Image default
Fitness

Πέντε top ασκήσεις για την ομαλή λειτουργία του εντέρου – Δοκιμάστε τις

*Γράφει η personal trainer Ελευθερία Αναγνωστοπούλου

Η διασφάλιση της σωστής λειτουργίας του εντέρου συμβάλλει τόσο στην σωματική ευεξία, όσο και στην ψυχική μας υγεία. Ο τρόπος ζωής, ιδιαίτερα στις χώρες του Δυτικού κόσμου, επηρεάζει την λειτουργία του εντέρου, καθώς οι επεξεργασμένες τροφές παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Επομένως, η σωστή διατροφή/ενυδάτωση σε συνδυασμό με την συστηματική άσκηση και την καλή ψυχολογία είναι 3 βασικοί παράγοντες που συντελούν στην ομαλή λειτουργία του εντέρου.

Παρακάτω θα δούμε 5 ασκήσεις που βοηθούν στην σύσπαση – χαλάρωση των μυών του πυελικού εδάφους και καθιστούν την αφόδευση ευκολότερη. Σημαντικό ρόλο στην αφόδευση έχουν οι μύες του πυελικού εδάφους. Η μέθοδος pilates βοηθά στον έλεγχο αυτών των μυών, έτσι ώστε να υπάρχει συγκράτηση όταν χρειάζεται και χαλάρωση κατά την διάρκεια της αφόδευσης. Το pilates είναι μια μέθοδος που χρειάζεται χρόνο για να γίνει απολύτως αντιληπτή από το σώμα μας. Σε βάθος χρόνου, όμως, συμβάλει στην αποφυγή της ακράτειας και στην βελτίωση της εντερικής λειτουργίας.

Παρακάτω θα δούμε 5 ασκήσεις που βοηθούν στην σύσπαση των μυών του εντέρου και την χαλάρωση του σφιγκτήρα, όταν αυτό χρειάζεται:

Άσκηση

Ξαπλώνω σε ύπτια θέση με τα χέρια και τα πόδια σε πλήρη έκταση, κάνοντας πλάγιες κάμψεις κορμού. Αίσθημα μάκρους και επιμήκυνσης άνω και κάτω άκρων. Αφήνω την κοιλιακή χώρα σχετικά χαλαρή, με σύσπαση κατά την διάρκεια των πλάγιων κάμψεων.

Άσκηση

Όσοι έχουν δυσκολία με την κινητικότητα της άσκησης, μπορούν να κάνουν ακριβώς το ίδιο καθήμενοι σε ένα χαμηλό σκαμπό. Στόχος είναι να έρθει το έντερο στην φυσιολογική του θέση, για να μπορέσει να κινητοποιηθεί και να ολοκληρωθεί η διαδικασία της αφόδευσης. Η συγκεκριμένη άσκηση έχει εναλλαγές πρόσθιας και οπίσθιας κλίσης της λεκάνης. Πιο συγκεκριμένα, όταν έρχομαι μπροστά, φέρνω την πλάτη όσο πιο ίσια μπορώ, διατηρώντας τους μύες του κορμού ενεργοποιημένους. Όταν πηγαίνω πίσω, κάνω μια καμπουρίτσα στην σπονδυλική στήλη, ενεργοποιώντας τους μύες του κορμού, ενώ παράλληλα χαλαρώνω βραχύχρονα τους μύες του πυελικού εδάφους.

Άσκηση

Είναι σημαντικό να μάθουμε να ελέγχουμε την ενεργοποίηση των κοιλιακών μυών με παράλληλη χαλάρωση των μυών του πυελικού εδάφους και το αντίστροφο. Αυτό μας βοηθάει στον απόλυτο έλεγχο του σώματός μας και στη σωστή χρήση της σύσπασης – χάλασης των μυών μας.

Άσκηση

Στην εισπνοή φέρνω την πλάτη μου ίσια. Διατηρώ τα πόδια ελαφρώς λυγισμένα. Στην εκπνοή ενεργοποιώ τους μύες του κορμού και του πυελικού εδάφους, ενώ στο τέλος της εκπνοής χαλαρώνω τους μύες για 2”

Άσκηση

Προσαρμόζω την ίδια άσκηση με τα γόνατα σε μεγαλύτερη κάμψη

Εκτελώ τις ασκήσεις διαδοχικά τη μία μετά την άλλη για 10 επαναλήψεις/αναπνοές ανά άσκηση. Προσπαθώ να αναπνέω αργά και να βγάζω τον αέρα ελεγχόμενα. Για μακροπρόθεσμα αποτελέσματα η μέθοδος pilates σε συνδυασμό με αερόβια άσκηση, σωστή διατροφή/ενυδάτωση και μείωση του στρες είναι ο ιδανικός συνδυασμός για την ομαλή λειτουργία του εντέρου.

Ονομάζομαι Ελευθερία Αναγνωστοπούλου και είμαι Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού με ειδικότητα στην Ευρωστία και Υγεία και τον Ελληνικό Παραδοσιακό Χορό (ΣΕΦΑΑ ΑΘΗΝΩΝ).

Είμαι φοιτήτρια Μεταπτυχιακού προγράμματος με τίτλο “Μοριακή και Εφαρμοσμένη Φυσιολογία της Άσκησης” στην Ιατρική Σχολή Αθηνών.

Επαγγελματικά πεδία: Aqua Aerobics, Aqua Pilates instructor, Lifeguard, Functional – Cross Training Coach, Pilates instructor, Θεραπευτική Άσκηση, Προετοιμασία για Στρατιωτικές Σχολές

Στον ελεύθερο χρόνο μου αγαπώ το τρέξιμο, το κολύμπι, τις πολεμικές τέχνες, το padel και το ping pong.

Instagram: e_project_fitness

Διαβάστε ακόμη:

Τέσσερις aqua ασκήσεις που δυναμώνουν όλο το σώμα και «ανοίγουν» τον θώρακα

Στάση σώματος: 4 απλές ασκήσεις για ίσια πλάτη, ώμους και καλύτερη αναπνοή

Επτά ασκήσεις που «ανοίγουν» ώμους, θώρακα και ανακουφίζουν τον αυχένα

Related posts

Έχετε πιαστεί; Έξι tips για να απαλλαγείτε

admin

Στάση σώματος: 4 ασκήσεις που «ξεκλειδώνουν» τις αρθρώσεις

admin

Γιατί το γυμναστήριο μπορεί να είναι ένα αποτελεσματικό «αντικαταθλιπτικό»

admin

Άσκηση: Σημαντική «θεραπεία» για τους άνδρες με καρκίνο προστάτη

admin

Νόσος Πάρκινσον: Η ορμόνη που δαμάζει τη νόσο – Πότε εκκρίνεται

admin

Τρεις ασκήσεις για υπέροχους ώμους

admin

Οστεοπόρωση: Η προπόνηση για να χτίσετε γερά οστά

admin

Πότε αρχίζει να γερνάει ο μεταβολισμός – Η απάντηση θα σας εκπλήξει

admin

Πόνος στη μέση: Η άσκηση που θα σας απαλλάξει από την ενόχληση

admin

Πιλάτες: Προστατεύει καρδιά και μέση – Τα υπέρ του Reformer και του στρώματος

admin

Running: Τα ανησυχητικά σύνδρομα καταπόνησης – Πώς αντιμετωπίζονται

admin

Διαβήτης: Η άσκηση που πρέπει να αποφεύγουν οι ασθενείς – Ποια να προτιμούν

admin