Image default
Fitness

Γόνατα: Πόσο κινδυνεύουν από το τρέξιμο – Έρευνα απαντά

Φαίνεται πως ήρθε η ώρα να καταρρίψουμε το μύθο που ισχυρίζεται ότι με το συστηματικό τρέξιμο επιβαρύνουμε ιδιαιτέρως τα γόνατά μας σε σημείο να εμφανιστεί αρθρίτιδα στην περιοχή και μάλιστα με τον καλύτερο τρόπο: με ερευνητικά στοιχεία.

Μια εις βάθος βρετανική ανάλυση δεδομένων προηγούμενης μελέτης, που δημοσιεύτηκε στο Arthritis and Rheumatology, δεν ανέδειξε καμία συσχέτιση μεταξύ της ποσότητας άσκησης ενός ατόμου και του κινδύνου εμφάνισης οστεοαρθρίτιδας στα γόνατα. Συνολικά, συνδυάστηκαν στοιχεία από έξι κλινικές μελέτες που πραγματοποιήθηκαν σε διαφορετικά μέρη του κόσμου, διερευνώντας περισσότερους από 5 χιλιάδες συμμετέχοντες με επανεξετάσεις έπειτα από πέντε και δώδεκα χρόνια για να καθοριστούν τυχόν ενδείξεις σχετικά με την οστεοαρθρίτιδα γόνατος.

Σε κάθε κλινική μελέτη, οι ερευνητές παρακολουθούσαν τις καθημερινές δραστηριότητες των συμμετεχόντων και υπολόγιζαν την ενέργεια που δαπανούσαν κατά τη σωματική άσκηση. Αυτό που διαπίστωσαν είναι πως ούτε η δαπανηθείσα ενέργεια, αλλά ούτε και η ποσότητα της άσκησης έπαιξαν κάποιο ρόλο στον πόνο στα γόνατα ή στα συμπτώματα της οστεοαρθρίτιδας.

Πώς όμως έχει προκύψει αυτή η παραπλανητική διαπίστωση; Σύμφωνα με τον δρ. Kim Huffman, αναπληρωτή καθηγητή στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Duke, στο τμήμα ρευματολογίας, η σύγχυση προκύπτει διότι συχνά οι άνθρωποι μπερδεύουν τους τραυματισμούς που σχετίζονται με την άσκηση με την επίδραση που ασκεί η ίδια η άσκηση στις αρθρώσεις, ενώ ξεκαθαρίζει τους πραγματικούς λόγους: «Αυτή τη στιγμή, οι πραγματικοί παράγοντες κινδύνου σχετικά με την εμφάνιση οστεοαρθρίτιδας γόνατος είναι τα γονίδια, οι τραυματισμοί και το φύλο, καθώς οι γυναίκες είναι πιο ευάλωτες. Όσοι ασκούνται περισσότερο, έχουν και μεγαλύτερες πιθανότητες να τραυματιστούν στην περιοχή των γονάτων. Πιθανότατα από εκεί πηγάζει αυτός ο μύθος».

Ωστόσο, ο ίδιος σημειώνει ότι η άσκηση μόνο θετικά μπορεί να συμβάλλει στην υγεία των γονάτων καθώς:

  • Η κάμψη και η επέκταση του γόνατος κατά τη διάρκεια της άσκησης προάγει τη διάχυση του υγρού στην άρθρωση, βελτιώνοντας τη λίπανση της περιοχής.
  • Μέσω της άσκησης, αυξάνεται ο μεταβολισμός  με αποτέλεσμα να τίθεται υπό έλεγχο η φλεγμονή στην άρθρωση του γονάτου.
  • Η απώλεια βάρους μειώνει την πίεση που ασκείται στο γόνατο.
  • Η άσκηση ενδυναμώνει τους μύες που περιβάλλουν το γόνατο, μειώνοντας τον κίνδυνο τραυματισμών.

Τέλος, δε θα πρέπει να ξεχνάμε και τα οφέλη της άσκησης στην υγεία μας και την ψυχολογία μας εν γένει, καθώς μειώνει το άγχος, βελτιώνει τη λειτουργία της καρδιάς και προλαμβάνει παθήσεις όπως τον σακχαρώδη διαβήτη, την παχυσαρκία, ενώ συμβάλλει και στη μακροζωία.

Διαβάστε επίσης: 

Πόνος στο γόνατο: Τα παπούτσια που ανακουφίζουν – Θα εκπλαγείτε

Πόνος στο γόνατο: Οι κινήσεις που το προστατεύουν

Related posts

Κοιλιακοί φέτες με 4 σούπερ ασκήσεις – Ξεκινήστε τώρα!

admin

Κοιλιακοί φέτες με 4 σούπερ ασκήσεις – Ξεκινήστε τώρα!

admin

Τέσσερις ασκήσεις γιόγκα που μειώνουν θεαματικά το άγχος και την ένταση

admin

Κορωνοϊός – Κουραστήκατε να ανησυχείτε για την Οmicron; Tips για να κυκλοφορείτε χωρίς άγχος

admin

HIIT στο πάρκο: Η τέλεια προπόνηση που δυναμώνει την καρδιά και καίει θερμίδες

admin

Πέντε ασκήσεις για δυνατό κορμό και κοιλιακούς σε μόλις 20′

admin

Με μάσκα στο γυμναστήριο: Τρία σημεία SOS που πρέπει να προσέξουμε

admin

Άσκηση: Να την αποφύγουμε αν είμαστε κουρασμένοι; Δείτε την απάντηση

admin

Οστεοπόρωση: Αυτές είναι οι καλύτερες ασκήσεις για γερά οστά

admin

Η top αντιγηραντική άσκηση για πιο δυνατό σώμα και μυαλό

admin

Η τεχνική για top αθλητικές επιδόσεις χωρίς προσπάθεια

admin

Αδυνάτισμα: Έξι λόγοι να χάσετε τα περιττά κιλά – Από ποιες παθήσεις γλυτώνετε

admin