Image default
Fitness

Βάλτε το ρυθμό στη ζωή σας και δείτε τι θα κερδίσει το μυαλό σας

Από τους δίσκους και τις κασέτες στα cd και τις ψηφιακές βιβλιοθήκες, η μουσική έχει αποτελέσει συντροφιά σε δύσκολες στιγμές, μια παγκόσμια γλώσσα επικοινωνίας αλλά, σημαντικότερο ακόμα, ένα δώρο για την ανθρώπινη υγεία. Καταπολέμηση του άγχους, αποκατάσταση ασθενών από περιπέτειες υγείας ή απλώς καλύτερη διάθεση, είναι μερικές μόνο από τις περιπτώσεις για τις οποίες η μουσική μπορεί να κάνει «θαύματα».

Στα παραπάνω προσθέτουν και τη βελτίωση των λειτουργιών του εγκεφάλου επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Τσουκούμπα στην Ιαπωνία, διευκρινίζοντας όμως το είδος της μουσικής που θα εξασφαλίσει τα θετικά αποτελέσματα. Αν λοιπόν τα μπιτ και η ρυθμική μουσική δεν ήταν στις προτιμήσεις σας, θα πρέπει μάλλον να αναθεωρήσετε.

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Scientific Reports, η ρυθμική ή χορευτική μουσική μπορεί να βελτιώσει τη γνωστική ικανότητα και την εκτελεστική λειτουργία του εγκεφάλου κατά τον τρόπο που το πετυχαίνει η άσκηση, την πρόκληση δηλαδή συναισθημάτων ευχαρίστησης και την αύξηση των επιπέδων διέγερσης. Όπως σημειώνουν οι ερευνητές, πρόκειται για την πρώτη μελέτη που εξέτασε την επίδραση της ρυθμικής μουσικής στην εγκεφαλική δραστηριότητα σε περιοχές που εμπλέκονται με την εκτελεστική λειτουργία όπως ο αριστερός ραχιαίος πλάγιος προμετωπιαίος φλοιός (l-DLPFC).

Αξιοποιώντας τη μέθοδο της Λειτουργικής Φασματοσκοπίας Εγγύς Υπέρυθρου (fNIRS), μια μέθοδο απεικόνισης που επιτρέπει τον μη επεμβατικό ποσοτικό προσδιορισμό και υπολογισμό της οξυγόνωσης του ανθρώπινου ιστού, κατά την πραγματοποίηση από τους συμμετέχοντες μιας εργασίας που περιλάμβανε την αντιστοίχιση λέξεων με χρώματα, οι ερευνητές εκτίμησαν την ανασταλτική λειτουργία του εγκεφάλους πριν και μετά την ακρόαση ρυθμικής μουσικής. Η ανασταλτική λειτουργία αποτελεί μια εκτελεστική λειτουργία του εγκεφάλου που αφορά την ικανότητα του ατόμου για έλεγχο της συμπεριφοράς και εστίαση σε συγκεκριμένο ερέθισμα. Παράλληλα, «έτρεξε» μια σύντομη δημοσκόπηση για το πόσο εξοικειωμένοι ήταν οι συμμετέχοντες με το εν λόγω είδος μουσικής.

Πράγματι, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η μουσική ενίσχυσε την εκτελεστική λειτουργία και τη δραστηριότητα στην περιοχή l-DLPFC του εγκεφάλου, όχι όμως σε όλους τους συμμετέχοντες. Όπως εξήγησε ο επικεφαλής ερευνητής, Δρ Hideaki Soya, τα ευεργετικά αποτελέσματα καταγράφηκαν μόνο για όσους ένιωσαν ευφορία και αφομοίωσαν τον ρυθμό κατά την ακρόαση της μουσικής ή ήταν εξοικειωμένοι με το συγκεκριμένο είδος. 

Οι ερευνητές σημείωσαν ότι η βελτίωση της εκτελεστικής λειτουργίας θα μπορούσε να συμβάλει σε πλήθος περιπτώσεων, από την πρόληψη της άνοιας στους ηλικιωμένους έως την αύξηση της αποδοτικότητας στους εργαζόμενους. Επιπρόσθετα, στα θετικά οφέλη θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν η ρόκληση θετικών συναισθημάτων και η βελτίωση της ικανότητας συγχρονισμού.

Διαβάστε επίσης

Γιόγκα με ή χωρίς μουσική; Κάντε τις πιο έξυπνες επιλογές

Παυσίπονα μετά μουσικής για μεγαλύτερη ανακούφιση!

Μουσική στην εγκυμοσύνη: Κάνει καλό για δύο!

Related posts

Δέκα κινήσεις που δυναμώνουν το μυαλό και προφυλάσσουν από τη γήρανση

admin

Κρίση ημικρανίας: 5 κινήσεις για άμεση ανακούφιση χωρίς φάρμακα

admin

Αδυνάτισμα: Πόσο αποτελεσματικό είναι το περπάτημα

admin

Αυτή είναι η προπόνηση που καίει περισσότερο λίπος – Ξεκινήστε τώρα!

admin

Πέντε top ασκήσεις για την ομαλή λειτουργία του εντέρου – Δοκιμάστε τις

admin

Πέντε ασκήσεις για τέλεια χέρια και κοιλιακούς σε 15′

admin

«Μπορώ να χάσω λίπος μόνο από την κοιλιά» – Και άλλοι 7 μύθοι για το fitness που καταρρίπτονται

admin

Κυνηγάτε την ευτυχία; Ποιος βάζει εμπόδια στην πορεία σας – Οι λύσεις

admin

Ζωηρό περπάτημα: Ποιοι ασθενείς ωφελούνται ακόμη και αν πονούν κατά τη βάδιση

admin

Γυμναστική στην άμμο: 3 πλεονεκτήματα που δυναμώνουν το σώμα και βελτιώνουν τη διάθεση

admin

Πέντε ασκήσεις που θα μεταμορφώσουν το σώμα σας λίγο πριν την παραλία

admin

Πέντε σημάδια που αποκαλύπτουν ότι έχετε εμμονή με την άσκηση

admin