Image default
Fitness

Το μυστικό για να στεκόμαστε στα πόδια μας μέχρι τα βαθιά γεράματα

Σε έναν ευχάριστο και εύκολο τρόπο για να προφυλαχθεί η κινητικότητα γυναικών στην τρίτη ηλικία κατέληξαν ερευνητές από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας και Επιστημών για τη Μακροζωία Herbert Wertheim του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο. Οι κινητικές δυσκολίες που ταλαιπωρούν μία στις τέσσερις γυναίκες άνω των 65 ετών -από τη δυσκολία στο περπάτημα μέχρι την ανάβαση της σκάλας-, αποτελούν από τους πλέον επιβαρυντικούς παράγοντες για την αυτοεξυπηρέτηση ενός ατόμου.

Αρκεί λοιπόν, σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύεται στο JAMA Network Open, να τηρείται μια ρουτίνα ελαφριάς σωματικής δραστηριότητας που περιλαμβάνει πλήθος επιλογών, από το χαλαρό περπάτημα κατά τη βόλτα, την κηπουρική ή ακόμη και τα ψώνια, ώστε να μειωθεί ο μελλοντικός κίνδυνος για τη σωματική κινητικότητα.

Όπως εξηγούν οι Andrea LaCroix, Ph.D., MPH, και John Bellettiere, Ph.D. πρόεδρος και καθηγητής αντίστοιχα του τμήματος Επιδημιολογίας της Σχολής Herbert Wertheim, τέτοιες απλές δραστηριότητες μπορούν να εξασφαλίσουν σημαντικά οφέλη, δεδομένου πως η μέτρια έως έντονη σωματική άσκηση δεν είναι εύκολη υπόθεση για τους ηλικιωμένους.

Η προοπτική μελέτη παρακολούθησε 5.735 γυναίκες 63 ετών και άνω από τις ΗΠΑ, τη χώρα όπου τα προβλήματα στην κινητικότητα λόγω γήρατος αποτελούν τον κορυφαίο παράγοντα ανικανότητας. Επρόκειτο για ηλικιωμένες εγγεγραμμένες στη δευτερεύουσα μελέτη της έρευνας Women’s Health Initiative για την Καταμέτρηση της Σωματικής Δραστηριότητας και τη Καρδιαγγειακής Υγείας.

Η καθημερινή σωματική δραστηριότητα που μετρήθηκε με ειδικά φορητά επιταχυνσιόμετρα για επτά ημέρες έφτασε τις 4,8 ώρες ημερησίως.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο δυνητικός κίνδυνος κινητικών δυσκολιών μειώθηκε κατά 46% για τις πιο δραστήριες γυναίκες σε βάθος έξι χρόνων, ένα θετικό αποτέλεσμα που σημειώθηκε και για τις παχύσαρκες γυναίκες αλλά σε μικρότερο ποσοστό επιτυχίας. Τα μέγιστα οφέλη εξασφαλίστηκαν για τις γυναίκες με Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) μικρότερο των 30, το ανώτατο όριο ΔΜΣ πριν τη μετάβαση στο φάσμα της παχυσαρκίας.

Μόλις πέντε ώρες την εβδομάδα αρκούν, επεσήμανε η πρώτη συγγραφέας της μελέτης Nicole Glass, MPH, υποψήφια διδάκτωρ στο Διδακτορικό Πρόγραμμα Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, καθώς παρατηρήθηκε ότι παραπάνω χρόνος σωματικής δραστηριότητας δεν οδήγησε σε μεγαλύτερα οφέλη. Επιπλέον, η θετική επίδραση της χαλαρής δραστηριότητας στη σωματική κινητικότητα ήταν εγγυημένη και ανεξάρτητη από πιθανό συνδυασμό με εντονότερες ασκήσεις όπως τρέξιμο ή τζόγκινγκ.

Τα πρόσφατα ευρήματα προσφέρουν μια σημαντική και λιγότερο επίπονη εναλλακτική για τις γυναίκες προχωρημένης ηλικίας, δεδομένου ότι οι κατευθυντήριες οδηγίες συστήνουν 150 λεπτά μέτριας έως υψηλής έντασης άσκηση την εβδομάδα για καλύτερη υγεία. Υποδεικνύεται ο κίνδυνος κινητικών δυσκολιών που οδηγεί σε περισσότερες εισαγωγές στα νοσοκομεία και μεγαλύτερο χρόνο νοσηλείας μπορεί να μειωθεί εύκολα και ξεκούραστα.

Διαβάστε επίσης

Τα 10′ που ρυθμίζουν το σάκχαρο, τα λιπίδια και το βάρος -Τι πρέπει να κάνετε

Έμφραγμα και εγκεφαλικό επεισόδιο: Η άσκηση που προστατεύει

Αυτό είναι το καλύτερο φάρμακο για τους καρδιοπαθείς

Related posts

Πόσο τρέξιμο μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου;

admin

Το workout των 10′ που δυναμώνει και συσφίγγει τους μύες

admin

Η απόλυτη προπόνηση για δυνατό κορμό και επίπεδη κοιλιά

admin

Leave a Comment