Image default
Fitness

Το αποτελεσματικό φυσικό αγχολυτικό χωρίς παρενέργειες

Τόσο η μέτριας έντασης όσο και η πολύ εντατική άσκηση ανακουφίζουν τα συμπτώματα άγχους ακόμη και σε περιπτώσεις χρόνιας αγχώδους διαταραχής.

Αυτό ήταν το συμπέρασμα έρευνας από το Πανεπιστήμιο του Γκέτεμποργκ που δημοσιεύθηκε στο Journal of Affective Disorders. Η έρευνα διεξήχθη σε 286 άτομα με σύνδρομο αγχώδους διαταραχής, οι μισοί εκ των οποίων έπασχαν για τουλάχιστον δέκα χρόνια. Ο μέσος όρος ηλικίας τους ήταν 39 έτη και το 70% ήταν γυναίκες.

Οι συμμετέχοντες τυχαία χωρίστηκαν σε ομάδες άθλησης είτε μέτριας είτε υψηλής έντασης για δώδεκα εβδομάδες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα συμπτώματα άγχους μειώθηκαν σημαντικά ακομη και οταν η αγχώδης διαταραχή ήταν χρόνια, συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου που λάμβαναν οδηγίες και συμβουλές σχετικά με την φυσική δραστηριότητα.

Οι περισσότεροι συμμετέχοντες είδαν τα επίπεδα άγχους τους να μείωνονται μετά από το πρόγραμμα των δώδεκα εβδομάδων. Για όσους αθλούνται σε σχετικά μέτρια ένταση η πιθανότητα βελτίωσης των συμπτωμάτων αγχώδους διαταραχής αυξήθηκε κατά ένα παράγοντα της τάξης του 3,62. Ο αντίστοιχος παράγοντας βελτίωσης για όσους αθλούνταν πιο εντατικά ήταν 4,88.

Όσο πιο εντατική η άσκηση τόσο μεγαλύτερη η βελτίωση των συμπτωμάτων των συμμετεχόντων παρατηρεί ο Malin Henriksson διδακτορικός φοιτητής στην Ακαδημία Sahlgrenska του Πανεπιστημίου Gothenburg και κύριος συγγραφέα της έρευνας. Επικεφαλής της έρευνας είναι η Maria Åberg, αναπληρώτρια καθηγήτρια στην Ακαδημία Sahlgrenska του Πανεπιστημίου του Γκέτεμποργκ.

Τα προγράμματα άσκησης που ακολουθούσαν οι συμμετέχοντες ήταν διάρκειας μιας ώρας, τρεις φορές την εβδομάδα υπό την καθοδήγηση ενός θεραπευτή. Τα προγράμματα περιελάμβαναν καρδιοαναπνευστική προπόνηση και ασκήσεις ενδυνάμωσης.

Η προθέρμανση συνίστατο σε κυκλική προπόνηση  για 45 λεπτά και οι συνεδρίες τελείωναν με διατάσεις.

Το ενδιαφέρον εύρημα της συγκεκριμένης μελέτης είναι ότι μια «θεραπεία» που συνίσταται σε ένα πρόγραμμα άθλησης δώδεκα εβδομάδων θα μπορούσε να «συνταγογραφείται» στο πλαίσιο της αποτελεσματικής αντιμετώπισης των πασχόντων από αγχώδεις διαταραχές.

Διαβάστε επίσης

Αγχώδεις διαταραχές: Το αντίδοτο που μειώνει κατά 60% τον κίνδυνο

Κατάθλιψη και Αγχώδεις Διαταραχές: Ποιοι είναι πιο ευάλωτοι

Αγχώδεις διαταραχές: Με ποιο απροσδόκητο τρόπο απειλούν την υγεία μας

Related posts

Κοιλιακοί φέτες με 4 σούπερ ασκήσεις – Ξεκινήστε τώρα!

admin

Κοιλιακοί φέτες με 4 σούπερ ασκήσεις – Ξεκινήστε τώρα!

admin

Τέσσερις ασκήσεις γιόγκα που μειώνουν θεαματικά το άγχος και την ένταση

admin

Κορωνοϊός – Κουραστήκατε να ανησυχείτε για την Οmicron; Tips για να κυκλοφορείτε χωρίς άγχος

admin

HIIT στο πάρκο: Η τέλεια προπόνηση που δυναμώνει την καρδιά και καίει θερμίδες

admin

Πέντε ασκήσεις για δυνατό κορμό και κοιλιακούς σε μόλις 20′

admin

Με μάσκα στο γυμναστήριο: Τρία σημεία SOS που πρέπει να προσέξουμε

admin

Άσκηση: Να την αποφύγουμε αν είμαστε κουρασμένοι; Δείτε την απάντηση

admin

Οστεοπόρωση: Αυτές είναι οι καλύτερες ασκήσεις για γερά οστά

admin

Η top αντιγηραντική άσκηση για πιο δυνατό σώμα και μυαλό

admin

Η τεχνική για top αθλητικές επιδόσεις χωρίς προσπάθεια

admin

Αδυνάτισμα: Έξι λόγοι να χάσετε τα περιττά κιλά – Από ποιες παθήσεις γλυτώνετε

admin