Image default
Fitness

Η top αντιγηραντική άσκηση για πιο δυνατό σώμα και μυαλό

Η γιόγκα δίνει έμφαση στη σωστή αναπνοή και τον διαλογισμό – δυο τεχνικές που ηρεμούν και καθαρίζουν το μυαλό. Επομένως δεν προκαλεί και τόσο μεγάλη έκπληξη το γεγονό ότι η γιόγκα έχει όχι μόνο σωματικά αλλά και νοητικά οφέλη, όπως μείωση του άγχους και της κατάθλιψης. Ακόμη πιο εντυπωσιακό ωστόσο, σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ είναι ότι η άσκηση αυτή βοηθά το μυαλό να δουλεύει καλύτερα.

Κοφτερό μυαλό

Όταν κάνουμε ασκήσεις με βάρη (αντιστάσεις) οι μύες μας ενισχύονται και μεγαλώνουν. Όταν κάνουμε γιόγκα οι νευρώνες του εγκεφάλου αποκτούν νέες συνδέσεις, ενώ παράλληλα δημιουργούνται αλλαγές στην δομή του εγκεφάλου αλλά και τη λειτουργία του, με αποτέλεσμα βελτιωμένες γνωστικές λειτουργίες όπως η μάθηση και η μνήμη.  

Η πρακτική της γιόγκα ενδυναμώνει τις περιοχές του εγκεφαλου που παίζουν κομβικό ρόλο στην μνήμη, την συγκέντρωση, την προσοχή, τη σκέψη και την ομιλία. Μπορούμε να την σκεφτούμε ως άσκηση «ενδυνάμωσης» του εγκεφάλου.

Έρευνες στις οποίες χρησιμοποιήθηκαν τεχνολογίες απεικόνισης του εγκεφάλου όπως μαγνητικές τομογραφίες, έδειξαν ότι όσοι εξασκούν συστηματικά τη γιόγκα έχουν πιο ενισχυμένο εγκεφαλικό φλοιό (η περιοχή του εγκεφάλου επιφορτισμένη με την διαχείριση και επεξεργασία των πληροφοριών) και ιππόκαμπο (η περιοχή του εγκεφάλου που εμπλέκεται στη μάθηση και τη μνήμη). Αυτές οι δυο περιοχές συρρικνώνονται με την πάροδο του χρόνου, αλλά στους μεγαλύτερους σε ηλικία γιόγκι διαπιστώθηκαν σαφώς λιγότερες απώλειες συγκριτικά με όσους δεν έκαναν γιόγκα. Στοιχεία που πιθανώς αποκαλύπτουν ότι η γιόγκα αποτελεί αντιγηραντικό ελιξήριο του εγκεφάλου.

Στα οφέλη της γιόγκα προστίθενται επίσης η βελτίωση της διάθεσης μέσω της ρύθμισης των ορμονών του στρες, αλλά και η συναισθηματική ισορροπία που επιτρέπει την πιο ψύχραιμη αντιμετώπιση συναισθηματικά φορτισμένων καταστάσεων.

Ανασκόπηση 15 σχετικών μελετών που δημοσιεύθηκε στο Aging and Mental Health έδειξε ότι η γιόγκα και η μουσική αποτελούσαν τις πιο αποτελεσματικές τεχνικές διαχείρισης της κατάθλιψης και της αγχώδους διαταραχής, με την γιογκα να έχει την πιο μεγάλη διάρκεια δράσης!

Διαβάστε επίσης

Έξι βασικές ασκήσεις για όσους κάνουν γιόγκα για πρώτη φορά

Έξι ασκήσεις γιόγκα για ευεξία και αποτοξίνωση

Καλύτερος ύπνος και λίμπιντο – Και άλλοι οκτώ λόγοι να κάνουμε γιόγκα

Related posts

Νόσος Πάρκινσον: Η κίνηση-κλειδί που επιβραδύνει την εξέλιξη της νόσου

admin

Μακροζωία: Η απλή κίνηση που πρέπει να κάνουμε πριν σηκωθούμε από το κρεβάτι

admin

Γυμναστική στο κρύο; Τι να προσέξετε

admin

Κορωνοϊός – Κουραστήκατε να ανησυχείτε για την Οmicron; Tips για να κυκλοφορείτε χωρίς άγχος

admin

Τέσσερις ασκήσεις για ήρεμο ύπνο – Ποια είναι η κατάλληλη στιγμή να τις κάνετε

admin

Κοιλιακοί φέτες με 4 σούπερ ασκήσεις – Ξεκινήστε τώρα!

admin

Κοιλιακοί φέτες με 4 σούπερ ασκήσεις – Ξεκινήστε τώρα!

admin

Τέσσερις ασκήσεις γιόγκα που μειώνουν θεαματικά το άγχος και την ένταση

admin

Κορωνοϊός – Κουραστήκατε να ανησυχείτε για την Οmicron; Tips για να κυκλοφορείτε χωρίς άγχος

admin

HIIT στο πάρκο: Η τέλεια προπόνηση που δυναμώνει την καρδιά και καίει θερμίδες

admin

Πέντε ασκήσεις για δυνατό κορμό και κοιλιακούς σε μόλις 20′

admin

Με μάσκα στο γυμναστήριο: Τρία σημεία SOS που πρέπει να προσέξουμε

admin