Image default
Fitness

Η ευχάριστη δραστηριότητα που σώζει 200.000 ζωές ετησίως

Το ποδήλατο μπορεί να μην ακούγεται το ιδανικότερο μέσο για να χρησιμοποιήσει κάποιος μέσα στις μεγάλες πόλεις, όπως είναι για παράδειγμα η Αθήνα, εάν όμως το εντάξουμε στην καθημερινότητά μας, μπορεί να αποτρέψει χιλιάδες πρόωρους θανάτους. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει και νέα έρευνα από το Κρατικό Πανεπιστήμιο του Κολοράντο, υπολογίζοντας για πρώτη φορά όλα τα οφέλη της ποδηλασίας στην πόλη για την υγεία σε 17 χώρες.

Σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα, 205.424 πρόωροι θάνατοι θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί κάθε χρόνο, εάν κάθε χώρα μπορούσε να υποστηρίξει με ειδικές δομές και πολιτικές την ποδηλασία μέσα στην πόλη. Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Environmental Health Perspectives και μοντελοποίησε τα οφέλη από την προώθηση της ποδηλασίας στην πόλη έως το 2050, σε περίπτωση που το 100% των μετακινήσεων πραγματοποιηθούν με το ποδήλατο αντί για το αυτοκίνητο.

Ως δεινός ποδηλάτης της πόλης, ο επικεφαλής της έρευνας David Rojas-Rueda, σε συνεργασία με επιστήμονες από το Ινστιτούτο Παγκόσμιας Υγείας με έδρα τη Βαρκελώνη, αποκάλυψε ότι εάν υιοθετηθούν παγκοσμίως πολιτικές που προωθούν τη χρήση ποδηλάτου στην πόλη, μπορούν να προσφέρουν σημαντικά οφέλη στη θνησιμότητα τα επόμενα χρόνια: «Αυτή η μελέτη πρέπει να θεωρηθεί ως ένα κάλεσμα για την εφαρμογή πολιτικών που υποστηρίζουν τη βιώσιμη κινητικότητα και έναν υγιή αστικό σχεδιασμό», είπε. «Οι τρέχουσες πολιτικές θα επηρεάσουν το μέλλον μας και την υγεία των μελλοντικών γενεών».

Οι επιστήμονες συνέκριναν τις τρέχουσες τάσεις της ποδηλασίας με τα υψηλά επίπεδα ποδηλασίας στην πόλη μεταξύ 17 χωρών, συμπεριλαμβανομένων της Βραζιλίας, του Καναδά, της Κίνας, της Δανίας, της Αιγύπτου, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ινδίας, της Ινδονησίας, της Ιταλίας, της Ιαπωνίας, του Μεξικού, της Ολλανδίας, της Ρωσίας, της Νότιας Αφρικής, του Ηνωμένου Βασιλείου και των ΗΠΑ.

Η ερευνητική ομάδα χρησιμοποίησε μια ποσοτική μεθοδολογία για να εκτιμήσουν τις επιπτώσεις στην υγεία, με την οποία εξέτασαν τα οφέλη της σωματικής δραστηριότητας και τους κινδύνους που συνδέονται με τα θανατηφόρα τροχαία και την εισπνοή της ατμοσφαιρικής ρύπανσης κατά τη διάρκεια της ποδηλασίας. Επικεντρώθηκαν επίσης στον ενήλικο πληθυσμό και συμπεριέλαβαν τις επιπτώσεις των ηλεκτρικών ποδηλάτων.

Το σενάριο αυτό κατά το οποίο θα αυξηθεί η χρήση του ποδηλάτου μέχρι το 2050 βασίστηκε σε αποδεδειγμένες πολιτικές που ενισχύουν τη χρήση του ποδηλάτου όπως την:

  • Αναβάθμιση των υποδομών σε υπάρχοντες δρόμους, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα δίκτυο ποδηλατικών διαδρομών τόσο σε μεγαλύτερους δρόμους όσο και σε μικρότερους.
  • Κοινή χρήση ποδηλάτων στις μεγαλύτερες πόλεις.
  • Προώθηση της χρήση του ποδηλάτου στις πόλεις με συγκεκριμένες πολιτικές.
  • Επένδυση στην κατασκευή πεζοδρόμων και διαδρομών που μπορούν να συνδυάσουν τη χρήση του ποδηλάτου και των μέσων μαζικής μεταφοράς.
  • Κατάργηση των πολιτικών που υποστηρίζουν τη χρήση του αυτοκινήτου, όπως η δωρεάν στάθμευση και οι επιδοτήσεις καυσίμων, αλλά και αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας.

Διαβάστε επίσης: 

Αδυνάτισμα: Οι 6 καλύτερες προπονήσεις για βέλτιστα αποτελέσματα

Κορωνοϊός: Αρκεί η απόσταση 2 μέτρων όταν κάνουμε τζόκινγκ ή ποδήλατο;

Related posts

Νόσος Πάρκινσον: Η κίνηση-κλειδί που επιβραδύνει την εξέλιξη της νόσου

admin

Μακροζωία: Η απλή κίνηση που πρέπει να κάνουμε πριν σηκωθούμε από το κρεβάτι

admin

Γυμναστική στο κρύο; Τι να προσέξετε

admin

Κορωνοϊός – Κουραστήκατε να ανησυχείτε για την Οmicron; Tips για να κυκλοφορείτε χωρίς άγχος

admin

Τέσσερις ασκήσεις για ήρεμο ύπνο – Ποια είναι η κατάλληλη στιγμή να τις κάνετε

admin

Κοιλιακοί φέτες με 4 σούπερ ασκήσεις – Ξεκινήστε τώρα!

admin

Κοιλιακοί φέτες με 4 σούπερ ασκήσεις – Ξεκινήστε τώρα!

admin

Τέσσερις ασκήσεις γιόγκα που μειώνουν θεαματικά το άγχος και την ένταση

admin

Κορωνοϊός – Κουραστήκατε να ανησυχείτε για την Οmicron; Tips για να κυκλοφορείτε χωρίς άγχος

admin

HIIT στο πάρκο: Η τέλεια προπόνηση που δυναμώνει την καρδιά και καίει θερμίδες

admin

Πέντε ασκήσεις για δυνατό κορμό και κοιλιακούς σε μόλις 20′

admin

Με μάσκα στο γυμναστήριο: Τρία σημεία SOS που πρέπει να προσέξουμε

admin