπόλου ιππότη από τη Μάντσα, του συντρόφου του Σάντσο Πάντσα και της αγαπημένης του ξαναζωντανεύει στη σκηνή.
Κυριακίδης: O «κυρ Ηλίας» μεταμορφώνεται και μπαίνει στον «Τιμωρό» – Η πρώτη απίστευτη φωτογραφία
Δεν παύετε ποτέ να μας εκπλήσσετε καλλιτεχνικά. Αυτό το αστείρευτο πάθος για δημιουργία από πού το αντλείτε;
Από μικρός δεν μπορούσα να σταματήσω να σχεδιάζω πράγματα. Ακόμη κι όταν μπήκα στη δραματική σχολή έβλεπα μπροστά. Αυτός ήταν ο κινητήριος μοχλός για μένα, οι συνεχείς αναζητήσεις μου από τα νεανικά μου χρόνια. Τότε δεν μπορούσα να εντοπίσω τι είναι αυτό που γίνεται μέσα μου. Ήξερα όμως ότι κάτι διαφορετικό ζητούσα στη ζωή. Κάπως έτσι κατέληξα στο θέατρο. Αυτό ήταν μεγάλο ευτύχημα. γιατί μου άνοιξαν οι πόρτες της ποίησης και της γνώσης. Μέσα από τη διαδρομή μου στο θέατρο και τα πρώτα μου βήματα στη δραματική σχολή κατάλαβα τον σεβασμό που πρέπει να έχω στην ίδια μου την ύπαρξη και κατ’ επέκταση στην κοινωνία γύρω μου. Αυτό με καθόρισε ως άνθρωπο. Στα 18 ήταν αδύνατο να ξέρω αυτά που γνωρίζω τώρα. Έψαχνα να βρω την καλοσύνη στους ανθρώπους, αλλά και μέσα στην κοινωνία που ζω. Εξωτερικά έχω μεγαλώσει, εσωτερικά όμως θέλω να κρατήσω την παιδικότητα, τον ενθουσιασμό του εξερευνητή και όπως λέει και ο Δον Κιχώτης, να δώσω χώρο στην περιπέτεια
Γιατί ένα έργο που γράφτηκε τον 17ο αιώνα είναι τόσο ξεχωριστό και διαχρονικό;
Αν αναλογιστούμε ότι είναι το δεύτερο βιβλίο σε πωλήσεις παγκοσμίως μετά την Αγία Γραφή, αντιλαμβανόμαστε το μέγεθος. Αυτός ο συγγραφέας ξεκίνησε να διακωμωδεί ιπποτικά μυθιστορήματα της εποχής και κατέληξε να - μια τραγωδία παρουσιάζοντας την ίδια μας την τραγική ύπαρξη. Είναι σπουδαίος συγγραφέας. Κάνει διαχωρισμό στο πνεύμα και την ύλη γιατί από τότε μέχρι σήμερα όλοι κυνηγούν τη χρηματιστηριακή λογική, ενώ εκείνος μιλάει για κάτι άλλο και πραγματικά καυτηριάζει την ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης. Τσιγκλάει τον άνθρωπο που θα διαβάσει το μυθιστόρημα να θυμηθεί πώς ήταν παιδί. Γιατί το παιδί θα πάρει ένα φύλλο χαρτί και θα το κάνει ιπτάμενο χαλί, θα δει το στυλό και θα το κάνει κατάρτι. Η φαντασία του είναι αστείρευτη.
Ολοι θέλουμε να ξεφύγουμε από τα στεγανά και τα στερεότυπα και να δούμε τη ζωή όπως θα θέλαμε και όχι όπως είναι. Οπότε κλείνει το μάτι στο όνειρο;
Αυτό ακριβώς κάνει κι έχω την πολυτέλεια να έχω μεγαλώσει και έχω υπαρξιακές αγωνίες άλλου τύπου. Έχω μπει στη δεκαετία των 60 και μπορώ να δω πιο ορθά την ίδια μου τη ζωή και να μπαίνω στην ουσία των πραγμάτων. Ο θερβάντεθ ένας άνθρωπος ο οποίος δυστύχησε στη ζωή του, ξαφνικά είχε τη φαεινή ιδέα να πει στην ανθρώπινη ύπαρξη και να γεννήσει ενδόρρηξη (εσωτερική κατάρρευση) που είναι το αντίθετο της έκρηξης. Αυτή την εποχή οι άνθρωποι έχουν ξεχάσει τις ενδορρήξεις. Οι ενδορρήξεις είναι μικρές επαναστάσεις που συμβαίνουν μέσα μας και μας υπαγορεύουν να φιλτράρουμε πώς να συμπεριφερθούμε ή να κυνηγήσουμε την περιπέτεια. Αυτό είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο που δεν διδάσκεται πουθενά και το αφήνουν στα χέρια κάποιων διανοούμενων. Το πρώτο βήμα είναι να ανοιχτούμε στους μύθους όχι στο πώς θα αποκτήσουμε λεφτά και δόξα. Αν συμβεί το δεύτερο έχεις εκπαιδεύσει έναν ανίκανο και ο ανίκανος θα παραμείνει ως έχει μέχρι να πεθάνει. Ο χρήσιμος και ο ικανός θα έχει άποψη
- tv24
Η απόλυτη μεταμόρφωση του Βλαδίμηρου Κυριακίδη για το θέατρο – Η σύζυγός του στο πλευρό του!
«Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης χτυπήθηκε πολύ άσχημα, έχασε τα πάντα»
Βλαδίμηρος Κυριακίδης: Birthday boy! Η ηλικία, η καριέρα, η Μουρμούρα και η γυναίκα της ζωής του!