Image default
Fitness

Ποδόσφαιρο: Τα οφέλη από το σπορ – Ο κίνδυνος από τις κεφαλιές

Γεφυρώνει διαφορετικές γενιές και φέρνει κοντά ακόμα και τους πιο ετερόκλητους χαρακτήρες. Εκτός αυτού όμως, όπως όλα τα αθλήματα, έτσι και το ποδόσφαιρο μπορεί να ωφελήσει τον οργανισμό, κυρίως ενδυναμώνοντας την καρδιά και τον εγκέφαλο.

Αυτό συμβαίνει διότι, ανεξάρτητα από το ποια θέση κατέχει ο κάθε παίχτης -στην άμυνα ή στην επίθεση- οι παίκτες σπάνια στέκονται ακίνητοι μέσα στο γήπεδο, καθιστώντας και το ποδόσφαιρο μια ιδανική μορφή αερόβιας άσκησης.

Ενισχύοντας την αερόβια ικανότητα και τη ροή οξυγόνου και αίματος προς τον εγκέφαλο, ευνοείται η κυκλοφορία του αίματος και βελτιώνεται η υγεία του.

Όσο διατηρείται ακέραια η υγεία των αιμοφόρων αγγείων, μειώνονται οι πιθανότητες πρόκλησης ενός εγκεφαλικού επεισοδίου. Μια μελέτη του 2020 στο Mayo Clinic Proceedings διαπίστωσε ότι η καλύτερη καρδιοαναπνευστική ικανότητα μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της υγείας του εγκεφάλου.

Η φύση του αθλήματος όμως είναι ακόμα ένας λόγος για να το προτιμήσουν οι νεαρότερες ηλικίες: «Το ποδόσφαιρο είναι ένα ομαδικό άθλημα και συνεπώς τα παιδιά μπορούν να μάθουν να συνεργάζονται με άλλους σε ένα περιβάλλον που ενισχύεται το ομαδικό πνεύμα» σύμφωνα με τον δρ. Ilan Danan, νευρολόγο στο Ινστιτούτο Cedars-Sinai Kerlan-Jobe στο Λος Άντζελες.

Ο κίνδυνος από τις κεφαλιές

Ωστόσο, υπάρχει και ερευνητικό υλικό που αναδεικνύει και τους κινδύνους για την εγκεφαλική λειτουργία. Σύμφωνα με μια μελέτη του 2018 στο περιοδικό Frontiers in Neurology, οι επαναλαμβανόμενες κεφαλιές μπορούν να οδηγήσουν σε χειρότερη γνωστική λειτουργία από ό,τι οι ακούσιες συγκρούσεις με το κεφάλι ή μια διάσειση.

Μια άλλη μελέτη θέλησε να διερευνήσει τις επιπτώσεις ενδελεχώς. Ειδικότερα, έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Brain Imaging and Behavior, διαπίστωσε ότι οι αθλητές με μικρή ή καθόλου έκθεση σε επαναλαμβανόμενες κεφαλιές παρουσίαζαν καλύτερη γνωστική λειτουργία από όσους δεν αθλούνταν ποτέ.

Η εν λόγω μελέτη συμπέρανε επίσης ότι η γνωστική λειτουργία των ποδοσφαιριστών που έκαναν τις περισσότερες κεφαλιές δε διέφερε σημαντικά από τους υγιείς ανθρώπους που δεν ήταν αθλητές, ευρήματα που δεν μπορούσαν να εξηγηθούν από παράγοντες όπως το ιστορικό διάσεισης ή τα δημογραφικά στοιχεία.

Τα αποτελέσματα ήταν συνεπή με την υπόθεση ότι τα οφέλη της άσκησης για την υγεία του εγκεφάλου μπορεί να μειωθούν από την έκθεση σε επαναλαμβανόμενες  κρούσεις, δήλωσαν οι ερευνητές.

Ο δρ. Michael Lipton, καθηγητής ακτινολογίας και ψυχιατρικής στο Albert Einstein College of Medicine και διευθυντής των υπηρεσιών μαγνητικής τομογραφίας στο Montefiore Health System στη Νέα Υόρκη, ήταν ο κύριος συγγραφέας και των δύο μελετών. Η έρευνα για τα οφέλη και τους κινδύνους που ενδεχομένως να ελλοχεύουν στο ποδόσφαιρο θα συνεχιστεί, αξιολογώντας τις αντισταθμίσεις μεταξύ των οφελών στον εγκέφαλο από την αερόβια άσκηση και των δυσμενών επιπτώσεων από τις κεφαλιές.

Σύμφωνα με τον δρ. Lipton, έτσι θα βοηθηθούν γονείς και παιδιά σχετικά με το εάν τελικά θα πρέπει να το επιλέξουν ως μορφή άσκησης.

«Για τον γενικό πληθυσμό, δεν θα προσπαθούσα να αποτρέψω κάποιον από το να ασχοληθεί με το ποδόσφαιρο, αν δεν υπάρχει προηγούμενο ιατρικό ιστορικό που να ενέχει ιδιαίτερο κίνδυνο ή ανησυχία», δήλωσε ο δρ. Danan, τονίζοντας ότι τα οφέλη υπερτερούν των κινδύνων.

Διαβάστε επίσης: 

Οι ποδοσφαιριστές κινδυνεύουν περισσότερο από αμυοτροφική πλευρική σκλήρυνση

Έμφραγμα: Κατά 27% αυξάνεται ο κίνδυνος όταν χάνει η ομάδα μας

Related posts

Έξυπνα tips για να παραμείνουμε σε φόρμα στις γιορτές

admin

Το μυστικό για να κρατήσουμε το μυαλό για πάντα νέο

admin

Πίεση: Το πρόγραμμα γυμναστικής που την «ρίχνει» σε 12′

admin

Functional training: Η προπόνηση που δυναμώνει και προστατεύει από τραυματισμούς

admin

Το workout που βελτιώνει τη στάση του σώματος, χαρίζει δύναμη και ευλυγισία

admin

Χριστούγεννα: Τέσσερις λόγοι που μας φαίνεται ότι ήρθαν νωρίτερα φέτος

admin

Νευρολογικές παθήσεις: Οι ασκήσεις που επιβραδύνουν τα συμπτώματα

admin

Ζυγίζουν πολύ οι μυώδεις άνθρωποι – Γιατί αυτό δεν πρέπει να μας αποθαρρύνει

admin

Τρία σημάδια που αποκαλύπτουν ότι έχετε γίνει πικρόχολοι: Πώς μπορείτε να το αλλάξετε

admin

Πόνος στη μέση: Επτά ασκήσεις που ανακουφίζουν και βελτιώνουν την ευκαμψία

admin

Κενά μνήμης: Όταν δεν φταίει η άνοια – 8 καταστάσεις που τα προκαλούν

admin

Πρωί ή απόγευμα; Η ιδανική ώρα άθλησης που προστατεύει από έμφραγμα και εγκεφαλικό

admin