Image default
Fitness

Μεταβολικό σύνδρομο: Ο δυνατός συνδυασμός που μειώνει κατά 61% τον κίνδυνο στη μέση ηλικία

Το μυστικό για την καλή καρδιομεταβολική υγεία στη μέση ηλικία περιλαμβάνει τακτική σωματική δραστηριότητα και διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά και άλλες υγιεινές επιλογές, ισχυρίζεται νέα έρευνα που βασίστηκε σε στοιχεία της Μελέτης για την Καρδιαγγειακή Υγεία Framingham -η έναρξη της οποίας τοποθετείται 70 χρόνια πίσω στο Framingham της Μασαχουσέτης- και δημοσιεύεται στο Journal of the American Heart Association της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας.

Βασικό στοιχείο για την υπολογισμό της καρδιομεταβολικής υγείας αποτέλεσε το μεταβολικό σύνδρομο, ένα σύμπλεγμα δυσλειτουργιών που περιλαμβάνει υψηλές τιμές σπλαχνικού λίπους, αντίστασης στην ινσουλίνη και αρτηριακής πίεσης και αυξάνει κατακόρυφα τον κίνδυνο για καρδιοπάθειες, εγκεφαλικό επεισόδιο και διαβήτη τύπου 2.

Οι ερευνητές θέλησαν να διαπιστώσουν αν οι Οδηγίες Σωματικής Άσκησης του αμερικανικού Υπουργείου Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών του 2018 και ο Διατροφικός Οδηγός του 2015-2020 -η τήρηση του συνδυασμού ή ενός σκέλους μόνο-, μπορούν να εξασφαλίσουν καλύτερη μελλοντική εικόνα για την υγεία των ανθρώπων. Το Υπουργείο έχει συστήσει 150 λεπτά ήπιας ή 75 έντονης σωματικής άσκησης, όπως περπάτημα ή κολύμβηση, και υγιεινά διατροφικά μοντέλα με συγκεκριμένους στόχους και περιορισμούς.

Το πληθυσμιακό δείγμα της μελέτης αποτελείτο από ενήλικες 18 ετών και άνω, με μέση ηλικία τα 47 έτη και το 54% γυναίκες, τέθηκε στο μικροσκόπιο των ερευνητών για το διάστημα 2008-2011 για να διαπιστωθεί η επίδραση της τήρησης των οδηγιών στις πιθανότητες μεταβολικού συνδρόμου στα έτη 2016-2019. Για την εκτίμησή της, η ερευνητική ομάδα συνέλεξε αναφορές περί των διατροφικών συνηθειών (είδη τροφών, θρεπτικά στοιχεία και ποσότητες) και έκανε χρήση επιταχυνσιομέτρων πανκατευθυντικού τύπου, ειδικών συσκευών που φορούσαν στους γοφούς οι συμμετέχοντες για την καταγραφή της σωματικής δραστηριότητας και καθιστικής ζωής επί οκτώ ημέρες.

Μόλις 28% των ερευνωμένων ακολουθούσε τον συνδυασμό οδηγιών και το 47% μόνο το ένα σκέλος. Τα ευρήματα σχετικά με το μεταβολικό σύνδρομο έδειξαν ότι:

  • η προσήλωση στις οδηγίες περί τη σωματική άσκηση συνδέθηκε με 51% λιγότερες πιθανότητες εμφάνισης  μεταβολικού συνδρόμου
  • η τήρηση μόνο του διατροφικού προγράμματος οδήγησε σε 33% μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης μεταβολικού συνδρόμου και
  • 65% μικρότερο πέτυχαν όσοι τηρούσαν και τις δύο οδηγίες.

Η Ελληνίδα ερευνήτρια Βανέσσα Ξανθάκη, Ph.D., FAHA, Επίκουρη Καθηγήτρια Ιατρικής και Βιοστατιστικής στο Τμήμα Προληπτικής Ιατρικής και Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Βοστόνης, σχολίασε τη χρηστικότητα των ευρημάτων για την προώθηση υγιεινού τρόπου ζωής εκ μέρους των παρόχων υγείας προς τους ανθρώπους για την αποφυγή προβλημάτων υγείας στο παρόν και μελλοντικά, ιδιαίτερα για την προστασία της καρδιαγγειακής τους υγείας.

Επιπλέον, επεσήμανε τη σημασία του συνδυασμού των κατευθυντήριων οδηγιών για τα μέγιστα οφέλη για την υγεία.

Διαβάστε επίσης

Μακροζωία: Ποιο στοιχείο της προσωπικότητας μαρτυρά αν θα ζήσουμε περισσότερο

Άσκηση: Ποια είναι η καλύτερη ώρα για όσους θέλουν να αδυνατίσουν

Όλα τα οφέλη της άσκησης σε ένα χάπι – Είναι αλήθεια;

Related posts

Αυτή είναι η πιο αποδοτική προπόνηση για δύο

admin

Δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε; Η άσκηση που νικά την αϋπνία

admin

Πόσες θερμίδες καίμε κάνοντας πατινάζ

admin

Leave a Comment