Image default
Fitness

Το φυσικό τονωτικό που νικάει τον πόνο και μειώνει τη φλεγμονή

Η άσκηση ενεργοποιεί την λειτουργία του ενδοκαναβινοειδούς συστήματος του οργανισμού, αυξάνοντας την έκκριση των φυσικών καναβινοειδών ουσιών, μια διαδικασία που με τη σειρά της έχει παυσίπονη και αντιφλεγμονώδη δράση και ενδεχομένως ενισχύει την άμυνα του οργανισμού έναντι σοβαρών παθήσεων όπως η  αρθρίτιδα  και οι καρδιοπάθειες.

Σε νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Gut Microbes, οι ειδικοί από το πανεπιστήμιο του Νότιγχαμ βρήκαν πως η άσκηση δεν μείωσε απλά τον πόνο σε ανθρώπους με αρθρίτιδα, αλλά και τα επίπεδα των φλεγμονώδων ουσιών (των κυτοκινών). Ταυτόχρονα, αύξησε τα επίπεδα των φυσικών καναβινοειδών ουσιών του οργανισμών, δηλαδή φυσικών αναλγητικών που παράγονται από τον οργανισμό. Ο τρόπος μάλιστα που επιδρά η άσκηση σε αυτές τις αυξομειώσεις φαίνεται οπώς σχετίζεται με την διαφοροποίηση στο μικροβίωμα του στομάχου.

Γενικότερα η γυμναστική και η άσκηση είναι γνωστές για την μείωση χρόνιων φλεγμονών που με τη σειρά τους θεωρούνται επιβαρυντικοί παράγοντες για την εκδήλωση ασθενειών όπως η αρθρίτιδα και οι καρδιοπάθειες,  ακόμη και η καρκινογένεση. Ωστόσο ο τρόπος που η γυμναστική μειώνει τη φλεγμονή είναι ελάχιστα γνωστός.

Η ομάδα των επιστημόνων, με επικεφαλής την καθηγήτρια Ana Valdes από την Ιατρική Σχολή του Νότιγχαμ, εξέτασε 78 αθρώπους που έπασχαν από αρθρίτιδα. Περίπου οι μισοί από αυτούς ασκούνταν για 15 λεπτά κάθε μέρα, για 6 εβδομάδες,  ενώ οι υπόλοιποι μισοί δεν γυμνάζονταν καθόλου. Στο τέλος της έρευνας, οι συμμετέχοντες που ασκούνταν, ανέφεραν λιγότερο πόνο, ενώ παράλληλα είχαν περισσότερα ωφέλιμα μικρόβια με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες στο εντερικό μικροβίωμά τους, χαμηλά επίπεδα κυτοκινών και υψηλά επίπεδα ενδοκαναβινοειδών.

Η αύξηση των ενδοκαναβινοειδών συνδέεται άμεσα με τις αλλαγές στην εντερική χλωρίδα  και τις αντιφλεγμονώδεις ουσίες που παράγονται από αυτή τις λεγόμενες SCFAS. Στην πραγματικότητα, τουλάχιστον το 1/3 των αντιφλεγμονωδών επιδράσεων του εντερικού μικροβιώματος οφειλόταν στην αύξηση των φυσικών ενδοκαναβιν οειδών του οργανισμού.

Όπως δήλωσε η γιατρός και ερευνήτρια της Ιατρικής Σχολής, Amrita Vijay: «Η έρευνα μας δείχνει ξεκάθαρα πως η άσκηση αυξάνει τα φυσικά παυσίπονα του οργανισμού, τα ενδοκαναβινοειδή, γεγονός που μπορεί να έχει θετικές επιδράσεις σε πολλές παθήσεις».

Τώρα αποκτήσαμε έναν ακόμα λόγο να βάλουμε την άσκηση στην καθημερινότητά μας, ιδίως αν θέλουμε να μειώσουμε το αίσθημα του πόνου και να αυξήσουμε εκείνο της ευφορίας!

Διαβάστε επίσης:

Το φυσικό παυσίπονο που βελτιώνει τη διάθεση

Το φυσικό παυσίπονο που δρα άμεσα χωρίς παρενέργειες

Το φυσικό παυσίπονο που πιάνει σε όλους

Related posts

Η ευχάριστη δραστηριότητα που σώζει 200.000 ζωές ετησίως

admin

Καρκίνος Προστάτη: Η άσκηση που επιβραδύνει την ανάπτυξή του

admin

Αδυνάτισμα: Οι 6 καλύτερες προπονήσεις για βέλτιστα αποτελέσματα

admin

Η πρωινή γυμναστική καίει περισσότερο λίπος – Και άλλα 4 σούπερ οφέλη της

admin

Λιγότερο καθισιό για τους 60ρηδες – Τα 10′ που μακραίνουν τη ζωή

admin

Πέντε top ασκήσεις για τέλειους γλουτούς – Καίνε λίπος και σμιλεύουν

admin

Λιγότερο καθισιό για τους 60ρηδες – Τα 10′ που μακραίνουν τη ζωή

admin

Έξι εύκολες ασκήσεις που νικούν τον πόνο στη μέση και την πλάτη

admin

Τολμήστε ένα κρύο ντους – Τι θα κερδίσει το ανοσοποιητικό σας

admin

Πανδημία: Η αντικαταθλιπτική φόρμουλα όσων δεν έχασαν την καλή τους διάθεση

admin

Το τεστ των 90” που αποκαλύπτει πόσο γερή είναι η καρδιά μας

admin

Μεταβολισμός: Πέντε tips για να είναι πιο γρήγορος σε κάθε ηλικία

admin