Συμβουλές για λιγότερους πόνους σε μέση και αυχένα

Date:

  • Ρούλα Τσουλέα

πόνος στη μέση

Δύο στους δέκα ενήλικες παρουσιάζουν ανά πάσα στιγμή πόνο στη μέση ή στον αυχένα, που περιορίζει την κινητικότητα και επηρεάζει την καθημερινότητά τους.

Ο πόνος στη μέση και στον αυχένα είναι πολύ συνηθισμένος. Υπολογίζεται ότι το 60-80% των ενηλίκων θα εκδηλώσουν τουλάχιστον μία φορά στη ζωή τους οσφυαλγία που θα επηρεάσει την καθημερινότητά τους. Αντίστοιχα, ποσοστό 20-70% των ενηλίκων θα παρουσιάσουν πόνο στον αυχένα με τα ίδια χαρακτηριστικά.

Ανά πάσα στιγμή, εξ άλλου, το 15-20% των ενηλίκων πάσχουν από οσφυαλγία, ενώ ο πόνος στον αυχένα προσβάλλει το 10-20%.

Οι αιτίες των πόνων αυτών είναι πολλές και διαφορετικές. Κυμαίνονται από κακή στάση του σώματος (π.χ. όταν σηκώνουμε κάτι βαρύ) και τραυματισμό έως εκφύλιση των σπονδύλων και λοιμώξεις.

Ευτυχώς, υπάρχουν τρόποι για να προστατεύσετε την μέση και τον αυχένα σας. Να τι συνιστά ο χειρουργός σπονδυλικής στήλης Δρ. Μάριος Λυκίσσας, διευθυντής της Κλινικής Σπονδυλικής Στήλης του θεραπευτηρίου Metropolitan.

Στο γραφείο

  • Διαλέξτε μια αναπαυτική καρέκλα. Η καρέκλα πρέπει να στηρίζει την πλάτη σε όλο το μήκος της. Πρέπει επίσης να διαθέτει χαμηλά πρόσθετη ενίσχυση για να υποστηρίζει τη μέση σας, καθώς και «μπράτσα» για να στηρίζετε τα χέρια σας.
  • Διαμορφώστε σωστά τον χώρο εργασίας σας. Ο πόνος στη μέση είναι πιθανότερος όταν πρέπει διαρκώς να σκύβετε για να πιάσετε κάτι. Φροντίστε λοιπόν να διαμορφώσετε σωστά τον χώρο εργασίας σας. Τοποθετήστε τα αντικείμενα που χρησιμοποιείτε στα πιο ψηλά συρτάρια ή/και σε σημεία όπου εύκολα φθάνετε. Βεβαιωθείτε επίσης ότι η οθόνη του υπολογιστή είναι στο κατάλληλο ύψος, ώστε να μην σκύβετε το κεφάλι σας για να δείτε τι γράφετε.
  • Τοποθετήστε ψηλά τον υπολογιστή σας. Ο πόνος στον αυχένα είναι συχνό πρόβλημα σε όσους εργάζονται σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Αιτία είναι η κόπωση των μυών του αυχένα, όταν αυτός γέρνει προς τα εμπρός ώστε να βλέπουμε καλύτερα στην οθόνη του υπολογιστή. Για να αποφύγετε τον κίνδυνο αυτό, τοποθετήστε την οθόνη του υπολογιστή στο επίπεδο των ματιών σας. Να κάθεστε σε ευθεία θέση, φέρνοντας τους ώμους προς τα πίσω και σταθεροποιώντας τα χέρια σας στα «μπράτσα» της καρέκλας.
  • Να κάνετε συχνά διαλείμματα. Προσπαθήστε να σηκώνεστε από την καρέκλα κάθε μία ώρα, για να κάνετε διατάσεις του αυχένα και της μέσης σας.

