Μια ιδιαίτερη πρωτοβουλία για τα δεδομένα της Λάρισας αλλά και της Ελλάδας γενικότερα έχει αναλάβει τον τελευταίο ενάμισι χρόνο το 3ο Δημοτικό Σχολείο της Λάρισας. Η πρωτοπορία του άξια επαίνων αφού η μουσική ως μέθοδος συγκαταλέγεται στα απαραίτητα εργαλεία διαπαιδαγώγησης.
Μιλούμε λοιπόν για τα “διαλείμματα μετά μουσικής”… διαλείμματα που “στολίζονται” με νότες αντλούμενες από το πεντάγραμμο της κλασικής μουσικής. Μιας μουσικής που επιδρά θετικά στη χαλάρωση, τη συγκέντρωση, το διάβασμα και συνολικά στη διατήρηση ψυχικής ευφορίας.
–
Η διευθύντρια του 3ου Δημοτικού και καθηγήτρια γυμναστικής κα Ελένη Δημητρίου -η οποία αυτοπροσδιορίζεται μάλιστα ως λάτρης της καλής μουσικής παρουσιάζει παρακάτω την όμορφη αυτή κίνηση του σχολείου
“Όλα ξεκίνησαν με την καινούργια μικροφωνική που αγοράσαμε στην οποία συνδέεται φλασάκι. Έπειτα τη θέσαμε σε λειτουργία και εφαρμόσαμε τη μέθοδο της μουσικής στο διάλειμμα. Υπάρχουν πολλά σχολεία στο εξωτερικό κι αρκετά στο εσωτερικό που το τηρούν.”
“Αποδείξαμε πως η μουσική βοηθάει τους μαθητές στη διαμόρφωση ήρεμου κλίματος στο διάλειμμα, ενώ παράλληλα δίνει γνώσεις σχετικά με τη μουσική. Ξεκινήσαμε παίζοντας Χατζιδάκι και κάποια ορχηστρικά του Χατζιδάκι. Στην πορεία προσθέσαμε Μότσαρτ και Βιβάλντι. Προσπαθούμε να συνδυάζουμε τη μουσική με τα αφιερώματα που αναλαμβάνει να κάνει η μουσικός του σχολείου. Πέρα από τους μαθητές βοηθάει και τους εκπαιδευτικούς ακόμη και τους περιοίκους. Λειτουργεί και ως μετρό πρόληψης της ενδοσχολικής βίας. Σύμφωνα με έρευνες, όπου υπάρχει κλασική μουσική και ευχάριστο κλίμα οι μαθητές δεν εκδηλώνουν τόσο επιθετικές συμπεριφορές.”
–
“Μας κάνει εντύπωση γιατί πολλά παιδιά τραγουδάνε τις μελωδίες των όσων ακούνε, πράγμα που σημαίνει ότι μαθαίνουν νέα τραγούδια.”
Σχετικά με τη στάση των γονέων ανέφερε: “Οι γονείς είναι πάρα πολύ ευχαριστημένοι. Ακόμη, δεχόμαστε συγχαρητήρια τόσο από γείτονες όσο και από απλούς περαστικούς. Βέβαια, κάποιοι γείτονες έχουν διαμαρτυρηθεί σε σημείο που αμφισβητούν το έργο μας, αλλά επειδή εμείς έχουμε δει θετικό αποτέλεσμα θα επιμείνουμε.”
Για περαιτέρω ενέργειες του σχολείου είπε: ” Σκεφτόμαστε το μουσικό κουδούνι στο σχολείο. Ένα κουδούνι που δεν θα χτυπά με τον κλασικό του ήχο.”
πηγή
–