Image default
Fitness

Με μάσκα στο γυμναστήριο: Τρία σημεία SOS που πρέπει να προσέξουμε

Η παραλλαγή Omicron καλπάζει στη χώρα και η πολυπόθητη επιστροφή στην κανονικότητα για πολλές χώρες μπήκε προσωρινά «στον πάγο» ή συνεχίζεται με αρκετούς έστω περιορισμούς. Στη συνολική προσπάθεια για την αναχαίτιση του επιδημικού κύματος δεν θα μπορούσαν να μείνουν στο απυρόβλητο και οι εμβολιασμένοι πολίτες, που ήρθαν αντιμέτωποι με περιοριστικά μέτρα προστασίας έναντι του υπερμεταδοτικού νέου στελέχους.

Έτσι, με την υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, ενισχύθηκαν και οι συστάσεις χρήσης της κατά την πραγματοποίηση δραστηριοτήτων που δεν διατίθενται ακριβώς για κάλυψη των αναπνευστικών οδών όπως η γυμναστική, έστω και αν έχει αποδειχθεί επιστημονικά πως η μάσκα δεν μειώνει τα επίπεδα οξυγόνου.

Εάν λοιπόν η πανδημία και η υποχρέωση μάσκας έχουν «φρενάρει» την επιθυμία σας για προπόνηση στο γυμναστήριο, η Δρ Melanie McNeal, υπεύθυνη φυσικοθεραπείας και εργοθεραπείας στο Τμήμα Ορθοπαιδικής Χειρουργικής Joseph Barnhart στο Κολέγιο Ιατρικής Baylor, σας παρέχει σημαντικές και σωτήριες συμβουλές.

1. Βρείτε την ιδανική μάσκα: Η ειδικός συμβουλεύει τους ενδιαφερόμενους να βρουν τη μάσκα που δεν θα τους δυσκολεύει όταν η καρδιά τους αυξάνει ρυθμό, ενώ προτείνει τις μάσκες πολλαπλών στρωμάτων από υλικά που απομακρύνουν την υγρασία. Επιπλέον, προτείνει στους αθλούμενους να έχουν μαζί τους και άλλου τύπου μάσκες ως εναλλακτικές, δεδομένου ότι η αρχική επιλογή ίσως να μη φανεί η ιδανική στην πράξη,

2. Αποφύγετε τις χειρουργικές μάσκες: Ενδεχομένως να προκαλέσουν δυσκολία στην αναπνοή κατά την αερόβια προπόνηση και κινδυνεύουν να να αποσυντεθούν από τον ιδρώτα. Παράλληλα, αν και οι μάσκες υψηλής αναπνευστικής προστασίας τύπου N95 είναι ασφαλείς για την άσκηση, έχουν αποδειχθεί στην έρευνα ότι μπορούν να αυξήσουν τη θερμοκρασία του σώματος και την αντίσταση στην αναπνοή.

3. Επιδείξτε προσοχή αν νιώσετε δυσφορία: Αν και η ειδικός επισημαίνει πως οι μάσκες έχουν αποδειχθεί ασφαλείς για κάθε τύπο προπόνησης καθώς δεν επηρεάζουν τον καρδιακό ρυθμό, την οξυγόνωση του οργανισμού ή άλλες ζωτικές μεταβλητές, δρουν συνήθως επιβαρυντικά σε έντονες αερόβιες ασκήσεις όπως το τρέξιμο που πιέζουν ήδη περισσότερο τον οργανισμό κατά την εκτέλεσή τους. Συνεπώς, αν νιώσετε κόπωση, ζάλη ή δύσπνοια, καθίστε κάτω, κάνετε ένα διάλειμμα, πάρτε αργές αναπνοές και δώστε χρόνο στον εαυτό σας να συνέλθει.

Καταληκτικά, θα ήταν χρήσιμο να υπάρχει μια δεύτερη μάσκα σε περίπτωση που φθαρεί η πρώτη αλλά και αντισηπτικό για τα χέρια ώστε να απολυμαίνετε τα χέρια σας κατά την εναλλαγή μάσκας.