Κατά την οδήγηση

  • Προσέξτε τη στάση του σώματός σας. Οι επαγγελματίες οδηγοί προσβάλλονται πολύ συχνά από παθήσεις της μέσης. Αν οδηγείτε πολλή ώρα, ενισχύστε τη μέση σας με μια πετσέτα τυλιγμένη σε ρολό ή με ένα μικρό μαξιλάρι.
  • Βάλτε τον… αυτόματο πιλότο. Εάν οδηγείτε πολλή ώρα συνεχόμενα και το αυτοκίνητό σας διαθέτει σύστημα cruise control, χρησιμοποιήστε το. Το σύστημα αυτό δρα σαν αυτόματος πιλότος, γεγονός που θα σας επιτρέψει να έχετε και τα δύο πόδια στερεωμένα στο πάτωμα για αρκετή ώρα στη διάρκεια της οδήγησης.
  • Να κάνετε συχνές στάσεις. Σε περίπτωση πολύωρου οδικού ταξιδιού, φροντίστε να κάνετε συχνές στάσεις και διατάσεις (στρέτσινγκ).
  • Μην οδηγείτε πονώντας. Ο πόνος στη μέση και ο πόνος στον αυχένα πρέπει να σας αποτρέπουν από την οδήγηση. Αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο όταν η απόσταση που πρέπει να διανύσετε είναι μεγάλη.

Στα ταξίδια

  • Βάλτε ένα μαξιλαράκι στη μέση σας. Εάν δεν το διαθέτει ήδη το κάθισμα του αεροπλάνου ή του πούλμαν.
  • Να σηκώνεστε συχνά. Είναι απαραίτητο να σηκώνεστε τουλάχιστον μία φορά την ώρα, για να περπατάτε λίγο. Να κάνετε επίσης διατάσεις (στρέτσινγκ) της μέσης και του αυχένα σας.
  • Πάρτε μαζί σας λίγα πράγματα. Να παίρνετε μαζί στα ταξίδια μόνο τα απολύτως απαραίτητα είδη. Τα περιττά βάρη καταπονούν πολύ τη μέση.

Ο ύπνος

  • Να κοιμάστε σε πλάγια θέση. Βεβαιωθείτε ότι τα γόνατά σας και τα ισχία σας θα είναι ελαφρώς λυγισμένα προς την κοιλιά.
  • Προσέξτε το στρώμα και το μαξιλάρι σας. Το στρώμα πρέπει να είναι σχετικά σκληρό. Το μαξιλάρι πρέπει να διατηρεί το κεφάλι σε ουδέτερη θέση (σε ευθεία με τη σπονδυλική στήλη) και να μην είναι ιδιαίτερα ψηλό.

Στον τρόπο ζωής

  • Προσέξτε τη διατροφή σας. Ήδη από την πρώιμη ενήλικη ζωή πρέπει να καταναλώνετε τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο (γαλακτοκομικά, μικρά ψάρια, κ.λπ.). Πρέπει επίσης να περιορίζετε την κατανάλωση τροφών που εμποδίζουν την απορρόφηση του ασβεστίου, όπως το κρέας και τα αναψυκτικά με ανθρακικό. Η επαρκής πρόσληψη ασβεστίου μπορεί να μειώσει σημαντικά την απώλεια οστικής μάζας και την πιθανότητα οστεοπορωτικών καταγμάτων.
  • Να αποφεύγετε το κάπνισμα. Έχει συσχετιστεί με τη δισκοπάθεια.
  • Να αποφεύγετε τα ψηλά τακούνια. Μετατοπίζουν προς τα εμπρός τη σπονδυλική στήλη. Το σώμα στην προσπάθειά του να αντισταθμίσει τη μετατόπιση αυτή, αυξάνει τη φυσιολογική λόρδωση της κατώτερης σπονδυλικής στήλης. Η συνεχόμενη αυτή προσπάθεια προκαλεί πόνο στη μέση λόγω υπέρχρησης και κόπωσης των παρασπονδυλίων μυών.
  • Να γυμνάζεστε τακτικά. Δώστε ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση των ραχιαίων και των κοιλιακών μυών. Η καλύτερη άσκηση για τη μέση είναι το κολύμπι. Ωστόσο, γιόγκα και πιλάτες μπορεί να βοηθήσουν σημαντικά στη διατήρηση καλής φυσικής κατάστασης και υγιούς σπονδυλικής στήλης.

