Η πιο σημαντική είδηση σήμερα είναι ο θάνατος του Γιώργου Σγουράκη. Του σπουδαίου αυτού δημιουργού, που μέσα από τα μονοπάτια του ιστορικού «Μονογράμματος» έκανε ιδανικές συστάσεις σημαντικών προσώπων της τέχνης, του πολιτισμού, του πνεύματος. Μία άλλη τηλεόραση. Βαθιά ακαδημαϊκή, βαθιά σημαντική και πολύτιμη. Μία τηλεόραση που συνέδεε τα πνεύμα με το κοινό, που ξεδίπλωνε πτυχές της προσωπικότητας και του έργου των μεγάλων Ελλήνων. Ερευνα και μελέτη, εργασία και μεθοδικότητα ως συνιστώσες της μεγάλης πολιτιστικής συνισταμένης που κοσμούσε το πρόγραμμα της ΕΡΤ. Σγουράκης και Παπαστάθης με το ‘Μονόγραμμα» και το «Παρασκήνιο» πέρασαν στην ιστορία μιας τηλεόρασης, η οποία δυστυχώς δεν υπάρχει πια. Δεν παράγει η δημόσια τηλεόραση τέτοιου είδους εκπομπές και ακροβατεί μεταξύ μιας εκλεπτυσμένης εμπορικότητας και μιας τάσης παραγεμίσματος με εκπομπές που επειδή δεν κουτσομπολεύουν θεωρούνται ποιοτικές. Φευ! Ο πολιτισμός δεν είναι ατζέντα, δεν είναι δελτίο Τύπου, είναι άλλο ψάξιμο, άλλο είδος κατάδυσης τηλεοπτικής.
Στο αποχαιρετιστήριο κείμενό της η ΕΡΤ αναφέρει μεταξύ άλλων: «Η σειρά «Μονόγραμμα» – 400 ταινίες έως σήμερα- είναι από τις μακροβιότερες στην ελληνική τηλεόραση με 40 ολόκληρα χρόνια συνεχούς παρουσίας στην ΕΡΤ. Ιδιαίτερη θέση στο συνολικό έργο του Γιώργου Σγουράκη κατέχουν αυτοτελείς ταινίες- μονογραφίες, που έχει δημιουργήσει από κοινού με τη σύζυγό του, Ηρώ Σγουράκη, για καθοριστικά πρόσωπα του πνεύματος». Αποχαιρετούμε έναν σπουδαίο δημιουργό και έναν υπέροχο άνθρωπο.
Οι «Μαμάδες» με την Τζένη Θεωνά ανανέωσαν για την επόμενη σεζόν. Στην θέση του Δημήτρη Γιαγτζόγλου που αποχώρησε από το «Δύο στις δέκα» ακούγεται ο Τάσος Ιορδανίδης. Μία από τις αποκαλύψεις των σεζόν.
Τι ωραίο να μαθαίνεις πως ένας από τους πιο επιτυχημένους σεναριογράφους της ελληνικής μυθοπλασίας, ο Πάνος Αμαραντίδης, επιστρέφει με ωραία κωμωδία στην ΕΡΤ από τον Γενάρη του ’25. Με το καλό.
Το Euro σαρώνει σε τηλεθέαση. Όχι τυχαία. Και κάπως έτσι συνθλίβεται η prime time των καναλιών της ιδιωτικής τηλεόρασης. Για παράδειγμα, την Δευτέρα 1η Ιουλίου 2024, η ΕΡΤ1 έκανε ημερήσιο μέσο όρο τηλεθέασης 16,3% στο γενικό κοινό και 18,2% στο δυναμικό (18 -54), με τις δύο αναμετρήσεις της φάσης των «16» να συγκεντρώνουν την πλειοψηφία των τηλεθεατών. Τον αγώνα Γαλλία-Βέλγιο παρακολούθησαν κατά μέσο όρο 712.805 τηλεθεατές, σημειώνοντας τηλεθέαση 27,3% στο γενικό κοινό και 28,3% στο δυναμικό. Το δεύτερο ματς της βραδιάς, Πορτογαλία-Σλοβενία, παρακολούθησαν 1.046.360 τηλεθεατές, χαρίζοντας στην ΕΡΤ1 ποσοστό 31,9% στο γενικό κοινό και 33,1% στο δυναμικό. Την Κυριακή, ο αγώνας Αγγλία-Σλοβακία καθήλωσε 734.488 τηλεθεατές, αποσπώντας μερίδιο 25,6% του γενικού κοινού και 27% του δυναμικού. Την επόμενη αναμέτρηση Ισπανία-Γεωργία παρακολούθησαν 990.569 τηλεθεατές, χαρίζοντας στην ΕΡΤ1 ποσοστό 28,9% στο γενικό και 31,4% στο δυναμικό κοινό.
Το Σάββατο, τον αγώνα Ελβετία-Ιταλία παρακολούθησαν κατά μέσο 607.514 τηλεθεατές (24,3% στο γενικό κοινό και 23,6% στο δυναμικό) και την αναμέτρηση Γερμανία-Δανία 719.455 τηλεθεατές (26% στο γενικό και στο δυναμικό κοινό).
Ο μόνος συνάδελφος που κοίταξε την κάμερα και είπε «Παιδιά, δεν έχω πρόταση στην τηλεόραση» είναι ο Λάμπρος Κωνσταντάρας. Εύχομαι σύντομα να έχει πολλές. Μέχρι τότε μπράβο για την αλήθεια του.
Η Δέσποινα Καμπούρη είναι σπουδαίο κορίτσι. Εμείς, οι συνάδελφοί της, έχουμε νιώσει πολλάκις την τρυφερή αύρα της στα δύσκολά μας. Σε απώλειες ανθρώπων μας, σε απώλειες εργασιακές, σε ασθένειες, το μήνυμα της Δέσποινας ήταν από τα πρώτα που μακριά από τυπικότητες και κλισέ μας γέμιζε αγάπη. Της αξίζουν τα καλύτερα. Και δεν εννοώ φυσικά μόνο την τηλεόραση… Η συνέντευξή της σήμερα στην Ελένη Μενεγάκη ήταν μία όμορφη τηλεοπτική στιγμή.
Κουίζ απόψε δεν έχει. Όλα τα λύσαμε, παίδες, προς το παρόν. Ας μην προβληματιζόμαστε δίχως λόγο…
Ειδήσεις σήμερα:
Ηχητικό ντοκουμέντο: Η στιγμή που ο εκτελεστής γαζώνει τον άνδρα στο Ψυχικό – Πάνω από 10 οι πυροβολισμοί
Τζορτζ Τσούνης στον Δανίκα: «Εμείς, οι ΗΠΑ, στεκόμαστε δίπλα στην Ελλάδα ό,τι κι αν συμβεί»
«Ξέπλεναν» χρήματα από ναρκωτικά στις φυλακές Ιωαννίνων – Ο Modi, ο υποδιευθυντής, ο αρχιφύλακας, η λογίστρια και το μαύρο ταμείο