Επίσημες οδηγίες και συστάσεις για αθλούμενους

Ειδικότερα, οι οδηγίες του Εθνικού οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) για τους αθλούμενους σε κλειστά γυμναστήρια αναφέρουν:

  • χρήση του κοντινότερου στον τόπο κατοικίας γυμναστηρίου.
  • μετακίνηση κατά προτίμηση με τα πόδια ή προσωπικό μεταφορικό μέσο.
  • χρήση αλκοολούχου αντισηπτικού ή/και πλύσιμο των χεριών πριν την έναρξη και στο τέλος της άσκησης καθώς και πριν από κάθε μετακίνηση σε άλλο όργανο γυμναστικής.
  • εφαρμογή κανόνων φυσικής απόστασης.
  • χρήση προσωπικών ειδών υγιεινής (πχ πετσέτα).
  • χρήση ατομικών οργάνων γυμναστικής εάν είναι εφικτό από το μέγεθός τους (πχ μπάλες, λάστιχα, στρώματα).
  • πλύσιμο των ρούχων, πετσετών που χρησιμοποιήθηκαν στο γυμναστήριο στο πλυντήριο με κοινό απορρυπαντικό, σε υψηλή θερμοκρασία (60°C).
  • αποφυγή της γυμναστικής σε κλειστό χώρο, την τρέχουσα φάση της επιδημίας, εάν το άτομο ανήκει σε ομάδα υψηλού κινδύνου (εγκύκλιος ΕΟΔΥ).

Σε πολλά γυμναστήρια έχουν επιπλέον αναρτηθεί οι σχετικές υποχρεώσεις και συστάσεις για τους αθλούμενους που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:

  • την προσέλευση μόνο για όσους διαθέτουν πιστοποιητικό νόσησης ή εμβολιασμού είτε με επίδειξη αρνητικού τεστ (rapid-pcr) για τους κάτω των 17 ετών
  • την υποχρεωτική η χρήση μάσκας κατά την χρήση των κοινόχρηστων εγκαταστάσεων του γυμναστηρίου, διευκρινίζοντας ενίοτε αν θα είναι απλή χειρουργική, διπλή μάσκα ή μονή μάσκα τύπου ΚΝ95 ή FFP2
  • την απαλλαγή από χρήση μάσκας για όσους πάσχουν από έντονα αναπνευστικά προβλήματα ή πραγματοποιούν αερόβια άσκηση εφόσον τηρούν τις προβλεπόμενες αποστάσεις από τους συναθλούμενους αλλά όχι κατά την προσέλευση, την παραμονή ή την αναχώρησή τους από τον χώρο του γυμναστηρίου
  • την τήρηση προβλεπόμενων αποστάσεων ασφαλείας από τους συναθλούμενους και το προσωπικό του γυμναστηρίου (2 μέτρα)
  • τη χρήση υγιεινής των χεριών πριν την έναρξη και στο τέλος της άσκησης καθώς και πριν από κάθε μετακίνηση σε άλλο όργανο γυμναστικής
  • την υποχρεωτική χρήση πετσέτας σε όλα τα μηχανήματα εκγύμνασης, με προτεινόμενες διαστάσεις 50×70 cm είτε 50 x 90 cm

Διαβάστε επίσης:

Covid-free workout: Υπάρχουν επιλογές προπόνησης – Δείτε ποια σας ταιριάζει

Τρέξιμο με μάσκα ή χωρίς; Τι απαντούν οι ειδικοί

Μάσκα – Προπόνηση: Πόσο εμποδίζει την οξυγόνωση και την απόδοση

Related posts

Δέκα κινήσεις που δυναμώνουν το μυαλό και προφυλάσσουν από τη γήρανση

admin

Κρίση ημικρανίας: 5 κινήσεις για άμεση ανακούφιση χωρίς φάρμακα

admin

Αδυνάτισμα: Πόσο αποτελεσματικό είναι το περπάτημα

admin

Αυτή είναι η προπόνηση που καίει περισσότερο λίπος – Ξεκινήστε τώρα!

admin

Πέντε top ασκήσεις για την ομαλή λειτουργία του εντέρου – Δοκιμάστε τις

admin

Πέντε ασκήσεις για τέλεια χέρια και κοιλιακούς σε 15′

admin

«Μπορώ να χάσω λίπος μόνο από την κοιλιά» – Και άλλοι 7 μύθοι για το fitness που καταρρίπτονται

admin

Κυνηγάτε την ευτυχία; Ποιος βάζει εμπόδια στην πορεία σας – Οι λύσεις

admin

Ζωηρό περπάτημα: Ποιοι ασθενείς ωφελούνται ακόμη και αν πονούν κατά τη βάδιση

admin

Γυμναστική στην άμμο: 3 πλεονεκτήματα που δυναμώνουν το σώμα και βελτιώνουν τη διάθεση

admin

Πέντε ασκήσεις που θα μεταμορφώσουν το σώμα σας λίγο πριν την παραλία

admin

Πέντε σημάδια που αποκαλύπτουν ότι έχετε εμμονή με την άσκηση

admin