Πότε πρέπει να πάτε στον γιατρό

Εάν αναπτυχθεί πόνος στη μέση ή πόνος στον αυχένα σας, φρόνιμο είναι να περιορίσετε τις δραστηριότητές σας, αλλά όχι να ακινητοποιηθείτε στο κρεβάτι. Εάν θέλετε να πάρετε φαρμακευτική αγωγή, συμβουλευθείτε πρώτα έναν γιατρό.

Εάν ο πόνος στη μέση ή ο πόνος στον αυχένα επιμείνει επί περισσότερο από δύο εβδομάδες, πρέπει οπωσδήποτε να τον αξιολογήσει ο ειδικός ιατρός. Αν, όμως, ο πόνος συνοδευτεί από μούδιασμα ή πόνο στα χέρια ή στα πόδια, πηγαίνετε επειγόντως στον ορθοπεδικό ιατρό, συνιστά ο κ. Λυκίσσας. Είναι απαραίτητο να σας εξετάσει για να αποκλειστούν αίτια όπως:

  • Η κήλη του μεσοσπονδυλίου δίσκου (δισκοκήλη)
  • Η σπονδυλική στένωση
  • Η σπονδυλοαρθρίτιδα
  • Το κάταγμα
  • Η δισκοπάθεια

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

[penci_related_posts title=”ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:” number=”8″ style=”grid” align=”none” displayby=”cat” orderby=”random”]

Share post:

Subscribe

Popular

More like this
Related

Όζι Όσμπορν: Έχει βαρεθεί με τα βίντεο χορού της Μπρίτνεϊ Σπίαρς στο Instagram

Κάθε γα***ένη μέρα, τόνισε ο 75χρονος ροκ-σταρ για τις αναρτήσεις της τραγουδίστριας

Ρομπ Λόου: Θυμήθηκε τη φορά που είχε παίξει ξύλο με τον Τομ Κρουζ όταν γύριζαν το Outsiders

Οι δύο ηθοποιοί, 17 και 19 χρονών αντίστοιχα, συμμετείχαν μαζί στην ταινία του 1983

Γιατί η Αθηνά Ωνάση δεν έρχεται συχνά στην Ελλάδα – «Είναι κατανοητός ο φόβος που τη διακατέχει»

Ο στυλίστας Δημήτρης Γραμματικογιάννης ρωτήθηκε για την Αθηνά Ωνάση και τον λόγο που δεν επισκέπτεται συχνά την Ελλάδα, με αφορμή μία φωτογράφιση που έγινε με φόντο σε ένα απ’ τα έξι Boeing που είχε αγοράσει ο Αριστοτέλης Ωνάσης. «Λείπει ένας Ωνάσης σήμερα, υπάρχουν περιοχές σαν την Πάρο, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη που προάγουν μόδα

O Τζο Μανγκανιέλο αρνείται ότι χώρισε με τη Σοφία Βεργκάρα επειδή εκείνος ήθελε παιδιά

Ο Τζο Μανγκανιέλο θέλησε να ξεκαθαρίσει σε συνέντευξή της στο« Men’s Journal» ότι δεν χώρισε με τη Σοφία Βεργκάρα επειδή εκείνος ήθελε παιδιά, ενώ εκείνη όχι. Ο γνωστός ηθοποιός, ο οποίος διευθέτησε το διαζύγιό του με τη Σοφία Βεργκάρα τον Φεβρουάριο, αρνήθηκε τον ισχυρισμό της ηθοποιού ότι χώρισαν λόγω της διαφωνία τους για την απόκτηση παιδιών. «Έχουν ειπωθεί

Μεγάλη συναυλία στο Ηρώδειο

«ΤΡΑΓΟΥΔΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΜΒΡΟ. ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ» ΓΛΥΚΕΡΙΑ, ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ, ΜΗΤΣΙΑΣ, ΝΤΑΛΑΡΑΣ, ΞΥΔΑΚΗΣ, DALY Μια ξεχωριστή συναυλία, αφιερωμένη στα ελληνικά μειονοτικά σχολεία της Ίμβρου, θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 20:30, στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού. Ο Γιώργος Νταλάρας, η Γλυκερία, ο Παντελής Θαλασσινός, ο Ross Daly, ο Νίκος

