Image default
Food

Χυμοί λαχανικών

Είναι ο χυμός λαχανικών εξίσου καλός με τα ολόκληρα λαχανικά για την κάλυψη των συνιστώμενων μερίδων την ημέρα;

Ο χυμός λαχανικών μπορεί να είναι ένας εύκολος τρόπος για να αυξήσετε την ποσότητα των λαχανικών στη διατροφή σας, αλλά δεν πρέπει να τον χρησιμοποιείτε συστηματικά για να αντικαταστήσετε ολόκληρα λαχανικά.

Πόσα λαχανικά χρειαζόμαστε την ημέρα;

Οι περισσότεροι ενήλικες θα πρέπει να τρώνε το ισοδύναμο των 2 1/2 φλιτζανιών λαχανικών την ημέρα.

Η ακριβής ποσότητα που χρειάζεστε εξαρτάται από διάφορους παράγοντες όπως:

  • την ηλικία
  • το φύλο
  • το επίπεδο σωματικής δραστηριότητας

Κάθε είδος λαχανικού μετράει. Είτε είναι ωμό, μαγειρεμένο, φρέσκο, κατεψυγμένο, ή κονσερβοποιημένο. Ο χυμός λαχανικών μετράει επίσης. Απλά βεβαιωθείτε ότι είναι 100% χυμός λαχανικών και χαμηλός σε νάτριο.

Ενώ ο χυμός λαχανικών έχει πολλές βιταμίνες και μέταλλα, είναι χαμηλότερος σε φυτικές ίνες. Επίσης, είναι λιγότερο χορταστικός από μια μερίδα των περισσότερων ολόκληρων λαχανικών.

Οι φυτικές ίνες είναι πολύ σημαντικές επειδή μπορούν να βοηθήσουν:

  • στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας
  • να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, διαβήτη και παχυσαρκίας

10 tips για ευεργετικούς χυμούς

  1. Oι χυμοί φρούτων πρέπει να αναμειγνύονται με χυμούς λαχανικών, κυρίως πράσινων, γιατί αυτό ενισχύει την αλκαλοποίηση του οργανισμού
  2. Προτιμάμε τα βιολογικά λαχανικά και φρούτα. Έχει αποδειχτεί ότι έχουν περισσότερες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Εάν δεν προμηθευτούμε βιολογικά φρούτα και λαχανικά, τότε καλό είναι να τα πλύνουμε πολύ καλά, να τα μουλιάσουμε σε νερό με ξίδι και να τα ξεφλουδίσουμε, πριν τα βάλουμε στον αποχυμωτή
  3. Στους χυμούς μπορούμε να προσθέσουμε σπόρους τζία, φυτικές πρωτεΐνες, μούρα, σπόρους κάνναβης και άλλα super foods για να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη
  4. Όταν φτιάχνουμε χυμό, μπορούμε να προσθέτουμε στο τέλος λίγες σταγόνες λεμόνι για συντήρηση και έξτρα βιταμίνη C
  5. Ιδανικός για την παρασκευή των χυμών είναι ο αποχυμωτής κρύας πρέσας, ο οποίος δεν χρησιμοποιεί θερμική επεξεργασία. Έτσι η θερμοκρασία του χυμού παραμένει κάτω από τους 34 βαθμούς, οπότε τα ένζυμα, που είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού, παραμένουν ζωντανά
  6. Ο χυμός, αν δεν καταναλωθεί αμέσως, πρέπει να φυλάσσεται στο ψυγείο σε γυάλινο βαζάκι με πώμα και να καταναλώνεται μέσα σε ένα 24ωρο

Ιδέες για χυμούς λαχανικών

Χυμός ντομάτας

Η πολτώδης, πικάντικη γεύση και η κόκκινη ή πορτοκαλοκόκκινη απόχρωση κάνουν την ντομάτα μια απόλαυση για τον ουρανίσκο και τα μάτια.

Χυμός καρότου

Το έντονο πορτοκαλί χρώμα του λαχανικού βρίσκεται στην κορυφή των υγιεινών χυμών λαχανικών.

Χυμός σπανακιού

Αυτό το πράσινο φυλλώδες λαχανικό είναι η αποθήκη βιταμίνης Α, βιταμίνης Κ, φυλλικού οξέος, μαγνησίου, μαγγανίου, ασβεστίου, σιδήρου, καλίου, βιταμίνης C, βιταμίνης Β2 και βιταμίνης Β6!

Χυμός λάχανου

Ο χυμός λάχανου είναι ίσως ένα από τα καλύτερα λαχανικά για χυμοποίηση, ειδικά αν έχετε προβλήματα στο στομάχι.

Χυμός μπρόκολου

Το μπρόκολο, ένα άλλο λαχανικό από την οικογένεια των σταυρανθών, είναι γνωστό για την παρουσία αντιοξειδωτικών και βιταμίνης C σε αξιοθαύμαστα επίπεδα.

Χυμός γλυκοπατάτας

Ο εξαιρετικός πλούτος της σε β-καροτένιο την καθιστά ιδανικό λαχανικό για χυμό.

Χυμός σέλινου

Ο χυμός σέλινου είναι μια εξαιρετική επιλογή για να ξεπλύνετε την περίσσεια ουρικού οξέος από το σώμα σας.

Χυμός μαϊντανού

Η υψηλή περιεκτικότητα σε χλωροφύλλη καθιστά αυτόν τον χυμό εξαιρετικό για το αίμα σας.

Χυμός πικραλίδας

Δεδομένου ότι αυτά τα χόρτα είναι πλούσιες πηγές χλωροφύλλης, τα χόρτα πικραλίδας είναι αποτελεσματικά καθαριστικά του ήπατος, των νεφρών, του παγκρέατος και του εντέρου.

The post Χυμοί λαχανικών appeared first on Diatrofi.gr | Υγιεινή Διατροφή, Ευεξία και Υγεία.

Related posts

Ένα Burger με Άρωμα Κυκλάδων!

admin

Covid19 και ανάρρωση από Διατροφική Διαταραχή: οδηγός επιβίωσης

admin

Φασολάδα με μαυρομάτικα φασόλια και σπανάκι

admin

Leave a Comment