Image default
Fitness

Τι μπορεί να κάνει ένας 50αρης για γερό μυαλό στα 75

Όσο περισσότερο αθλείται συστηματικά ένας άνθρωπος  μέσης ηλικίας τόσο το καλύτερο για την νοητική του υγεία μετέπειτα στη ζωή του. Αυτά είναι τα συμπεράσματα  μελέτης που δημοσιεύεται στο Neurology.

Οι ερευνητές εξέτασαν 1604 εθελοντές για να διαπιστώσουν αν υπάρχει ένας συσχετισμός ανάμεσα στα επίπεδα δραστηριότητας και την υγεία του εγκεφάλου σε μεγαλύτερη ηλικία.

Οι συμμετέχοντες ανέφεραν πόσο αθλούνταν (καθόλου, λίγο, μέτρια, εντατικά) στην αρχή της μελέτης και μετά από 25 χρόνια.

Με τη  βοήθεια μαγνητικών τομογραφιών οι ερευνητές αξιολόγησαν τους συμμετέχοντες για εγκεφαλοαγγειακές αλλοιώσεις και συρρίκνωση του εγκεφάλου.

Συνέδεσαν τα υψηλά ποσοστά σωματικής δραστηριότητας στη μέση ηλικία (150 λεπτά  εβδομαδιαίως) με καλύτερη εγκεφαλική υγεία (λιγότερες εγκεφαλοαγγειακές αλλοιώσεις) σε προχωρημένη ηλικία.

Η Δρ. Sara Imarisio επικεφαλής της έρευνας στο Βρετανικό Ερευνητικό Κέντρο Αλτσχάιμερ δήλωσε ότι η τρέχουσα έρευνα προσθέτει στοιχεία στον αυξανόμενο όγκο στοιχείων που αποκαλύπτουν ότι η ασκηση είναι απαραίτητη για την αποφυγή της άνοιας, την ενίσχυση της νοητικής υγείας, τη φροντίδα του εγκεφάλου  και τη μικρή έκταση εγκεφαλοαγγειακών βλαβών.

Είναι ενδιαφέρον ότι ενώ το 77% των ατόμων πιστεύει ότι  μπορει να μείωσει τον καρδιαγγειακό του κίνδυνο, μόλις το 30% πιστεύουν ότι μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο άνοιας. Οι ερευνητές ωστόσο επισημαίνουν ότι ο δρόμος είναι ο ίδιος για την επίτευξη και των δύο στόχων: αποφυγή καπνίσματος, ισορροπημένη διατροφή, αλκοόλ με μέτρο και έλεγχος πίεσης και χοληστερόλης.

Διαβάστε ακόμη

Τρία τρόφιμα που μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας – Θα εκπλαγείτε

Άνοια: Οι έξυπνες κινήσεις που μειώνουν τον κίνδυνο

Related posts

Δοκιμάστε Tabata στην παραλία – Όχι, δεν είναι κοκτέιλ

admin

Στο γυμναστήριο μετά τα 40; Προτού μπείτε προετοιμαστείτε σωστά

admin

EMS: Ανακαλύψτε την μέθοδο που «χτίζει» μύες και βελτιώνει την κινητικότητα

admin

Leave a Comment