Image default
Fitness

Πίεση: Τρία προγράμματα άσκησης που τη ρυθμίζουν ανάλογα με τις τιμές της

Μια σημαντική εξέλιξη στην πρόληψη της υπέρτασης παρουσιάζει νέα έρευνα που δημοσιεύεται στο European Journal of Preventive Cardiology της Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας (ESC), η πρώτη που ουσιαστικά συστήνει το κατάλληλο εξατομικευμένο πρόγραμμα ασκήσεων για όσους διατρέχουν κίνδυνο αύξησης της αρτηριακής τους πίεσης.

Μέχρι σήμερα, οι επιστήμονες έχουν συγκλίνει ότι η άσκηση βοηθά στην αντιμετώπιση της υπέρτασης, εστιάζοντας ωστόσο στον εβδομαδιαίο χρόνο σωματικής δραστηριότητας που μπορεί να εξασφαλίσει τα σχετικά οφέλη χωρίς να λαμβάνονται υπ’ όψιν τα αρχικά επίπεδα αρτηριακής πίεσης ανά περίπτωση.

Αναλύοντας δεδομένα υψηλής ακρίβειας, οι ερευνητές κατέληξαν στο κατάλληλο πρόγραμμα για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης, προσαρμοσμένο ειδικά για κάθε μία από τις τρεις ομάδες: άτομα με αυξημένη αρτηριακή πίεση, με οριακά υψηλή αρτηριακή πίεση και φυσιολογικές τιμές πίεσης.

• Υπέρταση (τουλάχιστον 140/90 mmHg): Για την ομάδα αυτή, οι αερόβιες ασκήσεις όπως περπάτημα, τρέξιμο, κολύμβηση ή ποδηλασία αποτελούν τις ιδανικές επιλογές. «Η μείωση στην αρτηριακή πίεση μέσω της αερόβιας προπόνησης είναι ίση ή και ελαφρώς μεγαλύτερη από αυτή που επιτυγχάνεται με τα αντιυπερτασικά φάρμακα», σχολίασε ο Καθηγητής Henner Hanssen από το Πανεπιστήμιο της Βασιλείας στην Ελβετία, επικεφαλής της μελέτης.

• Οριακή αρτηριακή πίεση (130-139/85-89 mmHg): Νο 1 επιλογή εν προκειμένω αποτελεί η δυναμική προπόνηση αντιστάσεων. Περιλαμβάνει ασκήσεις μυικής ενδυνάμωσης για τουλάχιστον έξι μυικές ομάδες συνήθως, όπου η κίνηση προκαλείται από τη συστολή των μυών. Σε αυτές περιλαμβάνονται οι ασκήσεις με βάρη, τα βαθιά καθίσματα και οι κάμψεις (push-ups).

• Φυσιολογική αρτηριακή πίεση (μικρότερη από 130/84 mmHg): Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι ισομετρικές ασκήσεις για στατική συστολή των μυών, όπως με ελατήρια καρπών (ταναλάκια χειρός), είναι οι πλέον ενδεδειγμένες για όσους έχουν φυσιολογική αρτηριακή πίεση αλλά ρέπουν προς υπέρταση, ομάδα που θα πρέπει να διατηρεί χαμηλά τα επίπεδα έντασης, όπως εξήγησε ο Δρ Hanssen.

Ομάδες ατόμων με φυσιολογικές τιμές αρτηριακής πίεσης που μπορούν να προλάβουν τον κίνδυνο υπέρτασης μέσα από την άσκηση είναι οι παχύσαρκοι με πολυετή παρουσία της νόσου, άτομα με γονέα υπερτασικό και γυναίκες που εμφάνισαν υπέρταση κύησης, πρόσθεσε ο καθηγητής.

Ασκηθείτε καθημερινά

Η υιοθέτηση μιας ρουτίνας στη συχνότητα γυμναστικής είναι απαραίτητη για να διατηρηθούν τα πολύτιμα οφέλη της. «Η μείωση της αρτηριακής πίεσης στην πλειοψηφία των ασκήσεων διαρκεί 24 ώρες, όσο δηλαδή και η επίδραση των φαρμάκων», επεσήμανε ο Δρ Hanssen για τον οποίο η καθημερινή προπόνηση θα ήταν η ιδανική.

«Με τη μείωση της αρτηριακής πίεσης μειώνεται και ο κίνδυνος εμφράγματος, εγκεφαλικού επεισοδίου και θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο. Επομένως βελτιώνεται η ποιότητα της υγείας μας», ανέφερε σχετικά.

Σύμφωνα με στατιστικά δεδομένα, ένα στα τέσσερα εμφράγματα οφείλεται στην υπέρταση. Εκτιμάται ότι μέχρι το 2025, περί το 60% του παγκόσμιου πληθυσμού θα πάσχει από τη συγκεκριμένη νόσο.

Διαβάστε επίσης

Η εύκολη άσκηση που γίνεται παντού και μειώνει την αρτηριακή πίεση

Τα φάρμακα της υπέρτασης δεν αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου

Αν ανεβάσω πίεση θα το καταλάβω – Και άλλοι επτά μύθοι για την υπέρταση

Related posts

Σούπερ γλουτοί με ένα λάστιχο – Έτσι γίνεται!

admin

Η προπόνηση που επιταχύνει την αποκατάσταση από τραυματισμό

admin

Τρεις αποτελεσματικοί τρόποι για δυνατά οστά χωρίς οστεοπόρωση

admin

Leave a Comment