Image default
Fitness

Οστεοπόρωση: Αυτές είναι οι καλύτερες ασκήσεις για γερά οστά

Ορισμένοι τύποι άσκησης μπορεί να αυξήσουν τη μυική μάζα που  με τη σειρά της βελτιώνει τη δύναμη, τον μυικό έλεγχο, την ισορροπία και τον συντονισμό. Η ισορροπία και ο συντονισμός αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες προφύλαξης από πτώσεις και πιθανά κατάγματα – τον μεγαλύτερο κίνδυνο για τους πάσχοντες από οστεοπόρωση. Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι η συστηματική φυσική δραστηριότητα μπορεί να μειώσει κατά 30% τον κίνδυνο πτώσεων για τους μεγαλύτερους ενήλικες.

Η άσκηση οφελεί την καρδιά, τους μύες, αλλά και τα οστά όπως εξηγούν οι γιατροί του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ. Μια προπόνηση μπορεί να αποτελέσει την καλύτερη γραμμή θωράκισης των οστών από τον κίνδυνο αποδυνάμωσης και καταγμάτων.

Ποιες παραμέτρους πρέπει να πληρούν οι ασκησεις που ενδυναμώνουν τα οστά; Οι ειδικοί απαντούν:

  • Πρέπει να παρέχουν κάποια μορφή αντίστασης π.χ. ασκήσεις με ιμάντες,  βαράκια ή ακόμη και με το βάρος του σώματος.
  • Συνιστάται ο αθλούμενος να μεταφέρει το βάρος του κάτι που συμβαίνει λόγου χάρη με το τρέξιμο, το περπάτημα, το τένις και το μπάσκετ, όχι όμως και με την κολύμβηση ή την ποδηλασία. Η δύναμη που ασκεί το σώμα για να νικήσει τη βαρύτητα ουσιαστικά ενεργοποιεί την παραγωγή οστικού ιστού ενδυναμώνοντας τα οστά.
  • Όσο υψηλότερη η ένταση και η ταχύτητα της άσκησης τόσο μεγαλύτερη και η ενδυνάμωση των οστών. Το ίδιο παρατηρείται και σε σπορ που απαιτούν συχνές και ξαφνικές εναλλαγές κατευθυνσεων όπως π.χ. το ποδόσφαιρο ή το μπάσκετ.
  • Βελτιώνουν την ισορροπία. Οι ασκήσεις που βελτιώνουν την ισορροπία μπορεί να μην ενδυναμώνουν τα οστά, αλλά προφυλάσσουν από τον κίνδυνο πτώσεων που αποτελεί βασική παράμετρο προφύλαξης από την οστεοπόρωση.

Διαβάστε επίσης

Οστεοπόρωση: Η συνήθεια που αυξάνει τον κίνδυνο καταγμάτων

Eμμηνόπαυση και Οστεοπόρωση: Ποιες γυναίκες έχουν μικρότερη οστική απώλεια

Related posts

Νόσος Πάρκινσον: Η κίνηση-κλειδί που επιβραδύνει την εξέλιξη της νόσου

admin

Μακροζωία: Η απλή κίνηση που πρέπει να κάνουμε πριν σηκωθούμε από το κρεβάτι

admin

Γυμναστική στο κρύο; Τι να προσέξετε

admin

Κορωνοϊός – Κουραστήκατε να ανησυχείτε για την Οmicron; Tips για να κυκλοφορείτε χωρίς άγχος

admin

Τέσσερις ασκήσεις για ήρεμο ύπνο – Ποια είναι η κατάλληλη στιγμή να τις κάνετε

admin

Κοιλιακοί φέτες με 4 σούπερ ασκήσεις – Ξεκινήστε τώρα!

admin

Κοιλιακοί φέτες με 4 σούπερ ασκήσεις – Ξεκινήστε τώρα!

admin

Τέσσερις ασκήσεις γιόγκα που μειώνουν θεαματικά το άγχος και την ένταση

admin

Κορωνοϊός – Κουραστήκατε να ανησυχείτε για την Οmicron; Tips για να κυκλοφορείτε χωρίς άγχος

admin

HIIT στο πάρκο: Η τέλεια προπόνηση που δυναμώνει την καρδιά και καίει θερμίδες

admin

Πέντε ασκήσεις για δυνατό κορμό και κοιλιακούς σε μόλις 20′

admin

Με μάσκα στο γυμναστήριο: Τρία σημεία SOS που πρέπει να προσέξουμε

admin