Ντορέττα Παπαδημητρίου: Το βάρος που πήρε στις εγκυμοσύνες, η απώλεια του πατέρα της και τα χρόνια στον αθλητισμό

Η Ντορέττα Παπαδημητρίου μίλησε για την πιο δύσκολη στιγμή της ζωής της, το βάρος που πήρε στις εγκυμοσύνες και τα χρόνια που ήταν αθλήτρια. Την Ντορέττα Παπαδημητρίου υποδέχθηκε στο πλατό της εκπομπής της, η Αθηναΐς Νέγκα. Η γνωστή ηθοποιός και παρουσιάστρια άνοιξε τα χαρτιά της στο «Καλύτερα Αργά» τα μεσάνυχτα της Τρίτης (16/07/2024), μιλώντας μεταξύ

Αγγελόπουλος – Βαμβακούση: Οι ετοιμάσιες για τη βάφτιση της κόρης τους στο νησί

Στη Σκιάθο βρίσκονται εδώ και αρκετές ημέρες ο Γιώργος Αγγελόπουλος με τη Δήμητρα Βαμβακούση και την κόρη τους. Το ζευγάρι απολαμβάνει το πρώτο καλοκαίρι με την μικρούλα, η οποία κάνει τα μπανάκια της με τους περήφανους γονείς να μην χάνουν ούτε μια στιγμή της. Γιώργος Αγγελόπουλος: Αυτό είναι το παγκόσμιο ρεκόρ που θέλει να σπάσει

Νίκος Πορτοκάλογλου: Έτσι εκθειάζει τη σύζυγό του, Μαρίνα που γιορτάζει! Η φωτό της με μαγιό

Της Αγίας Μαρίνας σήμερα (17-07) και στο σπίτι του Νίκου Πορτοκάλογλου έχουν χαρές. Η καλλονή σύζυγός του γιορτάζει και όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος ο τραγουδοποιός της εύχεται και δημόσια. Νίκος Πορτοκάλογλου: «Ταλαιπωρήθηκα. Τώρα που συνέρχομαι και...» - Η περιπέτεια με την υγεία του Νωρίς το πρωί ο Νίκος Πορτοκάλογλου μοιράστηκε μια φωτογραφία της

Poker Face: Κέιτι Χολμς και Κουμάιλ Ναντζιάνι μεταξύ των guest stars της 2ης σεζόν

Η 1η σεζόν της επιτυχημένης σειράς απέσπασε τέσσερις υποψηφιότητες για Emmy

Άκης Πετρετζίκης: Το “Akis Food Tour” μπαίνει στο Netflix

Τετάρτη, 17.7.2024, 11:51 Zappit@ZAPPIT_ Πότε κάνει πρεμιέρα η μαγειρική-ταξιδιωτική εκπομπή στη διεθνή πλατφόρμα; H πιο νόστιμη ταξιδιωτική εκπομπή, το Akis Food Tour, το υπέροχο γαστρονομικό ταξίδι του Άκη Πετρετζίκη που παρακολουθήσαμε στον Alpha, πάει… Netflix και κάνει πρεμιέρα την Κυριακή 28/07. Ο αγαπημένος μας σεφ στο «Akis Food Tour» έβαλε τα κατσαρολικά στο ντουλάπι, άφησε  πίσω του το στούντιο και  ταξίδεψε στην Ελλάδα. Αποστολή

Νίκος Αναδιώτης: Η πρώτη φωτογραφία στο Ευρωκοινοβούλιο και το δημόσιο μήνυμα

"Εύχομαι ο Θεός να με φωτίζει, να υπηρετήσω την Ελλάδα και όλους τους Έλληνες", έγραψε μεταξύ άλλων ο Νίκος Αναδιώτης από τις Βρυξέλλες.